Yeterlilik Kodu

TR0030017747

Yeterlilik Adı
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Beykent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.beykent.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Televizyon haberciliği ve programcılığı alanında teorik yanı güçlü,uygulama deneyimi yüksek ve öğrendiği kavramları meslek hayatında uygulayabilecek meslek uzmanları yetiştirmek. Dijital veya konvansiyonel medya kariyeri için gerekli görsel ve işitsel teknikleri, materyalleri ve yazılımları kullanma becerisi ile edindiği estetik anlayışını ürettiği içeriğe uygulayabilen meslek uzmanları yetiştirmek,. Etkili iletişim kurabilen, ekip çalışmasına yatkın, girişimci ruha sahip, yaratıcılık yönünü keşfetmiş, merak ve sorumluluk duygusu gelişmiş, özgüven sahibi meslek uzmanları yetiştirmek. Farklı medya mecralarına içerik üretebilme yetkinliğini sürekli gelişen iletişim teknolojilerinin kullanabilme becerisiyle birleştirerek üretim sürecine dahil olan meslek uzmanları yetiştirmek. Gazetecilik meslek ilkelerini içselleştirmiş, bu ilkeleri gözeterek yeni medyanın dinamiklerine uygun şekilde hareket eden meslek uzmanları yetiştirmek. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip, demokrasi, evrensel insan haklarına, çevre bilincine, çoğulcu ilkeleri ve toplumsal uzlaşıma bağlı meslek uzmanları yetiştirmek. 

Öğrenme Ortamları

Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri, mc ve pc labler ve bölüme bağlı olarak hizmet veren uygulama atölyeleri ve televizyon stüdyosunda yürütülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim, gazetecilik, televizyon haberciliği ve programcılığı alanında olgusal, teorik ve metodolojik bilgi birikimine sahiptir.
  • Televizyonda yapım ve yönetim süreçlerinin tüm aşamaları hakkında teknik bilgi sahibidir.
  • Medya kuruluşlarını tanır, dijital ve konvansiyonel medya araçlarındaki içeriğin yayın sistemleri ile ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
  • Görsel ve işitsel nitelikli yapımlarda görüntü, ses, ışık ve kurgu araç ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Görsel ve işitsel içerik üretiminde görüntü estetiğini oluşturan temel ögelerin kullanım prensipleri ve anlatının temel unsuları hakkında bilgi sahibidir.
  • Televizyon haberciliği ve programcılığı ve gazetecilik mesleğinin çalışma prensipleri, yasal mevzuatı etik ilkeleri ve meslek örgütleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Konvansiyonel ve dijital medya mecralarındaki haber üretim süreçlerini ve alana dair yeni yaklaşımları bilir.
  • Televizyon ve haber programcılığı alanındaki yapımların planlama, çekim ve çekim sonrası aşamalarında görev alır.
  • Konvansiyonel ve dijital medya mecraları için görsel ve işitsel teknikleri kullanarak proje ve içerik üretimi yapma becerisine sahiptir.
  • İletişim teknolojilerinin, medya endüstrisine etkilerini yapısal, yönetsel ve teknik olarak analiz etme ve yasal mevzuatı uygulama becerisine sahiptir.
  • Televizyon haberciliği ve programcılığı alanındaki bireysel veya ekip çalışmasıyla gerçekleştirilen yapımlarda stratejik planlama becerisine sahiptir.
  • Medya ve habercilik alanının gerektirdiği, haber toplama ve yazma, haber doğrulama yöntemlerini ve araçlarını, kullanma becerisine sahiptir.
  • Farklı hedef kitlelere yönelik haber ve program türlerinin üretim sürecini analiz etme yetkinliğine sahiptir.
  • Teknik materyallerin tercihleri ve kullanım alanlarında karar alma yetkinliğine sahiptir.
  • Medyada yer alan görsel ve işitsel ürünlerin toplumsal ve kültürel dinamiklerle ilişkisini eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilecek yetkinliğe sahiptir.
  • Görsel ve işitsel ögeleri kullanarak dijital ve konvansiyonel medya mecralarına içerik, senaryo ve program akışı üretme, dolaşıma sokma yetkinliğine sahiptir.
  • Medya kuruluşlarının farklı mecralardaki üretim sürecinde yaşadığı iletişim temelli sorunları analiz ederek ekip yönetme ve alanındaki projelerde işbirliği yapma yetkinliğine sahiptir.
  • Medya okuryazarlığının temel ilkelerine, yasal mevzuata ve mesleki etik ilkelerine uygun şekilde içerik üretme ve dolaşımdaki enformasyonu değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Meslek yaşamı boyunca bireysel ve mesleki gelişimini destekleyecek bilgileri ve becerileri kazanma yetkinliğine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

1. Alanla ilgili teknoloji öğrenme yetkinliği

2. Görsel ve işitsel medya içeriği üretme yetkinliği

3. Proje yapma yetkinliği

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir:

1. Mesleki yetkinlik

2. Yayıncılık yetkinliği

3. Sektörde çalışabilme yeterliliği

4. İngilizce okuma yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Başarı Notu Katsayısı:

AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri

(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.

(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.

Ölçme Faaliyeti Türleri

(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.

a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.

b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.

c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu) (İLAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;14.03.2022/14.03.2027

Giriş Şartı

Beykent Üniversitesi Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle TS-1 puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıTelevizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümü öğrencileri toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki projeler, etkinlikler ve planlar gerçekleştirmek amacıyla örgün eğitim hayatları boyunca almış oldukları kuramsal ve uygulamaya yönelik dersleri stajlarla pekiştirerek meslek hayatlarına hazırlanırlar. Özel ve kamu yayıncılığı alanında, yerel, ulusal ve uluslararası medya ortamında çalışabilecek olan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı mezunlarının çalışabilecekleri departmanlar; program, haber ve yayın departmanlarıdır. Ayrıca televizyon ve dijital mecralara program hazırlayan yapım şirketlerinde de çalışabilirler.

Programdan mezun olan öğrenciler televizyon, radyo, internet gazeteciliği, dijital kanallar, prodüksiyon ve post prodüksiyon alanı gibi sektörlerde aşağıdaki pozisyonlarda görev alabilirler;

  • Muhabirlik
  • Editörlük
  • Dijital içerik üreticisi
  • Video muhabirliği
  • Belgesel yapımcılığı
  • Kamera, ses ve ışık operatörlüğü
  • Program yöneticiliği
  • Haber yöneticiliği
  • Metin yazarlığı
  • Kamera önü çalışmaları

Mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler medya sektöründe çalışmanın yanı sıra ilgili programlarda yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlayarak akademisyen olabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017747


Yeterlilik Adı
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Beykent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Televizyon haberciliği ve programcılığı alanında teorik yanı güçlü,uygulama deneyimi yüksek ve öğrendiği kavramları meslek hayatında uygulayabilecek meslek uzmanları yetiştirmek. Dijital veya konvansiyonel medya kariyeri için gerekli görsel ve işitsel teknikleri, materyalleri ve yazılımları kullanma becerisi ile edindiği estetik anlayışını ürettiği içeriğe uygulayabilen meslek uzmanları yetiştirmek,. Etkili iletişim kurabilen, ekip çalışmasına yatkın, girişimci ruha sahip, yaratıcılık yönünü keşfetmiş, merak ve sorumluluk duygusu gelişmiş, özgüven sahibi meslek uzmanları yetiştirmek. Farklı medya mecralarına içerik üretebilme yetkinliğini sürekli gelişen iletişim teknolojilerinin kullanabilme becerisiyle birleştirerek üretim sürecine dahil olan meslek uzmanları yetiştirmek. Gazetecilik meslek ilkelerini içselleştirmiş, bu ilkeleri gözeterek yeni medyanın dinamiklerine uygun şekilde hareket eden meslek uzmanları yetiştirmek. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip, demokrasi, evrensel insan haklarına, çevre bilincine, çoğulcu ilkeleri ve toplumsal uzlaşıma bağlı meslek uzmanları yetiştirmek. 


Öğrenme Ortamları

Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri, mc ve pc labler ve bölüme bağlı olarak hizmet veren uygulama atölyeleri ve televizyon stüdyosunda yürütülmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim, gazetecilik, televizyon haberciliği ve programcılığı alanında olgusal, teorik ve metodolojik bilgi birikimine sahiptir.
  • Televizyonda yapım ve yönetim süreçlerinin tüm aşamaları hakkında teknik bilgi sahibidir.
  • Medya kuruluşlarını tanır, dijital ve konvansiyonel medya araçlarındaki içeriğin yayın sistemleri ile ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
  • Görsel ve işitsel nitelikli yapımlarda görüntü, ses, ışık ve kurgu araç ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Görsel ve işitsel içerik üretiminde görüntü estetiğini oluşturan temel ögelerin kullanım prensipleri ve anlatının temel unsuları hakkında bilgi sahibidir.
  • Televizyon haberciliği ve programcılığı ve gazetecilik mesleğinin çalışma prensipleri, yasal mevzuatı etik ilkeleri ve meslek örgütleri hakkında bilgi sahibidir.
  • Konvansiyonel ve dijital medya mecralarındaki haber üretim süreçlerini ve alana dair yeni yaklaşımları bilir.
  • Televizyon ve haber programcılığı alanındaki yapımların planlama, çekim ve çekim sonrası aşamalarında görev alır.
  • Konvansiyonel ve dijital medya mecraları için görsel ve işitsel teknikleri kullanarak proje ve içerik üretimi yapma becerisine sahiptir.
  • İletişim teknolojilerinin, medya endüstrisine etkilerini yapısal, yönetsel ve teknik olarak analiz etme ve yasal mevzuatı uygulama becerisine sahiptir.
  • Televizyon haberciliği ve programcılığı alanındaki bireysel veya ekip çalışmasıyla gerçekleştirilen yapımlarda stratejik planlama becerisine sahiptir.
  • Medya ve habercilik alanının gerektirdiği, haber toplama ve yazma, haber doğrulama yöntemlerini ve araçlarını, kullanma becerisine sahiptir.
  • Farklı hedef kitlelere yönelik haber ve program türlerinin üretim sürecini analiz etme yetkinliğine sahiptir.
  • Teknik materyallerin tercihleri ve kullanım alanlarında karar alma yetkinliğine sahiptir.
  • Medyada yer alan görsel ve işitsel ürünlerin toplumsal ve kültürel dinamiklerle ilişkisini eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilecek yetkinliğe sahiptir.
  • Görsel ve işitsel ögeleri kullanarak dijital ve konvansiyonel medya mecralarına içerik, senaryo ve program akışı üretme, dolaşıma sokma yetkinliğine sahiptir.
  • Medya kuruluşlarının farklı mecralardaki üretim sürecinde yaşadığı iletişim temelli sorunları analiz ederek ekip yönetme ve alanındaki projelerde işbirliği yapma yetkinliğine sahiptir.
  • Medya okuryazarlığının temel ilkelerine, yasal mevzuata ve mesleki etik ilkelerine uygun şekilde içerik üretme ve dolaşımdaki enformasyonu değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Meslek yaşamı boyunca bireysel ve mesleki gelişimini destekleyecek bilgileri ve becerileri kazanma yetkinliğine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

1. Alanla ilgili teknoloji öğrenme yetkinliği

2. Görsel ve işitsel medya içeriği üretme yetkinliği

3. Proje yapma yetkinliği

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir:

1. Mesleki yetkinlik

2. Yayıncılık yetkinliği

3. Sektörde çalışabilme yeterliliği

4. İngilizce okuma yazma


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Başarı Notu Katsayısı:

AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri

(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.

(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.

Ölçme Faaliyeti Türleri

(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.

a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.

b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.

c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu) (İLAD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;14.03.2022/14.03.2027


Giriş Şartı

Beykent Üniversitesi Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle TS-1 puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümü öğrencileri toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki projeler, etkinlikler ve planlar gerçekleştirmek amacıyla örgün eğitim hayatları boyunca almış oldukları kuramsal ve uygulamaya yönelik dersleri stajlarla pekiştirerek meslek hayatlarına hazırlanırlar. Özel ve kamu yayıncılığı alanında, yerel, ulusal ve uluslararası medya ortamında çalışabilecek olan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı mezunlarının çalışabilecekleri departmanlar; program, haber ve yayın departmanlarıdır. Ayrıca televizyon ve dijital mecralara program hazırlayan yapım şirketlerinde de çalışabilirler.

Programdan mezun olan öğrenciler televizyon, radyo, internet gazeteciliği, dijital kanallar, prodüksiyon ve post prodüksiyon alanı gibi sektörlerde aşağıdaki pozisyonlarda görev alabilirler;

  • Muhabirlik
  • Editörlük
  • Dijital içerik üreticisi
  • Video muhabirliği
  • Belgesel yapımcılığı
  • Kamera, ses ve ışık operatörlüğü
  • Program yöneticiliği
  • Haber yöneticiliği
  • Metin yazarlığı
  • Kamera önü çalışmaları

Mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler medya sektöründe çalışmanın yanı sıra ilgili programlarda yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlayarak akademisyen olabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017747

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Television Journalism and Broadcasting
Awarding Bodyİstanbul Beykent University
Awarding Body ContactAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.beykent.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

To train professionals with a strong theoretical foundation in Television Reporting and Programming, possessing practical experience and the ability to apply learned concepts in their professional lives. Graduates will have the skills to use visual and auditory techniques, materials, and software necessary for a career in digital or conventional media, applying acquired aesthetic understanding to the content they produce. They will be professionals capable of effective communication, team collaboration, entrepreneurship, creativity, curiosity, responsibility, and self-confidence. Additionally, they will be equipped to combine content production capabilities for different media channels with the ability to use ever-evolving communication technologies. Graduates will internalize the principles of journalism, adhering to these principles and acting according to the dynamics of new media. They will also be professionals who are conscious of professional and social ethics, democracy, universal human rights, environmental awareness, pluralist principles, and social consensus.

Learning Environments

The courses within the department curriculum are conducted in faculty classrooms, Mac and PC labs, and application studios and television studios associated with the department.

Description
  • Possess factual, theoretical, and methodological knowledge in communication, journalism, Television Reporting, and Programming.
  • Have technical knowledge of all stages of production and management processes on television.
  • Familiar with media organizations and knowledgeable about the relationship between content on digital and conventional media platforms and broadcasting systems.
  • Possess knowledge of image, sound, lighting, and editing tools and techniques in audiovisual productions.
  • Knowledgeable about the basic elements that form visual aesthetics in audiovisual content production and the fundamental elements of narrative.
  • Familiar with the working principles, legal regulations, ethical principles, and professional organizations in television reporting, broadcasting, and journalism.
  • Understand the news production processes in conventional and digital media channels and be aware of new approaches in the field.
  • Participate in the planning, shooting, and post-production stages of productions in television and news programming.
  • Capable of creating projects and content for conventional and digital media channels using visual and auditory techniques.
  • Able to analyze the structural, managerial, and technical impacts of communication technologies on the media industry and apply legal regulations.
  • Have strategic planning skills in productions carried out individually or in teams in Television Reporting and Programming.
  • Skilled in news gathering, writing, and fact-checking methods and tools required by the media and journalism field.
  • Possess the ability to analyze the production process of news and program types targeted at different audiences.
  • Have the ability to make decisions in the preferences and usage areas of technical materials.
  • Capable of critically evaluating the relationship of audiovisual products in the media with social and cultural dynamics.
  • Competent in producing, scripting, and circulating content, scenarios, and program flow for digital and conventional media channels using audiovisual elements.
  • Able to analyze communication-based issues experienced in the production process across different media channels and collaborate in projects within the field.
  • Knowledgeable in the principles of media literacy, legal regulations, and professional ethical principles to produce content and evaluate circulating information accordingly.
  • Capable of using a foreign language at a minimum of B1 General Level according to the European Language Portfolio to follow field information and communicate with colleagues.
  • Have the competence to acquire information and skills to support individual and professional development throughout their career.
Key Competencies

 

The individual possesses advanced proficiency in the following core competencies:

1. Competence to learn technology related to the field

2. Competence to produce visual and auditory media content

3. Competence in project creation

The individual possesses intermediate proficiency in the following core competencies:

1. Professional competence

2. Broadcasting competence

3.Ability to work in the sector

4. Reading and writing in English

 

Further Info

The assessment and evaluation system at Istanbul Beykent University is defined by the "Istanbul Beykent University Assessment Activities and Examination Implementation Directive" available on the university's website: https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Grade Coefficients
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

Evaluation Activities in Success Assessment

  1. Evaluation activities consist of mid-term and end-of-term activities.
  2. Some assessment activities outside of exams are assigned as group work.

Types of Evaluation Activities

  1. Exams: Exams can be conducted in written, test, or oral formats, either face-to-face or electronically.
  • Short Quiz: Short and narrowly scoped exams used to measure learning outcomes at the end of units. The application schedule is not announced for face-to-face applications and is conducted during class hours. An application schedule and time range are announced at least one week in advance for electronic exams.
  • Mid-term Exam: Applied to measure learning outcomes related to topics covered up to the relevant exam date.
  • End-of-Term Exam: A comprehensive exam that covers all learning outcomes of the course.
Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published by YÖK, which include quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions.
  • An annual "Foundation Higher Education Institutions Report" is published by YÖK for foundation institutions, containing academic, administrative, and financial data and quantitative and qualitative evaluations.
  • Quality assurance of bachelor's programs in higher education is ensured according to "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."

Accreditation Body Name; Communication Research Association (Communication Education Evaluation Accreditation Board) (İLAD)

Start/End Date: 14.03.2022/14.03.2027

Access Requirements

Admission to the Television Reporting and Programming program at Beykent University is based on completing the processes and passing the exams determined by ÖSYM within the framework of Beykent University's academic and legal regulations. Student admission to this program is conducted through the central exam system, referred to as AYT, according to the TS-1 score type as per the relevant regulations set by the Council of Higher Education (YÖK). After declaring their preferences for the desired program, students are placed in relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores. Students who have started their studies in an equivalent program domestically or abroad can apply for a transfer. Student acceptance is reviewed before the term begins, considering each student's conditions and the level they applied for, and evaluated individually. Detailed information about university admissions is available in the Institutional Information Catalog. Admission to programs with a General Academic Exchange Protocol is within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and partner universities (such as ERASMUS). Students may enroll in the program if approved by the relevant academic unit. A language proficiency requirement is imposed on students admitted to the program to be able to follow classes.

Conditions for SuccessStudents studying in the Television Reporting and Programming program must successfully complete 240 ECTS credits and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 to qualify for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Students in the Television Reporting and Programming program prepare for their professional lives by reinforcing the theoretical and practical courses they receive throughout their formal education with internships, aiming to carry out professional projects, activities, and plans with a sense of social responsibility. Graduates of Television Reporting and Programming, who can work in private and public broadcasting in local, national, and international media environments, can work in departments such as programming, news, and broadcasting. Additionally, they may work in production companies that prepare programs for television and digital platforms.

Graduates of the program can take on positions in sectors such as television, radio, internet journalism, digital channels, production, and post-production in roles including:

  • Reporter
  • Editor
  • Digital content creator
  • Video journalist
  • Documentary producer
  • Camera, sound, and lighting operator
  • Program manager
  • News manager
  • Scriptwriter
  • On-camera roles

In addition to working in the media industry, students who meet the graduation requirements can complete their master's and doctoral studies in relevant programs to pursue an academic career.

Legal Basis
  • Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
  • Regulation on Continuation of Higher Education for Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates
  • Additional Article-35 of Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017747


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Television Journalism and Broadcasting

Awarding Body
İstanbul Beykent University

Awarding Body Contact
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

To train professionals with a strong theoretical foundation in Television Reporting and Programming, possessing practical experience and the ability to apply learned concepts in their professional lives. Graduates will have the skills to use visual and auditory techniques, materials, and software necessary for a career in digital or conventional media, applying acquired aesthetic understanding to the content they produce. They will be professionals capable of effective communication, team collaboration, entrepreneurship, creativity, curiosity, responsibility, and self-confidence. Additionally, they will be equipped to combine content production capabilities for different media channels with the ability to use ever-evolving communication technologies. Graduates will internalize the principles of journalism, adhering to these principles and acting according to the dynamics of new media. They will also be professionals who are conscious of professional and social ethics, democracy, universal human rights, environmental awareness, pluralist principles, and social consensus.


Learning Environments

The courses within the department curriculum are conducted in faculty classrooms, Mac and PC labs, and application studios and television studios associated with the department.


Description
  • Possess factual, theoretical, and methodological knowledge in communication, journalism, Television Reporting, and Programming.
  • Have technical knowledge of all stages of production and management processes on television.
  • Familiar with media organizations and knowledgeable about the relationship between content on digital and conventional media platforms and broadcasting systems.
  • Possess knowledge of image, sound, lighting, and editing tools and techniques in audiovisual productions.
  • Knowledgeable about the basic elements that form visual aesthetics in audiovisual content production and the fundamental elements of narrative.
  • Familiar with the working principles, legal regulations, ethical principles, and professional organizations in television reporting, broadcasting, and journalism.
  • Understand the news production processes in conventional and digital media channels and be aware of new approaches in the field.
  • Participate in the planning, shooting, and post-production stages of productions in television and news programming.
  • Capable of creating projects and content for conventional and digital media channels using visual and auditory techniques.
  • Able to analyze the structural, managerial, and technical impacts of communication technologies on the media industry and apply legal regulations.
  • Have strategic planning skills in productions carried out individually or in teams in Television Reporting and Programming.
  • Skilled in news gathering, writing, and fact-checking methods and tools required by the media and journalism field.
  • Possess the ability to analyze the production process of news and program types targeted at different audiences.
  • Have the ability to make decisions in the preferences and usage areas of technical materials.
  • Capable of critically evaluating the relationship of audiovisual products in the media with social and cultural dynamics.
  • Competent in producing, scripting, and circulating content, scenarios, and program flow for digital and conventional media channels using audiovisual elements.
  • Able to analyze communication-based issues experienced in the production process across different media channels and collaborate in projects within the field.
  • Knowledgeable in the principles of media literacy, legal regulations, and professional ethical principles to produce content and evaluate circulating information accordingly.
  • Capable of using a foreign language at a minimum of B1 General Level according to the European Language Portfolio to follow field information and communicate with colleagues.
  • Have the competence to acquire information and skills to support individual and professional development throughout their career.

Key Competencies

 

The individual possesses advanced proficiency in the following core competencies:

1. Competence to learn technology related to the field

2. Competence to produce visual and auditory media content

3. Competence in project creation

The individual possesses intermediate proficiency in the following core competencies:

1. Professional competence

2. Broadcasting competence

3.Ability to work in the sector

4. Reading and writing in English

 


Further Info

The assessment and evaluation system at Istanbul Beykent University is defined by the "Istanbul Beykent University Assessment Activities and Examination Implementation Directive" available on the university's website: https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf

Grade Coefficients
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0

Evaluation Activities in Success Assessment

  1. Evaluation activities consist of mid-term and end-of-term activities.
  2. Some assessment activities outside of exams are assigned as group work.

Types of Evaluation Activities

  1. Exams: Exams can be conducted in written, test, or oral formats, either face-to-face or electronically.
  • Short Quiz: Short and narrowly scoped exams used to measure learning outcomes at the end of units. The application schedule is not announced for face-to-face applications and is conducted during class hours. An application schedule and time range are announced at least one week in advance for electronic exams.
  • Mid-term Exam: Applied to measure learning outcomes related to topics covered up to the relevant exam date.
  • End-of-Term Exam: A comprehensive exam that covers all learning outcomes of the course.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published by YÖK, which include quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions.
  • An annual "Foundation Higher Education Institutions Report" is published by YÖK for foundation institutions, containing academic, administrative, and financial data and quantitative and qualitative evaluations.
  • Quality assurance of bachelor's programs in higher education is ensured according to "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."

Accreditation Body Name; Communication Research Association (Communication Education Evaluation Accreditation Board) (İLAD)

Start/End Date: 14.03.2022/14.03.2027


Access Requirements

Admission to the Television Reporting and Programming program at Beykent University is based on completing the processes and passing the exams determined by ÖSYM within the framework of Beykent University's academic and legal regulations. Student admission to this program is conducted through the central exam system, referred to as AYT, according to the TS-1 score type as per the relevant regulations set by the Council of Higher Education (YÖK). After declaring their preferences for the desired program, students are placed in relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores. Students who have started their studies in an equivalent program domestically or abroad can apply for a transfer. Student acceptance is reviewed before the term begins, considering each student's conditions and the level they applied for, and evaluated individually. Detailed information about university admissions is available in the Institutional Information Catalog. Admission to programs with a General Academic Exchange Protocol is within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and partner universities (such as ERASMUS). Students may enroll in the program if approved by the relevant academic unit. A language proficiency requirement is imposed on students admitted to the program to be able to follow classes.


Conditions for Success
Students studying in the Television Reporting and Programming program must successfully complete 240 ECTS credits and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 to qualify for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Students in the Television Reporting and Programming program prepare for their professional lives by reinforcing the theoretical and practical courses they receive throughout their formal education with internships, aiming to carry out professional projects, activities, and plans with a sense of social responsibility. Graduates of Television Reporting and Programming, who can work in private and public broadcasting in local, national, and international media environments, can work in departments such as programming, news, and broadcasting. Additionally, they may work in production companies that prepare programs for television and digital platforms.

Graduates of the program can take on positions in sectors such as television, radio, internet journalism, digital channels, production, and post-production in roles including:

  • Reporter
  • Editor
  • Digital content creator
  • Video journalist
  • Documentary producer
  • Camera, sound, and lighting operator
  • Program manager
  • News manager
  • Scriptwriter
  • On-camera roles

In addition to working in the media industry, students who meet the graduation requirements can complete their master's and doctoral studies in relevant programs to pursue an academic career.


Legal Basis
  • Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
  • Regulation on Continuation of Higher Education for Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates
  • Additional Article-35 of Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode