Yeterlilik Kodu

TR0030024820

Yeterlilik Adı
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gelişim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://gelisim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İletişimin güçlü öğelerinden biri olan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı alanı, özellikle televizyon kültürünün yaygın olduğu toplumlarda bilgi akışının baş aktörü olarak yer alır. Eğlence, haber, yarışma gibi pek çok alanda hizmet sağlayan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı alanı, erişim kolaylığı, ucuzluğu ve sunduğu çeşitlilikler bakımından ölmeyen sektörler arasında yerini sağlam bir şekilde koruyacaktır. Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümü, televizyon haberciliği ve programcılığı alanlarında, kuramsal bilgiyi uygulama alanına taşıyabilecek donanımlı iletişimciler yetiştirmektedir. Bu amaçla öğrencilerine iletişim bilimlerinin temelini oluşturan; eleştirel medya okuryazarlığı, haber toplama ve yazma teknikleri, televizyon yayıncılığı, program yazarlığı, kamera ve çekim teknikleri, kurgu teknikleri, dijital yayıncılık uygulamaları gibi pek çok alanda bilgi ve beceriler kazandırmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren uygulama atölyeleri ve televizyon stüdyosunda yürütülmektedi
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
  • Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
  • İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  • Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
  • Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
  • Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
  • Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
  • Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
  • Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
  • Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
  • Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
  • Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
  • Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
  • Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
  • Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
Anahtar Yetkinlikler

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü mezunları, kamu ve özel yayın kuruluşları olmak üzere iletişimin gerçekleştiği hemen her yerde çalışma imkânına sahip olurlar.

Yönetmen, gazeteci, kurgu yönetmeni, kameraman, muhabir, senarist, spiker, editör, araştırmacı yazar ve eleştirmen gibi pek çok unvanla çalışabilecek olan mezunlarımız, yükseköğrenimlerine devam ederek akademik kariyer yapabilirler

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.

• Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 30 iş günlük zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.

• İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:

Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu

Notlar

MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;

a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:

Başarı Notu              Katsayı              Eş Değer Puan

AA                              4.00                      90–100

BA                              3.50                       85–89

BB                              3.00                       75–84

CB                              2.50                       65–74

CC                              2.00                       60–64

DC                              1.50                       50–59

DD                              1.00                       45–49

FD                              0.50                       40–44

FF                               0.00                       00–39

b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:

1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.

a)   AKTS Notu               İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu

A                                            AA

B                                            BA

C                                            CB

D                                            DC

E                                            DD

FX                                          FD

F                                             FF

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•          YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•          YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•          YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa 

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf

Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://resim.gelisim.edu.tr/AKREDITASYON_SERTIFIKALARI/UYGULAMALI%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%20FAK%C3%9CLTES%C4%B0/TELEV%C4%B0ZYON%20HABERC%C4%B0L%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20VE%20PROGRAMCILI%C4%9EI-08-(L%C4%B0SANS)/aqas(agencyforqualityassurance)_357_29_05_2020.pdf

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 29.05.2020 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı

Merkezi Yerleştirme

Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.

ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)  sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,  Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar

Ek Kontenjan

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yüksek öğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız  programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.

Yatay Geçiş

İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.

Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:

  • Lise diploması
  • Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak

Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma ŞartlarıİGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030024820


Yeterlilik Adı
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gelişim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İletişimin güçlü öğelerinden biri olan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı alanı, özellikle televizyon kültürünün yaygın olduğu toplumlarda bilgi akışının baş aktörü olarak yer alır. Eğlence, haber, yarışma gibi pek çok alanda hizmet sağlayan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı alanı, erişim kolaylığı, ucuzluğu ve sunduğu çeşitlilikler bakımından ölmeyen sektörler arasında yerini sağlam bir şekilde koruyacaktır. Televizyon Haberciliği ve Programcılığı bölümü, televizyon haberciliği ve programcılığı alanlarında, kuramsal bilgiyi uygulama alanına taşıyabilecek donanımlı iletişimciler yetiştirmektedir. Bu amaçla öğrencilerine iletişim bilimlerinin temelini oluşturan; eleştirel medya okuryazarlığı, haber toplama ve yazma teknikleri, televizyon yayıncılığı, program yazarlığı, kamera ve çekim teknikleri, kurgu teknikleri, dijital yayıncılık uygulamaları gibi pek çok alanda bilgi ve beceriler kazandırmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren uygulama atölyeleri ve televizyon stüdyosunda yürütülmektedi

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
  • Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
  • İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  • Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
  • Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
  • Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
  • Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
  • Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
  • Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
  • Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
  • Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
  • Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
  • Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
  • Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
  • Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.

Anahtar Yetkinlikler

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü mezunları, kamu ve özel yayın kuruluşları olmak üzere iletişimin gerçekleştiği hemen her yerde çalışma imkânına sahip olurlar.

Yönetmen, gazeteci, kurgu yönetmeni, kameraman, muhabir, senarist, spiker, editör, araştırmacı yazar ve eleştirmen gibi pek çok unvanla çalışabilecek olan mezunlarımız, yükseköğrenimlerine devam ederek akademik kariyer yapabilirler


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.

• Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 30 iş günlük zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.

• İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:

Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu

Notlar

MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;

a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:

Başarı Notu              Katsayı              Eş Değer Puan

AA                              4.00                      90–100

BA                              3.50                       85–89

BB                              3.00                       75–84

CB                              2.50                       65–74

CC                              2.00                       60–64

DC                              1.50                       50–59

DD                              1.00                       45–49

FD                              0.50                       40–44

FF                               0.00                       00–39

b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:

1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.

a)   AKTS Notu               İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu

A                                            AA

B                                            BA

C                                            CB

D                                            DC

E                                            DD

FX                                          FD

F                                             FF


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•          YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•          YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•          YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa 

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf

Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:

https://resim.gelisim.edu.tr/AKREDITASYON_SERTIFIKALARI/UYGULAMALI%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%20FAK%C3%9CLTES%C4%B0/TELEV%C4%B0ZYON%20HABERC%C4%B0L%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20VE%20PROGRAMCILI%C4%9EI-08-(L%C4%B0SANS)/aqas(agencyforqualityassurance)_357_29_05_2020.pdf

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 29.05.2020 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı

Merkezi Yerleştirme

Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.

ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)  sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,  Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar

Ek Kontenjan

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yüksek öğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız  programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.

Yatay Geçiş

İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.

Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:

  • Lise diploması
  • Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak

Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak


Başarma Şartları
İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024820

Qualification Title
Bachelor's Degree in Television Journalism and Programming
Awarding BodyIstanbul Gelisim University
Awarding Body ContactAddress: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The field of Television Reporting and Programming, which is one of the strong elements of communication, is the main actor of information flow, especially in societies where television culture is widespread. The field of Television Reporting and Programming, which provides services in many areas such as entertainment, news and competitions, will firmly maintain its place among the sectors that do not fade away in terms of ease of access, affordability and the diversity it offers. The Department of Television Reporting and Programming trains well-equipped communicators who can apply theoretical knowledge to the field of television news and programming. For this purpose, it gains knowledge and skills in many areas such as critical media literacy, news reporting and editing techniques, news gathering and writing techniques, television broadcasting, programme writing, camera and filming techniques, editing techniques, digital broadcasting applications, which form the basis of communication sciences.
Learning Environments
  • The courses in the curriculum of the department are carried out in the faculty classrooms and in the workshops and television studio affiliated to the department.
Description
  • Interpret the basic concepts, fields of study, theories and approaches of media.
  • Explains current information about the field by associating it with communication theories.
  • Defines the basic concepts related to communication sciences.
  • Interprets current events, political, cultural and economic developments in a critical context by using the theoretical knowledge in the field.
  • Associates the knowledge and facts in the field with the fields of social sciences such as Law, Sociology, Advertising, Cinema and Economics.
  • Determines new strategies and methods for the technical infrastructure and content of television news and programme types.
  • Integrates the theoretical knowledge related to the field with today's technology.
  • Produces creative content related to their field.
  • Interprets the theoretical and practical knowledge acquired in the field.
  • Produces TV programmes for different audiences and shares his/her knowledge and experiences.
  • Takes part as a leader or team member in a team work from the production of news to the presentation stage and fulfils the tasks assigned to them within the team.
  • Gains basic knowledge of the production processes of the media and the technical infrastructure and creative approaches used in these processes.
  • Researches developments, changes and innovations related to the field by accepting lifelong learning as a principle.
  • Collaborates with stakeholders in the fields of programming and journalism to create new ideas and products.
  • Organises projects and activities for the social environment in which he/she lives with the awareness of social responsibility by following the events on the national and international agenda.
  • Follows and interprets written, oral and visual studies related to the agenda.
  • Applies knowledge and skills related to the field by taking into account legal, social and ethical responsibilities.
  • Demonstrates the characteristics of a media professional such as camera use, editorial process control, team leadership and creative content production.
Key Competencies

Graduates of the Department of Television Reporting and Programming have the opportunity to work in almost every field where communication takes place, including public and private broadcasting organisations.

Our graduates, who can work with many titles such as director, journalist, editing director, cameraman, reporter, scriptwriter, announcer, editor, researcher, writer and reviewer, can continue their higher education and pursue an academic career.

Further Info

Measurement and Evaluation Methods
Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation conditions are basically regulated / carried out according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the programme students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams.

- The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the programme and must not have a grade of FF or D. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and complete a compulsory summer internship of 30 working days.

- Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:

Grades, Exams and Success Status

Notes

ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade;

  1. Grades out of 100 as shown in the transcript:

Success Grade           Coefficient              Equivalent Score

AA                              4.00                      90–100

BA                              3.50                       85–89

BB                              3.00                       75–84

CB                              2.50                       65–74

CC                              2.00                       60–64

DC                              1.50                       50–59

DD                              1.00                       45–49

FD                              0.50                       40–44

FF                               0.00                       00–39

b) Grades not included in the average are as follows:

1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum.

2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum.

3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfil their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation.

(2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used.

a) ECTS Grade                Istanbul Gelisim University Grading

A                                            AA

B                                            BA

C                                            CB

D                                            DC

E                                            DD

FX                                          FD

 F                                             FF

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme shall be carried out in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).

Quality assurance for the faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:

https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf

In addition, as of 2020, the department has been accredited after the audits of the German accreditation organisation AQAS. The relevant accreditation certificate is shared with the public through the department's web page via the link below:

https://resim.gelisim.edu.tr/AKREDITASYON_SERTIFIKALARI/UYGULAMALI%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%20FAK%C3%9CLTES%C4%B0/TELEV%C4%B0ZYON%20HABERC%C4%B0L%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20VE%20PROGRAMCILI%C4%9EI-08-(L%C4%B0SANS)/aqas(agencyforqualityassurance)_357_29_05_2020.pdf

Access Requirements

Central Admission

The registration of students to associate and undergraduate programmes is carried out within the framework of the regulations determined by the Higher Education Institution and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programmes they want to study according to the scores they get from the central exam.

As a result of the YGS (Higher Education Transition Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by OSYM, students who prefer and settle in any programme of Gelişim Vocational School or Gelişim University Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering or Faculty of Economics and Administrative Sciences are entitled to enroll in our school.

Additional Quota

After the central placement made by OSYM, the vacant quotas in higher education institutions, (except for AÖF programmes without quota) those who want to apply to our school from the candidates who have not been placed in any higher education institution by OSYM, are required to include Gelişim University in the preferences they will make on the dates to be announced by OSYM. Students who are placed in our school by OSYM gain the right to register.

Lateral Transfer

Horizontal transfers to Istanbul Gelisim Vocational School are carried out according to the provisions of the "Regulation on the Principles of Horizontal Transfer between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level". Horizontal transfer and admission procedures from other Vocational Schools to our school are made with the decision of the "Vocational School Board". Students can apply to the Registrar's Office for transfer to another programme within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalised with the recommendation of the department to which the student wants to transfer and the decision of the relevant board of directors.

In addition, the following items are defined as general admission requirements:

- High school diploma

- To be enrolled through National Student Selection and Placement exams

- For associate degree students who have graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be enrolled through the Vertical Transfer exam

- For foreign students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University within the framework of the publicly available national and institutional regulations specified on the University's website

Conditions for SuccessUnder the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, the conditions for success/graduation are defined. Graduation and diploma ARTICLE 28 - (1) Students who have succeeded in all of the courses in the curriculum and have raised their GPA to at least 2.00 and achieved the graduation requirement are awarded a bachelor's or associate degree diploma and a diploma supplement. The certificates of those who are entitled to receive high honour and honour certificates are also given together with their diplomas. (2) Students who are entitled to receive a diploma must obtain a dismissal certificate from the relevant units in order to receive their diplomas.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024820


Qualification Title
Bachelor's Degree in Television Journalism and Programming

Awarding Body
Istanbul Gelisim University

Awarding Body Contact
Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The field of Television Reporting and Programming, which is one of the strong elements of communication, is the main actor of information flow, especially in societies where television culture is widespread. The field of Television Reporting and Programming, which provides services in many areas such as entertainment, news and competitions, will firmly maintain its place among the sectors that do not fade away in terms of ease of access, affordability and the diversity it offers. The Department of Television Reporting and Programming trains well-equipped communicators who can apply theoretical knowledge to the field of television news and programming. For this purpose, it gains knowledge and skills in many areas such as critical media literacy, news reporting and editing techniques, news gathering and writing techniques, television broadcasting, programme writing, camera and filming techniques, editing techniques, digital broadcasting applications, which form the basis of communication sciences.

Learning Environments
  • The courses in the curriculum of the department are carried out in the faculty classrooms and in the workshops and television studio affiliated to the department.

Description
  • Interpret the basic concepts, fields of study, theories and approaches of media.
  • Explains current information about the field by associating it with communication theories.
  • Defines the basic concepts related to communication sciences.
  • Interprets current events, political, cultural and economic developments in a critical context by using the theoretical knowledge in the field.
  • Associates the knowledge and facts in the field with the fields of social sciences such as Law, Sociology, Advertising, Cinema and Economics.
  • Determines new strategies and methods for the technical infrastructure and content of television news and programme types.
  • Integrates the theoretical knowledge related to the field with today's technology.
  • Produces creative content related to their field.
  • Interprets the theoretical and practical knowledge acquired in the field.
  • Produces TV programmes for different audiences and shares his/her knowledge and experiences.
  • Takes part as a leader or team member in a team work from the production of news to the presentation stage and fulfils the tasks assigned to them within the team.
  • Gains basic knowledge of the production processes of the media and the technical infrastructure and creative approaches used in these processes.
  • Researches developments, changes and innovations related to the field by accepting lifelong learning as a principle.
  • Collaborates with stakeholders in the fields of programming and journalism to create new ideas and products.
  • Organises projects and activities for the social environment in which he/she lives with the awareness of social responsibility by following the events on the national and international agenda.
  • Follows and interprets written, oral and visual studies related to the agenda.
  • Applies knowledge and skills related to the field by taking into account legal, social and ethical responsibilities.
  • Demonstrates the characteristics of a media professional such as camera use, editorial process control, team leadership and creative content production.

Key Competencies

Graduates of the Department of Television Reporting and Programming have the opportunity to work in almost every field where communication takes place, including public and private broadcasting organisations.

Our graduates, who can work with many titles such as director, journalist, editing director, cameraman, reporter, scriptwriter, announcer, editor, researcher, writer and reviewer, can continue their higher education and pursue an academic career.


Further Info

Measurement and Evaluation Methods
Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation conditions are basically regulated / carried out according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the programme students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams.

- The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the programme and must not have a grade of FF or D. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and complete a compulsory summer internship of 30 working days.

- Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:

Grades, Exams and Success Status

Notes

ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade;

  1. Grades out of 100 as shown in the transcript:

Success Grade           Coefficient              Equivalent Score

AA                              4.00                      90–100

BA                              3.50                       85–89

BB                              3.00                       75–84

CB                              2.50                       65–74

CC                              2.00                       60–64

DC                              1.50                       50–59

DD                              1.00                       45–49

FD                              0.50                       40–44

FF                               0.00                       00–39

b) Grades not included in the average are as follows:

1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum.

2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum.

3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfil their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation.

(2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used.

a) ECTS Grade                Istanbul Gelisim University Grading

A                                            AA

B                                            BA

C                                            CB

D                                            DC

E                                            DD

FX                                          FD

 F                                             FF


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme shall be carried out in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).

Quality assurance for the faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:

https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa

https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf

In addition, as of 2020, the department has been accredited after the audits of the German accreditation organisation AQAS. The relevant accreditation certificate is shared with the public through the department's web page via the link below:

https://resim.gelisim.edu.tr/AKREDITASYON_SERTIFIKALARI/UYGULAMALI%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%20FAK%C3%9CLTES%C4%B0/TELEV%C4%B0ZYON%20HABERC%C4%B0L%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20VE%20PROGRAMCILI%C4%9EI-08-(L%C4%B0SANS)/aqas(agencyforqualityassurance)_357_29_05_2020.pdf


Access Requirements

Central Admission

The registration of students to associate and undergraduate programmes is carried out within the framework of the regulations determined by the Higher Education Institution and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programmes they want to study according to the scores they get from the central exam.

As a result of the YGS (Higher Education Transition Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) conducted by OSYM, students who prefer and settle in any programme of Gelişim Vocational School or Gelişim University Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering or Faculty of Economics and Administrative Sciences are entitled to enroll in our school.

Additional Quota

After the central placement made by OSYM, the vacant quotas in higher education institutions, (except for AÖF programmes without quota) those who want to apply to our school from the candidates who have not been placed in any higher education institution by OSYM, are required to include Gelişim University in the preferences they will make on the dates to be announced by OSYM. Students who are placed in our school by OSYM gain the right to register.

Lateral Transfer

Horizontal transfers to Istanbul Gelisim Vocational School are carried out according to the provisions of the "Regulation on the Principles of Horizontal Transfer between Higher Education Institutions at the Associate Degree Level". Horizontal transfer and admission procedures from other Vocational Schools to our school are made with the decision of the "Vocational School Board". Students can apply to the Registrar's Office for transfer to another programme within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalised with the recommendation of the department to which the student wants to transfer and the decision of the relevant board of directors.

In addition, the following items are defined as general admission requirements:

- High school diploma

- To be enrolled through National Student Selection and Placement exams

- For associate degree students who have graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be enrolled through the Vertical Transfer exam

- For foreign students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University within the framework of the publicly available national and institutional regulations specified on the University's website


Conditions for Success
Under the Fourth Section of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, the conditions for success/graduation are defined. Graduation and diploma ARTICLE 28 - (1) Students who have succeeded in all of the courses in the curriculum and have raised their GPA to at least 2.00 and achieved the graduation requirement are awarded a bachelor's or associate degree diploma and a diploma supplement. The certificates of those who are entitled to receive high honour and honour certificates are also given together with their diplomas. (2) Students who are entitled to receive a diploma must obtain a dismissal certificate from the relevant units in order to receive their diplomas.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode