Yeterlilik Kodu

TR0030219037

Yeterlilik Adı
Temel İslam Bilimleri Doktora Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dinin genel yapısını ve temel kaynaklarını tanır.
  • Dînî ilimlerin konu, yöntem ve problemleri hakkında üst düzeyde bilgi sahibi olur.
  • Alanla ilgili meseleler üzerinde eleştirel, tutarlı ve sistematik düşünebilme becerisine sahip olur.
  • Alanla ilgili olarak, bilimsel araştırma etiğine uygun, bağımsız ve nitelikli bilimsel araştırma yapar.
  • Yaptığı bilimsel araştırmaları sağlıklı bir şekilde ortaya koyup öneriler sunar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanla ilgili gerçekleştirilecek bilimsel etkinliklere katkıda bulunur.
  • Alanla ilgili olarak proje gerçekleştirir veya gerçekleştirilecek projelerde yer alır.
  • Alanın gerektirdiği dilleri ileri düzeyde bilir.
  • Alanla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara nüfuz edebilecek bilgi ve beceriyi kazanır.
  • Kaynaklardan elde edilen bilgileri bilimsel ölçülere göre değerlendirme ve yorumlama kabiliyeti kazanır.
  • Klasik ve modern kaynaklardan elde ettiği birikimle, yeni bilimsel açılımlar gerçekleştirir. 
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırmakla birlikte, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Lisans Diploması, -ÖSYM tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) en az 55 puan almış olmak, -Yapılan bilim sınavından en az 50 almak.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Önerilen doktora programına; Sosyla Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri alında Yüksek Lisans Yapmış öğrenciler Yüksek Öğretim Mevzuatı çerçevesinde başvurabilirler. Öğrencilerin durumları, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre değerlendirilmeye alınır.

Başarma Şartları Lisans Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) en az 55 puan almış olmak, Yapılan bilim sınavından en az 50 almak. Öğrencinin doktora derecesi alması için gerekli olan toplam kredi sayısı en az 21, en çok 27 olacaktır. Ayrıca dönem projesi, hazırlanır. Bu derslerden 2 kredi zorunlu; 19-27 kredi ise seçmeli derslerden oluşacaktır. Bu dersleri başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi, seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Temel İslam Bilimleri alanında Doktora diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Temel İslam Bilimleri Doktora Programından diploma alan öğrenciler, bölümün öğretim elemanı ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunacakları gibi her türlü kamu kurumunda, özel sektör kuruluşlarında ve sivil toplum örgütleri çalışma imkanını elde edebileceklerdir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219037


Yeterlilik Adı
Temel İslam Bilimleri Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dinin genel yapısını ve temel kaynaklarını tanır.
  • Dînî ilimlerin konu, yöntem ve problemleri hakkında üst düzeyde bilgi sahibi olur.
  • Alanla ilgili meseleler üzerinde eleştirel, tutarlı ve sistematik düşünebilme becerisine sahip olur.
  • Alanla ilgili olarak, bilimsel araştırma etiğine uygun, bağımsız ve nitelikli bilimsel araştırma yapar.
  • Yaptığı bilimsel araştırmaları sağlıklı bir şekilde ortaya koyup öneriler sunar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanla ilgili gerçekleştirilecek bilimsel etkinliklere katkıda bulunur.
  • Alanla ilgili olarak proje gerçekleştirir veya gerçekleştirilecek projelerde yer alır.
  • Alanın gerektirdiği dilleri ileri düzeyde bilir.
  • Alanla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara nüfuz edebilecek bilgi ve beceriyi kazanır.
  • Kaynaklardan elde edilen bilgileri bilimsel ölçülere göre değerlendirme ve yorumlama kabiliyeti kazanır.
  • Klasik ve modern kaynaklardan elde ettiği birikimle, yeni bilimsel açılımlar gerçekleştirir. 

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırmakla birlikte, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Lisans Diploması, -ÖSYM tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) en az 55 puan almış olmak, -Yapılan bilim sınavından en az 50 almak.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Önerilen doktora programına; Sosyla Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri alında Yüksek Lisans Yapmış öğrenciler Yüksek Öğretim Mevzuatı çerçevesinde başvurabilirler. Öğrencilerin durumları, Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre değerlendirilmeye alınır.


Başarma Şartları
Lisans Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) en az 55 puan almış olmak, Yapılan bilim sınavından en az 50 almak. Öğrencinin doktora derecesi alması için gerekli olan toplam kredi sayısı en az 21, en çok 27 olacaktır. Ayrıca dönem projesi, hazırlanır. Bu derslerden 2 kredi zorunlu; 19-27 kredi ise seçmeli derslerden oluşacaktır. Bu dersleri başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi, seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Temel İslam Bilimleri alanında Doktora diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Temel İslam Bilimleri Doktora Programından diploma alan öğrenciler, bölümün öğretim elemanı ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunacakları gibi her türlü kamu kurumunda, özel sektör kuruluşlarında ve sivil toplum örgütleri çalışma imkanını elde edebileceklerdir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219037

Qualification Title
Temel İslam Bilimleri (Dr) DOCTORATE
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

1 Recognize the general structure and basic sources of religion. 2 Have high level knowledge about the subjects, methods and problems of religious sciences. 3 Have the ability to think critically, consistently and systematically on issues related to the field. 4 Conducts independent and qualified scientific research in accordance with scientific research ethics in the field. 5 He presents his scientific research in a healthy way and offers suggestions. 6 Uses information and communication technologies at the level required by the field. 7 Contributes to scientific activities related to the field. 8 Carries out a project related to the field or takes part in the projects to be realized. 9 Knows the languages ??required by the field at an advanced level. 10 Gains the knowledge and skills to penetrate local and foreign resources related to the field. 11 Gains the ability to evaluate and interpret the information obtained from the sources according to scientific criteria. 12 Realizes new scientific initiatives with the knowledge gained from classical and modern sources. 1-Recognize the general structure and basic sources of religion. 2- Have a high level of knowledge about the subjects, methods and problems of religious sciences. 3- Have the ability to think critically, consistently and systematically on issues related to the field. 4-Conducts independent and qualified scientific research in accordance with scientific research ethics in the field. 5-It presents scientific researches in a healthy way and offers suggestions. 6-Uses information and communication technologies as required by the field. 7-Contributes to scientific activities related to the field. 8-Performs projects related to the field or takes part in projects to be realized. 9-Knows the languages ??required by the field at an advanced level. 10-Gains the knowledge and skills to penetrate the domestic and foreign resources related to the field. 11- Gains the ability to evaluate and interpret the information obtained from the sources according to scientific criteria. 12- Realizes new scientific initiatives with the knowledge gained from classical and modern sources. 1-Recognize the general structure and basic sources of religion. 2- Have a high level of knowledge about the subjects, methods and problems of religious sciences. 3- Have the ability to think critically, consistently and systematically on issues related to the field. 4-Conducts independent and qualified scientific research in accordance with scientific research ethics in the field. 5-It presents scientific researches in a healthy way and offers suggestions. 6-Uses information and communication technologies as required by the field. 7-Contributes to scientific activities related to the field. 8-Performs projects related to the field or takes part in projects to be realized. 9-Knows the languages ??required by the field at an advanced level. 10-Gains the knowledge and skills to penetrate the domestic and foreign resources related to the field. 11- Gains the ability to evaluate and interpret the information obtained from the sources according to scientific criteria. 12- Realizes new scientific initiatives with the knowledge gained from classical and modern sources.

Key Competencies-
Further Info

Although each student must register for the courses at the beginning of the semester, they must attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one final exam for each course. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 70 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. Bachelors Degree, -To get at least 55 points from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) conducted by OSYM, -To get at least 50 from the science exam.

Quality Assurance-
Access Requirements

The proposed doctoral program; Students who have a Masters Degree in Basic Islamic Sciences from the Social Sciences Institute can apply within the framework of the Higher Education Legislation. The status of the students is evaluated according to the provisions of Muş Alparslan University Graduate Education Regulations.

Conditions for SuccessBachelors Degree, -To get at least 55 points from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) conducted by OSYM, -To get at least 50 from the science exam. The total number of credits required for the student to obtain a doctoral degree will be a minimum of 21 and a maximum of 27. In addition, the term project is prepared. 2 credits are required from these courses; 19-27 credits will consist of elective courses. Students who successfully complete these courses and successfully defend their thesis in the relevant field in front of a selected jury are awarded a PhD in Basic Islamic Sciences.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who receive a diploma from the Basic Islamic Sciences Doctorate Program will not only contribute to meeting the needs of the departments teaching staff, but also have the opportunity to work in all kinds of public institutions, private sector organizations and non-governmental organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219037


Qualification Title
Temel İslam Bilimleri (Dr) DOCTORATE

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

1 Recognize the general structure and basic sources of religion. 2 Have high level knowledge about the subjects, methods and problems of religious sciences. 3 Have the ability to think critically, consistently and systematically on issues related to the field. 4 Conducts independent and qualified scientific research in accordance with scientific research ethics in the field. 5 He presents his scientific research in a healthy way and offers suggestions. 6 Uses information and communication technologies at the level required by the field. 7 Contributes to scientific activities related to the field. 8 Carries out a project related to the field or takes part in the projects to be realized. 9 Knows the languages ??required by the field at an advanced level. 10 Gains the knowledge and skills to penetrate local and foreign resources related to the field. 11 Gains the ability to evaluate and interpret the information obtained from the sources according to scientific criteria. 12 Realizes new scientific initiatives with the knowledge gained from classical and modern sources. 1-Recognize the general structure and basic sources of religion. 2- Have a high level of knowledge about the subjects, methods and problems of religious sciences. 3- Have the ability to think critically, consistently and systematically on issues related to the field. 4-Conducts independent and qualified scientific research in accordance with scientific research ethics in the field. 5-It presents scientific researches in a healthy way and offers suggestions. 6-Uses information and communication technologies as required by the field. 7-Contributes to scientific activities related to the field. 8-Performs projects related to the field or takes part in projects to be realized. 9-Knows the languages ??required by the field at an advanced level. 10-Gains the knowledge and skills to penetrate the domestic and foreign resources related to the field. 11- Gains the ability to evaluate and interpret the information obtained from the sources according to scientific criteria. 12- Realizes new scientific initiatives with the knowledge gained from classical and modern sources. 1-Recognize the general structure and basic sources of religion. 2- Have a high level of knowledge about the subjects, methods and problems of religious sciences. 3- Have the ability to think critically, consistently and systematically on issues related to the field. 4-Conducts independent and qualified scientific research in accordance with scientific research ethics in the field. 5-It presents scientific researches in a healthy way and offers suggestions. 6-Uses information and communication technologies as required by the field. 7-Contributes to scientific activities related to the field. 8-Performs projects related to the field or takes part in projects to be realized. 9-Knows the languages ??required by the field at an advanced level. 10-Gains the knowledge and skills to penetrate the domestic and foreign resources related to the field. 11- Gains the ability to evaluate and interpret the information obtained from the sources according to scientific criteria. 12- Realizes new scientific initiatives with the knowledge gained from classical and modern sources.


Key Competencies
-

Further Info

Although each student must register for the courses at the beginning of the semester, they must attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one final exam for each course. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 70 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. Bachelors Degree, -To get at least 55 points from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) conducted by OSYM, -To get at least 50 from the science exam.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The proposed doctoral program; Students who have a Masters Degree in Basic Islamic Sciences from the Social Sciences Institute can apply within the framework of the Higher Education Legislation. The status of the students is evaluated according to the provisions of Muş Alparslan University Graduate Education Regulations.


Conditions for Success
Bachelors Degree, -To get at least 55 points from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) conducted by OSYM, -To get at least 50 from the science exam. The total number of credits required for the student to obtain a doctoral degree will be a minimum of 21 and a maximum of 27. In addition, the term project is prepared. 2 credits are required from these courses; 19-27 credits will consist of elective courses. Students who successfully complete these courses and successfully defend their thesis in the relevant field in front of a selected jury are awarded a PhD in Basic Islamic Sciences.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who receive a diploma from the Basic Islamic Sciences Doctorate Program will not only contribute to meeting the needs of the departments teaching staff, but also have the opportunity to work in all kinds of public institutions, private sector organizations and non-governmental organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address