Yeterlilik Kodu | TR0030219368 | |
Yeterlilik Adı | Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Karabük Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü Yönetmeliğinin Ölçme ve Değerlendirme ölçütleri çerçevesinde yapılar. Lisansüstü öğrenciler mezuniyet için 24 krediden az olmamak koşuluyla zorunlu ders ve semineri başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisansüstü öğrenciler mezuniyet için 24 krediden az olmamak koşuluyla zorunlu ders ve semineri başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir. Karabük Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü Eğitim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenen mezuniyet şartlarını sağlamak gerekmektedir. Tezli Yüksek Lisans Derecesi almaya hak kazanmak için, bir öğrencinin şunları tamamlamış olması gerekir: En az 60 kredilik tüm dersler, Bir seminer ve sözlü sınavını geçmek, Bir tez hazırlamak ve başarılı bir şekilde savunmak, Minimum 2.50 / 4.00 (65/100) ve 120 AKTS not ortalaması. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, T. C. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında Öğretmen, Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Cami, Kur’an Kursu ve bağlı idari kurumlarda İmam Hatip, Müezzin Kayyım, Müftü, Vaiz, Kur’an Kursu Öğreticisi, ve çeşitli idari görevlerde İstihdam edilirler. Ayrıca devletin çeşitli kademelerinde Yüksekokul mezunu ve Yükseklisans yapmış olanların görevlendirildiği çeşitli görevlerde istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219368
ISCO 08
ISCO 08
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel İslam bilimleri ile ilgili metodoloji bilgisine sahiptir.
- Alanıyla ilgili temel kavram, kurum ve problemleri tanır. Alanıyla ilgili literatür hakkında bilgi sahibidir.
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazar.
- Alanıyla ilgili kaynakları anlar.
- Alanı ile ilgili kaynaklardan hareketle akademik problemleri çözer.
- Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlar.
- Alanıyla ilgili konularda mevcut birikimden yeni bilgiler üretir.
- Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme becerisine sahiptir.
- Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Karabük Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü Yönetmeliğinin Ölçme ve Değerlendirme ölçütleri çerçevesinde yapılar. Lisansüstü öğrenciler mezuniyet için 24 krediden az olmamak koşuluyla zorunlu ders ve semineri başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- İlahiyat ve İslami İlimler alanında 4 yıllık fakülte ve Yüksek Okul mezunu olmak
- YDS, YOKDİL veya Yok tarafında bu sınavlara eşdeğer kabul edilen dil sınavlarından 50 ve üzeri yabancı dil belgesine sahip olmak veya Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Merkezi’nin yapacağı Dil sınavından 50 ve üzeri not almak
- Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Merkezi tarafından yapılacak olan bilim sınavından 65 ve üzeri not olmak
- ALES Sınavından 50 ve üzeri not olmak
- Üniversitenin belirlediği (Ales, Bilim sınavı, Lisans Mezuniyet not ortalaması ve Mülakattan 65 ve üzeri not almak)
- Enstitü tarafından belirlenen kontenjan sıralamasına girmek
Mezunlar, T. C. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında Öğretmen, Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Cami, Kur’an Kursu ve bağlı idari kurumlarda İmam Hatip, Müezzin Kayyım, Müftü, Vaiz, Kur’an Kursu Öğreticisi, ve çeşitli idari görevlerde İstihdam edilirler. Ayrıca devletin çeşitli kademelerinde Yüksekokul mezunu ve Yükseklisans yapmış olanların görevlendirildiği çeşitli görevlerde istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219368 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Temel İslam Bilimleri Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has knowledge of methodology in core disciplines of Islam. Able to recognize basic concepts, institutions and problems in his/her field and make comparative assessments on them. Has a sufficient knowledge of the literature in sub-fields of his major field Has ability to compose a piece of academic material in accordance with the scientific techniques and scholarly ethics. Able to comprehend the sources both modern and classical in the field of core Islamic disciplines and analyse them to use them in academic research. Has the ability and skills of reaching sources of knowledge in his/her field, of analysing and assessing them as well as of using them in solving the problems of his/her field. Able to contribute to the working of other institutions by using his/her expertise of the field. Able to use his intellectual skills both categorically and analytically in topics related to his/her field and reproduce new knowledge from existing material. Has the ability and skill of interdisciplinary reasoning and research. Able to convey both orally and in written form his researches in a coherent and systematic way. Has the sufficient knowledge of necessary languages in his/her field that would enable him/her to use the sources and share his/her ideas. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is carried out within the framework of the Measurement and Evaluation criteria of the Regulations of Karabük University Graduate Education Institute. Graduate students must successfully complete the compulsory course and seminar with no less than 24 credits and defend their thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Graduate students must successfully complete the compulsory course and seminar with no less than 24 credits and defend their thesis. In order to qualify for the award of a Master’s Degree with thesis, a student must have completed - All courses with minimum 60 credits - One seminar and pass its oral examination, -A thesis and to defend it sucsessfully - Minimum GPA of 2.50/4.00 (65/100) and 120 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are assigned as teachers in primary and secondary education institutions affiliated to the Ministry of National Education, and as Mufti, Preacher, Quran Course Instructor in the Mosque affiliated to the Presidency of Religious Affairs, the Quran Course and affiliated administrative institutions. In addition, they are employed in various positions at various levels of the state, where graduates of higher education and graduates. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219368
Has knowledge of methodology in core disciplines of Islam. Able to recognize basic concepts, institutions and problems in his/her field and make comparative assessments on them. Has a sufficient knowledge of the literature in sub-fields of his major field Has ability to compose a piece of academic material in accordance with the scientific techniques and scholarly ethics. Able to comprehend the sources both modern and classical in the field of core Islamic disciplines and analyse them to use them in academic research. Has the ability and skills of reaching sources of knowledge in his/her field, of analysing and assessing them as well as of using them in solving the problems of his/her field. Able to contribute to the working of other institutions by using his/her expertise of the field. Able to use his intellectual skills both categorically and analytically in topics related to his/her field and reproduce new knowledge from existing material. Has the ability and skill of interdisciplinary reasoning and research. Able to convey both orally and in written form his researches in a coherent and systematic way. Has the sufficient knowledge of necessary languages in his/her field that would enable him/her to use the sources and share his/her ideas.
It is carried out within the framework of the Measurement and Evaluation criteria of the Regulations of Karabük University Graduate Education Institute. Graduate students must successfully complete the compulsory course and seminar with no less than 24 credits and defend their thesis.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Graduates are assigned as teachers in primary and secondary education institutions affiliated to the Ministry of National Education, and as Mufti, Preacher, Quran Course Instructor in the Mosque affiliated to the Presidency of Religious Affairs, the Quran Course and affiliated administrative institutions. In addition, they are employed in various positions at various levels of the state, where graduates of higher education and graduates.
Qualification is continuous