Yeterlilik Kodu | TR0030221550 | |
Yeterlilik Adı | Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Ders aşamasının tamamlanmasına müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Temel İslam Bilimleri alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221550
ISCO 08
ISCO 08
- İslami bilimler sahasında temel kaynakları okuyup anlayacak, bunlardan doğru ve sağlıklı bilgiler üretebilecek ve bunları sistematik bir tarzda ilgililere ulaştırabilecek bilim etiğine sahip uzmanlar yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel İslam bilimleri ile ilgili metodoloji bilgisine sahiptir
- Alanıyla ilgili temel kavram, kurum ve problemleri tanır
- Alanıyla ilgili literatür hakkında bilgi sahibidir
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazar
- Alanıyla ilgili kaynakları anlar
- Alanı ile ilgili kaynaklardan hareketle akademik problemleri çözer
- Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlar
- Alanıyla ilgili konularda mevcut birikimden yeni bilgiler üretir
- Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme becerisine sahiptir
- Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek B2 düzeyinde yabancı dil bilgisine sahiptir
- Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırmakla birlikte, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Bingöl Üniversitesinin Sosyal Bilimler Enstitüsünün belirlemiş olduğu kriterleri yerine getirmek.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Temel İslam Bilimleri alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221550 | |
Qualification Title | Temel İslam Bilimleri (YL) (Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has knowledge of methodology in core disciplines of Islam. Able to recognize basic concepts, institutions and problems in his/her field and make comparative assessments on them. Has a sufficient knowledge of the literature in sub-fields of his major field. Has ability to compose a piece of academic material in accordance with the scientific techniques and scholarly ethics. Able to comprehend the sources both modern and classical in the field of core Islamic disciplines and analyze them in order to use them in academic research. Has the ability and skills of reaching sources of knowledge in his/her field, of analyzing and assessing them as well as of using them in solving the problems of his/her field. Able to contribute to the working of other institutions by using his/her expertise of the field. Able to use his intellectual skills both categorically and analytically in topics related to his/her field and reproduce new knowledge from existing material. Has the ability and skill of interdisciplinary reasoning and research. Able to convey both orally and in written form his researches in a coherent and systematic way. Has the sufficient knowledge of necessary languages in his/her field that would enable him/her to use the sources and share his/her ideas. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Every student must attend minimum %70 of the lessons in order to take the final examinations. Every student is subjected to a final examination at the end of a semester for each course. All exams are evaluated in 100 scale. It is necessary to achieve 70 in the semester final. When any of AA, BA, BB or CB achieved, they are regarded as successful. -Undergraduate Diploma -At least 55 grades must be taken in Academic Personal and Graduate Study Entrance Exam set by OSYM. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students must have the necessary required criteria of Institute of Social Sciences. | |
Conditions for Success | -Undergraduate Diploma -At least 55 grades must be taken in Academic Personal and Graduate Study Entrance Exam set by OSYM. the student should prepare a thesis after caring out a research on a topic supervised by a senior lecturer. On a successful submission of thesis, student is required to give a successful oral examination on his/her work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Occupational Profiles & Access to Further Studies: Graduates of the Faculty of Theology may pursue their career in the central and provincial units of the Presidency of Religious Affairs or as teachers of the course of Religious Culture and Moral Knowledge in the secondary and high schools or of professional courses in the Imam-Hatip high schools. They may also be recruited as researchers or lecturers in universities and other public or private institutions as well as spiritual mentors in the social services. Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Theology - Basic Islamic Sciences. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221550
Has knowledge of methodology in core disciplines of Islam. Able to recognize basic concepts, institutions and problems in his/her field and make comparative assessments on them. Has a sufficient knowledge of the literature in sub-fields of his major field. Has ability to compose a piece of academic material in accordance with the scientific techniques and scholarly ethics. Able to comprehend the sources both modern and classical in the field of core Islamic disciplines and analyze them in order to use them in academic research. Has the ability and skills of reaching sources of knowledge in his/her field, of analyzing and assessing them as well as of using them in solving the problems of his/her field. Able to contribute to the working of other institutions by using his/her expertise of the field. Able to use his intellectual skills both categorically and analytically in topics related to his/her field and reproduce new knowledge from existing material. Has the ability and skill of interdisciplinary reasoning and research. Able to convey both orally and in written form his researches in a coherent and systematic way. Has the sufficient knowledge of necessary languages in his/her field that would enable him/her to use the sources and share his/her ideas.
Every student must attend minimum %70 of the lessons in order to take the final examinations. Every student is subjected to a final examination at the end of a semester for each course. All exams are evaluated in 100 scale. It is necessary to achieve 70 in the semester final. When any of AA, BA, BB or CB achieved, they are regarded as successful. -Undergraduate Diploma -At least 55 grades must be taken in Academic Personal and Graduate Study Entrance Exam set by OSYM.
Students must have the necessary required criteria of Institute of Social Sciences.
Occupational Profiles & Access to Further Studies: Graduates of the Faculty of Theology may pursue their career in the central and provincial units of the Presidency of Religious Affairs or as teachers of the course of Religious Culture and Moral Knowledge in the secondary and high schools or of professional courses in the Imam-Hatip high schools. They may also be recruited as researchers or lecturers in universities and other public or private institutions as well as spiritual mentors in the social services. Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Theology - Basic Islamic Sciences.
Qualification is continuous