Yeterlilik Kodu | TR0030220889 | |
Yeterlilik Adı | Temel İslami Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İslami İlimler Fakültesinin öncelikli amacı, insanlar arasında güven ve huzuru tesis etmeye yönelik sağlıklı dinî bilgi üreten, eğitim ve öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip ve kendi alanında profesyonel becerilere haiz ilahiyatçılar yetiştirmektir. Ayrıca insan haklarına, demokrasiye ve ahlaka önem veren fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür ilahiyatçılar, eğitimciler ve din görevlileri yetiştirmek de Fakültemizin amaçları arasında yer almaktadır. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencilerine doğru bir model olmaları, profesyonel gelişimleri için alanlarıyla ilgili yenilikleri takip etmeleri ve etkili iletişim becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Fakültemizde her ders için biri ara sınav (vize) diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalinki ise %60 olarak alınmaktadır. Bir dersten başarılı olmak için ders notunun en az 60 olması ve finalden de en az 60 alınması gerekmektedir. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
| |
Başarma Şartları | Kırıkkale Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar. Gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak. Yüksek lisans için gerek toplam AKTS kredisi 120 olup, bunun en az 60 AKTSsi alınan derslerden, en az 60 AKTSsi de tez çalışmalarından alınmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler, MEB bünyesinde kamu ve özel sektöre bağlı ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğretmen olarak, ayrıca Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde çeşitli kadrolarda istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220889
ISCO:08
ISCO:08
İslami İlimler Fakültesinin öncelikli amacı, insanlar arasında güven ve huzuru tesis etmeye yönelik sağlıklı dinî bilgi üreten, eğitim ve öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip ve kendi alanında profesyonel becerilere haiz ilahiyatçılar yetiştirmektir. Ayrıca insan haklarına, demokrasiye ve ahlaka önem veren fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür ilahiyatçılar, eğitimciler ve din görevlileri yetiştirmek de Fakültemizin amaçları arasında yer almaktadır. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencilerine doğru bir model olmaları, profesyonel gelişimleri için alanlarıyla ilgili yenilikleri takip etmeleri ve etkili iletişim becerilerine sahip olmaları beklenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bireysel ve toplumsal düzeyde etkili din hizmeti sunabilmek için gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirebilme
- Din bilimlerine ilişkin alanlarda, disiplinler arası çalışma becerisi
- Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
- Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi
- Din bilimlerine ilişkin araştırmalarda meslek etiğine riayet, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilinci içinde hareket etme duyarlılığı edinme becerisi
- Milli ve dini değerler hususunda farkındalık oluşturarak, hurafelerden uzak, toplumsal örf ve adetlerin tanımasını ve yaşatılmasını sağlayabilme
- Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme
- Toplumun dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkumlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler) kişilere yönelik, dini danışmanlık ve rehberlik yapabilme
- Toplumsal alandaki gelişme ve sorunlara bağlı olarak yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturabilme
- Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi
- Aldığı eğitim ve öğretime paralel olarak, toplum içerisinde mesleğini temsil edebilme duygu ve becerisi
- Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme
- Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Fakültemizde her ders için biri ara sınav (vize) diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalinki ise %60 olarak alınmaktadır. Bir dersten başarılı olmak için ders notunun en az 60 olması ve finalden de en az 60 alınması gerekmektedir. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalı ve geçer not almalıdırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
- İlahiyat ya da İslami İlimler/Bilimler lisans diplomasına sahip olmak.
- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı.
- Kırıkkale Üniversitesi tarafından yapılan yabancı dil yeterlilik sınavından ya da ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (50/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 50 puan karşılığı puan sahip olmak
- Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Mezun olan öğrenciler, MEB bünyesinde kamu ve özel sektöre bağlı ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğretmen olarak, ayrıca Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde çeşitli kadrolarda istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220889 | |
Qualification Title | Temel İslami Bilimleri (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1. To develop knowledge and skills related to general culture, field knowledge and professional formation necessary to provide effective religious service at individual and social level To gain interdisciplinary skills in the fields of religious sciences To be able to define, construct, evaluate and propose solutions for individual, social and global events and problems according to the data of religious and social sciences. To be able to recognize children, young, adults and the elderly, who are the target audience of formal and non-formal religious education according to their biological, psychological, social and religious development characteristics, and to offer religious teachings by appropriate methods and techniques. To gain the ability to respect professional ethics in researches about religious sciences and to act with awareness of acting individually and socially. To raise awareness on national and religious values, away from superstitions, to be able to ensure the recognition and survival of social customs and traditions To comprehend the Islamic culture and civilization formed within the historical process with its original qualities and to develop a sense of belonging to our historical and cultural heritage. To be able to provide religious counseling and guidance to people who are the disadvantaged group of society (disabled, prisoners, sick and elderly, widows and orphans). To be able to create a philosophy of life-long learning depending on the developments and problems in the social field. To be able to follow up-to-date information and developments in the field of religion and to use them in solving problems. Parallel to the education and training, the feeling and the ability to represent the profession within the society. To be able to read and understand the religious texts from their original sources and to gain the level of language skills. To be able to report all kinds of individual, social and even global problems with philosophical, social, psychological and religious content by making scientific research, analysis and synthesis by making use of basic sources. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In our faculty, two exams are given for each course: one midterm and one final exam. The contribution of the midterm exam to the total score is 40% and the final score is 60%. In order to be successful in a course, the course grade must be at least 60 and at least 60 from the final. In addition, the failed students are given the right to supplement from the courses they have faile As explained in Kırıkkale University Regulation on Education and Examination, students should be successful in all the course units and take the passing grade. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students wishing to enroll in the Masters program must satisfy the following requirements: 1- Having a bachelors degree in Deity or Islamic Sciences / Sciences. 2- To have enough score (at least 55) from the relevant score type of the ALES exam. Applicants with a bachelors degree must have a score of at least 70/100. 3-Foreign language proficiency exam made by Kırıkkale University or YDS exam made by ÖSYM (50/100) or TOEFL or IELTS score of 50 points to have a score of 4 points to the entrance to the masters program is as follows: 50% of the ALES score si, 20% of the undergraduate average, and 30% of the interview exam. Those with a total score of 65 and above are considered for admission to the program. | |
Conditions for Success | As explained in Kırıkkale University Regulation on Education and Examination, students should be successful in all the course units and take the passing grade. Complete the required total credit and successfully defend its thesis. For the masters degree, the total number of ECTS credits is 120, of which at least 60 ECTS must be taken from the courses taken and 60 ECTS from the thesis studies. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students are employed within the Ministry of National Education as primary and secondary school teachers in the public and private sectors, as well as in various positions within the Presidency of Religious Affairs. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220889
1. To develop knowledge and skills related to general culture, field knowledge and professional formation necessary to provide effective religious service at individual and social level To gain interdisciplinary skills in the fields of religious sciences To be able to define, construct, evaluate and propose solutions for individual, social and global events and problems according to the data of religious and social sciences. To be able to recognize children, young, adults and the elderly, who are the target audience of formal and non-formal religious education according to their biological, psychological, social and religious development characteristics, and to offer religious teachings by appropriate methods and techniques. To gain the ability to respect professional ethics in researches about religious sciences and to act with awareness of acting individually and socially. To raise awareness on national and religious values, away from superstitions, to be able to ensure the recognition and survival of social customs and traditions To comprehend the Islamic culture and civilization formed within the historical process with its original qualities and to develop a sense of belonging to our historical and cultural heritage. To be able to provide religious counseling and guidance to people who are the disadvantaged group of society (disabled, prisoners, sick and elderly, widows and orphans). To be able to create a philosophy of life-long learning depending on the developments and problems in the social field. To be able to follow up-to-date information and developments in the field of religion and to use them in solving problems. Parallel to the education and training, the feeling and the ability to represent the profession within the society. To be able to read and understand the religious texts from their original sources and to gain the level of language skills. To be able to report all kinds of individual, social and even global problems with philosophical, social, psychological and religious content by making scientific research, analysis and synthesis by making use of basic sources.
In our faculty, two exams are given for each course: one midterm and one final exam. The contribution of the midterm exam to the total score is 40% and the final score is 60%. In order to be successful in a course, the course grade must be at least 60 and at least 60 from the final. In addition, the failed students are given the right to supplement from the courses they have faile As explained in Kırıkkale University Regulation on Education and Examination, students should be successful in all the course units and take the passing grade.
Students wishing to enroll in the Masters program must satisfy the following requirements: 1- Having a bachelors degree in Deity or Islamic Sciences / Sciences. 2- To have enough score (at least 55) from the relevant score type of the ALES exam. Applicants with a bachelors degree must have a score of at least 70/100. 3-Foreign language proficiency exam made by Kırıkkale University or YDS exam made by ÖSYM (50/100) or TOEFL or IELTS score of 50 points to have a score of 4 points to the entrance to the masters program is as follows: 50% of the ALES score si, 20% of the undergraduate average, and 30% of the interview exam. Those with a total score of 65 and above are considered for admission to the program.
Graduated students are employed within the Ministry of National Education as primary and secondary school teachers in the public and private sectors, as well as in various positions within the Presidency of Religious Affairs.
Qualification is continuous