Yeterlilik Kodu | TR0030218814 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Biyoloji ve Genetik Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı dünyada ve ülkemizde temel tıp bilimleri alanında bilimsel araştırmalarda önemli yer tutmaktadır. Laboratuvardan kliniğe giden bilimsel çalışmalarda moleküler mekanizmaların çözülmesinde, deneysel hayvan modeli çalışmalarında, hedef genlerin etkinliğinin gösterilmesinde, genetik alt yapılı hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımlarında Tıbbi Biyoloji ve Genetik Bilimi altında gerçekleşen çalışmaların oldukça önemi vardır. Gelişmekte olan teknoloji ve bilgi ağının hızla güncellenmesi, yeni teknolojilerin laboratuvarlara hızla adaptasyonu ve bilimsel çalışma verilerinin yayınlanması ve takibinin bu kadar çabuk olmasına karşın bu alanda çalışacak doktora düzeyinde araştırmacıların kısıtlı sayıda olduğu göz önüne alındığında Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında doktora programı bu alanda nitelikli ve akademik kariyer yapmak isteyen etkin araştırmacı yetiştirilmesi için gereklidir. Programı başarı ile bitiren öğrenciler klinik ve temel bilimler alanında iyi bir araştırmacı olarak topluma kazandırılacaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Doktora programında geçerli not minimum 75'dir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Doktora derecesi almaya hak kazanmak için tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrencilerin toplam 21 kredi/saatten az olmamak koşuluyla en az 7 ders, bir kredisiz seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması yapması gerekmektedir. Lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci için de gereklilik, toplam 42 kredi/saatten az olmamak koşuluyla en az 14 ders, yeterlik sınavı, seminer, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Alınması gereken dersler ve AKTS değerleri aşağıda sunulmuştur. Toplam AKTS değeri; yüksek lisans derecesi ile kabul edilenlerde tez dâhil toplam 240, lisans derecesi ile kabul edilenlerde 300’den az olmamalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Akademisyen olarak Üniversitelerde öğretim üyesi, laboratuvar sorumlusu, klinik ve bilimsel araştırmalarda yürütücü, araştırmacı ve danışman olabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218814
Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı dünyada ve ülkemizde temel tıp bilimleri alanında bilimsel araştırmalarda önemli yer tutmaktadır. Laboratuvardan kliniğe giden bilimsel çalışmalarda moleküler mekanizmaların çözülmesinde, deneysel hayvan modeli çalışmalarında, hedef genlerin etkinliğinin gösterilmesinde, genetik alt yapılı hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımlarında Tıbbi Biyoloji ve Genetik Bilimi altında gerçekleşen çalışmaların oldukça önemi vardır. Gelişmekte olan teknoloji ve bilgi ağının hızla güncellenmesi, yeni teknolojilerin laboratuvarlara hızla adaptasyonu ve bilimsel çalışma verilerinin yayınlanması ve takibinin bu kadar çabuk olmasına karşın bu alanda çalışacak doktora düzeyinde araştırmacıların kısıtlı sayıda olduğu göz önüne alındığında Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında doktora programı bu alanda nitelikli ve akademik kariyer yapmak isteyen etkin araştırmacı yetiştirilmesi için gereklidir. Programı başarı ile bitiren öğrenciler klinik ve temel bilimler alanında iyi bir araştırmacı olarak topluma kazandırılacaktır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar. Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular.
- Bilimsel proje oluşturabilir. Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular.
- Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
- Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
- Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar.
- Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar.
- Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir. İstatistiksel yöntemlere hakimdir.
- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
- Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
- Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir.
- Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir.
- Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
- Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Doktora programında geçerli not minimum 75'dir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Önerilen program Biyoloji, Tıbbi Biyolojik Bilimler, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Moleküler Biyoloji, Genetik Mühendisliği ve/veya Biyoteknoloji, Biyomedikal Mühendisliği ve Temel Bilimler alanlarında Yüksek Lisans eğitimini tamamlayanlar ile Veterinerlik, Eczacılık, Diş Hekimliği ve Tıp Fakülteleri gibi beş ya da altı yıllık fakültelerin birinden en az lisans derecesi olan ve gerekli koşulları sağlayan öğrencileri kabul etmeyi planlamaktadır. • Ülke çapında yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavından (ALES) ilgili alanda minimum 60 puan almaları gerekmektedir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler için; GRE puan şartı bulunmamaktadır.
- Yabancı uyruklu öğrencilerin yurtdışında eğitim gördükleri Lisans ve Yüksek Lisans diplomalarının denkliğini ilgili alanda almış olmaları gerekmektedir. • Adayların YDS/YÖKDİL sınavından 60 ve üzeri, TOEFL 72 ve üzeri puan sahibi olmaları gerekmektedir.
- Yapılacak bilim sınavında 100 üzerinde 70 ve üzeri puan alan adaylar mülakat değerlendirmesine girebilecek ve mülakattan en az 70/100 puan alarak başarı gösteren öğrenciler kabul edilecektir.
Akademisyen olarak Üniversitelerde öğretim üyesi, laboratuvar sorumlusu, klinik ve bilimsel araştırmalarda yürütücü, araştırmacı ve danışman olabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218814 | |
Qualification Title | Medical Biology and Genetics Ph.D | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Defines cell structure-function interactions. Follows the scientific literature with his/her advanced language skills, develops and applies technical and computer skills Can create a scientific project. Implements lifelong learning in the field of science in which it operates, by developing learning methods on its own. - He/she can exchange information and ideas by communicating with others about his/her field and scientific research issues. Carries out a given task independently by using the basic knowledge of his/her field. Defines the structure and function of organelles, and explains human diseases associated with organelle function abnormalities. Explains the basic and advanced equipments with their principles in Medical Biology and Medical Genetics laboratories. Explains and regulates the rules and safety issues to be followed in the laboratory. Applies and qualified to implement statistical methods. Uses, evaluates and develops current knowledge in the field with a systematic approach. Comprehends the interdisciplinary interaction with which the field is related; reach original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Participate in clinical or non-clinical studies and make method recommendations. Can turn scientific research results into articles. Analyze and interpret scientific data. Contributes to the progress in the field by performing an original work independently. Develops the ability to lead a team working in the field, to develop new ideas that can provide solutions in complex situations, and to take responsibility. Evaluates the basic level of knowledge and skills acquired in the field with a critical approach; identifies learning needs and directs learning. Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual. It can transfer scientific information orally or in writing at national or international scientific meetings, establishes collaborations. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment is done by written exam, oral exam, reading and comprehension of a research article, or expression of a subject. To be considered successful from a course, the grade must be at least 75 in the master program. The ratio of the midterm exam to the success rate is 50% and the overall exam's success rate is 50%. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The proposed program is for those who have completed Master's education in Biology, Medical Biological Sciences, Molecular Biology and Genetics, Molecular Biology, Genetic Engineering and/or Biotechnology, Biomedical Engineering and Basic Sciences, and five or six-year faculties such as Veterinary, Pharmacy, Dentistry and Medicine. It plans to accept students who have at least a bachelor's degree from one of them and meet the necessary conditions. • They are required to get a minimum of 60 points in the relevant field from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) held throughout the country. • For foreign students; There is no GRE score requirement. • Foreign students must have received the equivalence of their undergraduate and graduate diplomas in the relevant field. • Candidates must have a score of 60 and above in the YDS/YÖKDİL exam and a TOEFL score of 72 and above. • Candidates who score 70 or more over 100 in the science exam to be held will be able to enter the interview evaluation, and students who are successful with a score of at least 70/100 in the interview will be accepted. | |
Conditions for Success | In order to be eligible for a doctorate degree, students accepted with a master's degree with thesis must complete at least 7 courses, one non-credit seminar course, proficiency exam, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits/hours. The requirement for a student admitted with a bachelor's degree consists of at least 14 courses, not less than 42 credits/hour in total, proficiency exam, seminar, thesis proposal and thesis work. Courses to be taken and ECTS values are presented below. Total ECTS value; A total of 240, including thesis, should not be less than 300 for those accepted with a master's degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | As an academic, he/she can be a lecturer, laboratory manager, executive, researcher and consultant in clinical and scientific research at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218814
Defines cell structure-function interactions. Follows the scientific literature with his/her advanced language skills, develops and applies technical and computer skills Can create a scientific project. Implements lifelong learning in the field of science in which it operates, by developing learning methods on its own. - He/she can exchange information and ideas by communicating with others about his/her field and scientific research issues. Carries out a given task independently by using the basic knowledge of his/her field. Defines the structure and function of organelles, and explains human diseases associated with organelle function abnormalities. Explains the basic and advanced equipments with their principles in Medical Biology and Medical Genetics laboratories. Explains and regulates the rules and safety issues to be followed in the laboratory. Applies and qualified to implement statistical methods. Uses, evaluates and develops current knowledge in the field with a systematic approach. Comprehends the interdisciplinary interaction with which the field is related; reach original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Participate in clinical or non-clinical studies and make method recommendations. Can turn scientific research results into articles. Analyze and interpret scientific data. Contributes to the progress in the field by performing an original work independently. Develops the ability to lead a team working in the field, to develop new ideas that can provide solutions in complex situations, and to take responsibility. Evaluates the basic level of knowledge and skills acquired in the field with a critical approach; identifies learning needs and directs learning. Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual. It can transfer scientific information orally or in writing at national or international scientific meetings, establishes collaborations.
Assessment is done by written exam, oral exam, reading and comprehension of a research article, or expression of a subject. To be considered successful from a course, the grade must be at least 75 in the master program. The ratio of the midterm exam to the success rate is 50% and the overall exam's success rate is 50%.
The proposed program is for those who have completed Master's education in Biology, Medical Biological Sciences, Molecular Biology and Genetics, Molecular Biology, Genetic Engineering and/or Biotechnology, Biomedical Engineering and Basic Sciences, and five or six-year faculties such as Veterinary, Pharmacy, Dentistry and Medicine. It plans to accept students who have at least a bachelor's degree from one of them and meet the necessary conditions. • They are required to get a minimum of 60 points in the relevant field from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES) held throughout the country. • For foreign students; There is no GRE score requirement. • Foreign students must have received the equivalence of their undergraduate and graduate diplomas in the relevant field. • Candidates must have a score of 60 and above in the YDS/YÖKDİL exam and a TOEFL score of 72 and above. • Candidates who score 70 or more over 100 in the science exam to be held will be able to enter the interview evaluation, and students who are successful with a score of at least 70/100 in the interview will be accepted.
As an academic, he/she can be a lecturer, laboratory manager, executive, researcher and consultant in clinical and scientific research at universities.