Yeterlilik Kodu

TR0030217393

Yeterlilik Adı
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hücre organellerinin moleküler yapılarını, birbirleriyle olan ilişkilerini ve görevlerini açıklar.
  • Biyomoleküllerin yapılarını ve hücredeki görevlerini kavrar.
  • Temel moleküler biyolojik yöntemleri laboratuvar ortamında uygular.
  • Temel genetik kavramları, sık görülen insan genetik hastalıkların kalıtım tiplerini ve özelliklerini açıklar.
  • Hücrede görev alan işlevsel moleküller (RNA ve protein) ile DNA sentez basamaklarını, görev alan temel molekülleri ve görevlerini belirler.
  • Hücre döngüsünün kontrolünde, hücre ölüm ve sağ kalım süreçlerinde görev alan moleküllerin özelliklerini belirler.
  • Nükleik asit-protein etkileşimlerinin hücrede neden olduğu moleküler biyolojik sonuçlarını kavrar.
  • Mutasyonların nedenlerini, sonuçlarını ve hücrede oluşturduğu hasarların önemini kavrar.
  • RNA moleküllerinin birbirleriyle ilişkisini ve hücrede oluşturabileceği cevapları kavrar.
  • Bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
  • 21. maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25.00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür)
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
  • (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
  • (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. 
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır. İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenir. DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar. Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır. Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır. Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar. DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır. Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar. Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir. Tezli programda, 21 kredilik dersleri tamamlamak, Seminer dersi, ve tez çalışmasından başarılı olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisansüstü mezunlarımız büyük çoğunlukla üniversitelerde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışmaktadır. Bunun dışında kamu veya özel sektörde iş imkanına sahip olabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217393


Yeterlilik Adı
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hücre organellerinin moleküler yapılarını, birbirleriyle olan ilişkilerini ve görevlerini açıklar.
  • Biyomoleküllerin yapılarını ve hücredeki görevlerini kavrar.
  • Temel moleküler biyolojik yöntemleri laboratuvar ortamında uygular.
  • Temel genetik kavramları, sık görülen insan genetik hastalıkların kalıtım tiplerini ve özelliklerini açıklar.
  • Hücrede görev alan işlevsel moleküller (RNA ve protein) ile DNA sentez basamaklarını, görev alan temel molekülleri ve görevlerini belirler.
  • Hücre döngüsünün kontrolünde, hücre ölüm ve sağ kalım süreçlerinde görev alan moleküllerin özelliklerini belirler.
  • Nükleik asit-protein etkileşimlerinin hücrede neden olduğu moleküler biyolojik sonuçlarını kavrar.
  • Mutasyonların nedenlerini, sonuçlarını ve hücrede oluşturduğu hasarların önemini kavrar.
  • RNA moleküllerinin birbirleriyle ilişkisini ve hücrede oluşturabileceği cevapları kavrar.
  • Bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
  • 21. maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25.00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür)
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
  • (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
  • (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. 

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır. İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenir. DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar. Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır. Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır. Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar. DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır. Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar. Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir. Tezli programda, 21 kredilik dersleri tamamlamak, Seminer dersi, ve tez çalışmasından başarılı olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisansüstü mezunlarımız büyük çoğunlukla üniversitelerde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışmaktadır. Bunun dışında kamu veya özel sektörde iş imkanına sahip olabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217393

Qualification Title
TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK ANABİLİM DALI(YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasBiology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Explains the molecular structures of cell organelles, their relationships with each other and their functions. Understands the structures of biomolecules and their functions in the cell. Apply basic molecular biological methods in the laboratory. Explain the basic genetics concepts, inheritance types and characteristics of common human genetic diseases. It determines the functional molecules (RNA and protein) and DNA synthesis steps in the cell, the basic molecules involved and their functions. It determines the properties of molecules involved in the control of the cell cycle, cell death and survival processes. Understands the molecular biological consequences of nucleic acid-protein interactions in the cell. Understands the causes and consequences of mutations and the importance of damage to the cell. Understands the relationship of RNA molecules with each other and the responses they can generate in the cell. Gains the ability to access, evaluate and interpret information by doing scientific research.

Key Competencies-
Further Info

quantification and consideration (1) Exams are evaluated over 100 full points. The weights of midterm and final exam notes to be used in calculating the success grade are recommended to the Rectors Office by the relevant boards, taking into account the characteristics of the courses. In addition, the lecturer of the course makes an announcement at the beginning of the semester covering the content of the course, all kinds of issues that will be the basis for the calculation of the success grade, the relevant resources and the time to spare for the students outside the class hours. (2) For students who fulfill the conditions in Article 21 and take the final exam, the score calculated as above is called the raw success score. (3) A student whose raw success score is below 25.00 fails from that course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is determined as one of the letter grades whose expansions and coefficients are stated below, using one of the methods prepared by the Rectorate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw success scores of 25.00 and above. (4) Grades and coefficients are evaluated as follows: Notes Coefficients AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Successful for non-credit courses, K: Remains for courses without credit, D: Absent, G: Not entered, M: Exempt, Q: Ongoing work, E: Incomplete ((E) grade, which is not corrected until the course registration date of the following semester, is converted into (FF)) (5) A student who takes one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) from a course is considered successful in that course. In addition, students whose GPA for a semester / year is at least 2.00 are considered successful from the courses they have taken that semester / year (DC) grade. This result is expressed as (DC +). (6) (B) and (K) grades are not included in average calculation. (7) (M) grade is given to students who are transferred from outside the University or enrolled in the University through the ÖSYM exam, horizontal and vertical transfer, for the courses they have previously taken and whose equivalence is recognized by the relevant administrative board upon the recommendation of the department chair. (M) grade is not included in the average calculation. 1 - The purpose of the masters program with thesis; to enable the student to gain the ability to access, evaluate and interpret information by doing scientific research. 2 - Recognizes the fine structures of cell membranes and organelles by descending to the molecular level. 3 - Learns the inheritance types of human genetic diseases, family tree drawing 4 - Understands the chemical and physical properties of DNA, RNA and proteins, and their interactions with each other. 5 - Recognize the new tools and technologies required to conduct experimental research and collect data. 6 - Recognize the main molecules that enable hereditary information to be stored, copied and transferred to protein. 7 - Understands the knowledge of molecular biology focused on gene transcription and protein-protein interactions. 8 - Gains basic laboratory skills such as DNA and RNA isolation, measurement, PCR, electrophoresis, RT-PCR, cell culture, etc. 9 - Understand the role of genetic and epigenetic processes in genes in the development of evolution, inherited characteristics and the transmission of diseases from generation to generation. 10 - Learn the meaning of the genetic code and its role in the relationship between the structure and functions of the organism.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.

Conditions for Success1 - The purpose of the masters program with thesis; to enable the student to gain the ability to access, evaluate and interpret information by doing scientific research. 2 - Recognizes the fine structures of cell membranes and organelles by descending to the molecular level. 3 - Learns the inheritance types of human genetic diseases, family tree drawing 4 - Understands the chemical and physical properties of DNA, RNA and proteins, and their interactions with each other. 5 - Recognize the new tools and technologies required to conduct experimental research and collect data. 6 - Recognize the main molecules that enable hereditary information to be stored, copied and transferred to protein. 7 - Understands the knowledge of molecular biology focused on gene transcription and protein-protein interactions. 8 - Gains basic laboratory skills such as DNA and RNA isolation, measurement, PCR, electrophoresis, RT-PCR, cell culture, etc. 9 - Understand the role of genetic and epigenetic processes in genes in the development of evolution, inherited characteristics and the transmission of diseases from generation to generation. 10 - Learn the meaning of the genetic code and its role in the relationship between the structure and functions of the organism. Completing 21 credit courses in the thesis program, being successful in the Seminar course and thesis work.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduate graduates mostly work as researchers and academicians at universities. Apart from that, they can have job opportunities in the public or private sector.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217393


Qualification Title
TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK ANABİLİM DALI(YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Explains the molecular structures of cell organelles, their relationships with each other and their functions. Understands the structures of biomolecules and their functions in the cell. Apply basic molecular biological methods in the laboratory. Explain the basic genetics concepts, inheritance types and characteristics of common human genetic diseases. It determines the functional molecules (RNA and protein) and DNA synthesis steps in the cell, the basic molecules involved and their functions. It determines the properties of molecules involved in the control of the cell cycle, cell death and survival processes. Understands the molecular biological consequences of nucleic acid-protein interactions in the cell. Understands the causes and consequences of mutations and the importance of damage to the cell. Understands the relationship of RNA molecules with each other and the responses they can generate in the cell. Gains the ability to access, evaluate and interpret information by doing scientific research.


Key Competencies
-

Further Info

quantification and consideration (1) Exams are evaluated over 100 full points. The weights of midterm and final exam notes to be used in calculating the success grade are recommended to the Rectors Office by the relevant boards, taking into account the characteristics of the courses. In addition, the lecturer of the course makes an announcement at the beginning of the semester covering the content of the course, all kinds of issues that will be the basis for the calculation of the success grade, the relevant resources and the time to spare for the students outside the class hours. (2) For students who fulfill the conditions in Article 21 and take the final exam, the score calculated as above is called the raw success score. (3) A student whose raw success score is below 25.00 fails from that course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is determined as one of the letter grades whose expansions and coefficients are stated below, using one of the methods prepared by the Rectorate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw success scores of 25.00 and above. (4) Grades and coefficients are evaluated as follows: Notes Coefficients AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Successful for non-credit courses, K: Remains for courses without credit, D: Absent, G: Not entered, M: Exempt, Q: Ongoing work, E: Incomplete ((E) grade, which is not corrected until the course registration date of the following semester, is converted into (FF)) (5) A student who takes one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) from a course is considered successful in that course. In addition, students whose GPA for a semester / year is at least 2.00 are considered successful from the courses they have taken that semester / year (DC) grade. This result is expressed as (DC +). (6) (B) and (K) grades are not included in average calculation. (7) (M) grade is given to students who are transferred from outside the University or enrolled in the University through the ÖSYM exam, horizontal and vertical transfer, for the courses they have previously taken and whose equivalence is recognized by the relevant administrative board upon the recommendation of the department chair. (M) grade is not included in the average calculation. 1 - The purpose of the masters program with thesis; to enable the student to gain the ability to access, evaluate and interpret information by doing scientific research. 2 - Recognizes the fine structures of cell membranes and organelles by descending to the molecular level. 3 - Learns the inheritance types of human genetic diseases, family tree drawing 4 - Understands the chemical and physical properties of DNA, RNA and proteins, and their interactions with each other. 5 - Recognize the new tools and technologies required to conduct experimental research and collect data. 6 - Recognize the main molecules that enable hereditary information to be stored, copied and transferred to protein. 7 - Understands the knowledge of molecular biology focused on gene transcription and protein-protein interactions. 8 - Gains basic laboratory skills such as DNA and RNA isolation, measurement, PCR, electrophoresis, RT-PCR, cell culture, etc. 9 - Understand the role of genetic and epigenetic processes in genes in the development of evolution, inherited characteristics and the transmission of diseases from generation to generation. 10 - Learn the meaning of the genetic code and its role in the relationship between the structure and functions of the organism.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students apply to start the program.


Conditions for Success
1 - The purpose of the masters program with thesis; to enable the student to gain the ability to access, evaluate and interpret information by doing scientific research. 2 - Recognizes the fine structures of cell membranes and organelles by descending to the molecular level. 3 - Learns the inheritance types of human genetic diseases, family tree drawing 4 - Understands the chemical and physical properties of DNA, RNA and proteins, and their interactions with each other. 5 - Recognize the new tools and technologies required to conduct experimental research and collect data. 6 - Recognize the main molecules that enable hereditary information to be stored, copied and transferred to protein. 7 - Understands the knowledge of molecular biology focused on gene transcription and protein-protein interactions. 8 - Gains basic laboratory skills such as DNA and RNA isolation, measurement, PCR, electrophoresis, RT-PCR, cell culture, etc. 9 - Understand the role of genetic and epigenetic processes in genes in the development of evolution, inherited characteristics and the transmission of diseases from generation to generation. 10 - Learn the meaning of the genetic code and its role in the relationship between the structure and functions of the organism. Completing 21 credit courses in the thesis program, being successful in the Seminar course and thesis work.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduate graduates mostly work as researchers and academicians at universities. Apart from that, they can have job opportunities in the public or private sector.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address