Yeterlilik Kodu

TR0030218813

Yeterlilik Adı
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Medipol Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.medipol.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans programında, alanında lisans-üstü eğitim alması hedeflenen öğrencilerin çeşitli araştırma projeleri yürütebilmesi, biyoloji, tıbbi biyoloji, moleküler biyoloji ve genetik, tıbbi istatistik ve deney hayvanlarının kullanımı gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarının sağlanması hedeflenmektedir. Bunların yanında tıbbi, bilimsel ve sosyal konularla ilgili öğrendikleri bilgileri kullanabilmeleri, hipotez oluşturma, problem çözme, yeni laboratuvar tekniklerini uygulayabilme, literatür tarama, çeşitli hastalıkların moleküler mekanizmalarını anlama, irdeleme, tanı ve tedaviye yönelik araştırma projelerinde yer alma ve böylelikle tüm bu bilgi ve deneyimleri insanlık yararına kullanabilecek ve sağlığı tehdit etmeyecek şekilde araştırma yapan bilim adamları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
  • Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. Bilimsel araştırma planlayabilir.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
  • Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
  • Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
  • Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
  • Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
  • Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
  • Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Yüksek lisans programında geçer not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu

Başarma ŞartlarıTüm zorunlu derslerini, seçmeli dersleri, bir seminer dersi, toplam 120 AKTS ve tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek lisans programından başarı ile mezun olan öğrenciler s ağlıkla ilgili kamu ve özel olmak üzere çeşitli işyerlerinde, araştırma merkezlerinde, klinik araştırmalarda ya da üniversitelerde çalışabilirler. Doktoraya devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218813


Yeterlilik Adı
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Medipol Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans programında, alanında lisans-üstü eğitim alması hedeflenen öğrencilerin çeşitli araştırma projeleri yürütebilmesi, biyoloji, tıbbi biyoloji, moleküler biyoloji ve genetik, tıbbi istatistik ve deney hayvanlarının kullanımı gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarının sağlanması hedeflenmektedir. Bunların yanında tıbbi, bilimsel ve sosyal konularla ilgili öğrendikleri bilgileri kullanabilmeleri, hipotez oluşturma, problem çözme, yeni laboratuvar tekniklerini uygulayabilme, literatür tarama, çeşitli hastalıkların moleküler mekanizmalarını anlama, irdeleme, tanı ve tedaviye yönelik araştırma projelerinde yer alma ve böylelikle tüm bu bilgi ve deneyimleri insanlık yararına kullanabilecek ve sağlığı tehdit etmeyecek şekilde araştırma yapan bilim adamları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
  • Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar. Bilimsel araştırma planlayabilir.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
  • Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar. Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
  • Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
  • Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar. Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
  • Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
  • Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
  • Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin ya da bir konunun anlatımı şeklinde yapılır. Yüksek lisans programında geçer not minimum 65'dir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı % 50'dir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu


Başarma Şartları
Tüm zorunlu derslerini, seçmeli dersleri, bir seminer dersi, toplam 120 AKTS ve tezi başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek lisans programından başarı ile mezun olan öğrenciler s ağlıkla ilgili kamu ve özel olmak üzere çeşitli işyerlerinde, araştırma merkezlerinde, klinik araştırmalarda ya da üniversitelerde çalışabilirler. Doktoraya devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218813

Qualification Title
Medical Biology and Genetics M.S.
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasBiology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Can explore advanced biological application and develop laboratory skills to implements and teach them effectively when necessary.
  • Defines cell structure, functions and different cell types. Can plan scientific research.
  • Carries out a given task independently by using the basic knowledge he/she has in his/her field. He/she can exchange information and ideas by communicating with others about his/her field and scientific research issues.
  • Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as a Medical Biology Master degree holder.
  • Defines the organelles of the cell, their functions and their communication with each other.
  • Explains the basic structure and function of the cell.
  • Explains laboratory equipment and their use. Defines the use of basic laboratory devices.
  • Explains the rules and safety issues to be followed in the laboratory.
  • Can develop a hypothesis for a scientific study based ona scientific question.
  • Can participate in a clinical or non-clinical study and suggest methodological strategy.
  • Can use scientific databases.
  • Evaluates the basic level of knowledge and skills acquired in the field with a critical approach; identifies learning needs and directs learning.
  • Carries out a given task independently by using the basic knowledge he/she has in his/her field.
  • Follows the literature with advanced foreign language and computer skills.
Key Competencies-
Further Info

Assessment and evaluations are done in the form of written exam, oral exam or presentation of an article or a scientific topic. The minimum grade to pass the course is 65/100. The contribution of the midterm exam and final exam are 50% eachover a total of 100 points.

Quality Assurance-
Access Requirements

Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result

Conditions for SuccessStudents who successfully complete all mandatory courses, selected courses, a seminar course and thesis study are entitled to receive a diploma.
Progression Paths (Relationship Type)

Those who have successfully completed the Medical Biology and Genetics M.S program can work in health-related public and private workplaces, research centers, clinical research or universities. They can continue their PhD.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030218813


Qualification Title
Medical Biology and Genetics M.S.

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Can explore advanced biological application and develop laboratory skills to implements and teach them effectively when necessary.
  • Defines cell structure, functions and different cell types. Can plan scientific research.
  • Carries out a given task independently by using the basic knowledge he/she has in his/her field. He/she can exchange information and ideas by communicating with others about his/her field and scientific research issues.
  • Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as a Medical Biology Master degree holder.
  • Defines the organelles of the cell, their functions and their communication with each other.
  • Explains the basic structure and function of the cell.
  • Explains laboratory equipment and their use. Defines the use of basic laboratory devices.
  • Explains the rules and safety issues to be followed in the laboratory.
  • Can develop a hypothesis for a scientific study based ona scientific question.
  • Can participate in a clinical or non-clinical study and suggest methodological strategy.
  • Can use scientific databases.
  • Evaluates the basic level of knowledge and skills acquired in the field with a critical approach; identifies learning needs and directs learning.
  • Carries out a given task independently by using the basic knowledge he/she has in his/her field.
  • Follows the literature with advanced foreign language and computer skills.

Key Competencies
-

Further Info

Assessment and evaluations are done in the form of written exam, oral exam or presentation of an article or a scientific topic. The minimum grade to pass the course is 65/100. The contribution of the midterm exam and final exam are 50% eachover a total of 100 points.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result


Conditions for Success
Students who successfully complete all mandatory courses, selected courses, a seminar course and thesis study are entitled to receive a diploma.

Progression Paths (Relationship Type)

Those who have successfully completed the Medical Biology and Genetics M.S program can work in health-related public and private workplaces, research centers, clinical research or universities. They can continue their PhD.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address