Yeterlilik Kodu

TR0030009444

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kavramsal ve pratik bilgiyi kullanma becerisi,
  • Hastanın randevu hizmetlerini düzenleme ve tıbbi kayıt tutma ile ilgili uygulamalar için ihtiyaç duyulan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi,
  • Hastalıkları kodlama becerisine sahip olma,
  • Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma becerisi,
  • Etkin paket programları kullanabilme becerisine sahip, modern teknikler ve sekreterlik uygulamaları için gerekli olan yöntemleri uygulama becerisi,
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme, analiz edebilme sonuçları rapor halinde sunabilme becerisi,
  • Bilgiye erişme, kaynak araştırması yapma ve bilgi kaynaklarını kullanma becerisi,
  • Bilgisayar kullanma becerisine sahip olabilme, grafik, dizgi, tasarım konularında yeterli olabilme,
  • Bir birey olarak sorumluluk alabilen, kendine güvenen ve disiplinli bir şekilde çalışabilme,
  • Hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme bilincini kazanma becerisiİdari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma işlemlerini yürütebilme becerisi,
  • Etkili iletişim kurma ve topluluk önünde fikirlerini belirtmek için özgüven ve mesleki yeterliliğe ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmaktadır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

ınavlar, değerlendirme ve sınıflandırma, Üniversite Senatosu tarafından düzenlenmiş yönetmeliğe göre yapılmaktadır. Her bir ders için, bir ara sınav ve bir final sınavı vardır. Sınavlar yazılı şekilde yapılır, bununla birlikte gerekli olursa sözlü veya uygulamalı olarak da yapılabilir. Ders ağırlıklarının değerlendirilmesi, dönem başında öğretim üyesi tarafından belirlenir. Öğrencinin bir dersteki başarı notu, bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminin nasıl yapılacağı Senato tarafından tespit edilir. Sınavlar 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu, ara sınav notunun % 40’ı ile genel ve bütünleme sınav notunun % 60 katkısı alınarak belirlenir. Tüm öğrencilerin, mezun olabilmeleri için yaz stajını yapmaları gerekmektedir. Yaz stajı en az 30 iş gününde tamamlanır. Yaz stajının değerlendirilmesi için öğrencilerin hem staj raporu hazırlamaları ve hem de sınavdan geçmeleri gerekmektedir. Yaz stajı sınavı sırasında öğretim görevlilerinden oluşan her Komite öğrencilerin performansını ayrı ayrı değerlendirir ve öğrenci için bir ortalama puanı hesaplanır.Başarı Notu Katsayı AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FF 0.0 Öğrencilerin 30 günlük yaz stajı da dahil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisi ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Lisans Yerleştime Sınavı (YGS- 3) sonuçlarına göre kabul edilmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa YÖK tarafından belirlenen, “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar”a göre alınmaktadır. Uluslararası geçerliliği olan SAT 1 (Scholastic Aptitute Test), ACT (American College Test) ve ulusal geçerliliği olan FÜYÖS (Fırat Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı) gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Fırat Üniversitesi ile işbirliği yapılan üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, MEVLANA vb.) ile yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi sonucunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin 30 günlük yaz stajı da dahil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisi ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.Öğrencinin 30 günlük yaz stajı da dahil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olanlar, özel ve kamuya ait sağlık kuruluşlarının klinik, poliklinik, laboratuar, ameliyathane, acil servis gibi tıbbi birimler yanında sağlık kurulu, hasta kabul, hasta dosyaları arşivi gibi idari birimlerde de görev almaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009444


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kavramsal ve pratik bilgiyi kullanma becerisi,
  • Hastanın randevu hizmetlerini düzenleme ve tıbbi kayıt tutma ile ilgili uygulamalar için ihtiyaç duyulan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi,
  • Hastalıkları kodlama becerisine sahip olma,
  • Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma becerisi,
  • Etkin paket programları kullanabilme becerisine sahip, modern teknikler ve sekreterlik uygulamaları için gerekli olan yöntemleri uygulama becerisi,
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme, analiz edebilme sonuçları rapor halinde sunabilme becerisi,
  • Bilgiye erişme, kaynak araştırması yapma ve bilgi kaynaklarını kullanma becerisi,
  • Bilgisayar kullanma becerisine sahip olabilme, grafik, dizgi, tasarım konularında yeterli olabilme,
  • Bir birey olarak sorumluluk alabilen, kendine güvenen ve disiplinli bir şekilde çalışabilme,
  • Hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme bilincini kazanma becerisiİdari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma işlemlerini yürütebilme becerisi,
  • Etkili iletişim kurma ve topluluk önünde fikirlerini belirtmek için özgüven ve mesleki yeterliliğe ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmaktadır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

ınavlar, değerlendirme ve sınıflandırma, Üniversite Senatosu tarafından düzenlenmiş yönetmeliğe göre yapılmaktadır. Her bir ders için, bir ara sınav ve bir final sınavı vardır. Sınavlar yazılı şekilde yapılır, bununla birlikte gerekli olursa sözlü veya uygulamalı olarak da yapılabilir. Ders ağırlıklarının değerlendirilmesi, dönem başında öğretim üyesi tarafından belirlenir. Öğrencinin bir dersteki başarı notu, bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminin nasıl yapılacağı Senato tarafından tespit edilir. Sınavlar 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu, ara sınav notunun % 40’ı ile genel ve bütünleme sınav notunun % 60 katkısı alınarak belirlenir. Tüm öğrencilerin, mezun olabilmeleri için yaz stajını yapmaları gerekmektedir. Yaz stajı en az 30 iş gününde tamamlanır. Yaz stajının değerlendirilmesi için öğrencilerin hem staj raporu hazırlamaları ve hem de sınavdan geçmeleri gerekmektedir. Yaz stajı sınavı sırasında öğretim görevlilerinden oluşan her Komite öğrencilerin performansını ayrı ayrı değerlendirir ve öğrenci için bir ortalama puanı hesaplanır.Başarı Notu Katsayı AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FF 0.0 Öğrencilerin 30 günlük yaz stajı da dahil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisi ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Lisans Yerleştime Sınavı (YGS- 3) sonuçlarına göre kabul edilmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa YÖK tarafından belirlenen, “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar”a göre alınmaktadır. Uluslararası geçerliliği olan SAT 1 (Scholastic Aptitute Test), ACT (American College Test) ve ulusal geçerliliği olan FÜYÖS (Fırat Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı) gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Fırat Üniversitesi ile işbirliği yapılan üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, MEVLANA vb.) ile yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi sonucunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Öğrencilerin 30 günlük yaz stajı da dahil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisi ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.Öğrencinin 30 günlük yaz stajı da dahil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olanlar, özel ve kamuya ait sağlık kuruluşlarının klinik, poliklinik, laboratuar, ameliyathane, acil servis gibi tıbbi birimler yanında sağlık kurulu, hasta kabul, hasta dosyaları arşivi gibi idari birimlerde de görev almaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009444

Qualification Title
Medical Documentation and Secretariat Associate Degree
Awarding BodyFirat University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

The examinations, assessment and grading are held according to the regulations arranged by the University Senate. There are one midterm and one final examination for each course. Examinations are written examinations however if necessary they can also be performed orally or by practice work. Student’s grade in any lesson determinate by relative regulation. The principles of relative regulation system are made by Senate. Examinations are evaluated on 100 (one hundred) point. 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade are exist of grade of one lesson. All students are required to perform summer practices as a part of graduation requirements. They must complete a summer practice of at least 30 working days. For the summer practice evaluation, students have to pass both from the summer practice report and examination. During the summer practice examinations, each committe of lecturers evaluates the students performance separately and an average score is calculated for the student.GRADE FACTORAA 4.0BA 3.5BB 3.0CB 2.5CC 2.0DC 1.5DD 1.0FF 0.0 The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 30-day hospital training period (summer practices), a minimum of 120 ECTS credit requirement and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted to this program according to a nation-wide Graduate Placement Exam (YGS- 3) score by Student Selection and Placement Examination.Foreign students are admitted to program in accordance with the decision made by Higher Education Evaluation Committee on regarding “The Admission of Foreign Nationals into the Turkish Educational System”. They are admitted to the related programs with the scores of international exams such as exams such as Scholastic Aptitute Test (SAT) , American College Test (ACT) and national exam such as Higher Education Entrance and Placement Exam for the Admission of Foreign Nationals to Fırat University (FÜYÖS) are admitted to the related programs with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programs for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programs are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, MEVLANA, etc) signed between Fırat University and the partner universities. Guest students may enroll into the courses in this program, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the program.

Conditions for SuccessThe Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 30-day hospital training period (summer practices), a minimum of 120 ECTS credit requirement and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 30-day hospital training period (summer practices). A student is required to have a minimum cumulative grade point average of 2.00/4.00 and no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Our program graduates are being employed at public or private health organizations, medical departments like clinics, outpatient clinics, labs, operation rooms, emergency services, as well as at managerial departments, health commisions, patient offices, archives, etc.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009444


Qualification Title
Medical Documentation and Secretariat Associate Degree

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

The examinations, assessment and grading are held according to the regulations arranged by the University Senate. There are one midterm and one final examination for each course. Examinations are written examinations however if necessary they can also be performed orally or by practice work. Student’s grade in any lesson determinate by relative regulation. The principles of relative regulation system are made by Senate. Examinations are evaluated on 100 (one hundred) point. 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade are exist of grade of one lesson. All students are required to perform summer practices as a part of graduation requirements. They must complete a summer practice of at least 30 working days. For the summer practice evaluation, students have to pass both from the summer practice report and examination. During the summer practice examinations, each committe of lecturers evaluates the students performance separately and an average score is calculated for the student.GRADE FACTORAA 4.0BA 3.5BB 3.0CB 2.5CC 2.0DC 1.5DD 1.0FF 0.0 The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 30-day hospital training period (summer practices), a minimum of 120 ECTS credit requirement and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted to this program according to a nation-wide Graduate Placement Exam (YGS- 3) score by Student Selection and Placement Examination.Foreign students are admitted to program in accordance with the decision made by Higher Education Evaluation Committee on regarding “The Admission of Foreign Nationals into the Turkish Educational System”. They are admitted to the related programs with the scores of international exams such as exams such as Scholastic Aptitute Test (SAT) , American College Test (ACT) and national exam such as Higher Education Entrance and Placement Exam for the Admission of Foreign Nationals to Fırat University (FÜYÖS) are admitted to the related programs with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programs for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programs are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, MEVLANA, etc) signed between Fırat University and the partner universities. Guest students may enroll into the courses in this program, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the program.


Conditions for Success
The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 30-day hospital training period (summer practices), a minimum of 120 ECTS credit requirement and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 30-day hospital training period (summer practices). A student is required to have a minimum cumulative grade point average of 2.00/4.00 and no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Our program graduates are being employed at public or private health organizations, medical departments like clinics, outpatient clinics, labs, operation rooms, emergency services, as well as at managerial departments, health commisions, patient offices, archives, etc.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address