Yeterlilik Kodu

TR0030012645

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.altinbas.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
  • Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Tıbbi Sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı duyar ve korur.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Hastalıkları ve hastalıklara yönelik işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
  • Sağlık kayıtlarına yönelik istatistiki veriyi hazırlar ve sunar.
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar.
  • İşaret dilini temel düzeyde kullanarak hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YKS

Başarma ŞartlarıProgramda ön görülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajı başarı ile tamamlamak, en az 120 AKTS ve genel ağırlıklı puan ortalaması 2.00 olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık Teknikeri unvanı ile mezun olup işe başlayan mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında “Tıbbi Sekreter” unvanı ile çalışırlar. Tıbbi sekreterler özel ve kamu, kurum ve kuruluşlarında; hastanın randevu hizmetlerini düzenleme, kabul işlemlerini yapma, hastayı kurumun işleyişi ve tıbbi hizmetler konusunda bilgilendirme, hastaya ait kayıtları tutma, idari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma hizmetlerini yürütme, hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma, hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırma ve kodlama işlemlerini yapma, tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere rapor etme görevlerini yerine getirirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Sağlık Teknikeri, Tıbbi Sekreter olarak atanabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012645


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
  • Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Tıbbi Sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı duyar ve korur.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Hastalıkları ve hastalıklara yönelik işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
  • Sağlık kayıtlarına yönelik istatistiki veriyi hazırlar ve sunar.
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar.
  • İşaret dilini temel düzeyde kullanarak hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YKS


Başarma Şartları
Programda ön görülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajı başarı ile tamamlamak, en az 120 AKTS ve genel ağırlıklı puan ortalaması 2.00 olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık Teknikeri unvanı ile mezun olup işe başlayan mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında “Tıbbi Sekreter” unvanı ile çalışırlar. Tıbbi sekreterler özel ve kamu, kurum ve kuruluşlarında; hastanın randevu hizmetlerini düzenleme, kabul işlemlerini yapma, hastayı kurumun işleyişi ve tıbbi hizmetler konusunda bilgilendirme, hastaya ait kayıtları tutma, idari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma hizmetlerini yürütme, hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma, hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırma ve kodlama işlemlerini yapma, tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere rapor etme görevlerini yerine getirirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Sağlık Teknikeri, Tıbbi Sekreter olarak atanabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012645

Qualification Title
Medical Documentation and Secretariat Associate Degree
Awarding BodyAltinbas University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.altinbas.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • He / She will be able Medical Documentation and Secretarial professionally assesses and implements the knowledge gained from theoretical and applied courses at the basic level supported by textbooks, application tools and other resources with up-to-date information.
  • He / She will know the terminology and concepts related to medical terminology, human anatomy and disease information required by the field of Medical Documentation and Secretarial and use them without fault.
  • They effectively use the basic computer programs, related technologies and office equipment required for professional applications.
  • In order to solve the problems, they encounter in the practice of Medical Documentation and Secretarial, organizational communication, management and organization act in accordance with quality management processes and take individual responsibility when necessary.
  • Using a foreign language at a basic level, it tracks the information in its fields and communicates with colleagues, patients, and their relatives.
  • He / She update their knowledge, skills, competencies related to their field with lifelong learning awareness and develop themselves personally and professionally.
  • They work with other health disciplines.
  • They communicate effectively with colleagues, patients, patient relatives, physicians and other health professionals.
  • He / She will be know the principles and rules of the Medical Secretarial, respect and protect patient rights and patient privacy.
  • He / She will make in-house and out-of-office correspondence, classify and file documents, organize and carry out archive operations according to filing techniques.
  • Social responsibility contributes to projects and activities for the social environment in which they are aware.
  • He / She will be able to process the diseases and diseases related diseases and health problems according to international classification systems.
  • He / She will be able to prepare and present statistical data for health records.
  • He / She recognize the institutions and organizations in the health system and act in compliance with laws, regulations, and legislation related to their duties, rights, and responsibilities as an individual working in the fields of Medical Documentation and Secretarial.
  • They are required to register, provision, receive the demand, discharge and billing according to the social security of the patient with the knowledge and skills of using Hospital Information Management System; They perform the operations and the coding of the diseases.
  • Communicates with patient and patient relatives using sign language at a basic level.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012645


Qualification Title
Medical Documentation and Secretariat Associate Degree

Awarding Body
Altinbas University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • He / She will be able Medical Documentation and Secretarial professionally assesses and implements the knowledge gained from theoretical and applied courses at the basic level supported by textbooks, application tools and other resources with up-to-date information.
  • He / She will know the terminology and concepts related to medical terminology, human anatomy and disease information required by the field of Medical Documentation and Secretarial and use them without fault.
  • They effectively use the basic computer programs, related technologies and office equipment required for professional applications.
  • In order to solve the problems, they encounter in the practice of Medical Documentation and Secretarial, organizational communication, management and organization act in accordance with quality management processes and take individual responsibility when necessary.
  • Using a foreign language at a basic level, it tracks the information in its fields and communicates with colleagues, patients, and their relatives.
  • He / She update their knowledge, skills, competencies related to their field with lifelong learning awareness and develop themselves personally and professionally.
  • They work with other health disciplines.
  • They communicate effectively with colleagues, patients, patient relatives, physicians and other health professionals.
  • He / She will be know the principles and rules of the Medical Secretarial, respect and protect patient rights and patient privacy.
  • He / She will make in-house and out-of-office correspondence, classify and file documents, organize and carry out archive operations according to filing techniques.
  • Social responsibility contributes to projects and activities for the social environment in which they are aware.
  • He / She will be able to process the diseases and diseases related diseases and health problems according to international classification systems.
  • He / She will be able to prepare and present statistical data for health records.
  • He / She recognize the institutions and organizations in the health system and act in compliance with laws, regulations, and legislation related to their duties, rights, and responsibilities as an individual working in the fields of Medical Documentation and Secretarial.
  • They are required to register, provision, receive the demand, discharge and billing according to the social security of the patient with the knowledge and skills of using Hospital Information Management System; They perform the operations and the coding of the diseases.
  • Communicates with patient and patient relatives using sign language at a basic level.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address