Yeterlilik Kodu | TR0030014478 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Munzur Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Munzur Üniversitesi Merkez, Aktuluk Mahallesi, Üniversite Yerleşkesi, 62000 Tunceli Merkez/Tunceli | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.munzur.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sekreterlik ve büro çalışması | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin 30 günlük yaz stajı da dâhil olmak üzere programdaki tüm dersleri başarmış olması, en az 120 AKTS kredisi ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı mezunlarının mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından ve lise mezunları arasından seçiliyor olması bölüme talebi arttıracaktır.Bütün bu verilerin ışığında teknik eğitimi tamamlamış nitelikli kalifiye elaman ihtiyacı belirgindir.Pertek Sakine Genç MYO, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında nitelikli eleman yetiştirmekle Doğu ve Güney Anadolu Bölgesi’ndeki ihtiyaçlarına cevap verecek olup, iş alanı oldukça geniştir. Sektörler; hastaneler, sağlık ocakları, özel hastane ve kliniklerde, özel muayenehane hekimliklerinde, medikal Cihaz satışı yapan firmalar ve ambulans şirketlerinde, tıbbi yazılım (tıbbi dergi, bülten, abstrak vb.) şirketlerinde istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014478
- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
- Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır.
- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
- Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı mezunlarının mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından ve lise mezunları arasından seçiliyor olması bölüme talebi arttıracaktır.Bütün bu verilerin ışığında teknik eğitimi tamamlamış nitelikli kalifiye elaman ihtiyacı belirgindir.Pertek Sakine Genç MYO, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında nitelikli eleman yetiştirmekle Doğu ve Güney Anadolu Bölgesi’ndeki ihtiyaçlarına cevap verecek olup, iş alanı oldukça geniştir. Sektörler; hastaneler, sağlık ocakları, özel hastane ve kliniklerde, özel muayenehane hekimliklerinde, medikal Cihaz satışı yapan firmalar ve ambulans şirketlerinde, tıbbi yazılım (tıbbi dergi, bülten, abstrak vb.) şirketlerinde istihdam edilebilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014478 | |
Qualification Title | Medical Documentation and Secretariat Associate Degree | |
Awarding Body | Munzur University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.munzur.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Secretarial and office work | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | These students can look at Munzur University, Associate Degree, Bachelor's Degree Education System | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Applicants must be high school graduates. | |
Conditions for Success | He/she must successfully complete total of 120 ECTS credits in four semesters in order to graduate from the program. In addition, he/she must get at least 2 overall aacedemic verage according to the 4th grade system. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They work in administrative units of private and public health organizations, medical / and medical software (medical journals, newsletters, abstract, etc.). companies. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014478
- He / She will be able Medical Documentation and Secretarial professionally assesses and implements the knowledge gained from theoretical and applied courses at the basic level supported by textbooks, application tools and other resources with up-to-date information.
- He / She will know the terminology and concepts related to medical terminology, human anatomy and disease information required by the field of Medical Documentation and Secretarial and use them without fault.
- They effectively use the basic computer programs, related technologies and office equipment required for professional applications.
- In order to solve the problems, they encounter in the practice of Medical Documentation and Secretarial, organizational communication, management and organization act in accordance with quality management processes and take individual responsibility when necessary.
- He / She update their knowledge, skills, competencies related to their field with lifelong learning awareness and develop themselves personally and professionally.
- They communicate effectively with colleagues, patients, patient relatives, physicians and other health professionals.
- Social responsibility contributes to projects and activities for the social environment in which they are aware.
These students can look at Munzur University, Associate Degree, Bachelor's Degree Education System
Applicants must be high school graduates.
They work in administrative units of private and public health organizations, medical / and medical software (medical journals, newsletters, abstract, etc.). companies.
The document is valid continuously.