Yeterlilik Kodu

TR0030021507

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hasta ve çalıştığı kurum ile ilgili bilgilerin gizliliğine önem vermek.
  • Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilmek.
  • Yapılan işin önemli olduğuna inanmak.
  • Sürekli öğrenme isteğine sahip olmak.
  • Zaman yönetiminde başarılı olmak.
  • Hasta haklarını bilmek.
  • Sıfır hata prensibi ile süratli çalışmak.
  • Bilgisayar ve diğer ofis aletlerini çok iyi kullanabilmek.
  • Yapılan işin önemli olduğuna inanmak.
  • Telefon ile konuşma kurallarına iyi bilmeli ve uygulamak.
  • Tıbbi Sekreterlik ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
  • Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler bilincine sahip olmak.
  • Güçlü görsel ve işitsel bellek kazanır.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgi kazanır.
  • Düzenleme yeteneği kazanır.
  • İnsanlarla birlikte çalışmayı sevmek.
  • İletişim becerileri kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021507


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hasta ve çalıştığı kurum ile ilgili bilgilerin gizliliğine önem vermek.
  • Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilmek.
  • Yapılan işin önemli olduğuna inanmak.
  • Sürekli öğrenme isteğine sahip olmak.
  • Zaman yönetiminde başarılı olmak.
  • Hasta haklarını bilmek.
  • Sıfır hata prensibi ile süratli çalışmak.
  • Bilgisayar ve diğer ofis aletlerini çok iyi kullanabilmek.
  • Yapılan işin önemli olduğuna inanmak.
  • Telefon ile konuşma kurallarına iyi bilmeli ve uygulamak.
  • Tıbbi Sekreterlik ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
  • Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler bilincine sahip olmak.
  • Güçlü görsel ve işitsel bellek kazanır.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgi kazanır.
  • Düzenleme yeteneği kazanır.
  • İnsanlarla birlikte çalışmayı sevmek.
  • İletişim becerileri kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021507

Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Students have to give priority to the confidentiality of patient and the institution’s knowledge.
  • Students have to type with ten finger technique at the speed of speaking.
  • Students have to believe the importance of their work.
  • Students have to have desire of continuous learning.
  • Students have to be successful in time management.
  • Students have to know the rights of patient.
  • Students have to work fast with the principle of zero defects.
  • Students have to use computer and other office tools perfectly.
  • Students have to believe the importance of their work.
  • Students have to know and apply the phone etiquette.
  • Students have to have knowledge and awareness of job safety, worker health and environmental protection about medical-secretary issues.
  • Students have to have social responsibility and awareness of ethical values related to health services.
  • Students have to have strong audio and visual memory
  • Students have to have basic knowledge related to their profession.
  • Students have to have the skills of organization.
  • Students have to love working with people.
  • Students have to have communication skills.
Key Competencies-
Further Info

Grade Evaluation For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a 6–week summer practice.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021507


Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Students have to give priority to the confidentiality of patient and the institution’s knowledge.
  • Students have to type with ten finger technique at the speed of speaking.
  • Students have to believe the importance of their work.
  • Students have to have desire of continuous learning.
  • Students have to be successful in time management.
  • Students have to know the rights of patient.
  • Students have to work fast with the principle of zero defects.
  • Students have to use computer and other office tools perfectly.
  • Students have to believe the importance of their work.
  • Students have to know and apply the phone etiquette.
  • Students have to have knowledge and awareness of job safety, worker health and environmental protection about medical-secretary issues.
  • Students have to have social responsibility and awareness of ethical values related to health services.
  • Students have to have strong audio and visual memory
  • Students have to have basic knowledge related to their profession.
  • Students have to have the skills of organization.
  • Students have to love working with people.
  • Students have to have communication skills.

Key Competencies
-

Further Info

Grade Evaluation For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: For each course taken, the student is given one of the following grades by the course teacher. The letter grades, grade points and percentage equivalents are given below: Percentage Course Grade Grade Points 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 75-79 CB 2,50 70-74 CC 2,00 65-69 DC 1,50 60-64 DD 1,00 50-59 FD 0,50 00-49 FF 0,00 Other Grades: The grade (S) (Satisfactory) is given to the students who are successful in non-credit courses, and (U) (Unsatisfactory) to those who are unsuccessful in such courses. The grade (P) (In Progress) is given at the end of the first semester of a year-long course. The grade (EX) (Exempt) is given to students who are found successful in the examination for exemption performed by the department concerned for the courses determined by the University Senate. The grade (NI) (Not Included) is assigned for a course taken on the condition that it is not included in Cumulative Grade Point Average (CGPA). The grade (NA) (No Attendence) is given if a student does not fulfill the attendance and/or application requirements of the course and is included in the CGPA as (FF). A student is considered to be successful in a course if he/she gets one of the following grades: AA, BA, BB, CB, CC, S, or EX. A student who gets DC or DD grades from one or some of the courses is considered to be successful in these courses if the student is successful in other courses taken at the same semester and his/her GPA is at least 2.00 or higher including the courses with DC or DD grades. A student's academic success is calculated in the form of a GPA and CGPA by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the beginning of entrance to the University which are recognized as valid by the Department in which she/he is registered.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a 6–week summer practice.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address