Yeterlilik Kodu

TR0030028479

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumDokuz Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAlsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak
Sorumlu Kurum URLhttps://www.deu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel sekreterlik bilgisine sahiptir.
  • Çalışma ortamını düzenler.
  • Ofis makine ve malzemelerinin kullanımı ve bakımını yapar.
  • Günlük çalışma programı yapar.
  • Telefon iletişimini sağlar.
  • Randevu işlemlerini yürütür.
  • Ziyaretçi kabulu yapar.
  • İş akışı ve iş basitleştirme tekniklerini bilir ve uygular.
  • On parmak F klavye kullanır.
  • Hasta işlemlerini yürütür.
  • Hastayı karşılar.
  • Poliklinikte elektronik ortamda hasta kayıt işlemlerini yapar.
  • Muayene için hastayı yönlendirir ve bilgilendirir.
  • Hasta randevu işlemlerini yürütür.
  • ICD hasta kodlarının girişinde gerektiğinde doktora yardımcı olur.
  • Hasta tetkiklerinin elektronik ortamda girişini yapar.
  • Servis yatış-çıkış-refekatçi işlemlerini yapar.
  • Acil serviste hasta yatış çıkış işlemlerini yapar, sahipsiz hastaların eşyalarını emniyete alır.
  • Basit muhasebe kayıtlarını tutar.
  • Mesleğini uygularken etkin iletişim kurar.
  • Hasta v e hasta yakınları ile sağlık personeli arasındaki sözlü ve yazılı iletişimi sağlar.
  • Hasta ile ön görüşme yapar.
  • Gelen yazı ve mesajları yöneticiye iletişir.
  • Halkın şikayet ve önerilerini ilgili birimlere iletir.
  • Gerektiğinde medya ilişkilerinin düzenlenmesini sağlar.
  • Kriz ortamında koordinasyonu sağlar.
  • Protokol kurallarına uygun davranır."
  • Yazışma ve dosyalama yapar.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazılı ve sözlü iletişimi sağlar.
  • Gelen/giden evrak kaydı yapar ve d osyalar.
  • Tıbbi dokümanları dosyalar.
  • Sağlık ve heyet raporu yazar.
  • Organizasyon işlerini yürütür.
  • Toplantı organizasyonu yapar.
  • Seyahat organizasyonu yapar.
  • Konferans, sempozyum ve bilimsel etkinliklerin düzenlenmesinde görev alır.
  • Sosyal faaliyetlerin organizasyonunu yapar.
  • Halkla ilişkiler tekniklerini uygular.
  • Arşivleme işlemlerini yapar.
  • Dosyaların arşiv sistemine uygun yerleştirilmesini sağlar.
  • Dosyası bulunmayan hastaya model dosya açar.
  • Doküman güvenliğni sağlar.
  • Kurallarına uygun biçimde ilgili birimlere hasta dosyaları verir ve geri dönüşlerini takip eder.
  • Yıpranmış dosyaları yeniler.
  • İmha edilecek belgeleri tasnif eder.
  • Ölen hasta dosyalarını ayırarak farklı bir arşivleme yapar.
  • Arşivin mimarisini bilir ve arşiv işletebilir.
  • Süreli yayın ve basılı kaynakların düzenlenmesini ve takibini yapar.
  • İstatistiki işlemleri yapar.
  • Periyodik olarak yatan ve çıkan hasta istatistiğini alır.
  • Periyodik olarak poliklinik hasta istatistiği alır - ölen hasta istatistiği alır.
  • Hasta sınıflandırması yaparak, istatistik alır.
  • Hastalık tanı sınıflandırmasında istatistik çalışması yapar.
  • Mesleki gelişim faaliyetlerini yürütür.
  • Hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılır.
  • Kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip eder.
  • Meslekle ilgili yayın ve gelişmeleri takip eder.
  • Sağlıkta kalite yönetim süreçlerini izler.
  • Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere ve iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun davranır.
  • Meslek hastalıklarından korunmak için gerekli önlemleri alır.
  • Mesleğini özveri ile uygular.
  • Sekreterlik uygulamaları sırasında, sekreterlik kimliği ile uyumlu davranışlar sergiler.
  • Kriz ortamlarında gereken mesleki duyarlılığı gösterir ve sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
  • Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bilgi teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerini kullanır.
  • Kanser kayıtçılığı işlemlerini yapar.
  • Temel sağlık bilgisine sahiptir.
  • Tıbbi terminoloji bilir.
  • Anatomi / fizyoloji / temel hastalakılar bilgisine sahiptir.
  • İş ortamında ortaya çıkan problemleri fark ederek çözümler geliştirebilir.
  • Mesleğini en iyi şekilde yapacak bilgi ve beceriye ulaşmayı amaç edinir ve mesleki gelişimini sağlayacak donanıma sahip olur.
  • Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir.
  • Ulusal ve uluslararası sorunlara duyarlı olma ve toplumsal koknularda sorumluluk üstlenebilme yetisi .
  • Atatürk İlke ve devrimlerini bilme ve özümseyebilme, milli/ahlaki ve manevi değerelre sahip çıkabilme yetisine sahiptir.
  • Türkçeyi doğru ve etkin bir şekilde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrenciler mezun olabilmek için 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 başarı notunu sağlaması gerekir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrenciler İşletme, Sağlık İdaresi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sağlık Kurumları Yöneticiliği, Sağlık Yönetimi bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030028479


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Dokuz Eylül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel sekreterlik bilgisine sahiptir.
  • Çalışma ortamını düzenler.
  • Ofis makine ve malzemelerinin kullanımı ve bakımını yapar.
  • Günlük çalışma programı yapar.
  • Telefon iletişimini sağlar.
  • Randevu işlemlerini yürütür.
  • Ziyaretçi kabulu yapar.
  • İş akışı ve iş basitleştirme tekniklerini bilir ve uygular.
  • On parmak F klavye kullanır.
  • Hasta işlemlerini yürütür.
  • Hastayı karşılar.
  • Poliklinikte elektronik ortamda hasta kayıt işlemlerini yapar.
  • Muayene için hastayı yönlendirir ve bilgilendirir.
  • Hasta randevu işlemlerini yürütür.
  • ICD hasta kodlarının girişinde gerektiğinde doktora yardımcı olur.
  • Hasta tetkiklerinin elektronik ortamda girişini yapar.
  • Servis yatış-çıkış-refekatçi işlemlerini yapar.
  • Acil serviste hasta yatış çıkış işlemlerini yapar, sahipsiz hastaların eşyalarını emniyete alır.
  • Basit muhasebe kayıtlarını tutar.
  • Mesleğini uygularken etkin iletişim kurar.
  • Hasta v e hasta yakınları ile sağlık personeli arasındaki sözlü ve yazılı iletişimi sağlar.
  • Hasta ile ön görüşme yapar.
  • Gelen yazı ve mesajları yöneticiye iletişir.
  • Halkın şikayet ve önerilerini ilgili birimlere iletir.
  • Gerektiğinde medya ilişkilerinin düzenlenmesini sağlar.
  • Kriz ortamında koordinasyonu sağlar.
  • Protokol kurallarına uygun davranır."
  • Yazışma ve dosyalama yapar.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazılı ve sözlü iletişimi sağlar.
  • Gelen/giden evrak kaydı yapar ve d osyalar.
  • Tıbbi dokümanları dosyalar.
  • Sağlık ve heyet raporu yazar.
  • Organizasyon işlerini yürütür.
  • Toplantı organizasyonu yapar.
  • Seyahat organizasyonu yapar.
  • Konferans, sempozyum ve bilimsel etkinliklerin düzenlenmesinde görev alır.
  • Sosyal faaliyetlerin organizasyonunu yapar.
  • Halkla ilişkiler tekniklerini uygular.
  • Arşivleme işlemlerini yapar.
  • Dosyaların arşiv sistemine uygun yerleştirilmesini sağlar.
  • Dosyası bulunmayan hastaya model dosya açar.
  • Doküman güvenliğni sağlar.
  • Kurallarına uygun biçimde ilgili birimlere hasta dosyaları verir ve geri dönüşlerini takip eder.
  • Yıpranmış dosyaları yeniler.
  • İmha edilecek belgeleri tasnif eder.
  • Ölen hasta dosyalarını ayırarak farklı bir arşivleme yapar.
  • Arşivin mimarisini bilir ve arşiv işletebilir.
  • Süreli yayın ve basılı kaynakların düzenlenmesini ve takibini yapar.
  • İstatistiki işlemleri yapar.
  • Periyodik olarak yatan ve çıkan hasta istatistiğini alır.
  • Periyodik olarak poliklinik hasta istatistiği alır - ölen hasta istatistiği alır.
  • Hasta sınıflandırması yaparak, istatistik alır.
  • Hastalık tanı sınıflandırmasında istatistik çalışması yapar.
  • Mesleki gelişim faaliyetlerini yürütür.
  • Hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılır.
  • Kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip eder.
  • Meslekle ilgili yayın ve gelişmeleri takip eder.
  • Sağlıkta kalite yönetim süreçlerini izler.
  • Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere ve iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun davranır.
  • Meslek hastalıklarından korunmak için gerekli önlemleri alır.
  • Mesleğini özveri ile uygular.
  • Sekreterlik uygulamaları sırasında, sekreterlik kimliği ile uyumlu davranışlar sergiler.
  • Kriz ortamlarında gereken mesleki duyarlılığı gösterir ve sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
  • Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bilgi teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerini kullanır.
  • Kanser kayıtçılığı işlemlerini yapar.
  • Temel sağlık bilgisine sahiptir.
  • Tıbbi terminoloji bilir.
  • Anatomi / fizyoloji / temel hastalakılar bilgisine sahiptir.
  • İş ortamında ortaya çıkan problemleri fark ederek çözümler geliştirebilir.
  • Mesleğini en iyi şekilde yapacak bilgi ve beceriye ulaşmayı amaç edinir ve mesleki gelişimini sağlayacak donanıma sahip olur.
  • Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir.
  • Ulusal ve uluslararası sorunlara duyarlı olma ve toplumsal koknularda sorumluluk üstlenebilme yetisi .
  • Atatürk İlke ve devrimlerini bilme ve özümseyebilme, milli/ahlaki ve manevi değerelre sahip çıkabilme yetisine sahiptir.
  • Türkçeyi doğru ve etkin bir şekilde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrenciler mezun olabilmek için 120 ECTS kredisi karşılığı ders ve stajlarını başarıyla tamamlamalıdır. Ders geçme sistemi uygulanmakta olup, öğrencilerin her bir dersten başarılı olabilmeleri için not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 başarı notunu sağlaması gerekir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programımızdan mezun olan öğrenciler İşletme, Sağlık İdaresi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sağlık Kurumları Yöneticiliği, Sağlık Yönetimi bölümlerine dikey geçiş yaparak lisans eğitimi yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030028479

Qualification Title
Awarding BodyDokuz Eylül University
Awarding Body Contact Dokuz Eylul University was founded according to the Law Number 41 which was promulgated on the official gazette on July 20, 1982 and according to the law on organization of higher education institutions. In Izmir, Dokuz Eylul University is the second state university which was founded after Ege University and it took over the management from the Ministry Of Education, Ministry Of Youth And Sports, The Ministry Of Culture and Tourism and from Ege University. Apart from these foundations, new institutions were founded and it started to work with 24 education units. Since its foundation, Dokuz Eylul University has developed rapidly. 1992 was its 10th anniversary and in 1992, it had 41 education units in 5 different provinces in the Aegean Region and it made contributions to four new universities for their foundations and these universities are as follows: Aydın Adnan Menderes University, Mugla University, Manisa Celal Bayar University and Pamukkale University in Denizli. Today, Dokuz Eylul University has got 10 Institutions, 17 Faculties, 3 Vocational Schools, 1 Conservatoire, 6 Vocational Schools, 1 Application and Research Hospital and 60 Application and Research Centres in many different parts of Izmir. It pursues its duties on scientific research studies and its duty in higher education with its qualified community service mentality. When the research studies and the innovations increase the rivalry increases and the importance of education and the knowledge transfer have been accepted during the rivalry process by Dokuz Eylul University. The mission of Dokuz Eylul University is to create innovations, to provide internationalization and to improve the quality in research studies and in higher education by strengthening the international collaboration with the stakeholders in business life. Thus, DEU aims to make contributions to develop society in economic, cultural and social ways. Our university has 71319 students and it provides teaching services with its 3281 academic staffs and 3324 administrative staffs. A world class research and development center has been founded within our university. “Cellular Therapy”, “cancer biology”, “microbiology of genetic diseases” are some of the research fields that are planned by the research and development center. Joint diploma programmes with some foreign universities are performed in certain departments of DEU Faculty of Maritime Business Administration. Dokuz Eylül University Distance Education Application and Research Center (DEUZEM) conducts several education programs through internet (deuzem.edu.edu.tr) for the students who want to benefit from learning advantages independently of time and place. Students from different locations of Turkey were given the chance to get education within the scope of 450 person İLİTAM (Bachelor of Theology Completion) in the last education term. Total number of libraries along with the unit libraries opened in Faculties, Vocational Schools and Institutions besides Prof. Dr. Fuat Sezgin Central Library situated in Tınaztepe Campus has been reached to 14, total area of them is 19.635 m2 and total reader capacity is 2.498. DEU has the Diploma Supplement Label in 2012 and the European Credit Transfer System (ECTS) Label in 2013 by the European Commission.
Awarding Body Urlhttps://www.deu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030028479


Qualification Title

Awarding Body
Dokuz Eylül University

Awarding Body Contact
Dokuz Eylul University was founded according to the Law Number 41 which was promulgated on the official gazette on July 20, 1982 and according to the law on organization of higher education institutions. In Izmir, Dokuz Eylul University is the second state university which was founded after Ege University and it took over the management from the Ministry Of Education, Ministry Of Youth And Sports, The Ministry Of Culture and Tourism and from Ege University. Apart from these foundations, new institutions were founded and it started to work with 24 education units. Since its foundation, Dokuz Eylul University has developed rapidly. 1992 was its 10th anniversary and in 1992, it had 41 education units in 5 different provinces in the Aegean Region and it made contributions to four new universities for their foundations and these universities are as follows: Aydın Adnan Menderes University, Mugla University, Manisa Celal Bayar University and Pamukkale University in Denizli. Today, Dokuz Eylul University has got 10 Institutions, 17 Faculties, 3 Vocational Schools, 1 Conservatoire, 6 Vocational Schools, 1 Application and Research Hospital and 60 Application and Research Centres in many different parts of Izmir. It pursues its duties on scientific research studies and its duty in higher education with its qualified community service mentality. When the research studies and the innovations increase the rivalry increases and the importance of education and the knowledge transfer have been accepted during the rivalry process by Dokuz Eylul University. The mission of Dokuz Eylul University is to create innovations, to provide internationalization and to improve the quality in research studies and in higher education by strengthening the international collaboration with the stakeholders in business life. Thus, DEU aims to make contributions to develop society in economic, cultural and social ways. Our university has 71319 students and it provides teaching services with its 3281 academic staffs and 3324 administrative staffs. A world class research and development center has been founded within our university. “Cellular Therapy”, “cancer biology”, “microbiology of genetic diseases” are some of the research fields that are planned by the research and development center. Joint diploma programmes with some foreign universities are performed in certain departments of DEU Faculty of Maritime Business Administration. Dokuz Eylül University Distance Education Application and Research Center (DEUZEM) conducts several education programs through internet (deuzem.edu.edu.tr) for the students who want to benefit from learning advantages independently of time and place. Students from different locations of Turkey were given the chance to get education within the scope of 450 person İLİTAM (Bachelor of Theology Completion) in the last education term. Total number of libraries along with the unit libraries opened in Faculties, Vocational Schools and Institutions besides Prof. Dr. Fuat Sezgin Central Library situated in Tınaztepe Campus has been reached to 14, total area of them is 19.635 m2 and total reader capacity is 2.498. DEU has the Diploma Supplement Label in 2012 and the European Credit Transfer System (ECTS) Label in 2013 by the European Commission.

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address