Yeterlilik Kodu

TR0030044725

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGümüşhane Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGümüşhane Üniversitesi, Gümüşhanevî Kampüsü, Bağlarbaşı Mahallesi 29100
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gumushane.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi dökümantasyonu ve önemini tanımlayabilecek,
  • Tıbbi dökümanların hasta sağlığı, sağlık kurumları ve hekim açısından önemini açıklayabilecek,
  • Hasta dosyalarının genel özeliklerini ve kullanımlarına ait genel uygulamaları ifade edebilecek,
  • Tıbbi dökümanların hukuksal önemini, hasta kayıtları ile ilgili kanun ve yönetmelikleri açıklayabilecek,
  • Hasta dosyalarının saklanmasında kullanılan yöntemler, bu yöntemlerin güvenliği, hukuksal rolü ve uygulamaları sırasında karşılaşılan sorunları ifade edebilecek, sağlık hizmetlerinde standardizasyon ve kodlamanın önemini tartışabilecek,
  • Tıbbi rapor türlerini ve bu raporların düzenlenmesinde uyulması gereken kuralları tanımlayabilecek,
  • Tıbbi dökümantasyonda kalitenin önemini ve kaliteyi etkileyebilecek koşulları ifade edebilecektir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar.Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 Şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu Sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB; CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci başarılı sayılır. Ayrıca bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Alan terminolojisini etkin kullanabilme, Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme, Alanında kurumsal ve uygulamalı bilgiyi kavramak. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek,
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme, Bilgisayar teknolojilerini oluşturan temel bileşenleri kavramak, bilgisayarları tanımak, olası sorunları çözebilmek ve yönetebilmek, bilgisayar ağlarını ve interneti tanımak, bilgisayar güvenliğini sağlamak Veri, bilgi, belge, doküman, tıbbi doküman ve dokümantasyon konularında temel kavramları tanımak. Sağlık kurum ve kuruluşlarında bulunan arşivlerin tanımı, mimari özellikleri ve organizasyon yapılarını kavramak. Tıbbi kayıt ve dokümantasyon sürecinin sağlık hizmetleri kalitesine etkisi, sağlık kuruluşlarında kullanılan dokümanların incelenmesi, tıbbi kayıtların niteliksel ve niceliksel analizi, dokümanların geliştirilmesi yöntemlerini kavramak. Tıbbi verilerin toplanması, kaydedilmesi, işlenme süreci ile ilgili kurallar ve yasal düzenlemeleri kavramak. Tıbbi kayıtların kalitesini etkileyen faktörleri, tıbbi kayıtların tıbbi süreçlerde devamlılığı ve hasta güvenliğini sağlamada rolünü ve ödeme sistemlerine etkisini kavramak. Sağlığın tanımında geçen terimleri, sağlık durumunu değiştiren faktörleri, hastalık tanımını ve nedenlerini kavramak. Sağlık hizmetlerini ve içeriklerini sınıflandırabilmek ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini değerlendirebilmek.
  • Sağlığa ve hastalıkları genel bir bakış açısı sağlamak, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik için gerekli hastalık kavramları hakkında bilgi vermek. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği, iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenlerini, sonuçlarını ve önlenmesi ile ilgili temel bilgileri, ulusal ve uluslararası standartları, İş Sağlığı ve Güvenliği alanında mevzuatta bulunan temel düzenlemeleri kavramak Kamu ve özel kuruluşlarda kullanılan belge türlerini tanımak. Etkin bir resmi yazının özelliklerini kavramak. Yazılı iletişimin kurumsal önemini kavramak. Resmi yazışma kurallarını uygulamak. Değişik resmi yazışmaları ve iş yazılarını etkin bir şekilde yapmak. Raporun kurumsal önemini açıklamak. Birey olarak görev, hak ve sorumlukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun, sorumluluk bilincine sahip olabilmek ve etkili iletişim konularını kavramak.
  • Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütebilmek. Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarının arşivlenmesi ve indekslenmesini kavramak Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavramak, olumsuzlukları tespit etmek ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamak. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa alınacak öğrencilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına girmeleri ve yeterli TYT puanı almaları gerekir.

Başarma Şartları Alan terminolojisini etkin kullanabilme, Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme, Alanında kurumsal ve uygulamalı bilgiyi kavramak. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek, Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme, Bilgisayar teknolojilerini oluşturan temel bileşenleri kavramak, bilgisayarları tanımak, olası sorunları çözebilmek ve yönetebilmek, bilgisayar ağlarını ve interneti tanımak, bilgisayar güvenliğini sağlamak Veri, bilgi, belge, doküman, tıbbi doküman ve dokümantasyon konularında temel kavramları tanımak. Sağlık kurum ve kuruluşlarında bulunan arşivlerin tanımı, mimari özellikleri ve organizasyon yapılarını kavramak. Tıbbi kayıt ve dokümantasyon sürecinin sağlık hizmetleri kalitesine etkisi, sağlık kuruluşlarında kullanılan dokümanların incelenmesi, tıbbi kayıtların niteliksel ve niceliksel analizi, dokümanların geliştirilmesi yöntemlerini kavramak. Tıbbi verilerin toplanması, kaydedilmesi, işlenme süreci ile ilgili kurallar ve yasal düzenlemeleri kavramak. Tıbbi kayıtların kalitesini etkileyen faktörleri, tıbbi kayıtların tıbbi süreçlerde devamlılığı ve hasta güvenliğini sağlamada rolünü ve ödeme sistemlerine etkisini kavramak. Sağlığın tanımında geçen terimleri, sağlık durumunu değiştiren faktörleri, hastalık tanımını ve nedenlerini kavramak. Sağlık hizmetlerini ve içeriklerini sınıflandırabilmek ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini değerlendirebilmek. Sağlığa ve hastalıkları genel bir bakış açısı sağlamak, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik için gerekli hastalık kavramları hakkında bilgi vermek. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği, iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenlerini, sonuçlarını ve önlenmesi ile ilgili temel bilgileri, ulusal ve uluslararası standartları, İş Sağlığı ve Güvenliği alanında mevzuatta bulunan temel düzenlemeleri kavramak Kamu ve özel kuruluşlarda kullanılan belge türlerini tanımak. Etkin bir resmi yazının özelliklerini kavramak. Yazılı iletişimin kurumsal önemini kavramak. Resmi yazışma kurallarını uygulamak. Değişik resmi yazışmaları ve iş yazılarını etkin bir şekilde yapmak. Raporun kurumsal önemini açıklamak. Birey olarak görev, hak ve sorumlukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun, sorumluluk bilincine sahip olabilmek ve etkili iletişim konularını kavramak Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütebilmek. Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarının arşivlenmesi ve indekslenmesini kavramak Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavramak, olumsuzlukları tespit etmek ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamak. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme Mezuniyet için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 ve 120 AKTS karşılığı dersi tamamlaması gerekir. Üniversite öğrenciliği süresince uyarma dışında disiplin cezası almamış olmak kaydıyla, bir yarıyıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyılın not ortalaması 3.00-3.50 olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.51- 4.00 arasındaki öğrenciler yüksek onur öğrencisi listesine geçerek mezun olur ve durumları diplomalarında belirtilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar, özel ve kamu sağlık kuruluşlarının çeşitli birimlerinin yanı sıra; Yataksız tedavi kuruluşları, Özel sağlık poliklinikleri, İl sağlık müdürlükleri, Tıbbi araştırma ve e- yayın şirketleri, Tıbbi malzeme firmaları, Dispanserler, sağlık ocakları ve özel kliniklerde “Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Teknikeri” olarak görev yapabilirler.
  • Ayrıca, Hastane ve benzer kuruluşlarda idari memur olarak göreve başlarlar. Mesleki başarı ve deneyimlerine göre de büro şefliğine (İdari ve Teknik İşler, Kütüphane ve Dokümantasyon işleri vb.) yükselebilirler. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programına yönelik yapılan iyileştirmeler ile, yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinin 160. maddesinde tanımlanan görevleri yürütmek üzere hastane yönetimlerince yapılmakta olan hizmet alımı ihalelerinde ilk etapta tıbbi sekreter unvanlı personel istihdamına öncelik verilmesi, bilgisayar sertifikası bulunan personel istihdamının ise ancak tıbbi sekreter unvanlı personel bulunamadığı durumlarda tercih edilmesi yoluna gidilmesi gerekli görülmüştür. Böylece Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programından mezun olacak kişilerin istihdam olanaklarının artırılması hedeflenmiştir.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044725


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gümüşhane Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gümüşhane Üniversitesi, Gümüşhanevî Kampüsü, Bağlarbaşı Mahallesi 29100

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi dökümantasyonu ve önemini tanımlayabilecek,
  • Tıbbi dökümanların hasta sağlığı, sağlık kurumları ve hekim açısından önemini açıklayabilecek,
  • Hasta dosyalarının genel özeliklerini ve kullanımlarına ait genel uygulamaları ifade edebilecek,
  • Tıbbi dökümanların hukuksal önemini, hasta kayıtları ile ilgili kanun ve yönetmelikleri açıklayabilecek,
  • Hasta dosyalarının saklanmasında kullanılan yöntemler, bu yöntemlerin güvenliği, hukuksal rolü ve uygulamaları sırasında karşılaşılan sorunları ifade edebilecek, sağlık hizmetlerinde standardizasyon ve kodlamanın önemini tartışabilecek,
  • Tıbbi rapor türlerini ve bu raporların düzenlenmesinde uyulması gereken kuralları tanımlayabilecek,
  • Tıbbi dökümantasyonda kalitenin önemini ve kaliteyi etkileyebilecek koşulları ifade edebilecektir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar.Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 Şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu Sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB; CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci başarılı sayılır. Ayrıca bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Alan terminolojisini etkin kullanabilme, Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme, Alanında kurumsal ve uygulamalı bilgiyi kavramak. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek,
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme, Bilgisayar teknolojilerini oluşturan temel bileşenleri kavramak, bilgisayarları tanımak, olası sorunları çözebilmek ve yönetebilmek, bilgisayar ağlarını ve interneti tanımak, bilgisayar güvenliğini sağlamak Veri, bilgi, belge, doküman, tıbbi doküman ve dokümantasyon konularında temel kavramları tanımak. Sağlık kurum ve kuruluşlarında bulunan arşivlerin tanımı, mimari özellikleri ve organizasyon yapılarını kavramak. Tıbbi kayıt ve dokümantasyon sürecinin sağlık hizmetleri kalitesine etkisi, sağlık kuruluşlarında kullanılan dokümanların incelenmesi, tıbbi kayıtların niteliksel ve niceliksel analizi, dokümanların geliştirilmesi yöntemlerini kavramak. Tıbbi verilerin toplanması, kaydedilmesi, işlenme süreci ile ilgili kurallar ve yasal düzenlemeleri kavramak. Tıbbi kayıtların kalitesini etkileyen faktörleri, tıbbi kayıtların tıbbi süreçlerde devamlılığı ve hasta güvenliğini sağlamada rolünü ve ödeme sistemlerine etkisini kavramak. Sağlığın tanımında geçen terimleri, sağlık durumunu değiştiren faktörleri, hastalık tanımını ve nedenlerini kavramak. Sağlık hizmetlerini ve içeriklerini sınıflandırabilmek ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini değerlendirebilmek.
  • Sağlığa ve hastalıkları genel bir bakış açısı sağlamak, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik için gerekli hastalık kavramları hakkında bilgi vermek. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği, iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenlerini, sonuçlarını ve önlenmesi ile ilgili temel bilgileri, ulusal ve uluslararası standartları, İş Sağlığı ve Güvenliği alanında mevzuatta bulunan temel düzenlemeleri kavramak Kamu ve özel kuruluşlarda kullanılan belge türlerini tanımak. Etkin bir resmi yazının özelliklerini kavramak. Yazılı iletişimin kurumsal önemini kavramak. Resmi yazışma kurallarını uygulamak. Değişik resmi yazışmaları ve iş yazılarını etkin bir şekilde yapmak. Raporun kurumsal önemini açıklamak. Birey olarak görev, hak ve sorumlukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun, sorumluluk bilincine sahip olabilmek ve etkili iletişim konularını kavramak.
  • Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütebilmek. Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarının arşivlenmesi ve indekslenmesini kavramak Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavramak, olumsuzlukları tespit etmek ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamak. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa alınacak öğrencilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına girmeleri ve yeterli TYT puanı almaları gerekir.


Başarma Şartları
Alan terminolojisini etkin kullanabilme, Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme, Alanında kurumsal ve uygulamalı bilgiyi kavramak. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek, Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme, Bilgisayar teknolojilerini oluşturan temel bileşenleri kavramak, bilgisayarları tanımak, olası sorunları çözebilmek ve yönetebilmek, bilgisayar ağlarını ve interneti tanımak, bilgisayar güvenliğini sağlamak Veri, bilgi, belge, doküman, tıbbi doküman ve dokümantasyon konularında temel kavramları tanımak. Sağlık kurum ve kuruluşlarında bulunan arşivlerin tanımı, mimari özellikleri ve organizasyon yapılarını kavramak. Tıbbi kayıt ve dokümantasyon sürecinin sağlık hizmetleri kalitesine etkisi, sağlık kuruluşlarında kullanılan dokümanların incelenmesi, tıbbi kayıtların niteliksel ve niceliksel analizi, dokümanların geliştirilmesi yöntemlerini kavramak. Tıbbi verilerin toplanması, kaydedilmesi, işlenme süreci ile ilgili kurallar ve yasal düzenlemeleri kavramak. Tıbbi kayıtların kalitesini etkileyen faktörleri, tıbbi kayıtların tıbbi süreçlerde devamlılığı ve hasta güvenliğini sağlamada rolünü ve ödeme sistemlerine etkisini kavramak. Sağlığın tanımında geçen terimleri, sağlık durumunu değiştiren faktörleri, hastalık tanımını ve nedenlerini kavramak. Sağlık hizmetlerini ve içeriklerini sınıflandırabilmek ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini değerlendirebilmek. Sağlığa ve hastalıkları genel bir bakış açısı sağlamak, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik için gerekli hastalık kavramları hakkında bilgi vermek. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği, iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenlerini, sonuçlarını ve önlenmesi ile ilgili temel bilgileri, ulusal ve uluslararası standartları, İş Sağlığı ve Güvenliği alanında mevzuatta bulunan temel düzenlemeleri kavramak Kamu ve özel kuruluşlarda kullanılan belge türlerini tanımak. Etkin bir resmi yazının özelliklerini kavramak. Yazılı iletişimin kurumsal önemini kavramak. Resmi yazışma kurallarını uygulamak. Değişik resmi yazışmaları ve iş yazılarını etkin bir şekilde yapmak. Raporun kurumsal önemini açıklamak. Birey olarak görev, hak ve sorumlukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun, sorumluluk bilincine sahip olabilmek ve etkili iletişim konularını kavramak Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütebilmek. Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarının arşivlenmesi ve indekslenmesini kavramak Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavramak, olumsuzlukları tespit etmek ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamak. Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme Mezuniyet için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 ve 120 AKTS karşılığı dersi tamamlaması gerekir. Üniversite öğrenciliği süresince uyarma dışında disiplin cezası almamış olmak kaydıyla, bir yarıyıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyılın not ortalaması 3.00-3.50 olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.51- 4.00 arasındaki öğrenciler yüksek onur öğrencisi listesine geçerek mezun olur ve durumları diplomalarında belirtilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar, özel ve kamu sağlık kuruluşlarının çeşitli birimlerinin yanı sıra; Yataksız tedavi kuruluşları, Özel sağlık poliklinikleri, İl sağlık müdürlükleri, Tıbbi araştırma ve e- yayın şirketleri, Tıbbi malzeme firmaları, Dispanserler, sağlık ocakları ve özel kliniklerde “Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Teknikeri” olarak görev yapabilirler.
  • Ayrıca, Hastane ve benzer kuruluşlarda idari memur olarak göreve başlarlar. Mesleki başarı ve deneyimlerine göre de büro şefliğine (İdari ve Teknik İşler, Kütüphane ve Dokümantasyon işleri vb.) yükselebilirler. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programına yönelik yapılan iyileştirmeler ile, yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinin 160. maddesinde tanımlanan görevleri yürütmek üzere hastane yönetimlerince yapılmakta olan hizmet alımı ihalelerinde ilk etapta tıbbi sekreter unvanlı personel istihdamına öncelik verilmesi, bilgisayar sertifikası bulunan personel istihdamının ise ancak tıbbi sekreter unvanlı personel bulunamadığı durumlarda tercih edilmesi yoluna gidilmesi gerekli görülmüştür. Böylece Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programından mezun olacak kişilerin istihdam olanaklarının artırılması hedeflenmiştir.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044725

Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Awarding BodyGümüşhane University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.gumushane.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Will be able to describe medical documentation and its importance, Explain the importance of medical documents in terms of patient health, health institutions and physicians, Will be able to express the general features of patient files and general applications of their use. Explain the legal importance of medical documents, laws and regulations related to patient records, Will be able to express the methods used in the storage of patient files, the security of these methods, their legal role and the problems encountered during their applications, will be able to discuss the importance of standardization and coding in health services, Will be able to define the types of medical reports and the rules to be followed in the preparation of these reports, Will be able to express the importance of quality in medical documentation and the conditions that may affect quality.

Key Competencies-
Further Info

Students are subjected to midterm and final exams for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 45 points from the final exam. AA, BA, BB from a course; A student who gets one of the CB and CC letter grades is considered successful. In addition, students with a grade point average of at least 2.00 for a semester are considered successful in the courses they received with a DC letter grade. Effective use of field terminology, To be able to act in accordance with the basic professional legal regulations related to the field, To grasp the institutional and applied knowledge in the field. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values, Ability to work with other health disciplines, To understand the basic components of computer technologies, to know computers, to be able to solve and manage possible problems, to know computer networks and the Internet, to ensure computer security. To recognize the basic concepts of data, information, documents, medical documents and documentation. To comprehend the definition, architectural features and organizational structures of archives in health institutions and organizations. To comprehend the effects of the medical record and documentation process on the quality of health services, the examination of documents used in health institutions, the qualitative and quantitative analysis of medical records, the development of documents. To comprehend the rules and legal regulations regarding the collection, recording and processing of medical data. To comprehend the factors affecting the quality of medical records, the role of medical records in ensuring continuity and patient safety in medical processes, and their impact on payment systems. To comprehend the terms used in the definition of health, the factors that change the health status, the definition of disease and its causes. To be able to classify health services and their contents and to evaluate the importance of preventive health services. To provide an overview of health and diseases, to provide information on the concepts of disease necessary for medical documentation and secretarial work. To comprehend basic information about individual and public health, environmental protection, occupational safety, causes, consequences and prevention of occupational accidents and diseases, national and international standards, basic regulations in the legislation in the field of Occupational Health and Safety To recognize the types of documents used in public and private institutions. To grasp the characteristics of an effective formal writing. To comprehend the institutional importance of written communication. To enforce official correspondence rules. To make different official correspondence and business writings effectively. Explain the institutional significance of the report. To have a sense of responsibility and to comprehend effective communication issues in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethics rules regarding their duties, rights and responsibilities as an individual To have basic medical secretarial knowledge and skills and to be able to carry out office management operations. Comprehend the archiving and indexing of patient files using computing tools To provide the necessary theoretical equipment to comprehend the underlying causes of the behaviors of the people in the working environment, their colleagues, work groups and organizations, to identify the negativities and to improve them. Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and improve oneself personally and professionally.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students to be admitted to this program must take the Student Selection Exam held by the OSYM Presidency and obtain sufficient TYT points.

Conditions for SuccessEffective use of field terminology, To be able to act in accordance with the basic professional legal regulations related to the field, To grasp the institutional and applied knowledge in the field. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values, Ability to work with other health disciplines, To understand the basic components of computer technologies, to know computers, to be able to solve and manage possible problems, to know computer networks and the Internet, to ensure computer security. To recognize the basic concepts of data, information, documents, medical documents and documentation. To comprehend the definition, architectural features and organizational structures of archives in health institutions and organizations. To comprehend the effects of the medical record and documentation process on the quality of health services, the examination of documents used in health institutions, the qualitative and quantitative analysis of medical records, the development of documents. To comprehend the rules and legal regulations regarding the collection, recording and processing of medical data. To comprehend the factors affecting the quality of medical records, the role of medical records in ensuring continuity and patient safety in medical processes, and their impact on payment systems. To comprehend the terms used in the definition of health, the factors that change the health status, the definition of disease and its causes. To be able to classify health services and their contents and to evaluate the importance of preventive health services. To provide an overview of health and diseases, to provide information on the concepts of disease necessary for medical documentation and secretarial work. To comprehend basic information about individual and public health, environmental protection, occupational safety, causes, consequences and prevention of occupational accidents and diseases, national and international standards, basic regulations in the legislation in the field of Occupational Health and Safety To recognize the types of documents used in public and private institutions. To grasp the characteristics of an effective formal writing. To comprehend the institutional importance of written communication. To enforce official correspondence rules. To make different official correspondence and business writings effectively. Explain the institutional significance of the report. To have a sense of responsibility and to comprehend effective communication issues in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethics rules regarding their duties, rights and responsibilities as an individual To have basic medical secretarial knowledge and skills and to be able to carry out office management operations. Comprehend the archiving and indexing of patient files using computing tools To provide the necessary theoretical equipment to comprehend the underlying causes of the behaviors of the people in the working environment, their colleagues, work groups and organizations, to identify the negativities and to improve them. Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and improve oneself personally and professionally. For graduation, the student must complete the course with a GPA of at least 2.00 and 120 ECTS. Students with a minimum normal course load and a grade point average of 3.00-3.50 at the end of a semester, on the condition that they have not received any disciplinary punishment other than warning during their university education, graduate as honor students, students between 3.51 and 4.00 graduate by being placed on the high honor student list, and their status is indicated on their diplomas.
Progression Paths (Relationship Type)

In addition to various units of private and public health institutions; Bedless treatment establishments, Private health clinics, Provincial health directorates, Medical research and e-publishing companies, medical equipment companies, In dispensaries, health centers and private clinics They can work as Medical Documentation and Secretarial Technician . Also, They start to work as administrative officers in hospitals and similar institutions. According to their professional success and experience, they can be promoted to office chief (Administrative and Technical Affairs, Library and Documentation works, etc.). With the improvements made to the Medical Documentation and Secretariat program, in the service procurement tenders made by the hospital administrations in order to carry out the duties defined in the 160th article of the Operating Regulation of Inpatient Treatment Institutions, priority should be given to employment of personnel with the title of medical secretary at the first stage. In cases where it was not found, it was deemed necessary to prefer it. Thus, it is aimed to increase the employment opportunities of those who will graduate from the Medical Documentation and Secretarial Program.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044725


Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Gümüşhane University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Will be able to describe medical documentation and its importance, Explain the importance of medical documents in terms of patient health, health institutions and physicians, Will be able to express the general features of patient files and general applications of their use. Explain the legal importance of medical documents, laws and regulations related to patient records, Will be able to express the methods used in the storage of patient files, the security of these methods, their legal role and the problems encountered during their applications, will be able to discuss the importance of standardization and coding in health services, Will be able to define the types of medical reports and the rules to be followed in the preparation of these reports, Will be able to express the importance of quality in medical documentation and the conditions that may affect quality.


Key Competencies
-

Further Info

Students are subjected to midterm and final exams for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 45 points from the final exam. AA, BA, BB from a course; A student who gets one of the CB and CC letter grades is considered successful. In addition, students with a grade point average of at least 2.00 for a semester are considered successful in the courses they received with a DC letter grade. Effective use of field terminology, To be able to act in accordance with the basic professional legal regulations related to the field, To grasp the institutional and applied knowledge in the field. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values, Ability to work with other health disciplines, To understand the basic components of computer technologies, to know computers, to be able to solve and manage possible problems, to know computer networks and the Internet, to ensure computer security. To recognize the basic concepts of data, information, documents, medical documents and documentation. To comprehend the definition, architectural features and organizational structures of archives in health institutions and organizations. To comprehend the effects of the medical record and documentation process on the quality of health services, the examination of documents used in health institutions, the qualitative and quantitative analysis of medical records, the development of documents. To comprehend the rules and legal regulations regarding the collection, recording and processing of medical data. To comprehend the factors affecting the quality of medical records, the role of medical records in ensuring continuity and patient safety in medical processes, and their impact on payment systems. To comprehend the terms used in the definition of health, the factors that change the health status, the definition of disease and its causes. To be able to classify health services and their contents and to evaluate the importance of preventive health services. To provide an overview of health and diseases, to provide information on the concepts of disease necessary for medical documentation and secretarial work. To comprehend basic information about individual and public health, environmental protection, occupational safety, causes, consequences and prevention of occupational accidents and diseases, national and international standards, basic regulations in the legislation in the field of Occupational Health and Safety To recognize the types of documents used in public and private institutions. To grasp the characteristics of an effective formal writing. To comprehend the institutional importance of written communication. To enforce official correspondence rules. To make different official correspondence and business writings effectively. Explain the institutional significance of the report. To have a sense of responsibility and to comprehend effective communication issues in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethics rules regarding their duties, rights and responsibilities as an individual To have basic medical secretarial knowledge and skills and to be able to carry out office management operations. Comprehend the archiving and indexing of patient files using computing tools To provide the necessary theoretical equipment to comprehend the underlying causes of the behaviors of the people in the working environment, their colleagues, work groups and organizations, to identify the negativities and to improve them. Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and improve oneself personally and professionally.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students to be admitted to this program must take the Student Selection Exam held by the OSYM Presidency and obtain sufficient TYT points.


Conditions for Success
Effective use of field terminology, To be able to act in accordance with the basic professional legal regulations related to the field, To grasp the institutional and applied knowledge in the field. To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values, Ability to work with other health disciplines, To understand the basic components of computer technologies, to know computers, to be able to solve and manage possible problems, to know computer networks and the Internet, to ensure computer security. To recognize the basic concepts of data, information, documents, medical documents and documentation. To comprehend the definition, architectural features and organizational structures of archives in health institutions and organizations. To comprehend the effects of the medical record and documentation process on the quality of health services, the examination of documents used in health institutions, the qualitative and quantitative analysis of medical records, the development of documents. To comprehend the rules and legal regulations regarding the collection, recording and processing of medical data. To comprehend the factors affecting the quality of medical records, the role of medical records in ensuring continuity and patient safety in medical processes, and their impact on payment systems. To comprehend the terms used in the definition of health, the factors that change the health status, the definition of disease and its causes. To be able to classify health services and their contents and to evaluate the importance of preventive health services. To provide an overview of health and diseases, to provide information on the concepts of disease necessary for medical documentation and secretarial work. To comprehend basic information about individual and public health, environmental protection, occupational safety, causes, consequences and prevention of occupational accidents and diseases, national and international standards, basic regulations in the legislation in the field of Occupational Health and Safety To recognize the types of documents used in public and private institutions. To grasp the characteristics of an effective formal writing. To comprehend the institutional importance of written communication. To enforce official correspondence rules. To make different official correspondence and business writings effectively. Explain the institutional significance of the report. To have a sense of responsibility and to comprehend effective communication issues in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethics rules regarding their duties, rights and responsibilities as an individual To have basic medical secretarial knowledge and skills and to be able to carry out office management operations. Comprehend the archiving and indexing of patient files using computing tools To provide the necessary theoretical equipment to comprehend the underlying causes of the behaviors of the people in the working environment, their colleagues, work groups and organizations, to identify the negativities and to improve them. Being able to update the knowledge, skills and competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and improve oneself personally and professionally. For graduation, the student must complete the course with a GPA of at least 2.00 and 120 ECTS. Students with a minimum normal course load and a grade point average of 3.00-3.50 at the end of a semester, on the condition that they have not received any disciplinary punishment other than warning during their university education, graduate as honor students, students between 3.51 and 4.00 graduate by being placed on the high honor student list, and their status is indicated on their diplomas.

Progression Paths (Relationship Type)

In addition to various units of private and public health institutions; Bedless treatment establishments, Private health clinics, Provincial health directorates, Medical research and e-publishing companies, medical equipment companies, In dispensaries, health centers and private clinics They can work as Medical Documentation and Secretarial Technician . Also, They start to work as administrative officers in hospitals and similar institutions. According to their professional success and experience, they can be promoted to office chief (Administrative and Technical Affairs, Library and Documentation works, etc.). With the improvements made to the Medical Documentation and Secretariat program, in the service procurement tenders made by the hospital administrations in order to carry out the duties defined in the 160th article of the Operating Regulation of Inpatient Treatment Institutions, priority should be given to employment of personnel with the title of medical secretary at the first stage. In cases where it was not found, it was deemed necessary to prefer it. Thus, it is aimed to increase the employment opportunities of those who will graduate from the Medical Documentation and Secretarial Program.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address