Yeterlilik Kodu

TR0030219056

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar.
  • Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar.
  • Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
  • Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir.
  • Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır.
  • Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın ölçme değerlendirilmesinde 1 adet ara sınav 1 adet yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu sınavının alternatifi olarak 1 adet bütünleme sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın % 40 ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının % 60ı bireyin geçme notu olarak kabul edilir.

  • Tıbbi sekreter, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kavramsal ve pratik bilgiyi kullanma.
  • Hastanın randevu hizmetlerini düzenleme ve tıbbi kayıt tutma konularında uygun yöntem ve teknikleri uygulama.
  • Hastalıkları, işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen hastalıkların kodlama becerisi kazanma.
  • Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma.
  • Etkin paket programları kullanabilme becerisi sahip, modern teknikler ve sekreterlik uygulamaları için gerekli olan yöntemleri uygulama.
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme, analiz edebilme sonuçları rapor edebilme.
  • Bilgi kaynaklarını kullanabilme, araştırma yapabilme özelliklerin kazanabilme.
  • Bilgisayar kullanma becerisine sahip olabilme, grafik, dizgi, tasarım konularında yeterli olabilme.
  • Bir birey olarak sorumluluk alabilen, kendine güvenen ve disiplinli bir şekilde çalışabilme.
  • Bilim ve teknoloji konusunda kendini yenileyen, yaşam boyu öğrenme isteği olma isteğini kazanabilme.
  • İdari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma işlemlerini yürütebilme
  • Bir konuda topluluk önünde fikirlerini savunmak için mesleki yetkinlik için Türkçe ve İngilizce olarak iletişim ve özgüvenle kendini ifade yeteneği.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu programa “TYT” puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır.

Başarma Şartları Tıbbi sekreter, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kavramsal ve pratik bilgiyi kullanma. Hastanın randevu hizmetlerini düzenleme ve tıbbi kayıt tutma konularında uygun yöntem ve teknikleri uygulama. Hastalıkları, işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen hastalıkların kodlama becerisi kazanma. Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma. Etkin paket programları kullanabilme becerisi sahip, modern teknikler ve sekreterlik uygulamaları için gerekli olan yöntemleri uygulama. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme, analiz edebilme sonuçları rapor edebilme. Bilgi kaynaklarını kullanabilme, araştırma yapabilme özelliklerin kazanabilme. Bilgisayar kullanma becerisine sahip olabilme, grafik, dizgi, tasarım konularında yeterli olabilme. Bir birey olarak sorumluluk alabilen, kendine güvenen ve disiplinli bir şekilde çalışabilme. Bilim ve teknoloji konusunda kendini yenileyen, yaşam boyu öğrenme isteği olma isteğini kazanabilme. İdari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma işlemlerini yürütebilme Bir konuda topluluk önünde fikirlerini savunmak için mesleki yetkinlik için Türkçe ve İngilizce olarak iletişim ve özgüvenle kendini ifade yeteneği. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olanlar, sağlık personeli olarak kamu ve özel sektördeki hastanelerde çalışabilirler. Bu alanda yetişmiş elemana ülkemizde büyük ihtiyaç olduğundan mezunlarının hemen iş bulmaları mümkündür. Bu programdan mezun olanlar, özel ve kamuya ait sağlık kuruluşlarının klinik, poliklinik, laboratuvar, ameliyathane, acil servis gibi tıbbi birimler yanında sağlık kurulu, hasta kabul, hasta dosyaları arşivi gibi idari birimlerde de görev yapmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219056


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar.
  • Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar.
  • Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
  • Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir.
  • Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır.
  • Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programın ölçme değerlendirilmesinde 1 adet ara sınav 1 adet yarıyıl sonu sınavı ve yarıyıl sonu sınavının alternatifi olarak 1 adet bütünleme sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın % 40 ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının % 60ı bireyin geçme notu olarak kabul edilir.

  • Tıbbi sekreter, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kavramsal ve pratik bilgiyi kullanma.
  • Hastanın randevu hizmetlerini düzenleme ve tıbbi kayıt tutma konularında uygun yöntem ve teknikleri uygulama.
  • Hastalıkları, işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen hastalıkların kodlama becerisi kazanma.
  • Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma.
  • Etkin paket programları kullanabilme becerisi sahip, modern teknikler ve sekreterlik uygulamaları için gerekli olan yöntemleri uygulama.
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme, analiz edebilme sonuçları rapor edebilme.
  • Bilgi kaynaklarını kullanabilme, araştırma yapabilme özelliklerin kazanabilme.
  • Bilgisayar kullanma becerisine sahip olabilme, grafik, dizgi, tasarım konularında yeterli olabilme.
  • Bir birey olarak sorumluluk alabilen, kendine güvenen ve disiplinli bir şekilde çalışabilme.
  • Bilim ve teknoloji konusunda kendini yenileyen, yaşam boyu öğrenme isteği olma isteğini kazanabilme.
  • İdari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma işlemlerini yürütebilme
  • Bir konuda topluluk önünde fikirlerini savunmak için mesleki yetkinlik için Türkçe ve İngilizce olarak iletişim ve özgüvenle kendini ifade yeteneği.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu programa “TYT” puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır.


Başarma Şartları
Tıbbi sekreter, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kavramsal ve pratik bilgiyi kullanma. Hastanın randevu hizmetlerini düzenleme ve tıbbi kayıt tutma konularında uygun yöntem ve teknikleri uygulama. Hastalıkları, işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen hastalıkların kodlama becerisi kazanma. Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma. Etkin paket programları kullanabilme becerisi sahip, modern teknikler ve sekreterlik uygulamaları için gerekli olan yöntemleri uygulama. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme, analiz edebilme sonuçları rapor edebilme. Bilgi kaynaklarını kullanabilme, araştırma yapabilme özelliklerin kazanabilme. Bilgisayar kullanma becerisine sahip olabilme, grafik, dizgi, tasarım konularında yeterli olabilme. Bir birey olarak sorumluluk alabilen, kendine güvenen ve disiplinli bir şekilde çalışabilme. Bilim ve teknoloji konusunda kendini yenileyen, yaşam boyu öğrenme isteği olma isteğini kazanabilme. İdari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma işlemlerini yürütebilme Bir konuda topluluk önünde fikirlerini savunmak için mesleki yetkinlik için Türkçe ve İngilizce olarak iletişim ve özgüvenle kendini ifade yeteneği. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olanlar, sağlık personeli olarak kamu ve özel sektördeki hastanelerde çalışabilirler. Bu alanda yetişmiş elemana ülkemizde büyük ihtiyaç olduğundan mezunlarının hemen iş bulmaları mümkündür. Bu programdan mezun olanlar, özel ve kamuya ait sağlık kuruluşlarının klinik, poliklinik, laboratuvar, ameliyathane, acil servis gibi tıbbi birimler yanında sağlık kurulu, hasta kabul, hasta dosyaları arşivi gibi idari birimlerde de görev yapmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219056

Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Associate
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Explains the meaning and scope of the medical secretariat profession, its aims and importance in business life. List the duties and responsibilities of the Medical Secretariat profession. Explain and apply document management in the Medical Secretariat Acts in accordance with quality management and processes by taking part in the team to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to the field of Medical Documentation and Secretariat. Takes part in the team, takes part in group work and takes responsibility when necessary. Knows and uses medical concepts related to the medical secretarial profession Performs filing, archiving and document management within the health institution

Key Competencies-
Further Info

In the assessment of the program, 1 midterm, 1 final exam and 1 make-up exam as an alternative to the final exam are conducted. 40% of the midterm exam and 60% of the final or make-up exam are accepted as the individuals passing grade. * Using conceptual and practical knowledge in the field of medical secretary, medical documentation and secretariat. * To apply appropriate methods and techniques in organizing the patients appointment services and keeping medical records. * Gaining the ability to coding diseases, procedures and health-related problems. * Archiving patient files and other necessary documents and reports using scientific methods and putting them into service. * Having the ability to use effective package programs, to apply the methods required for modern techniques and secretarial applications. * To be able to compile and analyze medical statistics data and report results. * To be able to use information sources, to gain the ability to do research. * To have the skills of using a computer, to be proficient in graphics, typesetting and design. * Being able to work as an individual in a self-confident and disciplined manner. * To gain the desire to be a lifelong learning desire that renews itself about science and technology. * Ability to carry out communication and correspondence procedures in administrative and medical units * The ability to communicate and confidently express oneself in Turkish and English for professional competence to defend opinions in front of the community on a subject.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted to this program through central placement by ÖSYM according to the results of the TYT score.

Conditions for Success* Using conceptual and practical knowledge in the field of medical secretary, medical documentation and secretariat. * To apply appropriate methods and techniques in organizing the patients appointment services and keeping medical records. * Gaining the ability to coding diseases, procedures and health-related problems. * Archiving patient files and other necessary documents and reports using scientific methods and putting them into service. * Having the ability to use effective package programs, to apply the methods required for modern techniques and secretarial applications. * To be able to compile and analyze medical statistics data and report results. * To be able to use information sources, to gain the ability to do research. * To have the skills of using a computer, to be proficient in graphics, typesetting and design. * Being able to work as an individual in a self-confident and disciplined manner. * To gain the desire to be a lifelong learning desire that renews itself about science and technology. * Ability to carry out communication and correspondence procedures in administrative and medical units * The ability to communicate and confidently express oneself in Turkish and English for professional competence to defend opinions in front of the community on a subject. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all of the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS) and to achieve a weighted grade average of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program can work as healthcare personnel in public and private sector hospitals. Since there is a great need for personnel trained in this field in our country, it is possible for their graduates to find a job immediately. Graduates of this program work in medical units such as clinics, polyclinics, laboratories, operating rooms, emergency services of private and public healthcare institutions, as well as administrative units such as health committee, patient admissions, patient files archives.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219056


Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Associate

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Explains the meaning and scope of the medical secretariat profession, its aims and importance in business life. List the duties and responsibilities of the Medical Secretariat profession. Explain and apply document management in the Medical Secretariat Acts in accordance with quality management and processes by taking part in the team to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to the field of Medical Documentation and Secretariat. Takes part in the team, takes part in group work and takes responsibility when necessary. Knows and uses medical concepts related to the medical secretarial profession Performs filing, archiving and document management within the health institution


Key Competencies
-

Further Info

In the assessment of the program, 1 midterm, 1 final exam and 1 make-up exam as an alternative to the final exam are conducted. 40% of the midterm exam and 60% of the final or make-up exam are accepted as the individuals passing grade. * Using conceptual and practical knowledge in the field of medical secretary, medical documentation and secretariat. * To apply appropriate methods and techniques in organizing the patients appointment services and keeping medical records. * Gaining the ability to coding diseases, procedures and health-related problems. * Archiving patient files and other necessary documents and reports using scientific methods and putting them into service. * Having the ability to use effective package programs, to apply the methods required for modern techniques and secretarial applications. * To be able to compile and analyze medical statistics data and report results. * To be able to use information sources, to gain the ability to do research. * To have the skills of using a computer, to be proficient in graphics, typesetting and design. * Being able to work as an individual in a self-confident and disciplined manner. * To gain the desire to be a lifelong learning desire that renews itself about science and technology. * Ability to carry out communication and correspondence procedures in administrative and medical units * The ability to communicate and confidently express oneself in Turkish and English for professional competence to defend opinions in front of the community on a subject.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted to this program through central placement by ÖSYM according to the results of the TYT score.


Conditions for Success
* Using conceptual and practical knowledge in the field of medical secretary, medical documentation and secretariat. * To apply appropriate methods and techniques in organizing the patients appointment services and keeping medical records. * Gaining the ability to coding diseases, procedures and health-related problems. * Archiving patient files and other necessary documents and reports using scientific methods and putting them into service. * Having the ability to use effective package programs, to apply the methods required for modern techniques and secretarial applications. * To be able to compile and analyze medical statistics data and report results. * To be able to use information sources, to gain the ability to do research. * To have the skills of using a computer, to be proficient in graphics, typesetting and design. * Being able to work as an individual in a self-confident and disciplined manner. * To gain the desire to be a lifelong learning desire that renews itself about science and technology. * Ability to carry out communication and correspondence procedures in administrative and medical units * The ability to communicate and confidently express oneself in Turkish and English for professional competence to defend opinions in front of the community on a subject. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all of the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS) and to achieve a weighted grade average of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program can work as healthcare personnel in public and private sector hospitals. Since there is a great need for personnel trained in this field in our country, it is possible for their graduates to find a job immediately. Graduates of this program work in medical units such as clinics, polyclinics, laboratories, operating rooms, emergency services of private and public healthcare institutions, as well as administrative units such as health committee, patient admissions, patient files archives.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address