Yeterlilik Kodu

TR0030220807

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta kaydı, tedavi kayıtları, taburculuk işlemleri ve dosyalama faaliyetlerini yürütme; tıp ve sağlık teknolojisinin çeşitli dallarında bilimsel araştırmalarda elde edilen bulguları derleme, düzene koyma ve araştırıcıların hizmetine sunma vb. görevleri etkin bir şekilde yerine getiren nitelikli, iletişimi ve sorumluluk duygusu yüksek olan sağlık personeli yetiştirmektir. Programın eğitim süresi 4 yarı yıldır (staj süresi dahildir). Staj 2. yarıyılın sonunda yaz aylarında 30 iş günü olarak yapılmaktadır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket edebilir
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygulayabilir
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygulayabilir
  • Büro araç ve gereçlerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapabilir
  • Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütebilir
  • Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları dil kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapabilir
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar ve ilgili istatistikleri hazırlayabilir
  • Sağlık sektöründe temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanabilir
  • Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olur Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilir
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip çalışmasına uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve eksiksiz olarak kullanabilir
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirme yapılmaktadır. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için, derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, laboratuvar sınavı, seminer anlatımı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Bütün sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Ders geçme not ortalaması en az 60tır. Okul bitirme durumunda genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak.

Başarma ŞartlarıKümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında Tıbbi Sekreter unvanı ile çalışabilmektedir. İstihdam alanları; kamu ve özel yataklı/yataksız tedavi kurum ve kuruluşlarının poliklinik ve klinik bilgi işlem hizmetlerinde, hasta kayıt ve kabulde, insan kaynakları ve istatistik birimlerinde ve merkezi tıbbi arşiv hizmetlerinde çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220807


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta kaydı, tedavi kayıtları, taburculuk işlemleri ve dosyalama faaliyetlerini yürütme; tıp ve sağlık teknolojisinin çeşitli dallarında bilimsel araştırmalarda elde edilen bulguları derleme, düzene koyma ve araştırıcıların hizmetine sunma vb. görevleri etkin bir şekilde yerine getiren nitelikli, iletişimi ve sorumluluk duygusu yüksek olan sağlık personeli yetiştirmektir. Programın eğitim süresi 4 yarı yıldır (staj süresi dahildir). Staj 2. yarıyılın sonunda yaz aylarında 30 iş günü olarak yapılmaktadır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket edebilir
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygulayabilir
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal, uygulamalı ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygulayabilir
  • Büro araç ve gereçlerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapabilir
  • Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütebilir
  • Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları dil kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapabilir
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar ve ilgili istatistikleri hazırlayabilir
  • Sağlık sektöründe temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanabilir
  • Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olur Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilir
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip çalışmasına uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve eksiksiz olarak kullanabilir
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirme yapılmaktadır. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için, derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, laboratuvar sınavı, seminer anlatımı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Bütün sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Ders geçme not ortalaması en az 60tır. Okul bitirme durumunda genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak.


Başarma Şartları
Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında Tıbbi Sekreter unvanı ile çalışabilmektedir. İstihdam alanları; kamu ve özel yataklı/yataksız tedavi kurum ve kuruluşlarının poliklinik ve klinik bilgi işlem hizmetlerinde, hasta kayıt ve kabulde, insan kaynakları ve istatistik birimlerinde ve merkezi tıbbi arşiv hizmetlerinde çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220807

Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Associate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Recognizes the institutions and organizations within the health system, can act in accordance with the laws, regulations and legislation regarding their duties, rights and responsibilities as an individual. Can evaluate and apply current information professionally with the awareness of the necessity of theoretical, applied and lifelong learning in the field of Medical Documentation and Secretariat. Can evaluate and apply current information professionally with the awareness of the necessity of theoretical, applied and lifelong learning in the field of Medical Documentation and Secretariat. Can use office tools and equipment efficiently and conduct simple maintenance and repair. Can carry out medical archive services by ensuring the mobility, security and protection of patient files with the necessary legislative knowledge to create and manage medical archives. Can perform medical documentation and archive operations, medical records, medical reports and professional correspondence effectively and quickly in accordance with language rules. Can make the recording, getting provision, discharge of patient, invoice procedures, coding of surgeries&diseases and can prepare relevant statistics according to social security with the knowledge and skills on the use of the Hospital Information Management System. Can successfully use information and communication technologies together with computer software and hardware at a essential level in the health sector. Have the knowledge and awareness of patient rights, social responsibility, universal, social and professional ethics related to Health Services. Can communicate effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other health professionals. Acts in accordance with teamwork to solve complicated problems encountered in applications related to the field and can take necessary individual responsibility. Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the process of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field. Knows and can use the terms and concepts related to medical terminology, human anatomy and diseases required by the field of Medical Documentation and Secretariat. Inform related persons and institutions by using the essential knowledge and skills gained in the field of Medical Documentation and Secretariat and provides solutions proposals for issues verbally and in written format.

Key Competencies-
Further Info

Kirikkale University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation is made according to the regulation. Each student must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the courses in order to register for the courses at the beginning of the semester and to take the final exam. Students are subjected to at least 1 midterm and final exam for each course. 40% of mid-term exam, 60% of mid-term exam, mid-term exam, midterm exam (homework, practice exam, laboratory exam, seminar, quiz etc). All exams are evaluated over 100 points. At least 60 points are required for the final exam. The average passing grade for the course is at least 60. In the case of school completion, the overall weighted grade point average must be at least 2.00. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.

Quality Assurance-
Access Requirements

To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Measurement Selection and Placement Center (ÖSYM).

Conditions for SuccessStudents, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates; can work with the title of Medical Secretary in public and private health institutions and organizations. Employment areas; they can work in polyclinic and clinical information processing services, patient registration and admission, human resources and statistics units and central medical archive services of public and private inpatient / outpatient treatment institutions and organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220807


Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Associate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Recognizes the institutions and organizations within the health system, can act in accordance with the laws, regulations and legislation regarding their duties, rights and responsibilities as an individual. Can evaluate and apply current information professionally with the awareness of the necessity of theoretical, applied and lifelong learning in the field of Medical Documentation and Secretariat. Can evaluate and apply current information professionally with the awareness of the necessity of theoretical, applied and lifelong learning in the field of Medical Documentation and Secretariat. Can use office tools and equipment efficiently and conduct simple maintenance and repair. Can carry out medical archive services by ensuring the mobility, security and protection of patient files with the necessary legislative knowledge to create and manage medical archives. Can perform medical documentation and archive operations, medical records, medical reports and professional correspondence effectively and quickly in accordance with language rules. Can make the recording, getting provision, discharge of patient, invoice procedures, coding of surgeries&diseases and can prepare relevant statistics according to social security with the knowledge and skills on the use of the Hospital Information Management System. Can successfully use information and communication technologies together with computer software and hardware at a essential level in the health sector. Have the knowledge and awareness of patient rights, social responsibility, universal, social and professional ethics related to Health Services. Can communicate effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other health professionals. Acts in accordance with teamwork to solve complicated problems encountered in applications related to the field and can take necessary individual responsibility. Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the process of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to the field. Knows and can use the terms and concepts related to medical terminology, human anatomy and diseases required by the field of Medical Documentation and Secretariat. Inform related persons and institutions by using the essential knowledge and skills gained in the field of Medical Documentation and Secretariat and provides solutions proposals for issues verbally and in written format.


Key Competencies
-

Further Info

Kirikkale University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation is made according to the regulation. Each student must attend at least 70% of the courses and at least 80% of the courses in order to register for the courses at the beginning of the semester and to take the final exam. Students are subjected to at least 1 midterm and final exam for each course. 40% of mid-term exam, 60% of mid-term exam, mid-term exam, midterm exam (homework, practice exam, laboratory exam, seminar, quiz etc). All exams are evaluated over 100 points. At least 60 points are required for the final exam. The average passing grade for the course is at least 60. In the case of school completion, the overall weighted grade point average must be at least 2.00. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Measurement Selection and Placement Center (ÖSYM).


Conditions for Success
Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates; can work with the title of Medical Secretary in public and private health institutions and organizations. Employment areas; they can work in polyclinic and clinical information processing services, patient registration and admission, human resources and statistics units and central medical archive services of public and private inpatient / outpatient treatment institutions and organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address