Yeterlilik Kodu

TR0030219308

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Önlisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar.
  • Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
  • Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
  • Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
  • Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
  • Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az %70’ine ve uygulamalı derslerin en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notunda ara sınav %40 ve final sınavı %60 etkilidir.
  • Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
  • Ortalaması 2.00’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2.00’ya yükseltebilmek için notu DC ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir.
  • Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir.
  • Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler.
  • Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir.
  • Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Başarma ŞartlarıÖğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalamalarını en az 2.00 düzeyine çıkarmış olmaları gerekmektedir. Programda 20 iş günü staj çalışmasını başarılı olarak tamamlamış olmaları da zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları Sağlık Bakanlığı´na bağlı kamu ve özel yataklı/yataksız tedavi kurum ve kuruluşlarının poliklinik ve klinik bilgi işlem hizmetlerinde, hasta kayıt ve kabulde, insan kaynakları ve istatistik birimlerinde ve merkezi tıbbi arşiv hizmetlerinde ve Tıbbi Sekreter olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219308


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar.
  • Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
  • Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
  • Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
  • Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
  • Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
  • Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az %70’ine ve uygulamalı derslerin en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notunda ara sınav %40 ve final sınavı %60 etkilidir.
  • Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
  • Ortalaması 2.00’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2.00’ya yükseltebilmek için notu DC ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir.
  • Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir.
  • Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler.
  • Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir.
  • Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.

Başarma Şartları
Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalamalarını en az 2.00 düzeyine çıkarmış olmaları gerekmektedir. Programda 20 iş günü staj çalışmasını başarılı olarak tamamlamış olmaları da zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları Sağlık Bakanlığı´na bağlı kamu ve özel yataklı/yataksız tedavi kurum ve kuruluşlarının poliklinik ve klinik bilgi işlem hizmetlerinde, hasta kayıt ve kabulde, insan kaynakları ve istatistik birimlerinde ve merkezi tıbbi arşiv hizmetlerinde ve Tıbbi Sekreter olarak çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219308

Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Associate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

As an individual working in the field of Medical Documentation and Secretariat, she acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding her duties, rights and responsibilities. Knows the terms and concepts related to medical terminology, human anatomy and disease knowledge required by the field and uses them without error. Continuously improve their professional knowledge and skills. Uses information and communication technologies together with the computer software required by the field of Medical Documentation and Secretariat successfully. With the knowledge and skills in using the Hospital Information Management System, it performs the registration, provision, request taking, discharge and invoicing procedures according to the social security of the patient. It performs medical documentation and archive processes, medical records, medical reports and professional correspondence effectively and quickly in accordance with the rules of the Turkish language. International classification of diseases, procedures and systems of health-related problems, according to the coding operations. Medical statistics and scientific methods to compile data on the results of analyzing relevant reports periodically. Makes internal and external correspondence, documents, classes, files, organizes and archives, according to the filing techniques. Offers consulting services patients and their relatives. Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field of Medical Documentation and Secretariat. Use well every kind of office tools and machines and perform simple maintenances and repairs when needed. Communicates effectively with colleagues, patients, patient relatives, physicians and other healthcare professionals. Protects patient rights and patient privacy. Turkish and the right body language, effective uses.

Key Competencies-
Further Info

Every student has to register at the start ot the semester and attend at least %70 of theoretical courses and %80 of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 final exam per course. In the total grade, mid-term’s effect is %40 and final exam is %60. In order to gradute from a program, the student must have taken all the courses and complete them with the minimum 2.00 GPA score. To the ones who failed on those, they to repeat the courses with the score DC or under. For more detailed information please visit Karabuk University Directore of Student Affairs website: https://oidb.karabuk.edu.tr/en In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessIn order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. To graduate from this program, students need to complete the lessons and credits already described in program schedule (minimum 100 hours or 120 ECTS) succesfully and get at least 2.00 GPA out of 4.00. Also, they have to complete their 20 days training period successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

This program graduates, can work in outpatient and clinical information processing services of public and private inpatient / outpatient treatment institutions and organizations affiliated to the Ministry of Health, patient registration and admission, human resources and statistics units, and central medical archive services and as a Medical Secretary.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219308


Qualification Title
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Associate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

As an individual working in the field of Medical Documentation and Secretariat, she acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding her duties, rights and responsibilities. Knows the terms and concepts related to medical terminology, human anatomy and disease knowledge required by the field and uses them without error. Continuously improve their professional knowledge and skills. Uses information and communication technologies together with the computer software required by the field of Medical Documentation and Secretariat successfully. With the knowledge and skills in using the Hospital Information Management System, it performs the registration, provision, request taking, discharge and invoicing procedures according to the social security of the patient. It performs medical documentation and archive processes, medical records, medical reports and professional correspondence effectively and quickly in accordance with the rules of the Turkish language. International classification of diseases, procedures and systems of health-related problems, according to the coding operations. Medical statistics and scientific methods to compile data on the results of analyzing relevant reports periodically. Makes internal and external correspondence, documents, classes, files, organizes and archives, according to the filing techniques. Offers consulting services patients and their relatives. Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values ??in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field of Medical Documentation and Secretariat. Use well every kind of office tools and machines and perform simple maintenances and repairs when needed. Communicates effectively with colleagues, patients, patient relatives, physicians and other healthcare professionals. Protects patient rights and patient privacy. Turkish and the right body language, effective uses.


Key Competencies
-

Further Info

Every student has to register at the start ot the semester and attend at least %70 of theoretical courses and %80 of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 final exam per course. In the total grade, mid-term’s effect is %40 and final exam is %60. In order to gradute from a program, the student must have taken all the courses and complete them with the minimum 2.00 GPA score. To the ones who failed on those, they to repeat the courses with the score DC or under. For more detailed information please visit Karabuk University Directore of Student Affairs website: https://oidb.karabuk.edu.tr/en In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. To graduate from this program, students need to complete the lessons and credits already described in program schedule (minimum 100 hours or 120 ECTS) succesfully and get at least 2.00 GPA out of 4.00. Also, they have to complete their 20 days training period successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

This program graduates, can work in outpatient and clinical information processing services of public and private inpatient / outpatient treatment institutions and organizations affiliated to the Ministry of Health, patient registration and admission, human resources and statistics units, and central medical archive services and as a Medical Secretary.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address