Yeterlilik Kodu

TR0030005368

Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Mesleğinin etik ilkeleri çerçevesinde hareket eder, ilkelerini gözetir ve çözüm önerileri üretebilir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer ve sorumluluk alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında sektörün, toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak, mesleğinin hitap ettiği kişiler/kurumlarla iyi ilişkiler kurar, ilişkileri geliştirir ve mesleği ile ilgili gelişme sağlayacak önerileri dikkate alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırKalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişilerle/kurumlarla paylaşır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama mesleği çerçevesinde araştırma ve analiz yapabilme yeteneğine sahiptir.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu program İKMEP kapsamındadır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak dersin sorumlu öğretim elamanı tarafından belirlenir.Dört yarıyıl sonunda yaz stajları dâhiltoplam 120 kredi almış olmak, ayrıca 4 lük not sistemine göre en az 2,00 genel akademik not ortalamasına sahip olmak.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre TYT puanlarına göre Programa yerleşebilirler.

Başarma ŞartlarıDört yarıyıl sonunda yaz stajları dâhiltoplam 120 kredi almış olmak, ayrıca 4 lük not sistemine göre en az 2,00 genel akademik not ortalamasına sahip olmak.Programda belirtilen dersleri başarılı ile geçmeleri, toplam altmış günlük stajı başarı ile tamamlamaları gerekmektedir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayarak 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır. Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları: Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depoları ve eczanelerde staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 60 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005368


Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Mesleğinin etik ilkeleri çerçevesinde hareket eder, ilkelerini gözetir ve çözüm önerileri üretebilir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer ve sorumluluk alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında sektörün, toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak, mesleğinin hitap ettiği kişiler/kurumlarla iyi ilişkiler kurar, ilişkileri geliştirir ve mesleği ile ilgili gelişme sağlayacak önerileri dikkate alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırKalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir ve yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişilerle/kurumlarla paylaşır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama mesleği çerçevesinde araştırma ve analiz yapabilme yeteneğine sahiptir.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu program İKMEP kapsamındadır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak dersin sorumlu öğretim elamanı tarafından belirlenir.Dört yarıyıl sonunda yaz stajları dâhiltoplam 120 kredi almış olmak, ayrıca 4 lük not sistemine göre en az 2,00 genel akademik not ortalamasına sahip olmak.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre TYT puanlarına göre Programa yerleşebilirler.


Başarma Şartları
Dört yarıyıl sonunda yaz stajları dâhiltoplam 120 kredi almış olmak, ayrıca 4 lük not sistemine göre en az 2,00 genel akademik not ortalamasına sahip olmak.Programda belirtilen dersleri başarılı ile geçmeleri, toplam altmış günlük stajı başarı ile tamamlamaları gerekmektedir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayarak 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır. Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları: Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depoları ve eczanelerde staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 60 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005368

Qualification Title
Medical Promotion and Marketing Associate degree
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • It has basic scientific knowledge in the field of Medical Promotion and Marketing.
  • It acts on the basis of the ethical principles of your profession, observes its principles, and produces solutions.
  • Interprets and evaluates the data using the knowledge and skills acquired in the field of Medical Promotion and Marketing, identifies and analyzes the problems and takes place and responsibility in the planned studies for solution.
  • Using a basic knowledge of the field of Medical Promotion and Marketing, he / she executes an assigned task independently.
  • Performs dependent and independent duties given by using the basic knowledge accumulation that is related to the field of Medical Promotion and Marketing.
  • In the field of Medical Promotion and Marketing, the industry monitors the events of the society, society and the world and is sensitive to developments.
  • By using the knowledge and skills gained in the field of Medical Promotion and Marketing,
  • it establishes good relations with the persons / organizations addressed by the profession, develops the associations and takes into account the proposal to provide the development of the profession.
  • At the basic level of the European Computer Use License related to the field of Medical Promotion and Marketing, it uses computer software and information and communication technologiesIt behaves and participates in quality management and processes.
  • It has knowledge of learning needs and life-long learning.
  • It has a sense of social responsibility and contributes to projects and activities for the social environment in which it lives.
  • Using a foreign language at least on the European Language Portfolio A2 General Level, it tracks the information in its field and contacts its colleagues.
  • It informs the related persons and institutions about the basic information and skills that they have in the fields related to Medical Promotion and Marketing and shares suggestions with the related persons / institutions about their opinions and problems.
  • It is an example of gathering with external appearance, attitude, attitude and behavior.
  • Works as a team member to solve complicated problems that are encountered and unpredictable in applications related to the field of Medical Promotion and Marketing.
  • Medical Promotion and Marketing has the ability to conduct research and analysis within the profession.Individual and public health, environmental protection and occupational safety have sufficient consensus.
Key Competencies-
Further Info

In accordance with Muğla Sıtkı Koçman University Associate Degree Education Regulation, the course is determined by the instructor responsible.At the end of four semesters, total 120 lectures including summer internship must be taken and at least 2.00 general academic grade average according to 4-note system.

Quality Assurance-
Access Requirements

According to the results of the examinations made by the Student Selection and Placement System (ÖSYM), they can place the Programa according to the score they get from the TYT type.

Conditions for SuccessAt the end of four semesters, total 120 lectures including summer internship must be taken and at least 2.00 general academic grade average according to 4-note system.Successful completion of the courses specified in the program is required to successfully complete a total of 60 days internship.In order to complete the program successfully, it is necessary to successfully complete all the courses available in the program (120 ECTS credits) and obtain a weighted average of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The students completing this program are awarded with associate degree diploma in “medical representation and marketing” and are entitled to receive “member of profession” title. The students completing this program are entitled with “Medical Marketing Representative” title and can work in pharmaceutical and medical equipment companies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005368


Qualification Title
Medical Promotion and Marketing Associate degree

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • It has basic scientific knowledge in the field of Medical Promotion and Marketing.
  • It acts on the basis of the ethical principles of your profession, observes its principles, and produces solutions.
  • Interprets and evaluates the data using the knowledge and skills acquired in the field of Medical Promotion and Marketing, identifies and analyzes the problems and takes place and responsibility in the planned studies for solution.
  • Using a basic knowledge of the field of Medical Promotion and Marketing, he / she executes an assigned task independently.
  • Performs dependent and independent duties given by using the basic knowledge accumulation that is related to the field of Medical Promotion and Marketing.
  • In the field of Medical Promotion and Marketing, the industry monitors the events of the society, society and the world and is sensitive to developments.
  • By using the knowledge and skills gained in the field of Medical Promotion and Marketing,
  • it establishes good relations with the persons / organizations addressed by the profession, develops the associations and takes into account the proposal to provide the development of the profession.
  • At the basic level of the European Computer Use License related to the field of Medical Promotion and Marketing, it uses computer software and information and communication technologiesIt behaves and participates in quality management and processes.
  • It has knowledge of learning needs and life-long learning.
  • It has a sense of social responsibility and contributes to projects and activities for the social environment in which it lives.
  • Using a foreign language at least on the European Language Portfolio A2 General Level, it tracks the information in its field and contacts its colleagues.
  • It informs the related persons and institutions about the basic information and skills that they have in the fields related to Medical Promotion and Marketing and shares suggestions with the related persons / institutions about their opinions and problems.
  • It is an example of gathering with external appearance, attitude, attitude and behavior.
  • Works as a team member to solve complicated problems that are encountered and unpredictable in applications related to the field of Medical Promotion and Marketing.
  • Medical Promotion and Marketing has the ability to conduct research and analysis within the profession.Individual and public health, environmental protection and occupational safety have sufficient consensus.

Key Competencies
-

Further Info

In accordance with Muğla Sıtkı Koçman University Associate Degree Education Regulation, the course is determined by the instructor responsible.At the end of four semesters, total 120 lectures including summer internship must be taken and at least 2.00 general academic grade average according to 4-note system.


Quality Assurance
-

Access Requirements

According to the results of the examinations made by the Student Selection and Placement System (ÖSYM), they can place the Programa according to the score they get from the TYT type.


Conditions for Success
At the end of four semesters, total 120 lectures including summer internship must be taken and at least 2.00 general academic grade average according to 4-note system.Successful completion of the courses specified in the program is required to successfully complete a total of 60 days internship.In order to complete the program successfully, it is necessary to successfully complete all the courses available in the program (120 ECTS credits) and obtain a weighted average of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The students completing this program are awarded with associate degree diploma in “medical representation and marketing” and are entitled to receive “member of profession” title. The students completing this program are entitled with “Medical Marketing Representative” title and can work in pharmaceutical and medical equipment companies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address