Yeterlilik Kodu

TR0030013513

Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yarıyıl sınavlarında alınan notun % 40 ile yıl sonu (final veya bütünleme) notunun % 60’ının kümülatif toplamı 50 puan ise öğrenci o dersten başarılı olur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Katalogu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (örneğin Ön Lisans için toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gibi.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci tıbbi satış sektöründe satış elemanı olarak istihdam edilebilir. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarına Dikey Geçiş Sınavı ile lisans derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013513


Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yarıyıl sınavlarında alınan notun % 40 ile yıl sonu (final veya bütünleme) notunun % 60’ının kümülatif toplamı 50 puan ise öğrenci o dersten başarılı olur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Katalogu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (örneğin Ön Lisans için toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gibi.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci tıbbi satış sektöründe satış elemanı olarak istihdam edilebilir. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarına Dikey Geçiş Sınavı ile lisans derecelerine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013513

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Having the basic theoretical and practical knowledge supported with textbooks contained date information, application tools and the other resources on the basis of acquired secondary-level qualifications in the field of medical promotion marketing.
  • Having information about accessing to basic scientific knowledge, assessment and applying in the field of medical promotion marketing.
  • Defining the importance of principles and ethics committees on individuals and society in the field of medical promotion marketing.
  • Commenting and evaluating data, identifying problems, analyzing and being located/taking responsibility in the studies planned for the solutions using basic level of knowledge and skills acquired in the field of medical promotion marketing.
  • Using basic computer programs and related technologies in the field of medical promotion marketing.
  • Executing a given task independently with using the accumulation of basic knowledge related to this field Working as a team member in order to solve complex problems encountered and unforeseen in applications related to this field.
  • Managing activities for development of the employees within the framework of a project under the responsibility of himself/herself .
  • Evaluating basic level of knowledge and skills acquired in this field critically.
  • Determining learning needs and guiding learning.
  • Being conscious for lifelong learning Informing the relevant persons and institutions, transfering ideas and suggestions for solutions to problems in written and verbal by using basic knowledge and skills related issues in this field.
  • Sharing thoughts and suggestions for solutions to problems on issues related to this field with experts and novices.
  • Contributing the project and activities for social environment with a sense of social responsibility.
  • Monitoring information in this field by using at least one foreign language in the European Language Portfolio A2 General Level and communicating with colleagues.
  • Using information and communication technologies along with computer software which is at least the basic level of European Computer User License required for this field.
  • Monitoring events of the community and the world's agenda and being sensitive to developments in this field.
  • Acting in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of related data collection, interpretation, implementation and publicizing the results in this field.
  • Acting in accordance with quality management and processes and involving in these processes.
  • Having sufficient consciousness in the issues of individual and public health, environmental protection and occupational safety Acting in accordance with the laws, regulations, legislation and rules of professional ethics related to duties, rights and responsibilities as an individual.
  • Being a social example with external appearance, demeanor, attitude and behavior Having an experience of working with the other health disciplines.
  • Developing suggestions for solutions by taking into consideration professional and ethical values.
Key Competencies-
Further Info

Semester exams now with 40% from the year-end (final or the make-up) 60 points total in the cumulative grade of 60% of students would be successful in this course.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students eager to register the program should accomplish the exams/completed the processes determined by Student Selection and Placement Center (OSYM) within the framework of academic and legal legislations of the university. Students who have started their education in equivalent programs at home or abroad can apply for lateral transfer. The acceptances of students are evaluated before the term begins after examining each student’s conditions and with taking their degrees into consideration. The detailed information about acceptance to the university is available in the institution catalogue. Those students coming from abroad with student exchange programs which are approved and the limits of which are determined by the university can register for the courses given in English in the program. If the students have the Turkish language proficiency, they can register to any lesson stated in the Course Plan.

Conditions for SuccessTo graduate from this program, there isn’t any specific term end exam or proficiency exam period which should be done at the end of the academic year or after the completion of the program. In addition to this, at the end of each semester there are final exams which are generally done immediately after the closure of the term and which generally last for two weeks. Moreover, at the third and fourth semester the students are expected to prepare a project about Medical Representation and Marketing Applications and orally present it under the course of “Guided Studies”.
Progression Paths (Relationship Type)

The students successfully accomplished the program can be hired as sales representatives at medical sales sector. They can apply to the bachelor’s degrees at this field or other fields which accept students from the department of Medical Representation and Marketing with external transfer exam.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013513


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Having the basic theoretical and practical knowledge supported with textbooks contained date information, application tools and the other resources on the basis of acquired secondary-level qualifications in the field of medical promotion marketing.
  • Having information about accessing to basic scientific knowledge, assessment and applying in the field of medical promotion marketing.
  • Defining the importance of principles and ethics committees on individuals and society in the field of medical promotion marketing.
  • Commenting and evaluating data, identifying problems, analyzing and being located/taking responsibility in the studies planned for the solutions using basic level of knowledge and skills acquired in the field of medical promotion marketing.
  • Using basic computer programs and related technologies in the field of medical promotion marketing.
  • Executing a given task independently with using the accumulation of basic knowledge related to this field Working as a team member in order to solve complex problems encountered and unforeseen in applications related to this field.
  • Managing activities for development of the employees within the framework of a project under the responsibility of himself/herself .
  • Evaluating basic level of knowledge and skills acquired in this field critically.
  • Determining learning needs and guiding learning.
  • Being conscious for lifelong learning Informing the relevant persons and institutions, transfering ideas and suggestions for solutions to problems in written and verbal by using basic knowledge and skills related issues in this field.
  • Sharing thoughts and suggestions for solutions to problems on issues related to this field with experts and novices.
  • Contributing the project and activities for social environment with a sense of social responsibility.
  • Monitoring information in this field by using at least one foreign language in the European Language Portfolio A2 General Level and communicating with colleagues.
  • Using information and communication technologies along with computer software which is at least the basic level of European Computer User License required for this field.
  • Monitoring events of the community and the world's agenda and being sensitive to developments in this field.
  • Acting in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of related data collection, interpretation, implementation and publicizing the results in this field.
  • Acting in accordance with quality management and processes and involving in these processes.
  • Having sufficient consciousness in the issues of individual and public health, environmental protection and occupational safety Acting in accordance with the laws, regulations, legislation and rules of professional ethics related to duties, rights and responsibilities as an individual.
  • Being a social example with external appearance, demeanor, attitude and behavior Having an experience of working with the other health disciplines.
  • Developing suggestions for solutions by taking into consideration professional and ethical values.

Key Competencies
-

Further Info

Semester exams now with 40% from the year-end (final or the make-up) 60 points total in the cumulative grade of 60% of students would be successful in this course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students eager to register the program should accomplish the exams/completed the processes determined by Student Selection and Placement Center (OSYM) within the framework of academic and legal legislations of the university. Students who have started their education in equivalent programs at home or abroad can apply for lateral transfer. The acceptances of students are evaluated before the term begins after examining each student’s conditions and with taking their degrees into consideration. The detailed information about acceptance to the university is available in the institution catalogue. Those students coming from abroad with student exchange programs which are approved and the limits of which are determined by the university can register for the courses given in English in the program. If the students have the Turkish language proficiency, they can register to any lesson stated in the Course Plan.


Conditions for Success
To graduate from this program, there isn’t any specific term end exam or proficiency exam period which should be done at the end of the academic year or after the completion of the program. In addition to this, at the end of each semester there are final exams which are generally done immediately after the closure of the term and which generally last for two weeks. Moreover, at the third and fourth semester the students are expected to prepare a project about Medical Representation and Marketing Applications and orally present it under the course of “Guided Studies”.

Progression Paths (Relationship Type)

The students successfully accomplished the program can be hired as sales representatives at medical sales sector. They can apply to the bachelor’s degrees at this field or other fields which accept students from the department of Medical Representation and Marketing with external transfer exam.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address