Yeterlilik Kodu

TR0030025111

Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHitit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hitit.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anatomi, fizyoloji, medikal malzemeler, kimyasal ve bitkisel ilaçlar hakkında sahip olduğu temel bilgileri, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde etkili bir şekilde kullanır.
  • Farmakolojinin temel kavramları, toksikoloji ve bitkisel ürünler konusunda genel bilgi sahibidir.
  • Vücudun normal işleyişi ve hastalık oluşum mekanizmaları ile tedavide hedeflenmesi gereken amaçlar arasında ilişki kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar.
  • Edindiği ileri düzey sağlık ve pazarlama bilgi ve becerilerini kullanarak tıbbi tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini sistematik ve güvenli olarak mesleki ve etik ilkeler çerçevesinde uygular.
  • Satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
  • Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında kaliteli hizmet için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
  • Sektörel konularda ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilmek için yabancı dil ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Kurumlar ve kişiler arası ilişkileri anlama, iletişim kurma ve ortak hizmet geliştirme becerisi sergiler.
  • Biyomedikal alanda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kendi alanında kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • İş güvenliği konularında bilgi sahip olup, sağlığını korumak ve geliştirmek için toplum ve halk sağlığı temelli çalışmalar içinde yer alır.
  • Mesleki yaşamda kendine güvenen, ömür boyu öğrenen, bilgiyi yansıtan değerleri ilke edinir.
  • Satış teknikleri, halkla ilişkiler ve marka bilgisine sahiptir ve bu doğrultuda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözer.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenci kontenjanı 40 kişidir.

Başarma Şartları120 AKTS tamamlayıp mezun olmak için, öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları, tıbbi cihaz üretimi ve satışı yapan özel kuruluşlarda tanıtım elemanı olarak, özel ilaç kurumlarında ise ilaç mümessili olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025111


Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hitit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anatomi, fizyoloji, medikal malzemeler, kimyasal ve bitkisel ilaçlar hakkında sahip olduğu temel bilgileri, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde etkili bir şekilde kullanır.
  • Farmakolojinin temel kavramları, toksikoloji ve bitkisel ürünler konusunda genel bilgi sahibidir.
  • Vücudun normal işleyişi ve hastalık oluşum mekanizmaları ile tedavide hedeflenmesi gereken amaçlar arasında ilişki kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar.
  • Edindiği ileri düzey sağlık ve pazarlama bilgi ve becerilerini kullanarak tıbbi tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini sistematik ve güvenli olarak mesleki ve etik ilkeler çerçevesinde uygular.
  • Satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
  • Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında kaliteli hizmet için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
  • Sektörel konularda ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilmek için yabancı dil ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Kurumlar ve kişiler arası ilişkileri anlama, iletişim kurma ve ortak hizmet geliştirme becerisi sergiler.
  • Biyomedikal alanda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kendi alanında kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • İş güvenliği konularında bilgi sahip olup, sağlığını korumak ve geliştirmek için toplum ve halk sağlığı temelli çalışmalar içinde yer alır.
  • Mesleki yaşamda kendine güvenen, ömür boyu öğrenen, bilgiyi yansıtan değerleri ilke edinir.
  • Satış teknikleri, halkla ilişkiler ve marka bilgisine sahiptir ve bu doğrultuda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözer.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenci kontenjanı 40 kişidir.


Başarma Şartları
120 AKTS tamamlayıp mezun olmak için, öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları, tıbbi cihaz üretimi ve satışı yapan özel kuruluşlarda tanıtım elemanı olarak, özel ilaç kurumlarında ise ilaç mümessili olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025111

Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030025111


Qualification Title

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address