Yeterlilik Kodu | TR0030033323 | |
Yeterlilik Adı | Tıp (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Cerrahpaşa Tıp Fakültesinin temel amacı, tıp eğitimi, sağlık hizmeti ve bilimsel araştırma alanlarında ülkemizin ve Dünyanın öncü, lider ve tercih edilen tıp fakülteleri arasında yer almaktır. Amacımızın dört bileşeni bulunmaktadır: 1. Kurumsal Kültür ve Yapı: Doğaya ve insanlığa karşı sorumlu, güvenilir, hesap verebilir, tüm bileşenleri için özgür, huzurlu ve sürekli akademik ortam sağlamak; tıbbın tüm dallarında lisans ve lisansüstü düzeyde çağdaş, öğrenmeyi kolaylaştıran eğitim ortamını sunmak. 2. Eğitim: Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, kanıta dayalı bilgiye ve yeniliğe açık, evrensel etik değerlere bağlı, ekip çalışmasını benimseyen, hastaların ve sağlık çalışanlarının haklarına saygılı, toplumun öncelikli sağlık sorunlarını kavrayan, önleyen, çözümler üreten, sağlığın geliştirilmesine her düzeyde öncülük edebilen “iyi hekimler” yetiştirmek. 3. Sağlık Hizmeti: Tıbbın her alanında standartları belirleyen, referans alınan, çözüm sunan, öncü bir sağlık kurumu olmak. 4. Bilimsel Araştırma: Bilim disiplinlerinin kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim ve işbirliğine olanak sağlamak; sorun çözen, çığır açan temel, klinik ve topluma dayalı araştırmalar yürütülebilmesi için gerekli olanakları en üst düzeyde sunmak. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Program dili İngilizcedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olmas)ı; 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı : Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Başlangıç/Bitiş: 01.01.2013-01.01.2025 | |
Giriş Şartı | Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından SAY puanlarına göre yerleştirilirler. Yabancı ülke vatandaşları İstanbul Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı (İÜYÖS) sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yatay geçişler “Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” uyarınca YÖK tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda, fakülte komisyonları tarafından değerlendirilip yönetim tarafından onaylanır. | |
Başarma Şartları | Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olmas)ı; 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pratisyen hekimlik, tıpta uzmanlık öğrenciliği, araştırma kurumları, ilaç sektörü, üniversiteler, özel sağlık kuruluşları. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030033323
ISCO 08
ISCO 08
Cerrahpaşa Tıp Fakültesinin temel amacı, tıp eğitimi, sağlık hizmeti ve bilimsel araştırma alanlarında ülkemizin ve Dünyanın öncü, lider ve tercih edilen tıp fakülteleri arasında yer almaktır. Amacımızın dört bileşeni bulunmaktadır:
1. Kurumsal Kültür ve Yapı: Doğaya ve insanlığa karşı sorumlu, güvenilir, hesap verebilir, tüm bileşenleri için özgür, huzurlu ve sürekli akademik ortam sağlamak; tıbbın tüm dallarında lisans ve lisansüstü düzeyde çağdaş, öğrenmeyi kolaylaştıran eğitim ortamını sunmak.
2. Eğitim: Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, kanıta dayalı bilgiye ve yeniliğe açık, evrensel etik değerlere bağlı, ekip çalışmasını benimseyen, hastaların ve sağlık çalışanlarının haklarına saygılı, toplumun öncelikli sağlık sorunlarını kavrayan, önleyen, çözümler üreten, sağlığın geliştirilmesine her düzeyde öncülük edebilen “iyi hekimler” yetiştirmek.
3. Sağlık Hizmeti: Tıbbın her alanında standartları belirleyen, referans alınan, çözüm sunan, öncü bir sağlık kurumu olmak.
4. Bilimsel Araştırma: Bilim disiplinlerinin kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim ve işbirliğine olanak sağlamak; sorun çözen, çığır açan temel, klinik ve topluma dayalı araştırmalar yürütülebilmesi için gerekli olanakları en üst düzeyde sunmak.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Program dili İngilizcedir.
- Tedavi başlar ve tedaviyi yönetir, tıbbi konularda etkin iletişim kurabilir, Sağlık alanındaki uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilir, bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır, bilimsel ilkeleri, yöntem ve bilgiyi sağlık uygulamaları ve araştırma alanına uyarlar ve kullanır.
- Tutum, Davranış ve Mesleki Yetkinlikler: Klinik bulguları değerlendirir, istenecek tetkikleri belirler, ayırıcı tanı yapar ve hasta izlemini planlar, Tıbbi acil durumlara ilk müdahaleyi yapar, Hastanın hastalığının psikolojik ve sosyal yönlerini değerlendirir, Toplum sağlığını ilgilendiren konular ile sağlık yönetimi sistemlerinde etkili şekilde yer alır, Sağlık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
- Beceriler bakımından yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazması ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunması; sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçları ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapması, sorunları çözümlemesi;
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği bakımından sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular ve çözüm önerileri getirmesi, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulaması; sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirmesi ve sorumluluk alarak çözüm üretmesi;
- Öğrenme Yetkinliği bakımından sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmesi ve öğrenmesini yönlendirmesi; İletişim ve Sosyal Yetkinlik bakımından mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemesi ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapması;
- Alana Özgü Yetkinlik bakımından ise sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanır.
- Pratik uygulama ve girişimleri gerçekleştirir, hasta sevk ilkelerini bilir ve gereğinde uygun koşullarda bir üst merkeze gönderir, kanıta dayalı tıp uygulamalarının ilkelerini bilir ve becerilerini bu bilgiler doğrultusunda kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olmas)ı; 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı : Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Başlangıç/Bitiş: 01.01.2013-01.01.2025
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından SAY puanlarına göre yerleştirilirler. Yabancı ülke vatandaşları İstanbul Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı (İÜYÖS) sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yatay geçişler “Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” uyarınca YÖK tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda, fakülte komisyonları tarafından değerlendirilip yönetim tarafından onaylanır.
Pratisyen hekimlik, tıpta uzmanlık öğrenciliği, araştırma kurumları, ilaç sektörü, üniversiteler, özel sağlık kuruluşları.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033323 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |