Yeterlilik Kodu

TR0030037697

Yeterlilik Adı
Tıp (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumBahçeşehir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bahcesehir.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08 - 2211.01

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Misyon; ulusal ve uluslararası alanda tıbbi bilgi ve beceri ile mesleki yeterlilik düzeyine sahip; bilimsel düşünceyi ön planda tutup kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanan; meslektaşları, sağlık çalışanları ve hastaları ile iyi iletişim kuran, evrensel etik değerleri zihinsel özelliği haline getirmiş, farklılıklara duyarlı; ekip çalışmasını benimsemiş ve toplum lideri niteliklerine sahip; sadece yaşadığı toplumun değil küresel sağlık sorunlarının da duyarlılığını taşıyan, sağlığı korumayı ve geliştirmeyi ön planda tutan; kültürel olarak donanımlı, araştırıcı, üretici; hekimliği meslekten öte bir yaşam biçimi olarak algılayan tıp doktorları ve bilim insanları yetiştirmektir.

Vizyon; eğitim ve öğretimde mükemmeliyet düzeyi yüksek, kültürel ve sosyal açıdan donanımlı, etik değerlere önem veren hekimler yetiştiren, çağdaş, yenilikçi ve öncü uygulamalarıyla bilimsel düşünce biçimini yaşatan, Türkiye’ye model oluşturan ve dünyada referans gösterilen uluslararası kalitede hizmet üreten bir akademik ve bilimsel araştırma ve uygulama kurumu olmaktır.

 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca üniversitemiz bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve anlaşmalı kamu ve özel sağlık kurumlarında mesleki uygulama dersi ve stajlar şeklinde yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
  • Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
  • Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
  • Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
  • Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
  • Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
  • Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
  • Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
  • Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
  • Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
  • Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
  • Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
  • Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
  • Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
  • Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
  • Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
  • Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
  • Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
  • Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
  • Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
  • Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
  • Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
  • Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
  • Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
  • Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
  • Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
  • Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
  • Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
  • Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
  • Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
  • Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
  • Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

BAU Tıp Fakültesi eğitim sürecini üç fazda gerçekleştirir. Faz 1; klinik öncesi eğitim (ilk üç yıl), Faz 2; klinik eğitim (dört-beşinci yıllar) ve Faz 3; intörnlük (altıncı yıl) döneminden oluşur. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, her fazda ölçülmesi gereken alanın amacına göre farklı şekilde belirlenmiştir. Faz 1’de her yıl sekiz ders kurulu için teorik ve pratik sınavlar ile yılsonu final sınavı, klinik beceri ve iletişim becerileri değerlendirmeleri yapılır. Geçme notu sene başında ölçme değerlendirme kurulu tarafından ilan edilen ağırlıklı puanlar üzerinden hesaplanır (geçme notu 60/100). Faz 2’de her mesleki uygulama dersi sonunda yazılı-sözlü sınavlar ve karne değerlendirmeleri yapılır. Geçme notu sene başında ölçme değerlendirme kurulu tarafından ilan edilen ağırlıklı puanlar üzerinden hesaplanır (geçme notu 70/100). Faz 3’te ise her staj sonunda bilgi, beceri ve tutum üzerinden başarılı/başarısız notu verilerek değerlendirme yapılır.

Kalite Güvencesi

BAU Tıp Fakültesi kalite güvence politikası, fakültemizin misyonu ve vizyonu doğrultusunda, evrensel değerleri, akademik özerkliği, toplumla etkileşimi esas alan; akademik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin kalitesini arttırmayı, süreç odaklı yönetimi ve gerekli standartları güvence altına almayı, tüm paydaşların katılımını ve memnuniyetini, sürekli iyileştirmeyi ve sürdürülebilirliği ilke edinen bir sistemi temel almıştır. Fakültemizde kalite ve performans süreçleri, Üniversitemizin Kalite Komisyonu çalışmaları ile eşgüdümlü olarak Stratejik Planlama Komisyonu ve Öğretim Üyesi Akademik Performans İzlem ve Destekleme (APİD) Komisyonu tarafından takip edilmektedir.

Fakültemiz ulusal ve uluslararası düzeyde dış kalite paydaşları ile akreditasyon süreci yürütülmektedir. Üniversitemizin Kalite Komisyonu, stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda iç ve dış değerlendirme çalışmalarını yürütmekte ve değerlendirme sonuçları kapsamında gerekli görülen iyileştirme faaliyetlerini planlamaktadır. Üniversitemiz, Yükseköğretim Kalite Kurulunun (YÖKAK) yürüttüğü ve mevzuat ile zorunlu hale getirdiği “Kurumsal Akreditasyon Programına” dahil olmuştur. Bu program kapsamında Üniversitemiz, 2015 yılından bu yana her yıl “Kurum İç Değerlendirme Raporu” hazırlamaktadır. Ayrıca, afiliye olduğumuz Medical Park Göztepe Hastane kompleksi 2008 yılında Joint Commission International (JCI) tarafından Joint Commission International Academic Medical Center Hospital akreditasyon belgesini almıştır. Hastanemiz 3 yıllık periyotlarla JCI heyeti tarafından denetlenmeye devam etmektedir.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç: 01.01.2022 / Bitiş: 01.01.2028

Giriş Şartı

Tıp fakültesine kayıt kabul için, Türkiye’de lise bitiren öğrencilerin Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin merkezi olarak gerçekleştirdiği sınavla yerleştirilmiş olması; uluslararası öğrenciler için de Yüksek Öğretim Kurumunun belirlediği gerekliliklerin yanı sıra üniversitemiz “Ön lisans ve Lisans Programlarına Uluslararası Öğrencilerin Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” nde belirlenen şartların karşılanması gerekir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için altı yıllık tıp müfredatındaki tüm dersler başarıyla tamamlanmış ve 360 AKTS kredisi kazanılmış olmalıdır. Mezunlar diplomalarını mecburi hizmetten sonra, Sağlık Bakanlığı'nın onayı ile alırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır.

Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavında başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar.

Ayrıca mezunlarımız USML, PLAB vb. uluslararası Tıpta Uzmanlık Sınavlarına katılarak başarılı olmaları durumunda yurtdışında uzmanlık eğitimi alabilmektedir.

Yasal Dayanağı

Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi, Bahçeşehir Uğur Eğitim Vakfı tarafından Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına İlişkin 09.05.2007 kabul tarihli, 5656 Sayılı Kanun’un 2. Maddesi’nde; 28.03.1983 tarihli ve 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununa ek 47/e maddesine istinaden kurulmuştur.

  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans  Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan  Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına  İlişkin Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                  2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite  Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030037697


Yeterlilik Adı
Tıp (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bahçeşehir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08 - 2211.01


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08 - 2211.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Misyon; ulusal ve uluslararası alanda tıbbi bilgi ve beceri ile mesleki yeterlilik düzeyine sahip; bilimsel düşünceyi ön planda tutup kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanan; meslektaşları, sağlık çalışanları ve hastaları ile iyi iletişim kuran, evrensel etik değerleri zihinsel özelliği haline getirmiş, farklılıklara duyarlı; ekip çalışmasını benimsemiş ve toplum lideri niteliklerine sahip; sadece yaşadığı toplumun değil küresel sağlık sorunlarının da duyarlılığını taşıyan, sağlığı korumayı ve geliştirmeyi ön planda tutan; kültürel olarak donanımlı, araştırıcı, üretici; hekimliği meslekten öte bir yaşam biçimi olarak algılayan tıp doktorları ve bilim insanları yetiştirmektir.

Vizyon; eğitim ve öğretimde mükemmeliyet düzeyi yüksek, kültürel ve sosyal açıdan donanımlı, etik değerlere önem veren hekimler yetiştiren, çağdaş, yenilikçi ve öncü uygulamalarıyla bilimsel düşünce biçimini yaşatan, Türkiye’ye model oluşturan ve dünyada referans gösterilen uluslararası kalitede hizmet üreten bir akademik ve bilimsel araştırma ve uygulama kurumu olmaktır.

 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca üniversitemiz bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve anlaşmalı kamu ve özel sağlık kurumlarında mesleki uygulama dersi ve stajlar şeklinde yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
  • Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
  • Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
  • Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
  • Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
  • Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
  • Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
  • Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
  • Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
  • Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
  • Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
  • Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
  • Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
  • Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
  • Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
  • Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
  • Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
  • Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
  • Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
  • Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
  • Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
  • Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
  • Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
  • Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
  • Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
  • Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
  • Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
  • Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
  • Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
  • Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
  • Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
  • Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

BAU Tıp Fakültesi eğitim sürecini üç fazda gerçekleştirir. Faz 1; klinik öncesi eğitim (ilk üç yıl), Faz 2; klinik eğitim (dört-beşinci yıllar) ve Faz 3; intörnlük (altıncı yıl) döneminden oluşur. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, her fazda ölçülmesi gereken alanın amacına göre farklı şekilde belirlenmiştir. Faz 1’de her yıl sekiz ders kurulu için teorik ve pratik sınavlar ile yılsonu final sınavı, klinik beceri ve iletişim becerileri değerlendirmeleri yapılır. Geçme notu sene başında ölçme değerlendirme kurulu tarafından ilan edilen ağırlıklı puanlar üzerinden hesaplanır (geçme notu 60/100). Faz 2’de her mesleki uygulama dersi sonunda yazılı-sözlü sınavlar ve karne değerlendirmeleri yapılır. Geçme notu sene başında ölçme değerlendirme kurulu tarafından ilan edilen ağırlıklı puanlar üzerinden hesaplanır (geçme notu 70/100). Faz 3’te ise her staj sonunda bilgi, beceri ve tutum üzerinden başarılı/başarısız notu verilerek değerlendirme yapılır.


Kalite Güvencesi

BAU Tıp Fakültesi kalite güvence politikası, fakültemizin misyonu ve vizyonu doğrultusunda, evrensel değerleri, akademik özerkliği, toplumla etkileşimi esas alan; akademik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin kalitesini arttırmayı, süreç odaklı yönetimi ve gerekli standartları güvence altına almayı, tüm paydaşların katılımını ve memnuniyetini, sürekli iyileştirmeyi ve sürdürülebilirliği ilke edinen bir sistemi temel almıştır. Fakültemizde kalite ve performans süreçleri, Üniversitemizin Kalite Komisyonu çalışmaları ile eşgüdümlü olarak Stratejik Planlama Komisyonu ve Öğretim Üyesi Akademik Performans İzlem ve Destekleme (APİD) Komisyonu tarafından takip edilmektedir.

Fakültemiz ulusal ve uluslararası düzeyde dış kalite paydaşları ile akreditasyon süreci yürütülmektedir. Üniversitemizin Kalite Komisyonu, stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda iç ve dış değerlendirme çalışmalarını yürütmekte ve değerlendirme sonuçları kapsamında gerekli görülen iyileştirme faaliyetlerini planlamaktadır. Üniversitemiz, Yükseköğretim Kalite Kurulunun (YÖKAK) yürüttüğü ve mevzuat ile zorunlu hale getirdiği “Kurumsal Akreditasyon Programına” dahil olmuştur. Bu program kapsamında Üniversitemiz, 2015 yılından bu yana her yıl “Kurum İç Değerlendirme Raporu” hazırlamaktadır. Ayrıca, afiliye olduğumuz Medical Park Göztepe Hastane kompleksi 2008 yılında Joint Commission International (JCI) tarafından Joint Commission International Academic Medical Center Hospital akreditasyon belgesini almıştır. Hastanemiz 3 yıllık periyotlarla JCI heyeti tarafından denetlenmeye devam etmektedir.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç: 01.01.2022 / Bitiş: 01.01.2028


Giriş Şartı

Tıp fakültesine kayıt kabul için, Türkiye’de lise bitiren öğrencilerin Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin merkezi olarak gerçekleştirdiği sınavla yerleştirilmiş olması; uluslararası öğrenciler için de Yüksek Öğretim Kurumunun belirlediği gerekliliklerin yanı sıra üniversitemiz “Ön lisans ve Lisans Programlarına Uluslararası Öğrencilerin Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” nde belirlenen şartların karşılanması gerekir.


Başarma Şartları
Mezuniyet için altı yıllık tıp müfredatındaki tüm dersler başarıyla tamamlanmış ve 360 AKTS kredisi kazanılmış olmalıdır. Mezunlar diplomalarını mecburi hizmetten sonra, Sağlık Bakanlığı'nın onayı ile alırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır.

Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavında başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar.

Ayrıca mezunlarımız USML, PLAB vb. uluslararası Tıpta Uzmanlık Sınavlarına katılarak başarılı olmaları durumunda yurtdışında uzmanlık eğitimi alabilmektedir.


Yasal Dayanağı

Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi, Bahçeşehir Uğur Eğitim Vakfı tarafından Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına İlişkin 09.05.2007 kabul tarihli, 5656 Sayılı Kanun’un 2. Maddesi’nde; 28.03.1983 tarihli ve 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununa ek 47/e maddesine istinaden kurulmuştur.

  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans  Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan  Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına  İlişkin Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                  2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite  Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037697

Qualification Title
Bachelor of Medicine
Awarding BodyBahcesehir Univesity
Awarding Body ContactÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Awarding Body Urlhttp://www.bahcesehir.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

 ISCO 08 - 2211.01

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

Mission is to provide physicians with national and international medical knowledge, skills and professional competence; to prioritize scientific thinking and use evidence-based medical methods; to communicate well with colleagues, health professionals and patients; to adopt universal ethical values as a mental characteristic; to be sensitive to differences; adopt teamwork and have the qualities of a community leader; be sensitive not only to the community in which they live but also to global health problems, prioritize health protection and development; culturally equipped, researcher, producer; perceive medicine as a way of life rather than a profession.

Vision is to be an academic and scientific research and practice institution that educates physicians with a high level of excellence in education and training, who are culturally and socially equipped, who attach importance to ethical values, who keep the scientific way of thinking alive with contemporary, innovative and pioneering practices, and who produces international quality services that serve as a model for Turkey and as a reference in the world.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. It is also carried out in the form of vocational practice courses and internships in laboratories, health institutions and contracted public and private health institutions within our university.

Description

- Integrates the knowledge, skills and attitudes acquired from basic and clinical medical sciences, behavioral sciences and social sciences and uses them in health care delivery.

- Demonstrates a biopsychosocial approach to patient management that takes into account the sociodemographic and sociocultural background of the individual without discrimination of language, religion, race and gender.

- In the provision of health services, it prioritizes the protection and improvement of the health of individuals and society.

- Taking into account the individual, social, social and environmental factors affecting health; conducts necessary studies to maintain and improve the state of health.

- Provides health education to healthy / sick individuals and their relatives and other health professionals by recognizing the characteristics, needs and expectations of the target audience.

- Demonstrates a safe, rational and effective approach in health service delivery, protection, diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.

- Performs interventional and/or non-interventional applications safely and effectively for the patient during diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.

- Provides health care services by considering patient and employee health and safety.

- In health service delivery, it takes into account the changes in the physical and socioeconomic environment on a regional and global scale, as well as the changes in the individual characteristics and behaviors of the people who apply to it.

- Takes into account good medical practices while practicing his/her profession.

- Fulfills duties and obligations within the framework of ethical principles, rights and legal responsibilities required by the profession.

- Demonstrates decisive behavior in providing high quality health care, taking into account the integrity of the patient.

- Evaluates his/her performance in professional practices, taking into account his/her emotions and cognitive characteristics.

- Advocate for the improvement of health service delivery for the protection and promotion of community health, taking into account the concepts of social security and social obligation.

- To be able to plan and carry out service delivery, education and counseling processes related to individual and community health in cooperation with all components for the protection and promotion of health.

- Evaluates the impact of health policies and practices on individual and community health indicators and advocates for improving the quality of health services.

- The physician attaches importance to protecting and improving his/her own physical, mental and social health and does what is necessary for this purpose.

- Demonstrates exemplary behavior and leadership within the health team during service delivery.

- Uses resources cost-effectively, for the benefit of society and in accordance with the legislation in the processes of planning, implementing and evaluating health services in the health institution where he / she is a manager.

- Establishes positive communication within the health care team and assumes different team roles when necessary.

- Is aware of the duties and obligations of health professionals in the health team and shows appropriate behavior.

- Works in harmony and effectively with colleagues and other professional groups in professional practice.

- Communicates effectively with patients, patients' relatives, health professionals, other professional groups, institutions and organizations.

- Communicates effectively with individuals and groups that require special approach and have different socio-cultural characteristics.

- Demonstrates a patient-centered approach that involves the patient in decision-making mechanisms in diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.

- Plans and implements scientific research for the population to which he/she provides service, when necessary, and uses the results and/or the results of other researches for the benefit of the society.

- Accesses and critically evaluates the current literature related to the profession.

- Apply the principles of evidence-based medicine in clinical decision-making.

- Utilize information technologies to improve the effectiveness of their work in health care, research and education.

- Manages individual work processes and career development effectively.

- Demonstrate the ability to acquire, evaluate, integrate new knowledge, apply it to professional situations and adapt to changing conditions throughout professional life.

- Selects the right learning resources to improve the quality of the health service they provide and organizes their own learning process.

Key Competencies

Has the key competencies listed below at a level above advanced.

- Literacy competence

- Multilingual competence

- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

- Digital competence

- Personal, social and learning to learn competence

- Citizenship competence

- Entrepreneurship competence

- Cultural awareness and expressive competence

Further Info

BAU Faculty of Medicine realizes the education process in three phases. Phase 1 consists of pre-clinical education (first three years), Phase 2 consists of clinical education (fourth-fifth years) and Phase 3 consists of internship (sixth year). Measurement and evaluation methods are determined differently in each phase according to the purpose of the field to be measured. In Phase 1, theoretical and practical exams for eight course boards, final exams at the end of the year, clinical skills and communication skills assessments are conducted each year. The passing grade is calculated based on the weighted scores announced by the assessment and evaluation board at the beginning of the year (passing grade 60/100). In Phase 2, written and oral exams and report card evaluations are conducted at the end of each professional practice course. The passing grade is calculated based on the weighted scores announced by the assessment and evaluation board at the beginning of the year (passing grade 70/100). In Phase 3, at the end of each internship, a pass/fail grade is given for knowledge, skills and attitude.

Quality Assurance

In line with the mission and vision of our faculty, BAU Faculty of Medicine's quality assurance policy is based on universal values, academic autonomy, interaction with the society; to increase the quality of academic, education and research activities, to ensure process-oriented management and necessary standards, to ensure the participation and satisfaction of all stakeholders, continuous improvement and sustainability. Quality and performance processes in our faculty are monitored by the Strategic Planning Commission and the Academic Performance Monitoring and Support (APID) Commission in coordination with the work of the Quality Commission of our University.

Our faculty carries out the accreditation process with external quality stakeholders at national and international level. The Quality Commission of our university carries out internal and external evaluation studies in line with its strategic plan and goals and plans the improvement activities deemed necessary within the scope of the evaluation results. Our university has been included in the "Institutional Accreditation Program" carried out by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) and made compulsory by legislation. Within the scope of this program, our University has been preparing an "Internal Evaluation Report" every year since 2015. In addition, our affiliated Medical Park Göztepe Hospital complex received the Joint Commission International Academic Medical Center Hospital accreditation certificate from Joint Commission International (JCI) in 2008. Our hospital continues to be audited by the JCI committee every 3 years.

Our training program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) in 2023 for 6 years. The process is monitored with development reports submitted every year.

Access Requirements

In order to be admitted to the Faculty of Medicine, students who have completed high school in Turkey must have been placed through a centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center; for international students, in addition to the requirements determined by the Higher Education Institution, the requirements specified in the "Directive on Application and Admission of International Students to Associate and Undergraduate Programs" of our university must be met.

Conditions for SuccessFor graduation, all courses in the six-year medical curriculum must be successfully completed and 360 ECTS credits must be earned. Graduates receive their diplomas after compulsory service, with the approval of the Ministry of Health.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine work in the units of the Ministry, primarily family health centers and community health centers in primary health care, through a lottery organized by the Ministry of Health for two years of compulsory service.

Those who are successful in the Medical Specialty Examination, which is organized twice a year, start their specialty education in the hospitals of universities or in the training and research hospitals of the Ministry of Health.

In addition, our graduates can participate in international Medical Specialization Exams such as USML, PLAB etc. and if they are successful, they can receive specialty education abroad.

Legal Basis

Bahçeşehir University Faculty of Medicine was established by Bahçeşehir Uğur Education Foundation in Article 2 of the Law No. 5656 dated 09.05.2007 on the Amendment of the Law on the Organization of Higher Education Institutions; based on the additional article 47/e to the Law on the Organization of Higher Education Institutions dated 28.03.1983 and numbered 2809.

Higher Education Law No. 2547
Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037697


Qualification Title
Bachelor of Medicine

Awarding Body
Bahcesehir Univesity

Awarding Body Contact
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO 08 - 2211.01


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

 ISCO 08 - 2211.01


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

Mission is to provide physicians with national and international medical knowledge, skills and professional competence; to prioritize scientific thinking and use evidence-based medical methods; to communicate well with colleagues, health professionals and patients; to adopt universal ethical values as a mental characteristic; to be sensitive to differences; adopt teamwork and have the qualities of a community leader; be sensitive not only to the community in which they live but also to global health problems, prioritize health protection and development; culturally equipped, researcher, producer; perceive medicine as a way of life rather than a profession.

Vision is to be an academic and scientific research and practice institution that educates physicians with a high level of excellence in education and training, who are culturally and socially equipped, who attach importance to ethical values, who keep the scientific way of thinking alive with contemporary, innovative and pioneering practices, and who produces international quality services that serve as a model for Turkey and as a reference in the world.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. It is also carried out in the form of vocational practice courses and internships in laboratories, health institutions and contracted public and private health institutions within our university.


Description

- Integrates the knowledge, skills and attitudes acquired from basic and clinical medical sciences, behavioral sciences and social sciences and uses them in health care delivery.

- Demonstrates a biopsychosocial approach to patient management that takes into account the sociodemographic and sociocultural background of the individual without discrimination of language, religion, race and gender.

- In the provision of health services, it prioritizes the protection and improvement of the health of individuals and society.

- Taking into account the individual, social, social and environmental factors affecting health; conducts necessary studies to maintain and improve the state of health.

- Provides health education to healthy / sick individuals and their relatives and other health professionals by recognizing the characteristics, needs and expectations of the target audience.

- Demonstrates a safe, rational and effective approach in health service delivery, protection, diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.

- Performs interventional and/or non-interventional applications safely and effectively for the patient during diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.

- Provides health care services by considering patient and employee health and safety.

- In health service delivery, it takes into account the changes in the physical and socioeconomic environment on a regional and global scale, as well as the changes in the individual characteristics and behaviors of the people who apply to it.

- Takes into account good medical practices while practicing his/her profession.

- Fulfills duties and obligations within the framework of ethical principles, rights and legal responsibilities required by the profession.

- Demonstrates decisive behavior in providing high quality health care, taking into account the integrity of the patient.

- Evaluates his/her performance in professional practices, taking into account his/her emotions and cognitive characteristics.

- Advocate for the improvement of health service delivery for the protection and promotion of community health, taking into account the concepts of social security and social obligation.

- To be able to plan and carry out service delivery, education and counseling processes related to individual and community health in cooperation with all components for the protection and promotion of health.

- Evaluates the impact of health policies and practices on individual and community health indicators and advocates for improving the quality of health services.

- The physician attaches importance to protecting and improving his/her own physical, mental and social health and does what is necessary for this purpose.

- Demonstrates exemplary behavior and leadership within the health team during service delivery.

- Uses resources cost-effectively, for the benefit of society and in accordance with the legislation in the processes of planning, implementing and evaluating health services in the health institution where he / she is a manager.

- Establishes positive communication within the health care team and assumes different team roles when necessary.

- Is aware of the duties and obligations of health professionals in the health team and shows appropriate behavior.

- Works in harmony and effectively with colleagues and other professional groups in professional practice.

- Communicates effectively with patients, patients' relatives, health professionals, other professional groups, institutions and organizations.

- Communicates effectively with individuals and groups that require special approach and have different socio-cultural characteristics.

- Demonstrates a patient-centered approach that involves the patient in decision-making mechanisms in diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.

- Plans and implements scientific research for the population to which he/she provides service, when necessary, and uses the results and/or the results of other researches for the benefit of the society.

- Accesses and critically evaluates the current literature related to the profession.

- Apply the principles of evidence-based medicine in clinical decision-making.

- Utilize information technologies to improve the effectiveness of their work in health care, research and education.

- Manages individual work processes and career development effectively.

- Demonstrate the ability to acquire, evaluate, integrate new knowledge, apply it to professional situations and adapt to changing conditions throughout professional life.

- Selects the right learning resources to improve the quality of the health service they provide and organizes their own learning process.


Key Competencies

Has the key competencies listed below at a level above advanced.

- Literacy competence

- Multilingual competence

- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

- Digital competence

- Personal, social and learning to learn competence

- Citizenship competence

- Entrepreneurship competence

- Cultural awareness and expressive competence


Further Info

BAU Faculty of Medicine realizes the education process in three phases. Phase 1 consists of pre-clinical education (first three years), Phase 2 consists of clinical education (fourth-fifth years) and Phase 3 consists of internship (sixth year). Measurement and evaluation methods are determined differently in each phase according to the purpose of the field to be measured. In Phase 1, theoretical and practical exams for eight course boards, final exams at the end of the year, clinical skills and communication skills assessments are conducted each year. The passing grade is calculated based on the weighted scores announced by the assessment and evaluation board at the beginning of the year (passing grade 60/100). In Phase 2, written and oral exams and report card evaluations are conducted at the end of each professional practice course. The passing grade is calculated based on the weighted scores announced by the assessment and evaluation board at the beginning of the year (passing grade 70/100). In Phase 3, at the end of each internship, a pass/fail grade is given for knowledge, skills and attitude.


Quality Assurance

In line with the mission and vision of our faculty, BAU Faculty of Medicine's quality assurance policy is based on universal values, academic autonomy, interaction with the society; to increase the quality of academic, education and research activities, to ensure process-oriented management and necessary standards, to ensure the participation and satisfaction of all stakeholders, continuous improvement and sustainability. Quality and performance processes in our faculty are monitored by the Strategic Planning Commission and the Academic Performance Monitoring and Support (APID) Commission in coordination with the work of the Quality Commission of our University.

Our faculty carries out the accreditation process with external quality stakeholders at national and international level. The Quality Commission of our university carries out internal and external evaluation studies in line with its strategic plan and goals and plans the improvement activities deemed necessary within the scope of the evaluation results. Our university has been included in the "Institutional Accreditation Program" carried out by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) and made compulsory by legislation. Within the scope of this program, our University has been preparing an "Internal Evaluation Report" every year since 2015. In addition, our affiliated Medical Park Göztepe Hospital complex received the Joint Commission International Academic Medical Center Hospital accreditation certificate from Joint Commission International (JCI) in 2008. Our hospital continues to be audited by the JCI committee every 3 years.

Our training program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) in 2023 for 6 years. The process is monitored with development reports submitted every year.


Access Requirements

In order to be admitted to the Faculty of Medicine, students who have completed high school in Turkey must have been placed through a centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center; for international students, in addition to the requirements determined by the Higher Education Institution, the requirements specified in the "Directive on Application and Admission of International Students to Associate and Undergraduate Programs" of our university must be met.


Conditions for Success
For graduation, all courses in the six-year medical curriculum must be successfully completed and 360 ECTS credits must be earned. Graduates receive their diplomas after compulsory service, with the approval of the Ministry of Health.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine work in the units of the Ministry, primarily family health centers and community health centers in primary health care, through a lottery organized by the Ministry of Health for two years of compulsory service.

Those who are successful in the Medical Specialty Examination, which is organized twice a year, start their specialty education in the hospitals of universities or in the training and research hospitals of the Ministry of Health.

In addition, our graduates can participate in international Medical Specialization Exams such as USML, PLAB etc. and if they are successful, they can receive specialty education abroad.


Legal Basis

Bahçeşehir University Faculty of Medicine was established by Bahçeşehir Uğur Education Foundation in Article 2 of the Law No. 5656 dated 09.05.2007 on the Amendment of the Law on the Organization of Higher Education Institutions; based on the additional article 47/e to the Law on the Organization of Higher Education Institutions dated 28.03.1983 and numbered 2809.

Higher Education Law No. 2547
Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 


Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode