Yeterlilik Kodu | TR0030217218 | |
Yeterlilik Adı | Tıp (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.01.2018/ 1.01.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir. Toplam 360 AKTS kredisiyle altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, tıp doktoru unvanı ile pratisyen hekim olarak çalışırlar. Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) ile uzmanlık eğitimine başlayabilirler ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü doktora programlarına gerekli koşulları sağladıkları durumda girebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030217218
ISCO 08
ISCO 08
- Oniki yarıyıllık bir programı kapsayan ve hekimlik mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve sağlık kurumlarında uygulamalı eğitimler yapılır. Anlaşmalı sağlık kurumlarında da uygulamalı eğitimler yapılır.
- Vücudun ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı/işlevlerini; bu yapı/işlevlerdeki patolojik değişikliklerin yarattığı etkileri açıklar.
-
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser.
-
Klinik karar verme basamaklarını uygular.
-
Hastalıkların tanı, tedavi ve rehabilitasyonunda kanıta dayalı yöntemleri uygular.
-
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygular.
-
Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir.
-
Hasta ve yakınlarına tarafsız ve yargısız yaklaşmanın etik bir zorunluluk olduğunu benimser.
-
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergiler.
-
Hasta haklarına, ulusal ve evrensel kuralları dikkate alarak saygı gösterir.
-
Hasta haklarına, ulusal ve evrensel kuralları dikkate alarak saygı gösterir.
-
Meslek alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirir.
-
Toplum gereksinimlerini de dikkate alarak bilimsel ve teknolojik gelişmeleri kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını kullanarak aktif izler.
-
Bilimsel araştırma uygulama basamaklarını açıklar.
-
Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır.
-
Şartlar sağlandığında bilimsel çalışmalarda yer alır.
-
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan önce zarar verme ilkesini gözetir.
-
Hasta ve toplum yararını, bulunduğu tüm ortamlarda, iyi hekimlik uygulamaları ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak savunur.
-
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirir.
-
Sağlığa etki eden politika ve uygulamaların, toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirir, gerektiğinde bilimsel kanıtlar eşliğinde savunur.
-
Hasta güvenliğini sağlamak için risk faktörlerini belirler ve risk analizlerine göre mesleki uygulamalarına karar verir.
-
Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alarak hekimlik hizmeti sunar.
-
Sağlık yönetimi bileşenlerini etkin kullanarak sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek sağlık hizmeti sunar.
-
Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler.
-
Bir lider olarak toplumda etki yaratır, örnek olacak davranışlar sergiler.
-
Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında girişimci, öncü olur ve karar verme süreçlerinde yer alır.
-
Liderlik özelliklerini kazanabilmek için çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini yönetir.
-
Hukuki sorumluluklarının farkındadır.
-
Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlar.
-
Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürür.
-
Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci, ortak çalışmalarda bulunur.
-
Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar.
-
Hastalar ve yakınlarının sunulan sağlık hizmetlerinden yararlanmasını artıracak koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimler gerçekleştirirn sunulan sağlık hizmetlerinden yararlanmasını sağlar.
-
Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının hizmet içi eğitimlerini bilgi ve deneyimleri doğrultusunda destekler.
-
Yetkin olduğu alanlarda sağlığın niteliğini yükseltmek üzere karar vericilere danışmanlık yapar.
-
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.
-
Özel koşullarda (kötü haber verme, zor hasta ile görüşme, mesleksel geri bildirim vb.) etkin iletişimi sağlar.
-
Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçlarını da kullanarak meslektaşları ve toplumla yazılı ve/veya sözlü olarak paylaşabilir.
-
Yabancı bir dilde (İngilizce) mesleksel yayınları okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.01.2018/ 1.01.2025
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Mezunlarımız, tıp doktoru unvanı ile pratisyen hekim olarak çalışırlar. Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) ile uzmanlık eğitimine başlayabilirler ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü doktora programlarına gerekli koşulları sağladıkları durumda girebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030217218 | |
Qualification Title | Medicine (Eng) Undergraduate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Accreditation Body Name; Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs Start/End Date; 1.01.2018/ 1.01.2025 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | It is a one tier programme. The education period is six years in the Faculty of Medicine. The achievement of a total of 360 ECTS credits is required for qualification as a medical doctor. Successful completion of 360 ECTS credits for a six-year educational period is required for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Medicine work in various health units such as community health units and emergency services of public hospitals in primary health care services through a draw organized by the Ministry of Health of the Republic of Turkey for their two-year compulsory service. A Medical Residency Examination (TUS) is held twice a year and the graduates who are successful to get a post announced by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center) are recruited in the research and education hospitals of the universities or the Turkish Ministry of Health.. Graduates can also continue their doctoral programs. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030217218
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that covers a twelve-semester program and provides training for the medical profession.
- Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories and health institutions within higher education institutions. Practical training is also provided in contracted health institutions.
- Explains the normal structure/functions of the body and its organ systems and the effects of pathological changes in these structures/functions
- Ebraces the primary duty of the physician; that is to protect human life and health by taking preventive measures.
- Applies clinical decision making steps
- Applies evidence-based methods in the diagnosis, treatment and rehabilitation of illlnesses
- Plans and implements effective, safe, affordable and cost-effective treatments
- Is honest, responsible and respectful towards colleagues and patients
- Ebraces the ethical obligation to approach patients and their relatives impartially and without judgment
- internalizes importance of lifelong and self-learning, exhibits behaviour that is a example for those around
- Being aware of national and universal rules and respecting the rights of patient
- Learns independently in the light of scientific evidence
- Makes critical evaluations of the information resources related to the profession.
- Actively monitors scientific and technological developments by using evidence-based ways of accessing information, taking into account the needs of society.
- Explains scientific research application steps
- Reflects newly learned and developed knowledge, skills and attitudes to medical practices
- Participates in scientific studies when the conditions are met
- Observes the universal medical ethics principle of "first do no harm"
- Evaluates each patient according to individual characteristics and the environment and society in which they live
- Evaluates the possible effects of health policies and practices on the health of society, and defends them with scientific evidence when necessary.
- Provides medical services by considering the health needs of the health-risk groups of society
- Provides medical services by considering the health needs of the health-risk groups of society
- Provides healthcare by using health management components effectively
- Demonstrates participatory leadership that supports critical decision-making and crisis processes with teamwork
- Makes an impact on society as a leader and exhibits exemplary behavior
- Is an entrepreneur and pioneer in the formation of policies related to the profession and field of work and takes part in decision-making processes
- Manages work processes, career and self development in order to gain leadership qualities
- Is aware of their legal responsibilities.
- Contributes effectively and appropriately to the healthcare team
- Maintains team understanding with the patient and their relatives
- Contributes effectively and appropriately to the healthcare team
- Carries out protective and supportive educational initiatives which will increase the benefits gained from the healthcare provided to the patient and their relatives
- Supports in-service training of colleagues and other healthcare professionals in accordance with their knowledge and experience
- Provides consultancy to decision makers in areas of competence in order to improve the quality of health
- Uses appropriate and effective communication methods with patients, relatives, colleagues and other healthcare personnel.
- can provide efficient communiIs an effective communicator in special conditions (breaking bad news, meeting with difficult patients, professional feedback, etc.)cation in the case of exclusive conditions ( bad news, agitated individuals, vocational feedback etc.) .
- Shares professional opinions, experiences and evaluations using communication tools and information technologies
- Reads, understands and critically evaluates professional publications in a foreign language (English)
Has advanced level of the key competencies listed below:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- The first three years of training are evaluated by passing the class, 4.5, and the intern period is evaluated by passing the internship. It is a one tier programme. The education period is six years in the Faculty of Medicine. The achievement of a total of 360 ECTS credits is required for qualification as a medical doctor.
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback
Accreditation Body Name; Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs
Start/End Date; 1.01.2018/ 1.01.2025
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
- To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Graduates of the Faculty of Medicine work in various health units such as community health units and emergency services of public hospitals in primary health care services through a draw organized by the Ministry of Health of the Republic of Turkey for their two-year compulsory service. A Medical Residency Examination (TUS) is held twice a year and the graduates who are successful to get a post announced by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center) are recruited in the research and education hospitals of the universities or the Turkish Ministry of Health.. Graduates can also continue their doctoral programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
