Yeterlilik Kodu

TR0030005639

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumUfuk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAhlatlıbel, Incek Şht. Savcı Mehmet Selim Kiraz Blv No : 129, 06805 Gölbaşı/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ufuk.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Alanında yetkin akademik kadrosuyla, toplumun gereksinimleri doğrultusunda ve etik değerler ışığında;

Çağdaş, bilimsel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş, toplum sağlığını koruyucu hedeflere odaklanan, hastaları bilimsel kanıta dayalı ve en etkili biçimde sağaltan, insani değerler, iletişim ve liderlik nitelikleriyle örnek ve mesleğinde öncü hekimler yetiştirmek,

Ulusal ve uluslararası bilim dünyasına katkı sağlayacak araştırmalar yapmak,

Topluma kaliteli sağlık hizmeti sunmak,

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Tam burs imkanı mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Canlılığın sağlanması ve sürdürülmesine yönelik anatomik, fizyolojik, kimyasal, biyolojik süreçlerin makroskopik, hücresel, yapı ve moleküler mekanizmalarını açıklayan tıp doktoru olmaktır.
  • Organların ve sistemlerin yapı ve işleyişlerinde normalden sapmalar ve hastalıklarda fizyopatolojik mekanizmaları açıklayan tıp doktoru olmaktır.
  • Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve hastalıkların sağaltılmasında insanı bedensel, ruhsal ve sosyal bir bütün olarak ele alan tıp doktoru olmaktır.
  • Bireyin ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleyebilen ve elde ettiği verileri epidemiyolojik yaklaşımla irdeleyen tıp doktoru olmaktır.
  • Hastalıkların, durumların ve sapmaların etyopatogenezini (biyolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, çevresel...) açıklayan tıp doktoru olmaktır.
  • Hastalık öyküsünü tüm yönlerini içerecek biçimde elde eden tıp doktoru olmaktır.
  • Tam ve odaklanmış fizik muayene yapan tıp doktoru olmaktır.
  • Temel Hekimlik uygulamalarını gerçekleştiren tıp doktoru olmaktır.
  • Sık karşılaşılan durumların, sapma ve hastalıkların semptomları, belirtileri ve laboratuvar bulgularını tanımlayan tıp doktoru olmaktır.
  • Hastalık ve durumların ayırıcı tanı kriterlerini sıralayan tıp doktoru olmaktır.
  • Tanı ve tedavi yöntemlerinin endikasyon ve komplikasyonlarını bilen, uygulamalarında gözeten tıp doktoru olmaktır.
  • Yaygın olarak kullanılan tanı işlemlerinin sonuçlarını yorumlayan tıp doktoru olmaktır.
  • Klinik öncelikleri belirleyerek oluşturduğu problem listesi doğrultusunda uygun bir yönetim planı tasarlayan tıp doktoru olmaktır.
  • Tedavi planlayabilen, yönlendirebilen ve etkinliğini değerlendiren tıp doktoru olmaktır.
  • Acil yaklaşım gerektiren durumları ayırt edebilen, ilk-acil müdahale ve tedaviyi uygulayan tıp doktoru olmaktır.
  • Koruyucu, tanı koyucu, tedavi ve rehabilite edici yönetim stratejilerini yararları ve sınırlılıklarını göz önünde bulundurarak oluşturan tıp doktoru olmaktır.
  • Hastayla ilgili kayıtları usulüne uygun şekilde tutan ve arşivleyen tıp doktoru olmaktır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Fakültede Dönem I, II ve III için öğretimde öngörülen sınavlar şunlardır:

a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun eğitim-öğretiminin sonunda ders kurulu sınavı yapılır. Bir sınavdan alınabilecek 100 tam notun gerek anabilim dalları, gerekse uygulamalı/kuramsal sınavlar arasında paylaştırılması ders kurulu sorumlusu tarafından ders saatleri göz önüne alınarak yapılır. Yapılan paylaştırma sonrasında anabilim dallarının derslerinin kuramsal, uygulamalı ve toplam not payları belirlenir.

b) Dönem sonu genel sınavı: Dönem I, II ve III’te; dönem sonunda, son ders kurulu sınavının bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra bütün ders kurulları içeriğini kapsayan ve dönem sonu genel sınavı olarak adlandırılan tek bir sınav yapılır.

c) Dönem bütünleme sınavı: Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi halinde bir bütünleme sınavı yapılabilir. Bütünleme sınavı, dönem sonu genel sınavından en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra yapılan ve bütün ders kurulları içeriğini kapsayan sınavdır. Dönem sonu genel sınavına girmesi gerektiği halde girmeyen, dönem sonu genel sınavı tarihini kapsayan mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen, dönem sonu genel sınav notu 50’nin altında olan veya dönem sonu genel sınavına göre hesaplanan dönem sonu başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler bu sınava girer. Alınan not dönem sonu genel sınavı notu yerine geçer.

(2) Dönem IV ve V  için öngörülen sınavlar şunlardır:

a) Staj/staj kurulu sınavı: Dönem IV ve V’ te her stajın/staj kurulunun sonunda kuramsal ve/veya uygulamalı ve/veya yönlendirilmiş ve/veya klinik yönelimli olarak yapılan sınavdır. Bu sınavda alınan not; staj notu olarak adlandırılır.

b) Staj/staj kurulu bütünleme sınavı: Dönem IV ve V’ te staj/staj kurullarının bir veya daha fazlasından başarılı olamayan veya mazereti nedeniyle staj/staj kurulu sonu sınavına giremeyen öğrenciye, Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi halinde açılacak olan sınav; staj bütünleme sınavıdır. Staj/staj kurulunun bulunduğu dönemin son staj/staj kurulunun bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra yapılır. Bu sınavdan alınan not staj notu yerine geçer.

(3) Tüm Dönemlerde ders kurulu/staj/staj kurulu haricinde verilen derslerde ara sınav, en son ara sınavdan en erken on dört en geç yirmi bir gün sonra final sınavı ve final sınavından en erken on dört en geç yirmi bir gün sonra bütünleme sınavları yapılır.

(4) Tüm dönemlerde belgelenmiş mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen öğrencilere giremedikleri ders kurulu ve ders ara sınavları için mazeret sınavı açılır. Mazeret sınavları ile ilgili husular şunlardır:

a) Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen bir mazeret nedeni ile açılan sınava girememiş olan bir öğrenci için yeni bir mazeret sınavı açılmaz.

b) Dönem sonu genel sınavı, staj sonu sınavı için mazeret sınavı açılmaz, öğrenci bütünleme sınavı hakkını kullanır. Bütünleme sınavı için; sağlık sorunu gibi zorunlu hallerde öğrencinin başvurması, ilgili dönem koordinatörünün teklifi üzerine Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Giriş Şartı

EÖSY MADDE 5 – 

(1) Fakülteye, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları ile belirlenen esaslara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının (ÖSYM) yaptığı sınav sonuçlarına göre öğrenci alınır. Öğrencilerin ilk kayıt işlemleri, kayıt yenileme işlemleri, yatay geçiş yoluyla kayıt kabulü, öğrenim ücretlerinin belirlenmesi ve tahsili; Ufuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki esaslara uygun olarak yapılır. Zamanında başvurmayan ya da istenen belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını kaybeder.

(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kayıt ve kabulü ile ilgili işlemler, YÖK’ün belirlediği esaslar ve Senato kararlarına göre yapılır.

Başarma ŞartlarıTıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir. MADDE 12 – (1) Tıp doktorluğu eğitim ve öğretiminde entegre sistemde her ders yılı, bir sonraki ders yılının ön koşuludur. Bir ders yılında başarısız olan öğrenci, bir üst ders yılının derslerine devam edemez. Dönem I, II ve III’te yıl sonunda başarısız olan öğrenci dönemi, Dönem IV, V ve VI’da staj/staj kurullarında başarısız olan öğrenci stajı/staj kurullarını tekrarlar. Bir döneme ait tüm stajlar başarılı bir şekilde tamamlanmadan bir üst döneme geçilemez. MADDE 22 – (1) Tıp Fakültesinde aşağıdaki diplomalar verilir: a) Temel tıp bilimleri ön lisans diploması: Dönem I ve II’deki eğitimlerini başarı ile tamamladıktan sonra altı dönemlik tıp eğitimini herhangi bir nedenle tamamlamadan Üniversiteden ayrılanlara, ilgili mevzuat hükümlerince Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile verilir. b) Tıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesinden mezun olan hekimler, hekimlik mesleğinin kendilerine kazandırmış olduğu bilgi, beceri ve tutumları insan sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik olarak çeşitli alanlarda icra edebilirler. Mesleklerini Resmi-Özel sağlık kuruluşlarında sağlık hizmet sunucusu olarak, Üniversite hastanelerinde veya Eğitim-Araştırma Hastanelerinde Temel, Dahili ve Cerrahi Bilimlerde akademisyen olarak sürdürebilirler. Türkiye’de ve Dünyada sağlığın korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için kurulan ulusal ve uluslararası pek çok kuruluşta veya araştırma merkezinde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030005639


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ufuk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ahlatlıbel, Incek Şht. Savcı Mehmet Selim Kiraz Blv No : 129, 06805 Gölbaşı/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Alanında yetkin akademik kadrosuyla, toplumun gereksinimleri doğrultusunda ve etik değerler ışığında;

Çağdaş, bilimsel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş, toplum sağlığını koruyucu hedeflere odaklanan, hastaları bilimsel kanıta dayalı ve en etkili biçimde sağaltan, insani değerler, iletişim ve liderlik nitelikleriyle örnek ve mesleğinde öncü hekimler yetiştirmek,

Ulusal ve uluslararası bilim dünyasına katkı sağlayacak araştırmalar yapmak,

Topluma kaliteli sağlık hizmeti sunmak,


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Tam burs imkanı mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Canlılığın sağlanması ve sürdürülmesine yönelik anatomik, fizyolojik, kimyasal, biyolojik süreçlerin makroskopik, hücresel, yapı ve moleküler mekanizmalarını açıklayan tıp doktoru olmaktır.
  • Organların ve sistemlerin yapı ve işleyişlerinde normalden sapmalar ve hastalıklarda fizyopatolojik mekanizmaları açıklayan tıp doktoru olmaktır.
  • Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve hastalıkların sağaltılmasında insanı bedensel, ruhsal ve sosyal bir bütün olarak ele alan tıp doktoru olmaktır.
  • Bireyin ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleyebilen ve elde ettiği verileri epidemiyolojik yaklaşımla irdeleyen tıp doktoru olmaktır.
  • Hastalıkların, durumların ve sapmaların etyopatogenezini (biyolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, çevresel...) açıklayan tıp doktoru olmaktır.
  • Hastalık öyküsünü tüm yönlerini içerecek biçimde elde eden tıp doktoru olmaktır.
  • Tam ve odaklanmış fizik muayene yapan tıp doktoru olmaktır.
  • Temel Hekimlik uygulamalarını gerçekleştiren tıp doktoru olmaktır.
  • Sık karşılaşılan durumların, sapma ve hastalıkların semptomları, belirtileri ve laboratuvar bulgularını tanımlayan tıp doktoru olmaktır.
  • Hastalık ve durumların ayırıcı tanı kriterlerini sıralayan tıp doktoru olmaktır.
  • Tanı ve tedavi yöntemlerinin endikasyon ve komplikasyonlarını bilen, uygulamalarında gözeten tıp doktoru olmaktır.
  • Yaygın olarak kullanılan tanı işlemlerinin sonuçlarını yorumlayan tıp doktoru olmaktır.
  • Klinik öncelikleri belirleyerek oluşturduğu problem listesi doğrultusunda uygun bir yönetim planı tasarlayan tıp doktoru olmaktır.
  • Tedavi planlayabilen, yönlendirebilen ve etkinliğini değerlendiren tıp doktoru olmaktır.
  • Acil yaklaşım gerektiren durumları ayırt edebilen, ilk-acil müdahale ve tedaviyi uygulayan tıp doktoru olmaktır.
  • Koruyucu, tanı koyucu, tedavi ve rehabilite edici yönetim stratejilerini yararları ve sınırlılıklarını göz önünde bulundurarak oluşturan tıp doktoru olmaktır.
  • Hastayla ilgili kayıtları usulüne uygun şekilde tutan ve arşivleyen tıp doktoru olmaktır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Fakültede Dönem I, II ve III için öğretimde öngörülen sınavlar şunlardır:

a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun eğitim-öğretiminin sonunda ders kurulu sınavı yapılır. Bir sınavdan alınabilecek 100 tam notun gerek anabilim dalları, gerekse uygulamalı/kuramsal sınavlar arasında paylaştırılması ders kurulu sorumlusu tarafından ders saatleri göz önüne alınarak yapılır. Yapılan paylaştırma sonrasında anabilim dallarının derslerinin kuramsal, uygulamalı ve toplam not payları belirlenir.

b) Dönem sonu genel sınavı: Dönem I, II ve III’te; dönem sonunda, son ders kurulu sınavının bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra bütün ders kurulları içeriğini kapsayan ve dönem sonu genel sınavı olarak adlandırılan tek bir sınav yapılır.

c) Dönem bütünleme sınavı: Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi halinde bir bütünleme sınavı yapılabilir. Bütünleme sınavı, dönem sonu genel sınavından en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra yapılan ve bütün ders kurulları içeriğini kapsayan sınavdır. Dönem sonu genel sınavına girmesi gerektiği halde girmeyen, dönem sonu genel sınavı tarihini kapsayan mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen, dönem sonu genel sınav notu 50’nin altında olan veya dönem sonu genel sınavına göre hesaplanan dönem sonu başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler bu sınava girer. Alınan not dönem sonu genel sınavı notu yerine geçer.

(2) Dönem IV ve V  için öngörülen sınavlar şunlardır:

a) Staj/staj kurulu sınavı: Dönem IV ve V’ te her stajın/staj kurulunun sonunda kuramsal ve/veya uygulamalı ve/veya yönlendirilmiş ve/veya klinik yönelimli olarak yapılan sınavdır. Bu sınavda alınan not; staj notu olarak adlandırılır.

b) Staj/staj kurulu bütünleme sınavı: Dönem IV ve V’ te staj/staj kurullarının bir veya daha fazlasından başarılı olamayan veya mazereti nedeniyle staj/staj kurulu sonu sınavına giremeyen öğrenciye, Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi halinde açılacak olan sınav; staj bütünleme sınavıdır. Staj/staj kurulunun bulunduğu dönemin son staj/staj kurulunun bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra yapılır. Bu sınavdan alınan not staj notu yerine geçer.

(3) Tüm Dönemlerde ders kurulu/staj/staj kurulu haricinde verilen derslerde ara sınav, en son ara sınavdan en erken on dört en geç yirmi bir gün sonra final sınavı ve final sınavından en erken on dört en geç yirmi bir gün sonra bütünleme sınavları yapılır.

(4) Tüm dönemlerde belgelenmiş mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen öğrencilere giremedikleri ders kurulu ve ders ara sınavları için mazeret sınavı açılır. Mazeret sınavları ile ilgili husular şunlardır:

a) Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen bir mazeret nedeni ile açılan sınava girememiş olan bir öğrenci için yeni bir mazeret sınavı açılmaz.

b) Dönem sonu genel sınavı, staj sonu sınavı için mazeret sınavı açılmaz, öğrenci bütünleme sınavı hakkını kullanır. Bütünleme sınavı için; sağlık sorunu gibi zorunlu hallerde öğrencinin başvurması, ilgili dönem koordinatörünün teklifi üzerine Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)


Giriş Şartı

EÖSY MADDE 5 – 

(1) Fakülteye, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları ile belirlenen esaslara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının (ÖSYM) yaptığı sınav sonuçlarına göre öğrenci alınır. Öğrencilerin ilk kayıt işlemleri, kayıt yenileme işlemleri, yatay geçiş yoluyla kayıt kabulü, öğrenim ücretlerinin belirlenmesi ve tahsili; Ufuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki esaslara uygun olarak yapılır. Zamanında başvurmayan ya da istenen belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını kaybeder.

(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kayıt ve kabulü ile ilgili işlemler, YÖK’ün belirlediği esaslar ve Senato kararlarına göre yapılır.


Başarma Şartları
Tıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir. MADDE 12 – (1) Tıp doktorluğu eğitim ve öğretiminde entegre sistemde her ders yılı, bir sonraki ders yılının ön koşuludur. Bir ders yılında başarısız olan öğrenci, bir üst ders yılının derslerine devam edemez. Dönem I, II ve III’te yıl sonunda başarısız olan öğrenci dönemi, Dönem IV, V ve VI’da staj/staj kurullarında başarısız olan öğrenci stajı/staj kurullarını tekrarlar. Bir döneme ait tüm stajlar başarılı bir şekilde tamamlanmadan bir üst döneme geçilemez. MADDE 22 – (1) Tıp Fakültesinde aşağıdaki diplomalar verilir: a) Temel tıp bilimleri ön lisans diploması: Dönem I ve II’deki eğitimlerini başarı ile tamamladıktan sonra altı dönemlik tıp eğitimini herhangi bir nedenle tamamlamadan Üniversiteden ayrılanlara, ilgili mevzuat hükümlerince Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile verilir. b) Tıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesinden mezun olan hekimler, hekimlik mesleğinin kendilerine kazandırmış olduğu bilgi, beceri ve tutumları insan sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik olarak çeşitli alanlarda icra edebilirler. Mesleklerini Resmi-Özel sağlık kuruluşlarında sağlık hizmet sunucusu olarak, Üniversite hastanelerinde veya Eğitim-Araştırma Hastanelerinde Temel, Dahili ve Cerrahi Bilimlerde akademisyen olarak sürdürebilirler. Türkiye’de ve Dünyada sağlığın korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için kurulan ulusal ve uluslararası pek çok kuruluşta veya araştırma merkezinde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030005639

Qualification Title
Tıp Undergraduate
Awarding BodyUfuk University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ufuk.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030005639


Qualification Title
Tıp Undergraduate

Awarding Body
Ufuk University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode