Yeterlilik Kodu | TR0030006267 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://oidb.ahievran.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
İSCO-08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 360 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Yenilikçi eğitim yöntemleri ile ahilik kültür mirasının ilham verdiği mesleki etik değerleri ve kalite yaklaşımını benimsemiş, bilimsel araştırma yeterliğine sahip iyi iletişim kuran, toplum sağlığını önceleyen, nitelikli sağlık hizmeti sunan ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan hekimler yetiştirmektir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Yüzyüze eğitimler yanında gerektiğinde uzaktan eğitim ve sanal eğitim imkanları ile teorik eğitimler desteklenir. Preklinik dönemde amfilerde, temel bilimler laboratuvarları ve temel hekimlik uygulama laboratuvarlarında; klinik eğitim döneminde ise Eğitim Araştırma Hastanesi poliklinik, servis ve ameliyathanelerinde, ASM ve TSM'lerde uygulamalı eğitim ile teorik bilgiler pekiştirilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde dokümante eder, tıbbi ve adli kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapabilir. Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. Ahilik geleneği ışığında mesleki etik değerlerin gelişimine katkıda bulunur, karşılaştığı sorunlara çözüm bulur ve mesleki etik ilkelere bağlı kalarak sorumluluklarını yerine getirir. Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. Akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının önemini kavrayarak hastaların tanı ve tedavisini planlar. Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler. Sorumluluğu altında bulunanların öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kişisel ve mesleki gelişimlerini destekler.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Tıp Fakültesi ve Üniversite Senatosu tarafından düzenlenen yönetmeliklere göre yapılmaktadır. Dönem I, II, III de ölçme değerlendirme yöntemleri olarak ara değerlendirme (modül) sınavı, ders kurulu sınavı, Nesnel Yapılandırılmış Pratik Sınav (NYPS/OSPE), Direkt Gözlemsel Uygulama Sınavı (DGUS/DOPs), Araştırma ve Sosyal Sorumluluk Proje Etkinliği Değerlendirmesi (ASSPED), final sınavı, bütünleme ve mazeret sınavları yapılmaktadır. Dönem IV ve V de Olgu temelli değerlendirme (OTD), Kanıta Dayalı Tıp Uygulamaları Değerlendirmesi (KDTD) formatif (ara sınav) amaçlı yapılırken, kurul sonunda kuramsal sınav, Nesnel yapılandırılmış klinik sınav (OSCE)/Yapılandırılmış sözlü sınav,Nesnel Yapılandırılmış Pratik Sınav (NYPS/OSPE) ve bütünleme sınavları da summatif (son sınav) olarak yapılmaktadır. Bunun yanında her Klinik Uygulama Kurullarında(KUK) Mesleki Tutum ve Davranış Değerlendirmeleri de (360 Derece-Tutum Değerlendirme) yapılmaktadır. Başarı notu ders, uygulama ve KUK'ta alınan notların ağırlıklı ortalamasıdır. Dönem I, II ve III’de her dönem sonunda hesaplanan, ders kurulları, final veya bütünleme sınavı notlarının ağırlıklı ortalaması olan notuna, Dönem IV ve V’de ise KUK, final ve bütünleme sınavları notlarının ağırlıklı ortalaması olan notuna ve Dönem VI’da ise staj ve staj kurullarının Staj Sonu İntörn değerlendirme Formundaki notlarının ağırlıklı ortalaması olan notuna başarı notu denir. Öğrencinin Dönem I, II ve III’te bir üst sınıfa geçebilmesi ve Dönem IV, V ve VI’da KUK ve stajdan başarılı sayılabilmesi için başarı notunun KAEÜ Eğitim-Öğretin ve Sınav Yönetmeliğinin 26. maddesine göre harf notu olarak en az CC (60-65 puan), yüzlük değerlendirmede ise 60 puan ve üzerinde olması şarttır. Bütünlemeye kalan öğrencilerin başarı notu hesaplanırken, final sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not geçerli kabul edilir. Dönem I, II ve III’te Final ve bütünleme sınavlarına giren öğrencilerin başarılı sayılması için en az 50 puan almaları zorunludur. Dönem IV ve V’te final ve bütünleme yerine geçen summatif sınavların uygulamalı sınavlarına girebilmek için öğrencilerin kuramsal sınavlardan en az 60 puan almaları, uygulamalı sınavlara (OSCE) giren öğrencilerin başarılı sayılması için en az 60 puan almaları zorunludur. Modül sınavının %15’i, Kurul sınavın %85’i toplanarak bir kurulun ortalaması bulunur. Kurulların ortalaması dönem başında ilan edilen kurul ağırlıklarına göre hesaplanır. Bu ortalamanın %60’ı ile final notunun %40’ı toplanır. Toplamda 60 puan ve üzeri not alan öğrenci bir üst sınıfa geçer. Her kurul notu 60 ve üzeri olması şartıyla ders kurulları ortalaması 76 ve üzeri olan öğrenciler finalden muaf sayılır. KUK başarı notu; diagnostik, formatif ve summatif sınavlar ve Mesleki Tutum ve Davranış Değerlendirme notlarının ağırlıklı toplamından oluşur. Kuramsal sınavın %35’i, OSCE’nin %35’i, OTD’nin %15’i, KDT değerlendirmesinin %10’u ve tutum davranış notunun %5’i alınarak toplanır ve geçme notu hesaplanır. Fakülte kurul kararı ile eğitim öğretim sınav yönergesinde belirlenen üst ve alt sınırlara uygun olarak bu oranlar değiştirilebilir Dönem VI (Evre 5) İntörnlük dönemi için Öğrencilerin ilgili anabilim dalı tarafından tanımlanan asgari sayıdaki mesleki becerileri tamamlamaları başarılı sayılmak için esastır. Sınavların değerlendirilmesinde kullanılan puanlar, harf notları, katsayılar ve dereceler
AA ile CC arasındaki dereceler geçer notlardır. Tıp alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin/stajların ve aile hekimliği polikniklerinde gözlem, acil biriminde nöbetler, kronik hasta ev ziyareti, klinik öncesi araştırma ve sunum/seminer gibi faaliyetler (toplam 360 AKTS karşılığı)tümünü başarıyla tamamlamaları ve genel ağırlıklı not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fakültemizde eğitim ve öğretimin güncelleme ve geliştirilmesi, ulusal ve uluslararası rehberler, iç ve dış paydaş geri bildirimlerinin kurul ve komisyonlarda değerlendirilmesi ve Dekanlığa düzenli olarak raporlanması ile yürütülmektedir. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi örgütlenmesinde yer alan kurul ve komisyonların çalışma usul ve esasları ve akademik ve idari personelin görev ve sorumlulukları tanımlanmış ve yayınlanmıştır. Üst kurullarda karara bağlanması gereken gelişim ve yenilikler Fakülte Kalite Komisyonu ile yapılmakta ve Üniversite Senatosuna sunulmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Tıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin, temel tıp dönemlerinde ve klinik stajlarda 100 üzerinden en az 60 puan, (eşdeğer harf notu: CC ve dörtlük sisteme göre eşdeğer katsayı: 2.00) alanlar başarılı olarak kabul edilir. Öğrenci son yıl 12 ay süre ile intern doktor olarak stajlarını yapar. 100 puan üzerinden 60 puan ve üzerinde not alanlar başarılı sayılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışmaya başlarlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği . 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği Üniversitemiz Senatosunun 25/09/2024 tarihinde yapmış olduğu 2024/17-01 toplantı sayılı kararı ile kabul edilen Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi kalite güvence sistemi yönergesi Üniversitemiz Senatosunun 19/03/2025 tarihinde yapmış olduğu 2025/07-04 toplantı sayılı kararı ile alınan kalite politikası | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006267
İSCO-08
İSCO-08
Yenilikçi eğitim yöntemleri ile ahilik kültür mirasının ilham verdiği mesleki etik değerleri ve kalite yaklaşımını benimsemiş, bilimsel araştırma yeterliğine sahip iyi iletişim kuran, toplum sağlığını önceleyen, nitelikli sağlık hizmeti sunan ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan hekimler yetiştirmektir
Öğrenme örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Yüzyüze eğitimler yanında gerektiğinde uzaktan eğitim ve sanal eğitim imkanları ile teorik eğitimler desteklenir. Preklinik dönemde amfilerde, temel bilimler laboratuvarları ve temel hekimlik uygulama laboratuvarlarında; klinik eğitim döneminde ise Eğitim Araştırma Hastanesi poliklinik, servis ve ameliyathanelerinde, ASM ve TSM'lerde uygulamalı eğitim ile teorik bilgiler pekiştirilir.
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde dokümante eder, tıbbi ve adli kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapabilir.
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
Ahilik geleneği ışığında mesleki etik değerlerin gelişimine katkıda bulunur, karşılaştığı sorunlara çözüm bulur ve mesleki etik ilkelere bağlı kalarak sorumluluklarını yerine getirir.
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
Akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının önemini kavrayarak hastaların tanı ve tedavisini planlar.
Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.
Sorumluluğu altında bulunanların öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kişisel ve mesleki gelişimlerini destekler.
- Sağlık Hizmeti Sunucusu(Tıp Doktoru)
- Mesleki Etik Ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen
- Sağlık Savunucusu
- Lider-Yönetici
- Ekip Üyesi
- İletişimci
- Bilimsel Ve Analitik Yaklaşım Gösteren
- Yaşam Boyu Öğrenen
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Tıp Fakültesi ve Üniversite Senatosu tarafından düzenlenen yönetmeliklere göre yapılmaktadır.
Dönem I, II, III de ölçme değerlendirme yöntemleri olarak ara değerlendirme (modül) sınavı, ders kurulu sınavı, Nesnel Yapılandırılmış Pratik Sınav (NYPS/OSPE), Direkt Gözlemsel Uygulama Sınavı (DGUS/DOPs), Araştırma ve Sosyal Sorumluluk Proje Etkinliği Değerlendirmesi (ASSPED), final sınavı, bütünleme ve mazeret sınavları yapılmaktadır.
Dönem IV ve V de Olgu temelli değerlendirme (OTD), Kanıta Dayalı Tıp Uygulamaları Değerlendirmesi (KDTD) formatif (ara sınav) amaçlı yapılırken, kurul sonunda kuramsal sınav, Nesnel yapılandırılmış klinik sınav (OSCE)/Yapılandırılmış sözlü sınav,Nesnel Yapılandırılmış Pratik Sınav (NYPS/OSPE) ve bütünleme sınavları da summatif (son sınav) olarak yapılmaktadır. Bunun yanında her Klinik Uygulama Kurullarında(KUK) Mesleki Tutum ve Davranış Değerlendirmeleri de (360 Derece-Tutum Değerlendirme) yapılmaktadır.
Başarı notu ders, uygulama ve KUK'ta alınan notların ağırlıklı ortalamasıdır. Dönem I, II ve III’de her dönem sonunda hesaplanan, ders kurulları, final veya bütünleme sınavı notlarının ağırlıklı ortalaması olan notuna, Dönem IV ve V’de ise KUK, final ve bütünleme sınavları notlarının ağırlıklı ortalaması olan notuna ve Dönem VI’da ise staj ve staj kurullarının Staj Sonu İntörn değerlendirme Formundaki notlarının ağırlıklı ortalaması olan notuna başarı notu denir.
Öğrencinin Dönem I, II ve III’te bir üst sınıfa geçebilmesi ve Dönem IV, V ve VI’da KUK ve stajdan başarılı sayılabilmesi için başarı notunun KAEÜ Eğitim-Öğretin ve Sınav Yönetmeliğinin 26. maddesine göre harf notu olarak en az CC (60-65 puan), yüzlük değerlendirmede ise 60 puan ve üzerinde olması şarttır. Bütünlemeye kalan öğrencilerin başarı notu hesaplanırken, final sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not geçerli kabul edilir.
Dönem I, II ve III’te Final ve bütünleme sınavlarına giren öğrencilerin başarılı sayılması için en az 50 puan almaları zorunludur. Dönem IV ve V’te final ve bütünleme yerine geçen summatif sınavların uygulamalı sınavlarına girebilmek için öğrencilerin kuramsal sınavlardan en az 60 puan almaları, uygulamalı sınavlara (OSCE) giren öğrencilerin başarılı sayılması için en az 60 puan almaları zorunludur.
Modül sınavının %15’i, Kurul sınavın %85’i toplanarak bir kurulun ortalaması bulunur. Kurulların ortalaması dönem başında ilan edilen kurul ağırlıklarına göre hesaplanır. Bu ortalamanın %60’ı ile final notunun %40’ı toplanır. Toplamda 60 puan ve üzeri not alan öğrenci bir üst sınıfa geçer. Her kurul notu 60 ve üzeri olması şartıyla ders kurulları ortalaması 76 ve üzeri olan öğrenciler finalden muaf sayılır.
KUK başarı notu; diagnostik, formatif ve summatif sınavlar ve Mesleki Tutum ve Davranış Değerlendirme notlarının ağırlıklı toplamından oluşur. Kuramsal sınavın %35’i, OSCE’nin %35’i, OTD’nin %15’i, KDT değerlendirmesinin %10’u ve tutum davranış notunun %5’i alınarak toplanır ve geçme notu hesaplanır. Fakülte kurul kararı ile eğitim öğretim sınav yönergesinde belirlenen üst ve alt sınırlara uygun olarak bu oranlar değiştirilebilir
Dönem VI (Evre 5) İntörnlük dönemi için Öğrencilerin ilgili anabilim dalı tarafından tanımlanan asgari sayıdaki mesleki becerileri tamamlamaları başarılı sayılmak için esastır.
Sınavların değerlendirilmesinde kullanılan puanlar, harf notları, katsayılar ve dereceler
Puan |
Harf Notu |
Katsayı |
Başarı Durumu |
Not Ortalamasına |
88-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
Katılır |
82-87 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
Katılır |
76-81 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
Katılır |
66-75 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
Katılır |
60-65 |
CC |
2.00 |
Başarılı |
Katılır |
55-59 |
DC |
1.50 |
Başarısız |
Katılır |
45-54 |
DD |
1.00 |
Başarısız |
Katılır |
30-44 |
FD |
0.50 |
Başarısız |
Katılır |
0-29 |
FF |
0.00 |
Başarısız |
Katılır |
|
F1 |
|
Başarısız, devamsız |
Katılır |
|
F2 |
|
Başarısız, sınava girmedi |
Katılır |
|
F3 |
|
Başarısız, bütünleme |
Katılır |
|
F4 |
|
Başarısız, tekrar |
Katılır |
|
B |
|
Kredisiz dersler için Başarılı |
Katılmaz |
|
K |
|
Kredisiz dersler için Başarısız |
Katılmaz |
|
M |
|
Muaf |
Katılmaz |
AA ile CC arasındaki dereceler geçer notlardır.
Tıp alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin/stajların ve aile hekimliği polikniklerinde gözlem, acil biriminde nöbetler, kronik hasta ev ziyareti, klinik öncesi araştırma ve sunum/seminer gibi faaliyetler (toplam 360 AKTS karşılığı)tümünü başarıyla tamamlamaları ve genel ağırlıklı not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fakültemizde eğitim ve öğretimin güncelleme ve geliştirilmesi, ulusal ve uluslararası rehberler, iç ve dış paydaş geri bildirimlerinin kurul ve komisyonlarda değerlendirilmesi ve Dekanlığa düzenli olarak raporlanması ile yürütülmektedir. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi örgütlenmesinde yer alan kurul ve komisyonların çalışma usul ve esasları ve akademik ve idari personelin görev ve sorumlulukları tanımlanmış ve yayınlanmıştır. Üst kurullarda karara bağlanması gereken gelişim ve yenilikler Fakülte Kalite Komisyonu ile yapılmakta ve Üniversite Senatosuna sunulmaktadır.
Tıp Eğitimi Öğrenci kurulu raporları, Program Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonunun akademik yıl sonu hazırladığı Program Değerlendirme Raporu, Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programının izlenmesi amacıyla kullanılan ana bileşenlerden biridir. Program Değerlendirme Raporunda başlıca iç paydaş geri bildirimleri, öğrenci başarı sonuçları, Tıp Öğrenci kurulu raporları değerlendirilmektedir. Fakültenin stratejik planları, Üniversitenin stratejik planlamasının bir bileşeni olarak yürütülmekte ve tüm veri ve raporlar aynı zamanda Fakülte Kalite Komisyonu tarafından da değerlendirilerek Üniversite Kalite Komisyonuna “Birim İç Değerlendirme Raporu” ve "Faaliyet Performans Raporları” olarak sunulmaktadır. Birim İç Değerlendirme Raporu yoluyla Üniversitemiz birimlerindeki eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, topluma sunulan hizmetler ve yönetim süreçlerinin sürekli gelişimini kalite güvencesi çerçevesinde takip etmektedir. Fakültemizin Birim İç Değerlendirme Raporu Rektörlüğe yazılı olarak sunulduktan sonra düzenlenen geribildirim toplantısında Üniversite Kalite Komisyonu tarafından geliştirilmesi gereken unsurlar hakkında yazılı ve sözlü geribildirim verilir. Ayrıca Üniversitemiz tarafından geliştirilen bir kalite yönetim sistemi ile tüm birimlerin kalite çalışmaları dahil tüm verileri elektronik sistem üzerinden takip edilmektedir.
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Tıp Fakültesi mezunları zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışmaya başlarlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
. 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Üniversitemiz Senatosunun 25/09/2024 tarihinde yapmış olduğu 2024/17-01 toplantı sayılı kararı ile kabul edilen Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi kalite güvence sistemi yönergesi
Üniversitemiz Senatosunun 19/03/2025 tarihinde yapmış olduğu 2025/07-04 toplantı sayılı kararı ile alınan kalite politikası
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030006267 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Medicine | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Kırşehir Ahi Evran University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://oidb.ahievran.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medicine | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 360 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 6 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The program aims to educate physicians who, inspired by the ethical values and quality principles of the Ahilik tradition, embrace innovative teaching methods, possess strong scientific research skills, communicate effectively, prioritize public health, deliver high-quality healthcare services, and contribute to regional development. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning is conducted through formal education. In addition to face-to-face instruction, theoretical training is supported when necessary by distance and virtual learning opportunities. During the preclinical period, theoretical knowledge is reinforced through practical training in lecture halls, basic science laboratories, and clinical skills labs. In the clinical phase, education takes place through hands-on practice in outpatient clinics, inpatient wards, and operating rooms of the Training and Research Hospital, as well as in Family Health Centers (FHCs) and Community Health Centers (CHCs). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | · Integrates knowledge, skills, and attitudes acquired from basic and clinical medical sciences, behavioral sciences, and social sciences, and applies them in the delivery of healthcare services. · Demonstrates a biopsychosocial approach in patient care, considering the individual’s sociodemographic and sociocultural background, without discrimination based on language, religion, race, or gender. · Prioritizes the protection and promotion of individual and public health in healthcare delivery. · Takes into account individual, societal, social, and environmental factors that influence health and actively engages in efforts to maintain and improve health status. · Provides health education to healthy/sick individuals, their families, and other healthcare professionals by recognizing the characteristics, needs, and expectations of the target population. · Demonstrates a safe, rational, and effective approach during the processes of prevention, diagnosis, treatment, follow-up, and rehabilitation in healthcare delivery. · Carries out interventional and non-interventional procedures safely and effectively throughout diagnostic, therapeutic, follow-up, and rehabilitation stages. · Delivers healthcare services with a focus on patient and occupational health and safety. · Considers both regional and global physical and socioeconomic environmental changes, as well as individual behavioral and characteristic changes in patients, in the delivery of healthcare. · Documents and records health and disease-related data obtained from individuals and the community in compliance with current regulations, and fulfills legal and medical reporting obligations. · Practices medicine in accordance with the principles of good medical practice. · Fulfills professional duties and responsibilities within the framework of ethical principles and legal rights and obligations. · Demonstrates a commitment to delivering high-quality healthcare, considering the wholeness and dignity of the patient. · Evaluates professional performance, emotions, and cognitive characteristics in clinical practice. · Contributes to the development of professional ethical values in the light of the Ahilik tradition, solves encountered problems, and fulfills responsibilities while adhering to ethical principles. · Advocates for improving healthcare services, taking into account the concepts of social trust and social responsibility for the protection and promotion of public health. · Plans and conducts health-related services, education, and counseling activities in cooperation with all relevant stakeholders for the protection and improvement of individual and community health. · Assesses the impact of health policies and practices on individual and public health indicators and supports efforts to improve the quality of healthcare services. · Takes necessary actions to protect and enhance their own physical, mental, and social well-being. · Demonstrates exemplary conduct and leadership within the healthcare team during service delivery. · As a healthcare institution manager, plans, implements, and evaluates healthcare services while ensuring the cost-effective, socially beneficial, and legally compliant use of resources. · Communicates effectively within the healthcare team and assumes different team roles when necessary. · Is aware of the roles and responsibilities of other healthcare professionals within the team and behaves accordingly. · Collaborates effectively and harmoniously with colleagues and professionals from other disciplines in clinical practice. · Establishes effective communication with patients, their families, healthcare professionals, other disciplines, institutions, and organizations. · Communicates effectively with individuals and groups who require special approaches and have diverse sociocultural backgrounds. · Demonstrates a patient-centered approach by involving patients in decision-making processes during diagnosis, treatment, follow-up, and rehabilitation. · When necessary, plans and conducts scientific research related to the population served, and utilizes findings—whether from their own studies or existing research—for the benefit of society. · Accesses and critically evaluates current literature relevant to the medical profession. · Applies evidence-based medicine principles in clinical decision-making. · Uses information and communication technologies to enhance the effectiveness of healthcare delivery, research, and education. · Understands the importance of rational diagnostic testing and rational drug use, and incorporates this awareness into patient diagnosis and treatment planning. · Effectively manages individual workflows and career development. · Demonstrates the ability to acquire and evaluate new information, integrate it with existing knowledge, apply it to professional practice, and adapt to changing conditions throughout their medical career. · Selects appropriate learning resources and regulates their own learning process to improve the quality of healthcare services they provide. · Identifies the learning needs of those under their supervision and supports their personal and professional development. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Healthcare Provider (Medical Doctor) · Ethical and Professional Practitioner · Health Advocate · Leader and Manager · Team Member · Communicator · Scientific and Analytical Thinker · Lifelong Learner | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Examinations and assessments are conducted in accordance with the regulations established by the Faculty of Medicine and the University Senate. In Phases I, II, and III, assessment methods include:
In Phases IV and V, formative assessments include:
Summative assessments at the end of each board include:
Additionally, 360-Degree Professional Attitude and Behavior Evaluations are conducted during each Clinical Practice Board (CPB).
To pass to the next academic year (Phases I, II, III) or to be deemed successful in CPBs and internships (Phases IV, V, VI), students must achieve at least a CC grade (60–65 points) or a minimum of 60 out of 100, in accordance with Article 26 of the KAEU Education and Examination Regulation. In Phases I, II, and III, students must score at least 50 points in both final and make-up exams to be considered successful. The average score for each board is calculated by weighting 15% from the module exam and 85% from the board exam. The overall board average is determined according to pre-announced weightings. The final grade is calculated by combining 60% of the board average and 40% of the final exam. Students with a total score of 60 or above are promoted to the next academic year.
Phase VI (Stage/Internship Period), To be considered successful, students must complete a minimum number of core clinical skills and professional competencies defined by the relevant academic department. Grades, letter equivalents, coefficients, and levels used in assessment are determined according to faculty and university regulations.
Grades from AA to CC are considered passing grades.In order to obtain a bachelor's degree in medicine, students must successfully complete all compulsory and elective courses/internships included in the program—along with activities such as family medicine outpatient observations, on-call shifts in emergency units, home visits to patients with chronic illnesses, preclinical research and presentations/seminars—amounting to a total of 360 ECTS credits. Additionally, students must achieve a cumulative GPA of at least 2.00 out of 4.00. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | For the Quality Assurance of Higher Education Programs, The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education and other activities in higher education institutions., Each year, University Monitoring and Evaluation Reports are published, which are prepared within the framework of the criteria determined by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.The Annual Report on Foundation Higher Education Institutions, which includes academic, administrative, and financial data, is also published by YÖK each year. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the Regulations for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs: Creation and Approval of Teaching Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans’ Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | To be admitted to this program, applicants must have completed secondary education or its equivalent and obtained a diploma, as well as achieved a sufficient score in the National University Placement Examination (LYS). Admission to the program is based on the criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). International students are accepted in accordance with the success criteria determined by the Senate. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to obtain the title of Medical Doctor, students must achieve at least 60 points (equivalent letter grade: CC and corresponding GPA on a 4.0 scale: 2.00) in the basic medical sciences and clinical internship periods. Students spend their final year as intern doctors for a 12-month period. Those who score 60 points or above out of 100 are considered successful. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Medicine work in various health units, such as community health units, emergency departments of public hospitals, and other primary healthcare services, through a lottery organized by the Ministry of Health of the Republic of Turkey for compulsory service. Medical doctors who pass the Specialty Examination in Medicine begin working as physicians in hospitals of various universities or training and research hospitals affiliated with the Ministry of Health of the Republic of Turkey. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Higher Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation Published on 23.11.2018 in the Official Gazette No. 30604, the "Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation" Senate Decision of Our University: Accepted by the Senate of Kırşehir Ahi Evran University on 25/09/2024 in the 2024/17-01 meeting decision, the Quality Assurance System Regulation Accepted by the Senate of Kırşehir Ahi Evran University on 19/03/2025 in the 2025/07-04 meeting decision, the Quality Policy | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030006267
ISCO-08
ISCO-08
The program aims to educate physicians who, inspired by the ethical values and quality principles of the Ahilik tradition, embrace innovative teaching methods, possess strong scientific research skills, communicate effectively, prioritize public health, deliver high-quality healthcare services, and contribute to regional development.
Learning is conducted through formal education. In addition to face-to-face instruction, theoretical training is supported when necessary by distance and virtual learning opportunities. During the preclinical period, theoretical knowledge is reinforced through practical training in lecture halls, basic science laboratories, and clinical skills labs. In the clinical phase, education takes place through hands-on practice in outpatient clinics, inpatient wards, and operating rooms of the Training and Research Hospital, as well as in Family Health Centers (FHCs) and Community Health Centers (CHCs).
· Integrates knowledge, skills, and attitudes acquired from basic and clinical medical sciences, behavioral sciences, and social sciences, and applies them in the delivery of healthcare services.
· Demonstrates a biopsychosocial approach in patient care, considering the individual’s sociodemographic and sociocultural background, without discrimination based on language, religion, race, or gender.
· Prioritizes the protection and promotion of individual and public health in healthcare delivery.
· Takes into account individual, societal, social, and environmental factors that influence health and actively engages in efforts to maintain and improve health status.
· Provides health education to healthy/sick individuals, their families, and other healthcare professionals by recognizing the characteristics, needs, and expectations of the target population.
· Demonstrates a safe, rational, and effective approach during the processes of prevention, diagnosis, treatment, follow-up, and rehabilitation in healthcare delivery.
· Carries out interventional and non-interventional procedures safely and effectively throughout diagnostic, therapeutic, follow-up, and rehabilitation stages.
· Delivers healthcare services with a focus on patient and occupational health and safety.
· Considers both regional and global physical and socioeconomic environmental changes, as well as individual behavioral and characteristic changes in patients, in the delivery of healthcare.
· Documents and records health and disease-related data obtained from individuals and the community in compliance with current regulations, and fulfills legal and medical reporting obligations.
· Practices medicine in accordance with the principles of good medical practice.
· Fulfills professional duties and responsibilities within the framework of ethical principles and legal rights and obligations.
· Demonstrates a commitment to delivering high-quality healthcare, considering the wholeness and dignity of the patient.
· Evaluates professional performance, emotions, and cognitive characteristics in clinical practice.
· Contributes to the development of professional ethical values in the light of the Ahilik tradition, solves encountered problems, and fulfills responsibilities while adhering to ethical principles.
· Advocates for improving healthcare services, taking into account the concepts of social trust and social responsibility for the protection and promotion of public health.
· Plans and conducts health-related services, education, and counseling activities in cooperation with all relevant stakeholders for the protection and improvement of individual and community health.
· Assesses the impact of health policies and practices on individual and public health indicators and supports efforts to improve the quality of healthcare services.
· Takes necessary actions to protect and enhance their own physical, mental, and social well-being.
· Demonstrates exemplary conduct and leadership within the healthcare team during service delivery.
· As a healthcare institution manager, plans, implements, and evaluates healthcare services while ensuring the cost-effective, socially beneficial, and legally compliant use of resources.
· Communicates effectively within the healthcare team and assumes different team roles when necessary.
· Is aware of the roles and responsibilities of other healthcare professionals within the team and behaves accordingly.
· Collaborates effectively and harmoniously with colleagues and professionals from other disciplines in clinical practice.
· Establishes effective communication with patients, their families, healthcare professionals, other disciplines, institutions, and organizations.
· Communicates effectively with individuals and groups who require special approaches and have diverse sociocultural backgrounds.
· Demonstrates a patient-centered approach by involving patients in decision-making processes during diagnosis, treatment, follow-up, and rehabilitation.
· When necessary, plans and conducts scientific research related to the population served, and utilizes findings—whether from their own studies or existing research—for the benefit of society.
· Accesses and critically evaluates current literature relevant to the medical profession.
· Applies evidence-based medicine principles in clinical decision-making.
· Uses information and communication technologies to enhance the effectiveness of healthcare delivery, research, and education.
· Understands the importance of rational diagnostic testing and rational drug use, and incorporates this awareness into patient diagnosis and treatment planning.
· Effectively manages individual workflows and career development.
· Demonstrates the ability to acquire and evaluate new information, integrate it with existing knowledge, apply it to professional practice, and adapt to changing conditions throughout their medical career.
· Selects appropriate learning resources and regulates their own learning process to improve the quality of healthcare services they provide.
· Identifies the learning needs of those under their supervision and supports their personal and professional development.
Healthcare Provider (Medical Doctor)
· Ethical and Professional Practitioner
· Health Advocate
· Leader and Manager
· Team Member
· Communicator
· Scientific and Analytical Thinker
· Lifelong Learner
Examinations and assessments are conducted in accordance with the regulations established by the Faculty of Medicine and the University Senate.
In Phases I, II, and III, assessment methods include:
- Midterm (module) exams
- Course board exams
- Objective Structured Practical Examinations (OSPE)
- Directly Observed Procedural Skills (DOPS)
- Assessment of Research and Social Responsibility Project Activities (ASSRED)
- Final exams
- Make-up and excuse exams
In Phases IV and V, formative assessments include:
- Case-Based Assessment (CBA)
- Evidence-Based Medicine Practice Evaluation (EBMPE)
Summative assessments at the end of each board include:
- Theoretical exams
- Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) / Structured oral exams
- Objective Structured Practical Examinations (OSPE)
- Make-up exams
Additionally, 360-Degree Professional Attitude and Behavior Evaluations are conducted during each Clinical Practice Board (CPB).
The final grade is the weighted average of the scores obtained from courses, practicals, and CPBs:
- In Phases I, II, and III: The average is calculated from course board exams, final or make-up exams.
- In Phases IV and V: It is based on CPB evaluations, final, and make-up exams.
- In Phase VI (Internship/Stage): It is calculated from the weighted average of internship evaluations based on the Internship Final Evaluation Form.
To pass to the next academic year (Phases I, II, III) or to be deemed successful in CPBs and internships (Phases IV, V, VI), students must achieve at least a CC grade (60–65 points) or a minimum of 60 out of 100, in accordance with Article 26 of the KAEU Education and Examination Regulation.
In calculating the final grade for students who take the make-up exam, the make-up exam score replaces the final exam score.
In Phases I, II, and III, students must score at least 50 points in both final and make-up exams to be considered successful.
In Phases IV and V, students must score a minimum of 60 points in theoretical exams to be eligible to sit for OSCEs. To pass the practical OSCE exams, they must also obtain at least 60 points.
The average score for each board is calculated by weighting 15% from the module exam and 85% from the board exam. The overall board average is determined according to pre-announced weightings. The final grade is calculated by combining 60% of the board average and 40% of the final exam. Students with a total score of 60 or above are promoted to the next academic year.
If all individual board exam scores are 60 or above and the average board exam score is 76 or higher, students are exempt from the final exam.
The CPB success grade consists of the weighted total of diagnostic, formative, and summative exams, and professional attitude and behavior evaluations.
Weightings are as follows (subject to change by Faculty Board decision within regulation limits):
- Theoretical exam: 35%
- OSCE: 35%
- Case-Based Assessment (CBA): 15%
- Evidence-Based Medicine Evaluation: 10%
- Professional attitude and behavior score: 5%
Phase VI (Stage/Internship Period), To be considered successful, students must complete a minimum number of core clinical skills and professional competencies defined by the relevant academic department. Grades, letter equivalents, coefficients, and levels used in assessment are determined according to faculty and university regulations.
Score Range |
Letter Grade |
GPA Coefficient |
Academic Status |
Included in GPA |
88–100 |
AA |
4.00 |
Pass |
Yes |
82–87 |
BA |
3.50 |
Pass |
Yes |
76–81 |
BB |
3.00 |
Pass |
Yes |
66–75 |
CB |
2.50 |
Pass |
Yes |
60–65 |
CC |
2.00 |
Pass |
Yes |
55–59 |
DC |
1.50 |
Fail |
Yes |
45–54 |
DD |
1.00 |
Fail |
Yes |
30–44 |
FD |
0.50 |
Fail |
Yes |
0–29 |
FF |
0.00 |
Fail |
Yes |
— |
F1 |
0.00 |
Fail (due to absenteeism) |
Yes |
— |
F2 |
0.00 |
Fail (did not attend the exam) |
Yes |
— |
F3 |
0.00 |
Fail (after resit exam) |
Yes |
— |
F4 |
0.00 |
Fail (retake required) |
Yes |
— |
B |
— |
Pass (for non-credit courses) |
No |
— |
K |
— |
Fail (for non-credit courses) |
No |
— |
M |
— |
Exempt (course exemption) |
No |
Grades from AA to CC are considered passing grades.In order to obtain a bachelor's degree in medicine, students must successfully complete all compulsory and elective courses/internships included in the program—along with activities such as family medicine outpatient observations, on-call shifts in emergency units, home visits to patients with chronic illnesses, preclinical research and presentations/seminars—amounting to a total of 360 ECTS credits. Additionally, students must achieve a cumulative GPA of at least 2.00 out of 4.00.
For the Quality Assurance of Higher Education Programs, The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education and other activities in higher education institutions., Each year, University Monitoring and Evaluation Reports are published, which are prepared within the framework of the criteria determined by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.The Annual Report on Foundation Higher Education Institutions, which includes academic, administrative, and financial data, is also published by YÖK each year. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the Regulations for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs: Creation and Approval of Teaching Programs:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans’ Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
To be admitted to this program, applicants must have completed secondary education or its equivalent and obtained a diploma, as well as achieved a sufficient score in the National University Placement Examination (LYS). Admission to the program is based on the criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). International students are accepted in accordance with the success criteria determined by the Senate.
Graduates of the Faculty of Medicine work in various health units, such as community health units, emergency departments of public hospitals, and other primary healthcare services, through a lottery organized by the Ministry of Health of the Republic of Turkey for compulsory service. Medical doctors who pass the Specialty Examination in Medicine begin working as physicians in hospitals of various universities or training and research hospitals affiliated with the Ministry of Health of the Republic of Turkey.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Higher Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Published on 23.11.2018 in the Official Gazette No. 30604, the "Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation"
Senate Decision of Our University:
Accepted by the Senate of Kırşehir Ahi Evran University on 25/09/2024 in the 2024/17-01 meeting decision, the Quality Assurance System Regulation
Accepted by the Senate of Kırşehir Ahi Evran University on 19/03/2025 in the 2025/07-04 meeting decision, the Quality Policy
The qualification is continuously valid.