Yeterlilik Kodu | TR0030010979 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sağlık Bilimleri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gülhane Hemşirelik Fakültesi Adres: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://ghf.sbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2023/01.01.2029 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir.Altı dönemden oluşan tıp fakültesi eğitimini başarı ile tamamlayarak 360 AKTS kredisi toplayan öğrenciler mezuniyet hakkı kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu veya özel sektörde hekim olarak istihdam olanakları bulunmaktadır. Uzmanlık ve Doktora eğitimi olanakları söz konusudur. Uzmanlık ve Dotora eğitimi sonrası akademik kariyer olanakları mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030010979
ISCO 08
ISCO 08
- Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Tıp Fakültesi’nin lisans eğitiminin temel amacı, öğrencilerin kurumsal imkanların elverdiği en üst düzeyde bilgi ve becerinin yanı sıra, uygun tutum ve davranış geliştirmiş bir şekilde yetişmelerini sağlamaktır. Her alanda olduğu gibi, modern bir eğitimin vazgeçilmezleri arasında olan tüm unsurlar Gülhane Tıp Fakültesi öğrencileri için de geçerli olup, bilgiye ulaşma yollarını kullanabilen, problem çözme becerileri gelişmiş, yaşam boyu öğrenmeyi öğrenmiş, kanıta dayalı tıp unsurlarına hakim, sorgulayıcı ve eleştirel düşünen, evrensel etik ilkelere sadakatle bağlı ve iyi bir hekim olmanın diğer tüm gerekliliklerini sağlamış hekimler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İnsan vücudunun hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar.
- Sağlığın temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
- Hastalıkların nedenlerini, organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
- Hastalıkların ve yaşamı tehdit eden durumların tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen hastalıkların epidemiyolojisi ve azaltılmasına yönelik yaklaşımlar bilgisine sahiptir.
- Sağlık politikaları, sağlık finansmanı ve sağlık yönetimi bağlamında ulusal ve uluslar arası sağlık sistemlerini değerlendirir.
- Yapılandırılmış ve sistematik yaklaşımla etkili iletişim tekniklerini uygulayarak hasta ve hasta yakınlarından tıbbi öykü (anamnez) alır, genel ve sistemik fizik ve ruhsal muayene yapar.
- Sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve tıbbi girişimleri uygular.
- Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
- Birinci basamak düzeyinde, hasta katılımını da sağlayarak tedavi ve izlem planı oluşturur ve uygular, gerekli durumlarda ikinci basamağa sevk eder.
- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
- Vaka yönetimi sürecinde (tanı, tedavi, izlem) kanıta dayalı tıp ve hasta merkezli bakım prensiplerini uygular.
- Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir.
- Bireylerin, ailelerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme; hastalık, yaralanma, kazalar ve özürlülüğü önlemeye yönelik uygun müdahaleleri (bilgilendirme, danışmanlık, sektörler arası işbirliği vb.) uygular.
- Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
- Farklı kaynaklardan ve veri tabanlarından bilgiye ulaşır, yorumlar ve kullanır.
- Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
- İletişim ve sosyal yetkinlik kazanır.
- Hekimlik uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
- Mevcut yasal düzenlemelere uygun, hekim sorumluluğunu bilerek, hasta ve hekim haklarını gözeterek mesleğini uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültasi, Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesine ulaşmak için: http://www.sbu.edu.tr/FileFolder/Dosyalar/5d3040c6/2017_10/gtf-egitim-ogretim-ve-sinav-yonergesi-ekim-2017-c978eac0.pdf bağlantısını kullanınız.Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir.
- (1) Gülhane Tıp Fakültesi sınavlarının değerlendirilmesinde kullanılan puanlar, notlar ve katsayılar aşağıdadır. Başarı Notu Katsayısı Puanın Açıklaması (100 Puan Üzerinden Karşılığı) AA 4,0 90-100 BA 3,5 80-89 BB 3,0 70-79 CB 2,5 65-69 CC 2,0 60-64 F 0 0-59 a)
- Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) (F) harf notu sınavdan başarılı olunamadığı anlamına gelir. c) MU (Muaf notu): Muafiyet sınavında başarılı olanlar ile yatay ve dikey geçiş ile gelenler ve daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda okurken alınıp başarılan derslere verilir.
- Bu derslere ait notlar ve AKTS kredileri aynı şekilde GANO hesabında kullanılır. d) DZ (Devamsız notu): Yarıyıl/yıl içinde derslere devam etmeyen, devamsızlık sınırını aşan öğrencilere DZ notu verilir ve öğretim elemanınca yarıyıl/yılsonu sınavından önce ilan edilir.
- Bu öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar. Değerlendirmelerde F notu gibi işlem görür. e) GR (Girmedi): Yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. f) Ayrıca, öğrencilerin not çizelgelerinde ve dosyalarında durumlarını gösteren aşağıdaki kısaltmalar ya da açıklamalar da kullanılabilir: S: Kredisiz dersler için “geçer” (Satisfactory), U: Kredisiz dersler için “geçmez” (Unsatisfactory)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2023/01.01.2029
- ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler ile Yurtdışı Kontenjanlarından kayıt hakkı kazanan öğrenciler kabul edilirler.
Kamu veya özel sektörde hekim olarak istihdam olanakları bulunmaktadır. Uzmanlık ve Doktora eğitimi olanakları söz konusudur. Uzmanlık ve Dotora eğitimi sonrası akademik kariyer olanakları mevcuttur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030010979 | |
Qualification Title | Medicine License | |
Awarding Body | University of Health Sciences | |
Awarding Body Contact | University of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gulhane Faculty of Nursing Address: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara | |
Awarding Body Url | https://ghf.sbu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030010979
- Be able to explain normal structure and functions of human cells, tissues, organs and systems, life cycle and effects of growth.
- Know fundamental and significant determinants of health, risk factors for the individual and the society, interaction between human and physical and social milieu.
- Understand causes, mechanisms and consequent impairments in structure and functions and findings caused by diseases.
- Know principles of diagnosis, management, prevention and rehabilitation of disease states and life-threatening conditions, epidemiology of frequent diseases and policies aimed at their reduction.
- Evaluate national and international health systems in the context of health policies, finance and administration.
- Perform medical history, general and systemic physical and psychological examination of patients and caregivers, utilizing structured and systematic approach and effective communication techniques.
- Practise basic diagnostic tests and medical interventions in order to define health problems, analyze and interpret findings and direct management, obtaining informed consent.
- Make clinical diagnoses, utilizing physical examination, results of diagnostic tests, functional evaluation and clinical reasoning.Compose and administer management and follow-up plans at the first stage level, providing also patient participation, refers to second stage healthcare when necessary.Keep medical and legal records in line with current regulations, prepare and present patient information (epicrisis, report, etc)
- Exercise principles of evidence-based medicine and patient-centered care in the process of case management (diagnosis, management, follow-up).
- Recognize life-threatening conditions, manages medical emergency situations.
- Implement appropriate interventions aimed at protection and improvement of well-being of individuals, families and the society, prevention of accidents and impairments (education, consultancy, interdisciplinary cooperation, etc).
- Gain competence to practice independently and assume responsibility.
- Access, comment and utilize knowledge from various sources.
- Improve self constantly in order to respond to scientific and technological advances, changes in professional practices and societal needs, using life-long learning skills.
- Gain communicative and social competence.
- Practice in line with ethical principles, recognize ethical dilemmas and utilize ethical reasoning principles in their solution.
- Practice medical profession in line with legal regulations, recognizing physicians responsibilities, patient and physician rights.
Qualification is continuous
