Yeterlilik Kodu

TR0030011651

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumBezmialem Vakıf Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTopkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://bezmialem.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Genel tıp doktorlar (aile hekimleri ve temel tedavi hizmeti veren hekimler dâhil); modern, tıbbın ilke ve yöntemlerini uygulayarak insanlardaki hastalıkları, rahatsızlıklar, yaralanmaları, ve diğer fiziksel ve ruhsal bozuklukları teşhis eder, bunların tedavisini yapar ve koruyucu önlemler alır, genel sağlık bakımını yaparlar.
  • Uygulamaları belirli hastalık kategorileri veya tedavi yöntemleriyle sınırlı değildir, bireylere ailelere ve topluma sürekli ve kapsamlı bir tıbbi bakım sağlanması sorumluluğunu üstlenebilirler. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik muayene dahil tanı girişimlerini, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Tedavi girişimlerini, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Koruyucu hekimlik girişimleri, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Görev tanımında yer alan girişim/yöntemleri, araçlarını ve bilişim teknolojilerini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Hizmetini güncel ve uygun bilgilere dayanarak sunar.
  • Hizmet sunumunda kendisinin ve diğer sağlık çalışanlarının sınırlılıklarına ve etkinlik alanlarına uygun destek alır.
  • Acil tıbbi durumlarda uygun ve etkili tanı ve tedavi girişimlerinde bulunur. Adli tıbbi durumlarda uygun ve etkili hizmet sunar.
  • Tıbbi laboratuvar ve görüntüleme gibi yüksek maliyetli yöntemleri maliyet etkili kullanır.
  • Çok sayıda tıbbi durumu etik ve etkili biçimde önceliklindedir.
  • Tıbbi durumların çözümünde zaman maliyetini uygun biçimde ayarlar.
  • Tıp etiğine ve mesleki kurallara uyar. Mesleğinin bilimsel gelişimine katkı verir.
  • Kendisinin ve meslektaşlarının sağlığını koruyarak hizmeti süreklileştirir.
  • Mesleki mevzuata uygun davranır.
  • Hasta mahremiyetine ve hasta verilerinin gizliliğine önem verir.
  • Tüm mesleki uygulamalarında uygun şekilde onam alır.
  • Mesleki haklarının bilincindedir ve gelişimine destek verir.
  • Hasta haklarına uygun mesleki uygulama yapar.
  • Ekibe uygun ve etkili katılım sağlar.
  • Ekip içi çatışmalarda çözümcül olur.
  • Multidisipliner görevlerde işbirliği yapar.
  • Ekip çalışmasında ekibin başarısını ön planda tutar.
  • Ekip çalışanlarının sınırlıklarına ve görevlerine saygı gösterir.
  • Ekip içi görevlerini tam ve zamanında yapar.
  • Ekibin üretken olması için çaba gösterir.
  • Sürekli öğrenmeyi önemser ve öğrenir (bilgi ve deneyimini geliştirir).
  • Tıbbi bilgiyi eleştirel gözle değerlendirir.
  • Kendisi dışındakilerin de öğrenmesini destekler.
  • Bilimsel veri eksikliğini fark eder, araştırır ve yaygınlaştırır.
  • Hastaya, yakınlarına ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir.
  • Sağlık hizmetinin etkinliğini arttırmayı önemser ve katılır.
  • Klinik yönetimini genel/yerel mevzuata uygun yürütür.
  • Kısıtlı kaynakları etkili kullanır.
  • Gereğinde liderliği üstlenir.
  • Profesyonellik ilkelerine uygun davranır.
  • Olağan üstü durumlarda yönetsel sorumluluk alır.
  • Sağlık alanındaki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Vücudun normal ve anormal işlevlerini fark ederek klinik uygulama yapar.
  • Bir bilimsel kanıtı basit ve etkili biçimde raporlar.
  • Bilimin açıklayamadığı/bilgisi dâhilinde olmayan patogenez durumlarını merak eder.
  • Kullandığı farmakolojik maddelerin etkinliklerini, etkileşimlerini ve yan etkilerini fark ederek kullanır.
  • Klinik uygulamasının her aşamasında kanıta dayalı uygulama yapar.
  • Tıbbi kanıtları eleştirel olarak değerlendirir.
  • Mesleki bilimsel dili kullanır.
  • Bilimsel araştırma tasarlama sorumluluğunu üstlenir.
  • Bilimsel araştırmaya dönüşebilen klinik sorular oluşturur.
  • Bilimsel toplantıları yeterliliğinin ötesinde yeni bilgiye ulaşmak için kullanır.
  • Bilimsel araştırmalar içinde araştırma kurallarına uygun yer alır.
  • Hastanın sorununun anlaşıldığına ve çözüldüğüne kanaat getirmesini önemser.
  • Hasta ve yakınlarının bilgi ve görüşlerini dinler ve dikkate alır.
  • Hasta ile ilgili tüm sağlık çalışanlarının bilgi ve görüşlerini dikkate alır.
  • Hastaya, yakınlarına ve ilgili sağlık çalışanlarına uygun sözlü bilgilendirme yapar.
  • Hasta için tüm paydaşların katılımı ile bakım/gelişim planı oluşturur.
  • Hasta ile ilgili tüm sağlık çalışanları ve kurumları uygun şekilde yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
  • Hizmetle ilgili uygun yazılı kayıt ve bilgilendirme yapar. Mesleki sosyal çevresi ile tutarlı ve düzeyli bir ilişki sürdürür.
  • Mesleki süreçlerin tamamında kültürel farklılıkları gözeterek iletişim kurar.
  • Mesleki süreçlerin tamamında muhataplarını etkili biçimde dinler, anlar ve cevaplar.
  • Hastanın sağlığını korur ve geliştirir.
  • Yakın bölgedeki nüfusun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde yer alır.
  • Ülke nüfusunun sağlık göstergelerinin tespitinde yer alır.
  • Ülke nüfusunun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde aktif ve etkili biçimde yer alır.
  • Çevreyi koruma etkinliklerine aktif katılım sağlar.
  • İş güvenliği uygulamalarına aktif katılım sağlar.
  • İnsan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde aktif ve etkili biçimde yer alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 360’dır. Öğrencilerin tüm zorunlu stajlarını ve intern eğitimlerini belirtilen sürede ve tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Genel tıp doktorlar (aile hekimleri ve temel tedavi hizmeti veren hekimler dâhil); modern, tıbbın ilke ve yöntemlerini uygulayarakinsanlardaki hastalıkları, rahatsızlıklar, yaralanmaları, ve diğer fiziksel ve ruhsal bozuklukları teşhis eder, bunların tedavisini yapar ve koruyucu önlemler alır, genel sağlık bakımını yaparlar. Uygulamaları belirli hastalık kategorileri veya tedavi yöntemleriyle sınırlı değildir, bireylere ailelere ve topluma sürekli ve kapsamlı bir tıbbi bakım sağlanması sorumluluğunu üstlenebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030011651


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bezmialem Vakıf Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Genel tıp doktorlar (aile hekimleri ve temel tedavi hizmeti veren hekimler dâhil); modern, tıbbın ilke ve yöntemlerini uygulayarak insanlardaki hastalıkları, rahatsızlıklar, yaralanmaları, ve diğer fiziksel ve ruhsal bozuklukları teşhis eder, bunların tedavisini yapar ve koruyucu önlemler alır, genel sağlık bakımını yaparlar.
  • Uygulamaları belirli hastalık kategorileri veya tedavi yöntemleriyle sınırlı değildir, bireylere ailelere ve topluma sürekli ve kapsamlı bir tıbbi bakım sağlanması sorumluluğunu üstlenebilirler. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik muayene dahil tanı girişimlerini, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Tedavi girişimlerini, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Koruyucu hekimlik girişimleri, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Görev tanımında yer alan girişim/yöntemleri, araçlarını ve bilişim teknolojilerini uygun ve tam olarak kullanır.
  • Hizmetini güncel ve uygun bilgilere dayanarak sunar.
  • Hizmet sunumunda kendisinin ve diğer sağlık çalışanlarının sınırlılıklarına ve etkinlik alanlarına uygun destek alır.
  • Acil tıbbi durumlarda uygun ve etkili tanı ve tedavi girişimlerinde bulunur. Adli tıbbi durumlarda uygun ve etkili hizmet sunar.
  • Tıbbi laboratuvar ve görüntüleme gibi yüksek maliyetli yöntemleri maliyet etkili kullanır.
  • Çok sayıda tıbbi durumu etik ve etkili biçimde önceliklindedir.
  • Tıbbi durumların çözümünde zaman maliyetini uygun biçimde ayarlar.
  • Tıp etiğine ve mesleki kurallara uyar. Mesleğinin bilimsel gelişimine katkı verir.
  • Kendisinin ve meslektaşlarının sağlığını koruyarak hizmeti süreklileştirir.
  • Mesleki mevzuata uygun davranır.
  • Hasta mahremiyetine ve hasta verilerinin gizliliğine önem verir.
  • Tüm mesleki uygulamalarında uygun şekilde onam alır.
  • Mesleki haklarının bilincindedir ve gelişimine destek verir.
  • Hasta haklarına uygun mesleki uygulama yapar.
  • Ekibe uygun ve etkili katılım sağlar.
  • Ekip içi çatışmalarda çözümcül olur.
  • Multidisipliner görevlerde işbirliği yapar.
  • Ekip çalışmasında ekibin başarısını ön planda tutar.
  • Ekip çalışanlarının sınırlıklarına ve görevlerine saygı gösterir.
  • Ekip içi görevlerini tam ve zamanında yapar.
  • Ekibin üretken olması için çaba gösterir.
  • Sürekli öğrenmeyi önemser ve öğrenir (bilgi ve deneyimini geliştirir).
  • Tıbbi bilgiyi eleştirel gözle değerlendirir.
  • Kendisi dışındakilerin de öğrenmesini destekler.
  • Bilimsel veri eksikliğini fark eder, araştırır ve yaygınlaştırır.
  • Hastaya, yakınlarına ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir.
  • Sağlık hizmetinin etkinliğini arttırmayı önemser ve katılır.
  • Klinik yönetimini genel/yerel mevzuata uygun yürütür.
  • Kısıtlı kaynakları etkili kullanır.
  • Gereğinde liderliği üstlenir.
  • Profesyonellik ilkelerine uygun davranır.
  • Olağan üstü durumlarda yönetsel sorumluluk alır.
  • Sağlık alanındaki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Vücudun normal ve anormal işlevlerini fark ederek klinik uygulama yapar.
  • Bir bilimsel kanıtı basit ve etkili biçimde raporlar.
  • Bilimin açıklayamadığı/bilgisi dâhilinde olmayan patogenez durumlarını merak eder.
  • Kullandığı farmakolojik maddelerin etkinliklerini, etkileşimlerini ve yan etkilerini fark ederek kullanır.
  • Klinik uygulamasının her aşamasında kanıta dayalı uygulama yapar.
  • Tıbbi kanıtları eleştirel olarak değerlendirir.
  • Mesleki bilimsel dili kullanır.
  • Bilimsel araştırma tasarlama sorumluluğunu üstlenir.
  • Bilimsel araştırmaya dönüşebilen klinik sorular oluşturur.
  • Bilimsel toplantıları yeterliliğinin ötesinde yeni bilgiye ulaşmak için kullanır.
  • Bilimsel araştırmalar içinde araştırma kurallarına uygun yer alır.
  • Hastanın sorununun anlaşıldığına ve çözüldüğüne kanaat getirmesini önemser.
  • Hasta ve yakınlarının bilgi ve görüşlerini dinler ve dikkate alır.
  • Hasta ile ilgili tüm sağlık çalışanlarının bilgi ve görüşlerini dikkate alır.
  • Hastaya, yakınlarına ve ilgili sağlık çalışanlarına uygun sözlü bilgilendirme yapar.
  • Hasta için tüm paydaşların katılımı ile bakım/gelişim planı oluşturur.
  • Hasta ile ilgili tüm sağlık çalışanları ve kurumları uygun şekilde yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
  • Hizmetle ilgili uygun yazılı kayıt ve bilgilendirme yapar. Mesleki sosyal çevresi ile tutarlı ve düzeyli bir ilişki sürdürür.
  • Mesleki süreçlerin tamamında kültürel farklılıkları gözeterek iletişim kurar.
  • Mesleki süreçlerin tamamında muhataplarını etkili biçimde dinler, anlar ve cevaplar.
  • Hastanın sağlığını korur ve geliştirir.
  • Yakın bölgedeki nüfusun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde yer alır.
  • Ülke nüfusunun sağlık göstergelerinin tespitinde yer alır.
  • Ülke nüfusunun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde aktif ve etkili biçimde yer alır.
  • Çevreyi koruma etkinliklerine aktif katılım sağlar.
  • İş güvenliği uygulamalarına aktif katılım sağlar.
  • İnsan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde aktif ve etkili biçimde yer alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 360’dır. Öğrencilerin tüm zorunlu stajlarını ve intern eğitimlerini belirtilen sürede ve tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Genel tıp doktorlar (aile hekimleri ve temel tedavi hizmeti veren hekimler dâhil); modern, tıbbın ilke ve yöntemlerini uygulayarakinsanlardaki hastalıkları, rahatsızlıklar, yaralanmaları, ve diğer fiziksel ve ruhsal bozuklukları teşhis eder, bunların tedavisini yapar ve koruyucu önlemler alır, genel sağlık bakımını yaparlar. Uygulamaları belirli hastalık kategorileri veya tedavi yöntemleriyle sınırlı değildir, bireylere ailelere ve topluma sürekli ve kapsamlı bir tıbbi bakım sağlanması sorumluluğunu üstlenebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011651

Qualification Title
Tıp Fakültesi Undergraduate
Awarding BodyBezmialem Vakif University
Awarding Body ContactTopkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul
Awarding Body Urlhttp://bezmialem.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Service Provider (uses diagnostic procedures, including physical examination and tools, and information technology appropriately and fully • uses treatment interventions, tools and information technology appropriately and fully • uses preventive medicine initiatives, tools and information technology appropriately and fully • Uses the initiatives / methods, tools and information technologies in the job description appropriately and fully • Provide services based on up-to-date and appropriate information • Get appropriate support for the limitations and activity areas for themselves and other health professionals in service provision • Provide appropriate and effective diagnostic and treatment interventions in emergency medical situations • Provide appropriate and effective services in forensic medical situations • Cost effective use of costly methods such as medical laboratories and imaging • Numerous medical conditions are ethically and effectively prioritized • Resolution of medical conditions also set the time cost appropriately)Professional value and responsibility (Adheres to medical ethics and professional rules • Contributes to the scientific development of the profession • Continues service by protecting the health of himself / herself and colleagues • Acts in accordance with professional legislation • Concentrates on patient confidentiality and confidentiality of patient data • Appoints appropriately in all professional practices • Awareness of professional rights and support for development • Appropriate professional practice for patient rights)Team Member (Appropriate for the team and effective participation) • Resolves in team conflicts • Cooperates in multidisciplinary tasks • Plans the success of the team in team work • Respects the limitations and tasks of team employees • Makes in-team tasks complete and timely • Team is productive effort)Learners and Teachers (cares about learning and learns (develops knowledge and experience) • Critically evaluates medical knowledge • Supports learning outside oneself • Recognizes, explores and disseminates the lack of scientific data • Educates the patient, Responsible for life-long learning)Manager (It is important to increase the effectiveness of health care • Conduct clinical management in compliance with general / local regulations • Effectively use limited resources • Take leadership if necessary • Act in accordance with professional principles • Take managerial responsibility in extraordinary situations • Monitor and evaluate events / )Scientificity (Clinical practice recognizing the normal and abnormal functions of the body) • Reports a simple and effective scientific evidence • Appreciates the pathogenesis situations that the scientist can not explain / is not informed • Uses the activities, interactions and side effects of the pharmacological substances used • Realizes the clinical application based practice at every stage • Critically evaluates medical evidence • Uses professional scientific language • Responsible for designing scientific research • Creates clinical questions that can be transformed into scientific research • Uses scientific meetings to reach new knowledge beyond proficiency • Takes place in scientific research in accordance with research rules)Communicate with the patient (It is important to convince the patient that the problem is understood and resolved. • Listens and considers the knowledge and opinions of the patient and his / her relatives. • Takes into consideration the knowledge and opinions of all the health workers related to the patient. • Orally informs the patient, • Develops a care / development plan with the participation of all stakeholders • Informs all healthcare professionals and institutions in writing and orally about the pati

Key Competencies-
Further Info

Examinations, assessment and evaluations are carried out on the basis of Bezmiâlem Vakif University Faculty of Medicine Education - Instruction and Examination Directive . The success of the student on the subject is determined by the relevant teaching staff according to the results of the final exam and the final exam, if there is a midterm exam and studies. For each course taken by the students, one of the graduation marks at the end of the period specified in the academic calendar is appreciated by the instructor concerned. The system of grading to be used is determined by the SenateThe education period at the Faculty of Medicine is six years. Successful completion of all courses in the curriculum with a total of 360 ECTS credits is sufficient for graduation.

Quality Assurance-
Access Requirements

In order to register the program, it is necessary to be successful by taking the determined base score in the exams organized by OSYM. A student who is studying in an equivalent program at home or abroad may apply for lateral (undergrduate) transfer if the quota is opened by the university. The acceptance of students is the result of evaluating the success status of the applicants. Students who come from abroad under the student exchange program approved by the university and bounded by an agreement can register. Students are required to certify English Language Proficiency in order to register for the program. International students are accepted on the basis of their internationally validated SAT, ACT, or secondary school graduation notes in the framework of the International or Foreign Student Application, Admission and Registration Directive .

Conditions for SuccessThe education period at the Faculty of Medicine is six years. Successful completion of all courses in the curriculum with a total of 360 ECTS credits is sufficient for graduation. Students who are enrolled in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to graduate and must be successful with at least a CC grade from all courses envisaged in the curriculum. The minimum ECTS required to be earned for graduation is 360. It is obligatory that all compulsory internships and internships of the students are completed and completed within the stated period.
Progression Paths (Relationship Type)

General medical doctors (including family physicians and physicians providing basic treatment services); modern diagnoses and treats diseases, discomforts, injuries, and other physical and mental disorders of people by applying the principles and methods of medicine, carries out preventive measures and provides general health care. Applications are not limited to specific disease categories or treatment modalities, and individuals may be responsible for ensuring continuous and comprehensive medical care for their families and colleagues.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011651


Qualification Title
Tıp Fakültesi Undergraduate

Awarding Body
Bezmialem Vakif University

Awarding Body Contact
Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Service Provider (uses diagnostic procedures, including physical examination and tools, and information technology appropriately and fully • uses treatment interventions, tools and information technology appropriately and fully • uses preventive medicine initiatives, tools and information technology appropriately and fully • Uses the initiatives / methods, tools and information technologies in the job description appropriately and fully • Provide services based on up-to-date and appropriate information • Get appropriate support for the limitations and activity areas for themselves and other health professionals in service provision • Provide appropriate and effective diagnostic and treatment interventions in emergency medical situations • Provide appropriate and effective services in forensic medical situations • Cost effective use of costly methods such as medical laboratories and imaging • Numerous medical conditions are ethically and effectively prioritized • Resolution of medical conditions also set the time cost appropriately)Professional value and responsibility (Adheres to medical ethics and professional rules • Contributes to the scientific development of the profession • Continues service by protecting the health of himself / herself and colleagues • Acts in accordance with professional legislation • Concentrates on patient confidentiality and confidentiality of patient data • Appoints appropriately in all professional practices • Awareness of professional rights and support for development • Appropriate professional practice for patient rights)Team Member (Appropriate for the team and effective participation) • Resolves in team conflicts • Cooperates in multidisciplinary tasks • Plans the success of the team in team work • Respects the limitations and tasks of team employees • Makes in-team tasks complete and timely • Team is productive effort)Learners and Teachers (cares about learning and learns (develops knowledge and experience) • Critically evaluates medical knowledge • Supports learning outside oneself • Recognizes, explores and disseminates the lack of scientific data • Educates the patient, Responsible for life-long learning)Manager (It is important to increase the effectiveness of health care • Conduct clinical management in compliance with general / local regulations • Effectively use limited resources • Take leadership if necessary • Act in accordance with professional principles • Take managerial responsibility in extraordinary situations • Monitor and evaluate events / )Scientificity (Clinical practice recognizing the normal and abnormal functions of the body) • Reports a simple and effective scientific evidence • Appreciates the pathogenesis situations that the scientist can not explain / is not informed • Uses the activities, interactions and side effects of the pharmacological substances used • Realizes the clinical application based practice at every stage • Critically evaluates medical evidence • Uses professional scientific language • Responsible for designing scientific research • Creates clinical questions that can be transformed into scientific research • Uses scientific meetings to reach new knowledge beyond proficiency • Takes place in scientific research in accordance with research rules)Communicate with the patient (It is important to convince the patient that the problem is understood and resolved. • Listens and considers the knowledge and opinions of the patient and his / her relatives. • Takes into consideration the knowledge and opinions of all the health workers related to the patient. • Orally informs the patient, • Develops a care / development plan with the participation of all stakeholders • Informs all healthcare professionals and institutions in writing and orally about the pati


Key Competencies
-

Further Info

Examinations, assessment and evaluations are carried out on the basis of Bezmiâlem Vakif University Faculty of Medicine Education - Instruction and Examination Directive . The success of the student on the subject is determined by the relevant teaching staff according to the results of the final exam and the final exam, if there is a midterm exam and studies. For each course taken by the students, one of the graduation marks at the end of the period specified in the academic calendar is appreciated by the instructor concerned. The system of grading to be used is determined by the SenateThe education period at the Faculty of Medicine is six years. Successful completion of all courses in the curriculum with a total of 360 ECTS credits is sufficient for graduation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In order to register the program, it is necessary to be successful by taking the determined base score in the exams organized by OSYM. A student who is studying in an equivalent program at home or abroad may apply for lateral (undergrduate) transfer if the quota is opened by the university. The acceptance of students is the result of evaluating the success status of the applicants. Students who come from abroad under the student exchange program approved by the university and bounded by an agreement can register. Students are required to certify English Language Proficiency in order to register for the program. International students are accepted on the basis of their internationally validated SAT, ACT, or secondary school graduation notes in the framework of the International or Foreign Student Application, Admission and Registration Directive .


Conditions for Success
The education period at the Faculty of Medicine is six years. Successful completion of all courses in the curriculum with a total of 360 ECTS credits is sufficient for graduation. Students who are enrolled in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to graduate and must be successful with at least a CC grade from all courses envisaged in the curriculum. The minimum ECTS required to be earned for graduation is 360. It is obligatory that all compulsory internships and internships of the students are completed and completed within the stated period.

Progression Paths (Relationship Type)

General medical doctors (including family physicians and physicians providing basic treatment services); modern diagnoses and treats diseases, discomforts, injuries, and other physical and mental disorders of people by applying the principles and methods of medicine, carries out preventive measures and provides general health care. Applications are not limited to specific disease categories or treatment modalities, and individuals may be responsible for ensuring continuous and comprehensive medical care for their families and colleagues.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode