Yeterlilik Kodu

TR0030013610

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
  • Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Yeni Program Çıktısı Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tıp Fakültesinde tüm dönemlerde yapılan sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Sınavların değerlendirilmesinde kullanılan not, derece ve katsayılar aşağıdaki gibidir: a) Sınav notları: Puanlar Dereceler 95-100 Pekiyi 85-94 İyi-Pekiyi 75-84 İyi 65-74 Orta-İyi 60-64 Orta 0-59 Başarısız G Geçer K Kalır F1 Başarısız F2 Başarısız F3 Başarısız b) Bunlardan bir dersten Pekiyi, İyi-Pekiyi, İyi, Orta-İyi, Orta ve Geçer derecesini elde eden öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. c) Puan değeri harfler ile belirtilen notlar şunlardır: 1) G: Başarılı olunan Tıp dışı ortak zorunlu ve/veya seçmeli dersler için verilen nottur. G notu ortalamaya katılmaz. 2) K: Başarısız olunan Tıp dışı ortak zorunlu ve/veya seçmeli dersler için verilen nottur. K notu ortalamaya katılmaz. 3) F1: Mazeretsiz, devamsız. Dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencinin aldığı nottur. I, II ve III üncü dönemlerde F1 notu alan öğrenci doğrudan sınıfta kalır ve IV, V ve VI ncı dönemlerde stajı tekrar eder. 4) F2: Devamlı. Sınava girme hakkı olduğu hâlde sınava girmemiş öğrencinin aldığı nottur (Puan=0). I, II ve III üncü dönemlerde dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavlarına girme hakkı vardır, IV üncü ve V inci dönemlerde stajı tekrar etmeden bütünleme sınavına girebilir. 5) F3: Mazeretli, devamsız. I, II ve III üncü dönemlerde bir ders kurulunda, Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir mazereti nedeniyle devamsızlık sınırını aşmış olan öğrenciler, ders kurulu veya dönem sonunda, o ders kurulundan mazeret sınavına alınır. I. II. ve III. dönemlerde okutulan dersler ders kurulları şeklinde verilir. Ders kurulu sınavı ara sınav yerine geçer. Her dönemin sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden en erken 15 gün sonra olmak üzere Fakülte Kurulunun tespit edeceği tarihlerde, o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınava Dönem sonu sınavı denir. Bir ders kurulunda her dersin kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci, ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50’nin altında not alırsa o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir. Dönem sonu ve bütünleme sınavı notu belirlenirken baraj uygulanmaz. Dönem Sonu Başarı Notu: Ders kurulları ortalama notunun %60’ı ile dönem sonu sınavında alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, dönem sonu sınavından en az 50 alması ve dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. IV. ve V. dönemde staj sonu ve bütünleme sınavlarında başarı notu hesaplanırken, öğrencinin staj süresince yapmış olduğu çalışmalar ve uygulamalar staj karnesi ile değerlendirilir ve pratik sınav notu olarak staj başarı notuna katkıda bulunur. Staj karnesi, başarı notuna; 100 puan üzerinden değerlendirilip, %10 oranında olacak şekilde katkıda bulunur. Teorik sınavlar, etkinliği bilimsel olarak gösterilmiş ve Fakülte Kurulunun tanımladığı yöntemlerden birisi kullanılarak, hem yazılı hem de sözlü sınav şeklinde düzenlenir. Teorik ve sözlü sınav notu 100 puan üzerinden değerlendirilip, teorik sınav notu %40, sözlü sınav notu ise %50 oranında staj sonu notuna katkıda bulunur. Teorik sınavdan 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenci sözlü sınava giremez. İntörn doktorluk döneminde öğrencilerin başarısı intörn karneleri dikkate alınarak 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Başarı notu 60 ve üzeridir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Fakülteye öğrenci olarak kayıt yaptırabilmek için; a) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavla Fakülteye yerleştirilmiş olmak, b) Yatay geçiş ile Fakülteye kabul edilmiş olmak, c) İlgili mevzuat hükümlerine göre yerleştirilmesine karar verilen yabancı uyruklu öğrenci olmak, ç) Önceden Fakülte öğrencisi iken kaydı silindikten sonra ilgili mevzuat hükümlerine göre Fakültede eğitimine yeniden devam etmesine karar verilmiş olmak şartlarından birinin gerçekleşmesi gerekir.

Başarma ŞartlarıTıp Fakültesi'nde eğitim süresi altı yıldır. Programda mevcut olan (toplam 360 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde asistan hekim (araştırma görevlisi) olarak çalışırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013610


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
  • Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Yeni Program Çıktısı Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tıp Fakültesinde tüm dönemlerde yapılan sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Sınavların değerlendirilmesinde kullanılan not, derece ve katsayılar aşağıdaki gibidir: a) Sınav notları: Puanlar Dereceler 95-100 Pekiyi 85-94 İyi-Pekiyi 75-84 İyi 65-74 Orta-İyi 60-64 Orta 0-59 Başarısız G Geçer K Kalır F1 Başarısız F2 Başarısız F3 Başarısız b) Bunlardan bir dersten Pekiyi, İyi-Pekiyi, İyi, Orta-İyi, Orta ve Geçer derecesini elde eden öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. c) Puan değeri harfler ile belirtilen notlar şunlardır: 1) G: Başarılı olunan Tıp dışı ortak zorunlu ve/veya seçmeli dersler için verilen nottur. G notu ortalamaya katılmaz. 2) K: Başarısız olunan Tıp dışı ortak zorunlu ve/veya seçmeli dersler için verilen nottur. K notu ortalamaya katılmaz. 3) F1: Mazeretsiz, devamsız. Dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencinin aldığı nottur. I, II ve III üncü dönemlerde F1 notu alan öğrenci doğrudan sınıfta kalır ve IV, V ve VI ncı dönemlerde stajı tekrar eder. 4) F2: Devamlı. Sınava girme hakkı olduğu hâlde sınava girmemiş öğrencinin aldığı nottur (Puan=0). I, II ve III üncü dönemlerde dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavlarına girme hakkı vardır, IV üncü ve V inci dönemlerde stajı tekrar etmeden bütünleme sınavına girebilir. 5) F3: Mazeretli, devamsız. I, II ve III üncü dönemlerde bir ders kurulunda, Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir mazereti nedeniyle devamsızlık sınırını aşmış olan öğrenciler, ders kurulu veya dönem sonunda, o ders kurulundan mazeret sınavına alınır. I. II. ve III. dönemlerde okutulan dersler ders kurulları şeklinde verilir. Ders kurulu sınavı ara sınav yerine geçer. Her dönemin sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden en erken 15 gün sonra olmak üzere Fakülte Kurulunun tespit edeceği tarihlerde, o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınava Dönem sonu sınavı denir. Bir ders kurulunda her dersin kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci, ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50’nin altında not alırsa o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir. Dönem sonu ve bütünleme sınavı notu belirlenirken baraj uygulanmaz. Dönem Sonu Başarı Notu: Ders kurulları ortalama notunun %60’ı ile dönem sonu sınavında alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, dönem sonu sınavından en az 50 alması ve dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. IV. ve V. dönemde staj sonu ve bütünleme sınavlarında başarı notu hesaplanırken, öğrencinin staj süresince yapmış olduğu çalışmalar ve uygulamalar staj karnesi ile değerlendirilir ve pratik sınav notu olarak staj başarı notuna katkıda bulunur. Staj karnesi, başarı notuna; 100 puan üzerinden değerlendirilip, %10 oranında olacak şekilde katkıda bulunur. Teorik sınavlar, etkinliği bilimsel olarak gösterilmiş ve Fakülte Kurulunun tanımladığı yöntemlerden birisi kullanılarak, hem yazılı hem de sözlü sınav şeklinde düzenlenir. Teorik ve sözlü sınav notu 100 puan üzerinden değerlendirilip, teorik sınav notu %40, sözlü sınav notu ise %50 oranında staj sonu notuna katkıda bulunur. Teorik sınavdan 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenci sözlü sınava giremez. İntörn doktorluk döneminde öğrencilerin başarısı intörn karneleri dikkate alınarak 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Başarı notu 60 ve üzeridir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Fakülteye öğrenci olarak kayıt yaptırabilmek için; a) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavla Fakülteye yerleştirilmiş olmak, b) Yatay geçiş ile Fakülteye kabul edilmiş olmak, c) İlgili mevzuat hükümlerine göre yerleştirilmesine karar verilen yabancı uyruklu öğrenci olmak, ç) Önceden Fakülte öğrencisi iken kaydı silindikten sonra ilgili mevzuat hükümlerine göre Fakültede eğitimine yeniden devam etmesine karar verilmiş olmak şartlarından birinin gerçekleşmesi gerekir.


Başarma Şartları
Tıp Fakültesi'nde eğitim süresi altı yıldır. Programda mevcut olan (toplam 360 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde asistan hekim (araştırma görevlisi) olarak çalışırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013610

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Has textbooks, including basic and current information in the field of Health, application tools and accessories and multimedia training tools and other advanced theoretical and practical resources knowledge.
  • Has the nature of knowledge, and the source, limits, accuracy, reliability and validity of the assessment knowledge.
  • Has access to scientific knowledge in the field of health, the current literature, monitoring, evaluation and applying knowledge.
  • Using the knowledge and skills acquired in the advanced field of health reviews and evaluates scientifically proven data, identifies problems, analyze, research and develop solutions based on evidence of professional and ethical values​​, share information, makes team work.
  • Uses information technology to the field of health care and research.
  • Using advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of health, makes health education for individual, family and community.
  • To generate a solution in issues specific to the field in line with scientific data / evidence.
  • Yeni Program Çıktısı Executes a study independently using advanced knowledge and experience related to the health field and takes responsibility as a team member in collaboration with other professional groups working in this field.
  • Evaluates a critical approach in advanced knowledge and skills acquired in the field of health. Informs the relevant people and institutions on issues related to the field of health, transfers ideas and solutions to problems in written and oral, listens to the thoughts, desires and expectations about the people and institutions.
  • Collects, reviews and implements data related to the field of health, collaborates with people of related disciplines in the stage of results announcement and acts in accordance with the social, scientific, cultural and ethical values.
  • Takes responsibility individually and as a team member to solve complex and unforeseen problems in applications related to the field of health. Determines the learning goals and indicates that learning has learned.
  • Shares the thoughts on issues related to the field of health and proposals for solutions of the problems by supporting quantitative and qualitative data in teamwork as an effective member of the process with people who are expert and not. Act in accordance with quality management and its processes and involved in these processes.
  • Under the responsibility of the employees within the framework of a project development plans and manages the activities, and monitors and evaluates the process.
  • Determines the learning resources and accesses to resources effectively / fastly.
  • Organizes events and projects in collaboration with other professional groups for the social environment with a sense of social responsibility, and implements them.
  • Conscious and implements about individuals and public health, environmental protection and occupational safety to include infants and children.
  • Fulfills the responsibility generating scientific knowledge specific to the field / conducts research in descriptive level. Indicates that lifelong learning is adopted, development is turned on and this behavior is continued.
  • Followed knowledge inthe field using the one foreign language at least the European Language Portfolio B1 General Level. Act in accordance with the rules of professional ethics and duties, rights and responsibilities relevant laws, regulations, legislation as individuals.
  • Decides and implements ways of accessing information.
  • Uses information and communication technologies with computer software at least European Computer Driving Licence level required by the field.
  • Becomes a role model to colleagues and an example to he community with professional identity.
  • Monitors and evaluates events / developments in the field of health on the agenda of the society and the world Able to understand the healthy and / or sick individual structure, physiological functions and the behaviors; the relationship between health of the individual and the physical and social environment.
  • Communicates effectively orally and in writing. Has the knowledge and skills of intercultural communication.
  • Knows the importance of ethical principles and ethics committees in education-application and research fields for the individual and society.
  • Documents the professional activities and practices effectively and safely / maintains accurate and efficient record.
Key Competencies-
Further Info

Faculty of Medicine is considered a score out of 100 examinations in all periods. Not used in the evaluation of examinations, degrees and coefficients are as follows: a) Examination notes: Points Notes Coefficient Degrees 95-100 Well, 85-94 Well-Well 75-84 Good 65-74 Mid-Good 60-64 Central Failed 0-59 F Pass G (compulsory and non-medical courses) b) Failing grades are: 1) F1: unexcused, absent. Final Exam and the student is not right to take the exam for the note. I, II and III. Directly to the classroom the student received a grade of F1 remains periods IV, V and VI. Internship period is repeated. 2) F2: Continuous. Note that, although it is right to take the exam the student incurred for the exam (score = 0). I, II and III. Final Exam Final Exam and have the right to enter periods, IV. and V. Make-up without having to re-enter practice exam periods. 3) F3: Test result evaluation failed (from 0-59), which is the grade given to the student. 4) F4: Excuse, staple. I, II and III. The board of a lecture periods, due to the absence of the Board of Directors adopted an excuse for students who exceed the limit of, course, or at the end of the period, excuse the board examination in that course. I. II. and III. periods is given in the form of courses taught course committees. Midterm exam replaces the course committee. At the end of each semester at the earliest 15 days after the end of the final course exam board, including the dates to be determined by the Board of the Faculty, he taught in year exam Final exam covering the entire course called boards. Each course is a course committee has its own threshold. Limit of the dam is 50%. The student, course exam courses that make up the board not less than 50% if one or more of the branches acquired 50% of the total score of the branch points and the points difference between the total test score is determined by deducting the course board exam. End of the period and the completion of the dam exam grade will be determined. Final Passing Score: 60% of course grade boards with an average of 40% from the final exam grade is the grade obtained by the collection. In order to make a top-class student, to take the final exam and a final grade of at least 50 out of 100 must be at least 60. IV. and V. End of internship and make-up exams in the calculation of grade of the student during the internship internship certificate with his studies and applications are evaluated and contribute to the achievement score an internship as a practical exam. Internship passing grade: Grade 60 points and above. Term Grade: Period IV and V, the average of the grades of pass internship. The success of the students in the intern intern doctor scorecards are evaluated by taking into consideration a score out of 100. The grade 60 and above.

Quality Assurance-
Access Requirements

In order to register as a student in the faculty; a) Student Selection and Placement Center (SSPC) examination conducted by the Faculty to be placed, b) a transfer to be agreed with the Faculty, c) the decision to be placed in accordance with the provisions of the relevant legislation to foreign students, d) While pre-registration for faculty student again after removing the continued education of the faculty by the relevant legislation must take one of the terms to be decided.

Conditions for SuccessEducation at the Faculty of Medicine is six years. A total of 360 ECTS credits for graduation successfully complete all courses in the curriculum of education and to have a weighted grade point average of at least 60 out of 100 is sufficient.
Progression Paths (Relationship Type)

Faculty of Medicine, community health and primary health care units, emergency departments of public hospitals, such as running a variety of health units. Medical Specialization Exam is held twice each year, a variety of medical doctors, universities, hospitals, managed or TC Work as physician training and research hospitals belonging to the Ministry of Health.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013610


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Has textbooks, including basic and current information in the field of Health, application tools and accessories and multimedia training tools and other advanced theoretical and practical resources knowledge.
  • Has the nature of knowledge, and the source, limits, accuracy, reliability and validity of the assessment knowledge.
  • Has access to scientific knowledge in the field of health, the current literature, monitoring, evaluation and applying knowledge.
  • Using the knowledge and skills acquired in the advanced field of health reviews and evaluates scientifically proven data, identifies problems, analyze, research and develop solutions based on evidence of professional and ethical values​​, share information, makes team work.
  • Uses information technology to the field of health care and research.
  • Using advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of health, makes health education for individual, family and community.
  • To generate a solution in issues specific to the field in line with scientific data / evidence.
  • Yeni Program Çıktısı Executes a study independently using advanced knowledge and experience related to the health field and takes responsibility as a team member in collaboration with other professional groups working in this field.
  • Evaluates a critical approach in advanced knowledge and skills acquired in the field of health. Informs the relevant people and institutions on issues related to the field of health, transfers ideas and solutions to problems in written and oral, listens to the thoughts, desires and expectations about the people and institutions.
  • Collects, reviews and implements data related to the field of health, collaborates with people of related disciplines in the stage of results announcement and acts in accordance with the social, scientific, cultural and ethical values.
  • Takes responsibility individually and as a team member to solve complex and unforeseen problems in applications related to the field of health. Determines the learning goals and indicates that learning has learned.
  • Shares the thoughts on issues related to the field of health and proposals for solutions of the problems by supporting quantitative and qualitative data in teamwork as an effective member of the process with people who are expert and not. Act in accordance with quality management and its processes and involved in these processes.
  • Under the responsibility of the employees within the framework of a project development plans and manages the activities, and monitors and evaluates the process.
  • Determines the learning resources and accesses to resources effectively / fastly.
  • Organizes events and projects in collaboration with other professional groups for the social environment with a sense of social responsibility, and implements them.
  • Conscious and implements about individuals and public health, environmental protection and occupational safety to include infants and children.
  • Fulfills the responsibility generating scientific knowledge specific to the field / conducts research in descriptive level. Indicates that lifelong learning is adopted, development is turned on and this behavior is continued.
  • Followed knowledge inthe field using the one foreign language at least the European Language Portfolio B1 General Level. Act in accordance with the rules of professional ethics and duties, rights and responsibilities relevant laws, regulations, legislation as individuals.
  • Decides and implements ways of accessing information.
  • Uses information and communication technologies with computer software at least European Computer Driving Licence level required by the field.
  • Becomes a role model to colleagues and an example to he community with professional identity.
  • Monitors and evaluates events / developments in the field of health on the agenda of the society and the world Able to understand the healthy and / or sick individual structure, physiological functions and the behaviors; the relationship between health of the individual and the physical and social environment.
  • Communicates effectively orally and in writing. Has the knowledge and skills of intercultural communication.
  • Knows the importance of ethical principles and ethics committees in education-application and research fields for the individual and society.
  • Documents the professional activities and practices effectively and safely / maintains accurate and efficient record.

Key Competencies
-

Further Info

Faculty of Medicine is considered a score out of 100 examinations in all periods. Not used in the evaluation of examinations, degrees and coefficients are as follows: a) Examination notes: Points Notes Coefficient Degrees 95-100 Well, 85-94 Well-Well 75-84 Good 65-74 Mid-Good 60-64 Central Failed 0-59 F Pass G (compulsory and non-medical courses) b) Failing grades are: 1) F1: unexcused, absent. Final Exam and the student is not right to take the exam for the note. I, II and III. Directly to the classroom the student received a grade of F1 remains periods IV, V and VI. Internship period is repeated. 2) F2: Continuous. Note that, although it is right to take the exam the student incurred for the exam (score = 0). I, II and III. Final Exam Final Exam and have the right to enter periods, IV. and V. Make-up without having to re-enter practice exam periods. 3) F3: Test result evaluation failed (from 0-59), which is the grade given to the student. 4) F4: Excuse, staple. I, II and III. The board of a lecture periods, due to the absence of the Board of Directors adopted an excuse for students who exceed the limit of, course, or at the end of the period, excuse the board examination in that course. I. II. and III. periods is given in the form of courses taught course committees. Midterm exam replaces the course committee. At the end of each semester at the earliest 15 days after the end of the final course exam board, including the dates to be determined by the Board of the Faculty, he taught in year exam Final exam covering the entire course called boards. Each course is a course committee has its own threshold. Limit of the dam is 50%. The student, course exam courses that make up the board not less than 50% if one or more of the branches acquired 50% of the total score of the branch points and the points difference between the total test score is determined by deducting the course board exam. End of the period and the completion of the dam exam grade will be determined. Final Passing Score: 60% of course grade boards with an average of 40% from the final exam grade is the grade obtained by the collection. In order to make a top-class student, to take the final exam and a final grade of at least 50 out of 100 must be at least 60. IV. and V. End of internship and make-up exams in the calculation of grade of the student during the internship internship certificate with his studies and applications are evaluated and contribute to the achievement score an internship as a practical exam. Internship passing grade: Grade 60 points and above. Term Grade: Period IV and V, the average of the grades of pass internship. The success of the students in the intern intern doctor scorecards are evaluated by taking into consideration a score out of 100. The grade 60 and above.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In order to register as a student in the faculty; a) Student Selection and Placement Center (SSPC) examination conducted by the Faculty to be placed, b) a transfer to be agreed with the Faculty, c) the decision to be placed in accordance with the provisions of the relevant legislation to foreign students, d) While pre-registration for faculty student again after removing the continued education of the faculty by the relevant legislation must take one of the terms to be decided.


Conditions for Success
Education at the Faculty of Medicine is six years. A total of 360 ECTS credits for graduation successfully complete all courses in the curriculum of education and to have a weighted grade point average of at least 60 out of 100 is sufficient.

Progression Paths (Relationship Type)

Faculty of Medicine, community health and primary health care units, emergency departments of public hospitals, such as running a variety of health units. Medical Specialization Exam is held twice each year, a variety of medical doctors, universities, hospitals, managed or TC Work as physician training and research hospitals belonging to the Ministry of Health.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address