Yeterlilik Kodu | TR0030025938 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, 12 yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme temel olarak örgün eğitime dayanır, bazı durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Tıp Fakültesi hastanelerinde ve diğer sağlık kurum ve kuruluşlarında staj ve uygulamalı eğitim yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluş Adı : Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi : 01/01/2024 - 01/01/2030 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tıp Programını tamamlayabilmek için ilk üç yıl dönemindeki ders kurulunda ara sınav, kurul sonu ve sınıf geçme sınavı değerlendirmesi yapılır. Devam eden iki yıl döneminde staj kurulu bitirme sınavları ve staj değerlendirmesi yapılmaktadır. Son yıl intörnlük dönemi tıp eğitimi uygulamaları ile ilgili eğitimi içermektedir. Öğrencinin mezun olabilmesi bu eğitim sürecini başarı ile tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025938
ISCO-08
ISCO-08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, 12 yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır
Öğrenme temel olarak örgün eğitime dayanır, bazı durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Tıp Fakültesi hastanelerinde ve diğer sağlık kurum ve kuruluşlarında staj ve uygulamalı eğitim yapılmaktadır.
- Tıp alanındaki temel kitaplar ve güncel iletişim kaynaklarından yararlanabilecek şekilde ileri düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
- Tıp alanındaki yeni gelişmeleri takip etme, güncel ile önceki bilgiler arasındaki iletişim kurabilme, doğruya yönelebilme bilgisine sahiptir.
- Alan kaynakları yoluyla uygun araç-gereç ve teknolojik cihazların kullanımını doğru yapabilme becerisine sahiptir.
- İleri teknolojik uygulamaları yapabilecek beceridedir.
- Kullanılabilecek tüm teknolojilerin ve uygulamaların insan sağlığına olası etkileri konusunda eğitim verebilecek beceridedir.
- Alanla ilgili uygulamalar için bilimsel veriler doğrultusunda çözüm üretir.
- Tıp alanındaki yeni bilgi ve becerileri kazanabilecek düzeyde araştırma yeteneğine sahiptir.
- Tıp alanındaki temel uygulamalar ile ilgili bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir.
- Alanla ilgili uygulamalarda oluşacak karmaşık sorunların çözümünde liderlik yapabilecek vasıflara sahiptir.
- Süreç izleme ve çözüm bulma konusunda donanım sahibidir.
- Alanla ilgili bağımsız çalışmalara katılabilecek ve sorumluluk alabilecek düzeydedir.
- Alanla ilgili yenilikleri uygulamalara çevirebilecek, temel kavramlarının üzerine yenilerini koyabilecek yetkinliktedir.
- Öğrenme hedefleri ve ileriye dönük planları yapabileceğini öğrendiğini gösterir.
- Her türlü bilimsel veriye hızlı, doğru ve güvenli bir şekilde ulaşabilecek kapasiteye sahiptir.
- Meslek yaşamı boyunca öğrenmeyi birincil amaç olarak görür ve bu konuda kendini geliştirir.
- Alanı ile ilgili konularda kişisel ve toplumsal iletişime açık olur.
- Tıp alanı ile ilgili sorunlar ve bunların çözümü ile ilgili güncel-pratik çözümler üretebilecek ve bunları paylaşabilecek yetidedir.
- Alanda yaygın kullanılan bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Alanla ilgili teknolojik cihazları ve iletişim gereçlerini kullanır.
- Sağlık alanı ile ilgili akademik verileri takip eder.
- Sözlü ve yazılı iletişime açıktır.
- Kültürlerarası iletişim kurabilme yeteneğine sahiptir.
- Tıp ile ilgili temel verileri toplayabilir.
- Alan verilerini yorumlayıp uygulama yapabilir.
- Birey olarak akademik yasa, yönetmelik ve mevzuata ve meslek etik kurallarına uygun davranır.
- Meslektaşlarına rol model ve toplum örneği olur.
- Mezuniyet sonrası eğitimlere katılır.
- Sertifikasyon eğitimleri ve kurslara katılarak akademik gelişimini sürdürür.
- Etik kurallara bağlıdır ve bunun toplumsal yansımalarının önemini bilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluş Adı : Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi : 01/01/2024 - 01/01/2030
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025938 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Medicine | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising 12 semesters, and providing education in a specific field of study or profession | |
Learning Environments | Learning is primarily based on formal education, and in some cases, it is conducted through distance learning. Internships and practical training are carried out in university hospitals of the Faculty of Medicine and in other healthcare institutions and organizations. | |
Description |
| |
Key Competencies | He/she possesses advanced-level proficiency in the following key competences:
| |
Further Info | Methods of assessment and evaluation; types of exams, and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. In evaluating student achievement, letter-based or numerical grading systems are employed. | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: | |
Access Requirements | To be eligible for admission to an undergraduate program in a higher education institution: | |
Conditions for Success | In order to complete the Medical Program, students are required to pass a series of evaluations throughout the six-year curriculum. During the first three years, students must take midterm exams, final board exams, and class-passing exams for each course committee. In the subsequent two years, clinical clerkship board completion exams and internship evaluations are conducted. The final year comprises the internship period, which includes practical medical training. To graduate, students must successfully complete all stages of this educational process. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Medicine are required to complete a two-year compulsory service, during which they are assigned by the Ministry of Health of the Republic of Türkiye through a centralized placement system. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education | |
Validity Period (If Any) | The qualification remains valid without any time limitation. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030025938
ISCO-08
ISCO-08
It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising 12 semesters, and providing education in a specific field of study or profession
Learning is primarily based on formal education, and in some cases, it is conducted through distance learning. Internships and practical training are carried out in university hospitals of the Faculty of Medicine and in other healthcare institutions and organizations.
- He/she has advanced theoretical knowledge in the field of medicine, enabling the effective use of fundamental medical textbooks and current communication resources,
- Has the ability to follow new developments in the field of medicine, to connect current and previous information, and to orient toward accurate knowledge,
- He/she is competent in the correct use of relevant tools, equipment, and technological devices through field-specific resources,
- Possesses the skills to implement advanced technological applications,
- He/she can educate others on the potential effects of all usable technologies and applications on human health,
- Develops solutions for field-related applications based on scientific data,
- Has the research competence to acquire new knowledge and skills in the field of medicine,
- Has the ability to work independently in basic medical practices,
- Possesses leadership qualities in solving complex problems encountered in field-related applications,
- Is well-equipped in monitoring processes and generating solutions,
- Is capable of participating in and taking responsibility for independent studies in the field,
- Has the competence to transform innovations in the field into practice and to build upon foundational concepts,
- Demonstrates the ability to set learning goals and make forward-looking plans,
- Has the capacity to access all kinds of scientific data quickly, accurately, and securely,
- Views lifelong learning as a primary goal and commits to continuous self-improvement.
- He/she is open to personal and societal communication regarding field-related topics.
- Can generate and share up-to-date and practical solutions for problems in the field of medicine.
- Monitors field-specific information and communicates with colleagues using a widely spoken foreign language at least at the B1 General Level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR),
- Uses technological devices and communication tools relevant to the field,
- Follows academic data related to the healthcare field.
- He/she is open to verbal and written communication,
- Has the ability to communicate across cultures,
- Can collect fundamental data related to medicine,
- Can interpret field data and apply them in practice,
- Acts in accordance with academic laws, regulations, and professional ethical rules,
- Serves as a role model for colleagues and an example for society,
- Participates in postgraduate education,
- Sustains academic development by attending certification programs and training courses,
- Adheres to ethical principles and understands the societal importance of these values.
He/she possesses advanced-level proficiency in the following key competences:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Methods of assessment and evaluation; types of exams, and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. In evaluating student achievement, letter-based or numerical grading systems are employed.
In order to ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared according to the criteria set by YÖK are published annually. These reports, which include both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are made available to the public by YÖK.
• The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data on foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports provide quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles Regarding Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs.” According to this directive:
1. Development and Approval of Curricula: The minimum standards and criteria for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.
1.1. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected of students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the core principles set by YÖK.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs, once accepted by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The methods of assessing the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the principles set by YÖK and as defined in the academic and examination regulations prepared by the institutions.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations as determined by the institutions.
4. Internal and External Evaluation: Higher education institutions submit an “Internal Evaluation Report” for the previous year at the beginning of each year through the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) for continuous monitoring. YÖKAK publishes the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of institutions.
In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the assurance of program-level qualifications. Regular review activities are carried out in accordance with the YÖKAK legislation to ensure the continuity of quality assurance.
Accreditation Body Name: Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD)
Accreditation Start and End Date: 01/01/2024 – 01/01/2030
To be eligible for admission to an undergraduate program in a higher education institution:
• The candidate must have graduated from a secondary education institution, either in Türkiye or from a foreign institution recognized as equivalent by the Turkish Ministry of National Education, and must meet the admission requirements of higher education institutions.
• The candidate must have been placed into the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the national centralized examination administered by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
Graduates of the Faculty of Medicine are required to complete a two-year compulsory service, during which they are assigned by the Ministry of Health of the Republic of Türkiye through a centralized placement system.
They work in various healthcare units such as community health centers and emergency departments of public hospitals within the scope of primary healthcare services.
Medical doctors who pass the Medical Specialty Examination (TUS), which is held twice a year, are eligible to work as physicians in hospitals affiliated with various universities or in education and research hospitals under the Ministry of Health.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles Regarding Transfers Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Provisional Article 35)
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
The qualification remains valid without any time limitation.
