Yeterlilik Kodu | TR0030040847 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medeniyet Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Medeniyet Üniversitesi Adres: İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kuzey Kampüsü Ünalan Mah. Ünalan Sok. D-100 Karayolu Yanyol 34700 Üsküdar/İstanbul. | |
Sorumlu Kurum URL | www.medeniyet.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık eğitiminde ulusal standartların ötesinde araştıran, sorgulayan, yeni fikirler üretebilen, girişimci, insani ve etik değerlere bağlı, sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmeyi; sağlık bilimine özgün katkılar sağlayacak araştırmalar yapmayı; sağlık alanındaki toplumsal ve bireysel sorunlara etkin çözümler sunmayı amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Eğitim ve öğretim örgün biçimde gerçekleştirilir. Fakülte bünyesindeki laboratuvarlarda ve afiliye sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere mezunlar ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dönem I, II ve III'de her ders kurulunun sonunda pratik ve teorik olarak ders kurulu sınavı yapılır. Öğrencilerin bu sınavlardan aldıkları notlar ders kurulu sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'de, her dönem sonunda ders kurullarının tümünü içeren final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III’te final sınavında başarısız olan öğrenciler bütünleme sınavına alınır. Bu sınavdan alınan not bütünleme sınav notu olarak işlenir. Ayrıca mazeretleri nedeni ile sınava giremeyen ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mazeretleri kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Sınıf geçme notu, ders kurulu ara sınavları ağırlıklı not ortalamasının %60’ı ve final sınavının (veya bütünleme sınavının) %40’ının toplamından oluşur. Öğrencinin bir üst döneme geçmesi için devam ettiği dönemin final veya bütünleme notunun en az 50, dönem notunun da en az 60 olması gerekir. Seçmeli dersler, zorunlu seçmeli dersler ile ilgili sınav işlemleri ve başarı değerlendirmesi “İstanbul Medeniyet Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği'' hükümleri doğrultusunda yapılır. Seçmeli dersler ile kurul harici zorunlu derslerin final ve bütünleme sınavında başarısız olan öğrenci bir sonraki eğitim-öğretim yılında devam zorunluluğu olmadan o dersi programına almak ve sınavlarına girmekle yükümlüdür. Dönem V’ in sonuna kadar seçmeli ve ortak zorunlu derslerden başarılı olamayan öğrenci dönem VI’ ya başlayamaz. Dönem IV ve V’te her stajın sonunda o staj eğitim ve öğretim içeriğini kapsayan staj sınavı yapılır. Staj sınavı yazılı ya da hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılır. Staj sınavından öğrencinin başarılı sayılabilmesi için staj sınavı notunun en az C1 olması zorunludur. Dönem VI (intörnlük) döneminde öğrencilerin başarısı, her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalara muameleleri ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik ve klinik patolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için her anabilim dalındaki çalışmalarından en az C1 notu alması zorunludur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının kalitesi aşağıdakilerle sağlanır: Yükseköğretim kurumlarında eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumlu olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK). Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi "Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Usul ve Esaslar"a göre sağlanır: Müfredatın Hazırlanması ve Onaylanması: YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve kriterleri belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarının müfredatları ve her programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme çıktıları, bu konularda YÖK tarafından belirlenen temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumu senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Temel Eğitim Programlarının müfredatı, ilgili Dekanlar Kurulu tarafından kabul edildikten sonra YÖK'ün onayı ile yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her lisans programının öğrenciye sağlayacağı öğrenme çıktılarının nasıl ölçüleceği ve değerlendirileceği, YÖK'ün bu konularda belirlediği temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilir. sorunlar. 3. Sertifikasyon: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarıyla tamamladıklarında; lisans derecesi alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme kapsamında, bir önceki yılın "Kurum İç Değerlendirme Raporlarını" her yılın başında Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmektedir. yıl. YÖKAK'ın yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı "Kurumsal Geri Bildirim Raporu" kamuoyuyla paylaşılıyor. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.01.2024 /01.01.2030 | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler ile Yurtdışı Kontenjanlarından kayıt hakkı kazanan öğrenciler kabul edilirler. | |
Başarma Şartları | Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir. Altı yıldan oluşan tıp fakültesi eğitimini başarı ile tamamlayarak 360 AKTS kredisi toplayan öğrenciler mezuniyet hakkı kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu veya özel sektörde hekim olarak istihdam olanakları bulunmaktadır. Uzmanlık ve Doktora eğitimi olanakları söz konusudur. Uzmanlık ve Doktora eğitimi sonrası akademik kariyer olanakları mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Esasları Hakkında Yönetmelik. 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programlarından Mezun Olanların Lisans Eğitimlerinin Devamına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030040847
ISCO:08
ISCO:08
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık eğitiminde ulusal standartların ötesinde araştıran, sorgulayan, yeni fikirler üretebilen, girişimci, insani ve etik değerlere bağlı, sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmeyi; sağlık bilimine özgün katkılar sağlayacak araştırmalar yapmayı; sağlık alanındaki toplumsal ve bireysel sorunlara etkin çözümler sunmayı amaçlamaktadır.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Eğitim ve öğretim örgün biçimde gerçekleştirilir. Fakülte bünyesindeki laboratuvarlarda ve afiliye sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
- Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
- Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
- Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
- Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
- Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
- Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
- Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
- Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
- Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
- Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
- Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
- Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
- Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
- Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
- Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
- Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
- Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
- Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
- Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
- Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
- Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
- Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
- Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
- Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
- Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
- Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
- Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere mezunlar ileri düzeyde sahiptir.
- Akademik okuma yazma yetkinliği
- Matematiksel ve bilimsel yetkinlik
- Dijital ve teknolojik yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- İletişim, ekiple çalışma ve liderlik yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Dönem I, II ve III'de her ders kurulunun sonunda pratik ve teorik olarak ders kurulu sınavı yapılır. Öğrencilerin bu sınavlardan aldıkları notlar ders kurulu sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'de, her dönem sonunda ders kurullarının tümünü içeren final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III’te final sınavında başarısız olan öğrenciler bütünleme sınavına alınır. Bu sınavdan alınan not bütünleme sınav notu olarak işlenir. Ayrıca mazeretleri nedeni ile sınava giremeyen ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mazeretleri kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Sınıf geçme notu, ders kurulu ara sınavları ağırlıklı not ortalamasının %60’ı ve final sınavının (veya bütünleme sınavının) %40’ının toplamından oluşur. Öğrencinin bir üst döneme geçmesi için devam ettiği dönemin final veya bütünleme notunun en az 50, dönem notunun da en az 60 olması gerekir. Seçmeli dersler, zorunlu seçmeli dersler ile ilgili sınav işlemleri ve başarı değerlendirmesi “İstanbul Medeniyet Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği'' hükümleri doğrultusunda yapılır. Seçmeli dersler ile kurul harici zorunlu derslerin final ve bütünleme sınavında başarısız olan öğrenci bir sonraki eğitim-öğretim yılında devam zorunluluğu olmadan o dersi programına almak ve sınavlarına girmekle yükümlüdür. Dönem V’ in sonuna kadar seçmeli ve ortak zorunlu derslerden başarılı olamayan öğrenci dönem VI’ ya başlayamaz. Dönem IV ve V’te her stajın sonunda o staj eğitim ve öğretim içeriğini kapsayan staj sınavı yapılır. Staj sınavı yazılı ya da hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılır. Staj sınavından öğrencinin başarılı sayılabilmesi için staj sınavı notunun en az C1 olması zorunludur. Dönem VI (intörnlük) döneminde öğrencilerin başarısı, her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalara muameleleri ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik ve klinik patolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için her anabilim dalındaki çalışmalarından en az C1 notu alması zorunludur.
Yükseköğretim programlarının kalitesi aşağıdakilerle sağlanır:
Yükseköğretim kurumlarında eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumlu olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK).
YÖK tarafından belirlenen kriterlere göre hazırlanan "Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları" her yıl kamuoyuyla paylaşılmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının kuruluşuna ilişkin niceliksel ve niteliksel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından her yıl yayımlanmaktadır.
Vakıf yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerini içeren "Yükseköğretim Kurumları Vakıfları Raporu" YÖK tarafından her yıl yayınlanmaktadır.
Yükseköğretim kurumlarının vakıflarına ilişkin niceliksel ve niteliksel değerlendirmelerin yer aldığı bu raporlar YÖK tarafından kamuoyuyla paylaşılıyor.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi "Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Usul ve Esaslar"a göre sağlanır:
Müfredatın Hazırlanması ve Onaylanması:
YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve kriterleri belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarının müfredatları ve her programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme çıktıları, bu konularda YÖK tarafından belirlenen temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumu senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Temel Eğitim Programlarının müfredatı, ilgili Dekanlar Kurulu tarafından kabul edildikten sonra YÖK'ün onayı ile yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her lisans programının öğrenciye sağlayacağı öğrenme çıktılarının nasıl ölçüleceği ve değerlendirileceği, YÖK'ün bu konularda belirlediği temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilir. sorunlar.
3. Sertifikasyon: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarıyla tamamladıklarında; lisans derecesi alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme kapsamında, bir önceki yılın "Kurum İç Değerlendirme Raporlarını" her yılın başında Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmektedir. yıl. YÖKAK'ın yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı "Kurumsal Geri Bildirim Raporu" kamuoyuyla paylaşılıyor.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
1.01.2024 /01.01.2030
ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler ile Yurtdışı Kontenjanlarından kayıt hakkı kazanan öğrenciler kabul edilirler.
Kamu veya özel sektörde hekim olarak istihdam olanakları bulunmaktadır. Uzmanlık ve Doktora eğitimi olanakları söz konusudur. Uzmanlık ve Doktora eğitimi sonrası akademik kariyer olanakları mevcuttur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Esasları Hakkında Yönetmelik.
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programlarından Mezun Olanların Lisans Eğitimlerinin Devamına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030040847 | |
Qualification Title | Medicine License | |
Awarding Body | İstanbul Medeniyet University | |
Awarding Body Contact | Medeniyet University Address: Istanbul Medeniyet University North Campus Ünalan Mah. Ünalan St. D-100 Highway Yanyol 34700 Üsküdar/İstanbul. | |
Awarding Body Url | www.medeniyet.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | To educate individuals who research beyond the national standards, think analytically, develop new ideas, innovate, adhere to humanitarian and ethical values, have a sense of social responsibility; To do original research to contribute medical science; To offer effective solutions to the healthcare problems of individuals and society. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal way at Istanbul Medeniyet University Faculty of Medicine. Applied training is provided as internship or workplace training in laboratories within the faculty, affiliated health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level:
| |
Further Info | At the end of each course board in Phase I, II and III, practical and theoretical course board examination is held. The grades taken by the students from these exams are considered as the exam grade. In Phase I, II and III, final exams are held at the end of each phase. The grades taken from this exam are considered as final exam grades. Students who fail in the final exam in Phase I, II and III need to take a resit exam. Grades taken from this exam is considered as a make-up exam grade. A make-up exam is held for students who cannot pass the exam due to their excuses accepted by the Faculty Administrative Board. A passing grade consists of 60% of the weighted grade point average of the course board exam and a total of 40% of the final exam (or make-up exam). To Access to further education, the final and make-up exam grade of the students’ needs to be 50 minimum with phase grade needs to be at least 60 during the relevant phase. Exam procedures related to elective courses and compulsory elective courses and success assessments are made in accordance with the provisions of “Istanbul Medeniyet University Undergraduate Examination Regulations”. The student who fails the final and make-up exams of elective courses and compulsory courses other than board exam is obliged to take the course exams the following year without having to attend to the course. Students who are not successful in elective and common compulsory courses until the end of Phase V cannot start the Phase VI. At the end of each internship period in Phase IV and V, an internship exam is held covering the content of internship period and training. The internship examination is held both in writing and verbal and / or practical. In order for the student to be successful in the internship exam, it is compulsory to get at least C1. The success of the students in Phase VI (internship) period is evaluated by taking into consideration clinical, polyclinic, laboratory and field studies, patient interviews, epicrisis, their interests and attitudes towards the patients, shifts, attending seminars, clinical and clinical pathological meetings. In order for the student to be successful, it is compulsory to get at least C1 grade from each department. | |
Quality Assurance | The quality of higher education programs is ensured by:
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) Accreditation Start/End Date: 1.01.2024 /01.01.2030 | |
Access Requirements | Students placed by ÖSYM and students who have the right to register through International Quotas are accepted. | |
Conditions for Success | The duration of education at the Faculty of Medicine is six years. Successfully completing all courses in the training program with a total of 360 ECTS credits is sufficient for graduation. Students who successfully complete their six-year medical faculty education and collect 360 ECTS credits are eligible for graduation | |
Progression Paths (Relationship Type) | There are employment opportunities as a physician in the public or private sector. Specialization and Doctoral education opportunities are available. Academic career opportunities are available after Specialization and Doctorate education. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer. 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030040847
ISCO:08
ISCO:08
To educate individuals who research beyond the national standards, think analytically, develop new ideas, innovate, adhere to humanitarian and ethical values, have a sense of social responsibility;
To do original research to contribute medical science;
To offer effective solutions to the healthcare problems of individuals and society.
Education and training are carried out in a formal way at Istanbul Medeniyet University Faculty of Medicine. Applied training is provided as internship or workplace training in laboratories within the faculty, affiliated health institutions and workplaces.
- Integrates the knowledge, skills and attitudes acquired from basic and clinical medical sciences, behavioral sciences and social sciences and uses them in the provision of health services.
- It shows a biopsychosocial approach in patient management, taking into account the sociodemographic and sociocultural background of the individual, regardless of language, religion, race and gender.
- In providing health services, it prioritizes protecting and improving the health of individuals and society.
- Taking into account individual, community, social and environmental factors affecting health; Performs the necessary work to maintain and improve health status.
- Provides health education to healthy/sick individuals, their relatives and other healthcare professionals by recognizing the characteristics, needs and expectations of the target audience.
- It shows a safe, rational and effective approach in health service provision, prevention, diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.
- Performs invasive and/or non-invasive practices in a safe and effective manner for the patient during diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.
- Provides healthcare services by taking patient and employee health and safety into consideration.
- In the provision of health services, it takes into account the changes in the physical and socioeconomic environment on a regional and global scale that affect health, as well as the changes in the individual characteristics and behaviors of people applying to it.
- He/she takes good medical practices into consideration while carrying out his/her profession.
- Fulfills duties and obligations within the framework of the ethical principles, rights and legal responsibilities required by his profession.
- Demonstrates decisive behavior in providing high-quality health care, taking into account the integrity of the patient.
- Evaluates his performance in his professional practices, taking into account his emotions and cognitive characteristics.
- It advocates improving the provision of health services in order to protect and improve public health, taking into account the concepts of social reliability and social responsibility.
- It can plan and carry out service delivery, training and consultancy processes related to individual and public health in cooperation with all components in order to protect and improve health.
- It evaluates the impact of health policies and practices on individual and community health indicators and advocates increasing the quality of health services.
- Physicians attach importance to protecting and improving their physical, mental and social health and do what is necessary for this.
- Demonstrates exemplary behavior and leadership within the healthcare team during service delivery.
- In the health institution he manages, he uses resources cost-effectively, for the benefit of society and in accordance with the legislation, in the planning, implementation and evaluation processes of health services.
- Establishes positive communication within the healthcare team with which he/she provides services and assumes different team roles when necessary.
- Is aware of the duties and obligations of healthcare professionals within the healthcare team and behaves accordingly.
- Works harmoniously and effectively with colleagues and other professional groups in their professional practices.
- Communicates effectively with patients, patient relatives, healthcare professionals and other professional groups, institutions and organizations.
- Communicates effectively with individuals and groups that require a special approach and have different sociocultural characteristics.
- It shows a patient-centered approach that involves the patient in decision-making mechanisms during diagnosis, treatment, follow-up and rehabilitation processes.
- When necessary, it plans and implements scientific research for the population it serves and uses the results obtained and/or the results of other research for the benefit of the society.
- Accesses current literature knowledge about his profession and evaluates it critically.
- Applies the principles of evidence-based medicine in the clinical decision-making process.
- It uses information technologies to increase the effectiveness of its work in health care, research and education.
- Effectively manages individual work processes and career development.
- Demonstrates the ability to acquire new information, evaluate it, integrate it with existing knowledge, apply it to professional situations, and adapt to changing conditions throughout the professional life.
- It selects the right learning resources and organizes its own learning process in order to improve the quality of the health service it provides.
Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level:
- Academic literacy competence
- Mathematical and scientific competence
- Digital and technological competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Communication, teamwork and leadership competence
- Entrepreneurial competence
- Citizenship competence
- Cultural awareness and expression competence
At the end of each course board in Phase I, II and III, practical and theoretical course board examination is held. The grades taken by the students from these exams are considered as the exam grade. In Phase I, II and III, final exams are held at the end of each phase. The grades taken from this exam are considered as final exam grades. Students who fail in the final exam in Phase I, II and III need to take a resit exam. Grades taken from this exam is considered as a make-up exam grade. A make-up exam is held for students who cannot pass the exam due to their excuses accepted by the Faculty Administrative Board. A passing grade consists of 60% of the weighted grade point average of the course board exam and a total of 40% of the final exam (or make-up exam). To Access to further education, the final and make-up exam grade of the students’ needs to be 50 minimum with phase grade needs to be at least 60 during the relevant phase. Exam procedures related to elective courses and compulsory elective courses and success assessments are made in accordance with the provisions of “Istanbul Medeniyet University Undergraduate Examination Regulations”. The student who fails the final and make-up exams of elective courses and compulsory courses other than board exam is obliged to take the course exams the following year without having to attend to the course. Students who are not successful in elective and common compulsory courses until the end of Phase V cannot start the Phase VI. At the end of each internship period in Phase IV and V, an internship exam is held covering the content of internship period and training. The internship examination is held both in writing and verbal and / or practical. In order for the student to be successful in the internship exam, it is compulsory to get at least C1. The success of the students in Phase VI (internship) period is evaluated by taking into consideration clinical, polyclinic, laboratory and field studies, patient interviews, epicrisis, their interests and attitudes towards the patients, shifts, attending seminars, clinical and clinical pathological meetings. In order for the student to be successful, it is compulsory to get at least C1 grade from each department.
The quality of higher education programs is ensured by:
- The Council of Higher Education (YÖK), which is responsible for planning, organizing, managing, and auditing education, training, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared by YÖK based on established criteria, are shared annually with the public. Reports containing quantitative and qualitative evaluations for foundation of higher education institutions, are also published annually by YÖK.
- The "Foundations of Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK.
- These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Preparation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD)
Accreditation Start/End Date:
1.01.2024 /01.01.2030
Students placed by ÖSYM and students who have the right to register through International Quotas are accepted.
There are employment opportunities as a physician in the public or private sector. Specialization and Doctoral education opportunities are available. Academic career opportunities are available after Specialization and Doctorate education.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer.
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
