Yeterlilik Kodu

TR0030221983

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 2211.01

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, 10 yarıyıllık bir program ve 52  haftalık intörnlük dönemini kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır
  • Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Eğitim Programı Amacı:
  • Hekimlik mesleğini başarı ile uygulayabilecek bilgi, beceri ve tutumlara sahip, mesleğini etik, insani ve profesyonel ilkeler doğrultusunda, sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak icra eden, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çalışan, sağlık sistemi ve toplum sağlığının iyileştirilmesinde savunuculuk yapan, sağlık ekibine liderlik eden, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, tıbbi kararlar verirken güncel bilimsel kanıtları ve hastaların değer yargılarını da göz önünde bulunduran, uluslararası düzeyde yetkin hekimler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme temel olarak örgün eğitime dayanır, bazı durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Tıp Fakültesi hastanelerinde ve diğer sağlık kurum ve kuruluşlarında staj ve uygulamalı eğitim yapılmaktadır. 
  • Program dili Türkçedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Organ sistemlerinin ve bir bütün olarak vücudun normal yapısını, işleyişini ve fizyolojik süreçleri açıklayabilir
  • Vücudun homeostazını sürdürmede önemli olan moleküler, biyokimyasal ve hücresel mekanizmaları açıklayabilir
  • Toplumda sık görülen hastalıkların fizyopatolojisini açıklayabilir
  • Toplumda sık görülen hastalıkların tanısında kullanılan tetkikleri sayabilir, sonuçlarını yorumlayabilir
  • Mikroorganizmaların temel özelliklerini, etki mekanizmalarını ve neden oldukları hastalıkları açıklayabilir
  • Yaşamın her evresinin özelliklerini ve sağlıklı yaşam koşullarını açıklayabilir (anne ve çocuk sağlığı, okul sağlığı, yetişkin/yaşlı sağlığı)
  • Kronik hastalıkların ve ağrının patofizyolojisini, klinik seyrini ve tedavisini açıklayabilir
  • Koruyucu hekimlik, sağlığın korunması ve geliştirilmesine dair temel kavramları açıklayabilir, bu alanda eğitim verebilir
  • Hasta ve çalışan güvenliği, asepsi, sterilizasyon, temel tıbbi malzemelerin kullanımına ilişkin temel ilkeleri tanımlayabilir ve uygular
  • Temel tedavi ve girişimlerin endikasyonlarını, yöntem ve komplikasyonlarını açıklayabilir
  • Kan ve kan ürünlerinin doğru ve güvenli kullanımına ilişkin temel ilkeleri açıklayabilir
  • Hastadan sistematik olarak anamnez alabilir.
  • Sistematik fizik muayene uygulayabilir.
  • Fizik muayene esnasında anormal bulguları fark edebilir ve ayırıcı tanı yapabilir.
  • Değerlendirdiği hastanın klinik bulgularını ve tetkik sonuçlarını meslektaşlarına sözlü ve/veya yazılı olarak sunabilir
  • Hasta, hasta yakınları ve birlikte çalıştığı hekim ve sağlık personeli ile kişilerarası etkin iletişim kural ve yöntemlerine uygun olarak iletişim kurabilir
  • Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetebilir. Toplumda sık görülen hastalıkların ilk basamak tedavi ve takiplerini yapar
  • Temel tedavi ve girişimleri doğru olarak uygulayabilir (enjeksiyon, kan alma, perfüzyon/infüzyon, entübasyon, temel ve ileri yaşam desteği, travma-fraktür/yanık/yaralanmada yaklaşım gibi)
  •  Acil müdahale gerektiren hastalık ve durumları anlar, acil tedavileri uygular
  • Sağlık hizmeti sunumunda ekip lideri ve gerektiğinde ekip üyesi olarak görev alabilir
  • Kan ve kan ürünlerini doğru ve güvenli kullanım ilkeleri doğrultusunda uygular
  • Hekimlik mesleğini icra ederken kendi fiziksel ve ruhsal sağlığını korumaya ve geliştirilmesine özen gösterir
  • Halk sağlığı kavramının doğuşu, gelişmesi ve günümüzdeki anlamını tanımlayabilir
  • Temel sağlık hizmeti kavramını ve gerekliliğini tartışabilir
  • Toplum tabanlı sağlık hizmetleri kavramını ve birinci basamak sağlık hizmetlerinin ilkelerini bilir, uygular
  • Sağlık sistemi kavramını tanımlar, sağlık sistem türlerini açıklayabilir, Türkiye’deki sağlık sistemini tartışabilir
  • Temel sağlık düzeyi ölçütlerini bilir, hesaplayabilir, tartışabilir (Doğuşta beklenen yaşam süresi, anne ölüm hızı, bebek ölüm hızı vb.)
  • Dünya’da ve Türkiye’deki temel çevre sağlığı sorunlarını ve insan sağlığı üzerine etkilerini tartışabilir, alınacak önlemler konusunda fikir sunabilir
  • Bulaşıcı hastalıkların önemini açıklayabilir, bildirimi zorunlu hastalıkları sınıflandırabilir, bağışıklama konusunda Sağlık Bakanlığı politikalarını bilir, hedeflerini tanımlayabilir
  • Bölge sağlık yönetimini İlçe Sağlık Müdürlüğü düzeyinde bilir ve yönetebilir
  • İşçi sağlığı ve iş güvenliği kavramlarını açıklar, iş sağlığını etkileyen faktörleri sıralayabilir, iş kazası ve meslek hastalıklarının önemini ve Türkiye’deki durumunu açıklayabilir
  • Sağlık sosyolojisi ve sağlık antropolojisi alanında sahada araştırmalara katkı sunabilir
  • Sağlık hizmeti sunumunda hekim sorumluluklarını ve tarafların haklarını açıklayabilir
  • Mesleki uygulamalar ile ilgili yasal çerçevelerin ilkelerini tanımlayabilir
  • Aydınlatılmış onam almanın etik açıdan gereklilik ve önemini açıklayabilir ve hasta veya vasilerinden aydınlatılmış onam alabilir
  • Etik ve mesleksel prensiplere uygun davranış sergiler
  • Kanıta Dayalı Tıp kavramını açıklayabilir ve temel basamaklarını uygulayabilir
  • Güvenilir tıbbi veri tabanlarında etkin arama yapabilir
  • Hastaları ile ilgili klinik kararlar verirken mesleki deneyimi yanı sıra en güvenilir bilimsel kanıtları da kullanmaya değer verir
  • Yaşam boyu öğrenmeye önem verir
  • Bilimsel araştırma sorusunun temel özelliklerini açıklayabilir ve alanı ile ilgili araştırma sorusu hazırlayabilir
  • Bilimsel araştırma protokolü oluşturma basamaklarını açıklayabilir
  • Tıbbi araştırmalarda kullanılan temel istatistik testleri yorumlayabilir
  • Tıbbi araştırmaların etik kurallarını açıklayabilir
  • Bilimsel araştırma sonuçlarını rapor olarak hazırlayabilir ve mesleki toplantılarda yazılı / dijital veya sözlü olarak sunabilir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir:

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik, bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olması); 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 Akreditasyon Kuruluşu Adı: Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç: 01.01.2013 / Bitiş: 01.01.2025

Giriş Şartı
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından SAY puanlarına göre yerleştirilirler. Yabancı ülke vatandaşları İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Uluslararası Öğrenci Sınavı (İÜCYÖS) sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yatay geçişler “Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” uyarınca YÖK tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda, fakülte komisyonları tarafından değerlendirilip yönetim tarafından onaylanır.
Başarma Şartları Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olması); 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Pratisyen hekimlik, tıpta uzmanlık öğrenciliği, araştırma kurumları, ilaç sektörü, üniversiteler, özel sağlık kuruluşları.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030221983


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 2211.01


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 2211.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, 10 yarıyıllık bir program ve 52  haftalık intörnlük dönemini kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır
  • Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Eğitim Programı Amacı:
  • Hekimlik mesleğini başarı ile uygulayabilecek bilgi, beceri ve tutumlara sahip, mesleğini etik, insani ve profesyonel ilkeler doğrultusunda, sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak icra eden, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çalışan, sağlık sistemi ve toplum sağlığının iyileştirilmesinde savunuculuk yapan, sağlık ekibine liderlik eden, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, tıbbi kararlar verirken güncel bilimsel kanıtları ve hastaların değer yargılarını da göz önünde bulunduran, uluslararası düzeyde yetkin hekimler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme temel olarak örgün eğitime dayanır, bazı durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Tıp Fakültesi hastanelerinde ve diğer sağlık kurum ve kuruluşlarında staj ve uygulamalı eğitim yapılmaktadır. 
  • Program dili Türkçedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Organ sistemlerinin ve bir bütün olarak vücudun normal yapısını, işleyişini ve fizyolojik süreçleri açıklayabilir
  • Vücudun homeostazını sürdürmede önemli olan moleküler, biyokimyasal ve hücresel mekanizmaları açıklayabilir
  • Toplumda sık görülen hastalıkların fizyopatolojisini açıklayabilir
  • Toplumda sık görülen hastalıkların tanısında kullanılan tetkikleri sayabilir, sonuçlarını yorumlayabilir
  • Mikroorganizmaların temel özelliklerini, etki mekanizmalarını ve neden oldukları hastalıkları açıklayabilir
  • Yaşamın her evresinin özelliklerini ve sağlıklı yaşam koşullarını açıklayabilir (anne ve çocuk sağlığı, okul sağlığı, yetişkin/yaşlı sağlığı)
  • Kronik hastalıkların ve ağrının patofizyolojisini, klinik seyrini ve tedavisini açıklayabilir
  • Koruyucu hekimlik, sağlığın korunması ve geliştirilmesine dair temel kavramları açıklayabilir, bu alanda eğitim verebilir
  • Hasta ve çalışan güvenliği, asepsi, sterilizasyon, temel tıbbi malzemelerin kullanımına ilişkin temel ilkeleri tanımlayabilir ve uygular
  • Temel tedavi ve girişimlerin endikasyonlarını, yöntem ve komplikasyonlarını açıklayabilir
  • Kan ve kan ürünlerinin doğru ve güvenli kullanımına ilişkin temel ilkeleri açıklayabilir
  • Hastadan sistematik olarak anamnez alabilir.
  • Sistematik fizik muayene uygulayabilir.
  • Fizik muayene esnasında anormal bulguları fark edebilir ve ayırıcı tanı yapabilir.
  • Değerlendirdiği hastanın klinik bulgularını ve tetkik sonuçlarını meslektaşlarına sözlü ve/veya yazılı olarak sunabilir
  • Hasta, hasta yakınları ve birlikte çalıştığı hekim ve sağlık personeli ile kişilerarası etkin iletişim kural ve yöntemlerine uygun olarak iletişim kurabilir
  • Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetebilir. Toplumda sık görülen hastalıkların ilk basamak tedavi ve takiplerini yapar
  • Temel tedavi ve girişimleri doğru olarak uygulayabilir (enjeksiyon, kan alma, perfüzyon/infüzyon, entübasyon, temel ve ileri yaşam desteği, travma-fraktür/yanık/yaralanmada yaklaşım gibi)
  •  Acil müdahale gerektiren hastalık ve durumları anlar, acil tedavileri uygular
  • Sağlık hizmeti sunumunda ekip lideri ve gerektiğinde ekip üyesi olarak görev alabilir
  • Kan ve kan ürünlerini doğru ve güvenli kullanım ilkeleri doğrultusunda uygular
  • Hekimlik mesleğini icra ederken kendi fiziksel ve ruhsal sağlığını korumaya ve geliştirilmesine özen gösterir
  • Halk sağlığı kavramının doğuşu, gelişmesi ve günümüzdeki anlamını tanımlayabilir
  • Temel sağlık hizmeti kavramını ve gerekliliğini tartışabilir
  • Toplum tabanlı sağlık hizmetleri kavramını ve birinci basamak sağlık hizmetlerinin ilkelerini bilir, uygular
  • Sağlık sistemi kavramını tanımlar, sağlık sistem türlerini açıklayabilir, Türkiye’deki sağlık sistemini tartışabilir
  • Temel sağlık düzeyi ölçütlerini bilir, hesaplayabilir, tartışabilir (Doğuşta beklenen yaşam süresi, anne ölüm hızı, bebek ölüm hızı vb.)
  • Dünya’da ve Türkiye’deki temel çevre sağlığı sorunlarını ve insan sağlığı üzerine etkilerini tartışabilir, alınacak önlemler konusunda fikir sunabilir
  • Bulaşıcı hastalıkların önemini açıklayabilir, bildirimi zorunlu hastalıkları sınıflandırabilir, bağışıklama konusunda Sağlık Bakanlığı politikalarını bilir, hedeflerini tanımlayabilir
  • Bölge sağlık yönetimini İlçe Sağlık Müdürlüğü düzeyinde bilir ve yönetebilir
  • İşçi sağlığı ve iş güvenliği kavramlarını açıklar, iş sağlığını etkileyen faktörleri sıralayabilir, iş kazası ve meslek hastalıklarının önemini ve Türkiye’deki durumunu açıklayabilir
  • Sağlık sosyolojisi ve sağlık antropolojisi alanında sahada araştırmalara katkı sunabilir
  • Sağlık hizmeti sunumunda hekim sorumluluklarını ve tarafların haklarını açıklayabilir
  • Mesleki uygulamalar ile ilgili yasal çerçevelerin ilkelerini tanımlayabilir
  • Aydınlatılmış onam almanın etik açıdan gereklilik ve önemini açıklayabilir ve hasta veya vasilerinden aydınlatılmış onam alabilir
  • Etik ve mesleksel prensiplere uygun davranış sergiler
  • Kanıta Dayalı Tıp kavramını açıklayabilir ve temel basamaklarını uygulayabilir
  • Güvenilir tıbbi veri tabanlarında etkin arama yapabilir
  • Hastaları ile ilgili klinik kararlar verirken mesleki deneyimi yanı sıra en güvenilir bilimsel kanıtları da kullanmaya değer verir
  • Yaşam boyu öğrenmeye önem verir
  • Bilimsel araştırma sorusunun temel özelliklerini açıklayabilir ve alanı ile ilgili araştırma sorusu hazırlayabilir
  • Bilimsel araştırma protokolü oluşturma basamaklarını açıklayabilir
  • Tıbbi araştırmalarda kullanılan temel istatistik testleri yorumlayabilir
  • Tıbbi araştırmaların etik kurallarını açıklayabilir
  • Bilimsel araştırma sonuçlarını rapor olarak hazırlayabilir ve mesleki toplantılarda yazılı / dijital veya sözlü olarak sunabilir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir:

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik, bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olması); 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 Akreditasyon Kuruluşu Adı: Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç: 01.01.2013 / Bitiş: 01.01.2025


Giriş Şartı
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından SAY puanlarına göre yerleştirilirler. Yabancı ülke vatandaşları İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Uluslararası Öğrenci Sınavı (İÜCYÖS) sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yatay geçişler “Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” uyarınca YÖK tarafından belirlenen kontenjanlar doğrultusunda, fakülte komisyonları tarafından değerlendirilip yönetim tarafından onaylanır.

Başarma Şartları
Müfredata dahil tüm ders ve stajlardan başarılı olmak (hiçbir ders veya staj için FF veya FD notunun kalmamış olması); 360 kredi ve 360 AKTS’yi tamamlamak; AGNO’nun minimum 2.00/4.00 olması; 5 yıl öğretim sonrasında başlanılan 52 haftalık aile hekimliği (intörnlük) dönemindeki tüm stajlara devam etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Pratisyen hekimlik, tıpta uzmanlık öğrenciliği, araştırma kurumları, ilaç sektörü, üniversiteler, özel sağlık kuruluşları.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030221983

Qualification Title
Medical degree
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08 

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of 10 semesters and a 52-week internship period, providing education in a specific learning area or profession.
  • Purpose of the English Program at Cerrahpaşa Faculty of Medicine is to:
  • Educate medical students to become internationally competent physicians with required medical knowledge, skills, and attitude who practice medicine in line with ethical, humanistic, and professional principles whilst considering individual, social and environmental factors which influence health, and who work for sustainability and improvement of health, advocate for the improvement of health systems and public health, assume leadership position of healthcare teams, and use of current best evidence along with individual values of the patients when making a clinical decision.
Learning Environments
  • Classroom learning, laboratory sessions, clinical rotations, small group discussions, research opportunities, community-based learning, interprofessional education, clinical skills centers
Description
  • Describes the normal structure, functioning and physiological processes of organ systems and complexity of human body as a whole.
  • Describes the molecular, biochemical, and cellular mechanisms essential to sustain body homeostasis.
  • Describes the pathophysiological mechanisms behind the most seen diseases of community.
  • Describes the investigative methods to diagnose the most seen diseases of community and interpret the results.
  • Describes the basic features of microorganisms, their mechanism of action and pathologies they cause.
  • Describes different stages of life and healthy living conditions.
  • Describes the pathophysiology of chronic diseases and pain, their course of action and treatment.
  • Describes the basic principles of preventive medicine and sustainability of health and educate the patients.
  • Describes and knows how to apply the basic principles of patient and healthcare worker safety, asepsis, sterilization, and use of basic medical supplies.
  • Describes indications, methods and complications of basic treatments and interventions.
  • Describes safe and correct usage of blood and blood products.
  • Obtains complete medical history from patients.
  • Demonstrates proficiency in performing physical examinations.
  • Defines abnormal signs of physical examination and makes a differential diagnosis.
  • Presents clinical findings and test results of patients to other colleagues both in oral and written formats.
  • Communicates with patients, patient relatives and other physicians and healthcare workers in accordance with interpersonal communication rules and methods.
  • Able to manage general health problems concerning different stages of life in accordance with principles of primary care including treatment and follow-up.
  • Applies basic treatments and interventions correctly (injection, blood sample collection, perfusion/infusion, intubation, basic and advanced life support technics, trauma/fracture/burn/injury cares).
  • Recognizes emergency and critical conditions and pathologies and intervenes.
  • Assumes leadership position and when necessary, acts as a team member.
  • Uses blood and blood products in accordance with correct and safe usage principles.
  • Cares for his/her mental and physical wellbeing and improvement whilst practicing medicine.
  • Explains the concept of public health, its importance, limits, and evolution.
  • Considers the importance and necessity of basic health services.
  • Knows and applies the basic principles of community based and primary care health services.
  • Defines the concept of healthcare, explains different healthcare systems and structure of healthcare in Türkiye.
  • Knows and discusses the basic standards of health levels (Life expectancy at birth, maternal and infant mortality rate etc.).
  • Discusses the basic environmental health factors in Türkiye and the world, recognizes the effect of it on human health, and provides ideas on precautions.
  • Describes the importance of infectious diseases, classifies notifiable diseases, and knows Department of Health protocols on immunization and its goals.
  • Knows and manages regional health services at County Health Department level.
  • Describes the concepts of occupational health and safety, lists the factors affecting occupational health, and explains the importance of work accidents and the current situation in Türkiye.
  • Contributes to research on sociological and anthropological aspects of health.
  • Explains the responsibilities of a physician in healthcare provision and rights of different parties.
  • Defines legal frameworks regarding his/her professional practice.
  • Explains the ethical importance and necessity of informed consent and obtains one from patients and/or patients' relatives.
  • Demonstrates behavior in accordance with ethical and professional principles.
  • Explains the concept of Evidence Based Medicine and applies basic steps of the concept.
  • Performs research through the reliable medical databases.
  • Values using the most reliable scientific data along with his/her professional experiences whilst deciding regarding patients.
  • Values the concept of lifelong learning.
  • Explains the basic features of a scientific research question and prepares one regarding the respective field of expertise.
  • Explains the steps of constructing scientific research.
  • Interprets the basic statistical methods used for medical research.
  • Explains the ethical framework of medical research.
  • Reports the results of a research and presents them in Professional meetings in written/digital or oral formats.
Key Competencies

The program possesses advanced-level proficiency in the following key competencies.

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical proficiency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital literacy
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Measurement and Evaluation Methods
  • Being successful in all courses and internships included in the curriculum (not having any FF or FD grade remaining for any course or internship); Completing 360 credits and 360 ECTS; CGPA must be minimum 2.00/4.00; To continue all internships during the 52-week family medicine (internship) period, which starts after 5 years of education.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

  • Turkish Higher Education Quality Council (THEQC)
  • Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education (TEPDAD)
Access Requirements
  • Citizens of the Republic of Türkiye are placed according to their SAY scores by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Foreign citizens are placed based on the results of the Istanbul University-Cerrahpaşa International Student Exam (İÜCYÖS). Horizontal transfers are evaluated by faculty commissions and approved by the administration in accordance with the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK).
Conditions for Success For successfully completing all courses and internships included in the curriculum (no FF or FD grades remaining for any course or internship); to complete 360 credits and 360 ECTS; to have a minimum GPA of 2.00/4.00; to attend all internships during the 52-week internship period started after 5 years of education.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Primary Care Medicine, Medical Specialization Training, Research Institutions, Pharmaceutical Industry, Private Healthcare Institutions.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Remains constant

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030221983


Qualification Title
Medical degree

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08 


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification

ISCO 08 


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of 10 semesters and a 52-week internship period, providing education in a specific learning area or profession.
  • Purpose of the English Program at Cerrahpaşa Faculty of Medicine is to:
  • Educate medical students to become internationally competent physicians with required medical knowledge, skills, and attitude who practice medicine in line with ethical, humanistic, and professional principles whilst considering individual, social and environmental factors which influence health, and who work for sustainability and improvement of health, advocate for the improvement of health systems and public health, assume leadership position of healthcare teams, and use of current best evidence along with individual values of the patients when making a clinical decision.

Learning Environments
  • Classroom learning, laboratory sessions, clinical rotations, small group discussions, research opportunities, community-based learning, interprofessional education, clinical skills centers

Description
  • Describes the normal structure, functioning and physiological processes of organ systems and complexity of human body as a whole.
  • Describes the molecular, biochemical, and cellular mechanisms essential to sustain body homeostasis.
  • Describes the pathophysiological mechanisms behind the most seen diseases of community.
  • Describes the investigative methods to diagnose the most seen diseases of community and interpret the results.
  • Describes the basic features of microorganisms, their mechanism of action and pathologies they cause.
  • Describes different stages of life and healthy living conditions.
  • Describes the pathophysiology of chronic diseases and pain, their course of action and treatment.
  • Describes the basic principles of preventive medicine and sustainability of health and educate the patients.
  • Describes and knows how to apply the basic principles of patient and healthcare worker safety, asepsis, sterilization, and use of basic medical supplies.
  • Describes indications, methods and complications of basic treatments and interventions.
  • Describes safe and correct usage of blood and blood products.
  • Obtains complete medical history from patients.
  • Demonstrates proficiency in performing physical examinations.
  • Defines abnormal signs of physical examination and makes a differential diagnosis.
  • Presents clinical findings and test results of patients to other colleagues both in oral and written formats.
  • Communicates with patients, patient relatives and other physicians and healthcare workers in accordance with interpersonal communication rules and methods.
  • Able to manage general health problems concerning different stages of life in accordance with principles of primary care including treatment and follow-up.
  • Applies basic treatments and interventions correctly (injection, blood sample collection, perfusion/infusion, intubation, basic and advanced life support technics, trauma/fracture/burn/injury cares).
  • Recognizes emergency and critical conditions and pathologies and intervenes.
  • Assumes leadership position and when necessary, acts as a team member.
  • Uses blood and blood products in accordance with correct and safe usage principles.
  • Cares for his/her mental and physical wellbeing and improvement whilst practicing medicine.
  • Explains the concept of public health, its importance, limits, and evolution.
  • Considers the importance and necessity of basic health services.
  • Knows and applies the basic principles of community based and primary care health services.
  • Defines the concept of healthcare, explains different healthcare systems and structure of healthcare in Türkiye.
  • Knows and discusses the basic standards of health levels (Life expectancy at birth, maternal and infant mortality rate etc.).
  • Discusses the basic environmental health factors in Türkiye and the world, recognizes the effect of it on human health, and provides ideas on precautions.
  • Describes the importance of infectious diseases, classifies notifiable diseases, and knows Department of Health protocols on immunization and its goals.
  • Knows and manages regional health services at County Health Department level.
  • Describes the concepts of occupational health and safety, lists the factors affecting occupational health, and explains the importance of work accidents and the current situation in Türkiye.
  • Contributes to research on sociological and anthropological aspects of health.
  • Explains the responsibilities of a physician in healthcare provision and rights of different parties.
  • Defines legal frameworks regarding his/her professional practice.
  • Explains the ethical importance and necessity of informed consent and obtains one from patients and/or patients' relatives.
  • Demonstrates behavior in accordance with ethical and professional principles.
  • Explains the concept of Evidence Based Medicine and applies basic steps of the concept.
  • Performs research through the reliable medical databases.
  • Values using the most reliable scientific data along with his/her professional experiences whilst deciding regarding patients.
  • Values the concept of lifelong learning.
  • Explains the basic features of a scientific research question and prepares one regarding the respective field of expertise.
  • Explains the steps of constructing scientific research.
  • Interprets the basic statistical methods used for medical research.
  • Explains the ethical framework of medical research.
  • Reports the results of a research and presents them in Professional meetings in written/digital or oral formats.

Key Competencies

The program possesses advanced-level proficiency in the following key competencies.

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical proficiency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital literacy
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Measurement and Evaluation Methods
  • Being successful in all courses and internships included in the curriculum (not having any FF or FD grade remaining for any course or internship); Completing 360 credits and 360 ECTS; CGPA must be minimum 2.00/4.00; To continue all internships during the 52-week family medicine (internship) period, which starts after 5 years of education.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

  • Turkish Higher Education Quality Council (THEQC)
  • Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education (TEPDAD)

Access Requirements
  • Citizens of the Republic of Türkiye are placed according to their SAY scores by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Foreign citizens are placed based on the results of the Istanbul University-Cerrahpaşa International Student Exam (İÜCYÖS). Horizontal transfers are evaluated by faculty commissions and approved by the administration in accordance with the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK).

Conditions for Success
For successfully completing all courses and internships included in the curriculum (no FF or FD grades remaining for any course or internship); to complete 360 credits and 360 ECTS; to have a minimum GPA of 2.00/4.00; to attend all internships during the 52-week internship period started after 5 years of education.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Primary Care Medicine, Medical Specialization Training, Research Institutions, Pharmaceutical Industry, Private Healthcare Institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Remains constant


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode