Yeterlilik Kodu

TR0030024515

Yeterlilik Adı
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toprak oluşumu ve gelişimi konularında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Farklı toprak sınıflandırma sistemlerine göre dünyada ve Türkiyedeki yaygın toprak gruplarının oluştukları coğrafyalar, özellikleri, sınıflandırılması ve nasıl kullanıldıkları konularında bilgi sahibi olur.
  • Toprak kaynaklarının fiziksel ve kimyasal sorunlarını tespit edebilecek ve sorunlu toprakların ıslahında başvurulabilicek ıslah yöntemleri ve işlemler hakkında teori ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Toprak kaynaklarının fiziksel ve kimyasal sorunlarını tespit edebilecek ve sorunlu toprakların ıslahında başvurulabilicek ıslah yöntemleri ve işlemler hakkında teori ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Toprakların su ve rüzgar erozyonuna karşı korunması yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olur.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Kültür bitkilerinde yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkan besin maddesi eksiklikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Toprağın temel fiziksel, kimyasal ve biyolojik ve mineralojik özelliklerini analiz eder. Sonuçları tarımsal ve çevresel toprak kalitesi açısından yorumlama yeterliği kazanır.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Topraksız bitki yetiştirme teknikleri ve idamesi konularında detaylı bilgilere sahiptir.
  • Toprak ve bitki analiz sonuçlarına dayanarak farklı bitkilere yönelik nasıl gübreleme yapılacağı konusunda somut öneriler üretebilir.
  • Tarla ve sera denemeleri tekniği konusunda teorik bilgileri kazanmak suretiyle deneme planlama, kurma, yürütme, sonuçlandırma ve değerlendirme konularında yeterlik kazanır.
  • Gübrelerin üretim teknolojilerinin etkin bir şekilde kullanımı konularında bilgilere sahiptir.
  • Organik kökenli değişik atıkların özellikleri, dönüşüm prosesleri, tarımsal amaçlı kullanım olanakları, toprağa ve bitki gelişimine etkileri üzerine bilgi sahibidir. Farklı organik materyallerin bitki ve toprak verimine olan etkilerini değerlendirebilir.
  • Gübre çevre ilişkileri konularına hakimdir.
  • Organik gübreler ve organik gübrelerin işlenmesi konularında bilgi ve donanıma sahiptir.
  • Değişik iç/dış mekan süs bitkileri ve çim alanların özellikleri, yetiştirilme istekleri ve gübrelenmeleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu tür bitkilerin besin maddesi eksikliklerine ilişkin sorunlar ve çözüm yolları konusunda yeterlik kazanır.
  • Tarla, endüstri, yağ, çayır ve mera bitkilerinin özellikleri, besin maddesi istekleri ve gübrelenmeleri konularında yeterlik kazanır.
  • Toprak, bitki, gübre, meyve-sebze vb. örneklerde ulusal ve uluslararası standartlarda yapılan kimyasal analizler hakkında bilgi sahibi olur ve analiz sonuçlarını yorumlama yeterliği kazanır.
  • Bilimsel proje hazırlığı sürecinde, bilgi toplama, derleme, yorumlama, proje yazma, deneysel planlama ve araştırma ölçütlerini belirleme gibi aşamalarda kullanacağı donanımı edinir.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili olarak toplumun farklı kesimlerini hedef almış eğitim-öğretim aktivitelerinde görev alabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Toprak Bilimi ve Bitki Besleme  uzmanlık alanlarını kapsayan konularda (toprak özelliklerinin arazi  ve laboratuvar şartlarında belirlenmesi, toprak tanımlama, toprak ve bitki besleme sorunlarının belirlenmesi vs) bilgi birkimine sahiptir.
  • Toprak ve Su Kaynaklarının korunması için gerekli vizyonu edinir.
  • Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili sorunları tespit edebilir ve sorunların giderilmesine yönelik çözümler üretir ve görüşlerini ulusal/uluslararasın platformlarda paylaşabilicek iletişim gücüne sahiptir.  
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Toprak Bilimi ve Bitki Besleme programından mezun olan öğrencilerimiz  kamu sektöründe T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Çay İşletmeleri, T.C.Ziraat Bankası gibi kamu kurumlarının farklı birimlerinde görev alırlar. Öğrencilerimiz bulundukları birimlerde genel olarak arazi etüdü ve haritalama, toplulaştırma, toprak ıslahı, toprak verimliliği, arazi değerlendirme ve planlama, doğal kaynaklar yönetimi gibi konularda sorumluluk alabilirler. Özel sektörde ise başta gübre fabrikaları olmak üzere özel toprak ve bitki analiz laboratuvarları arazi topluluştırma şirketleri, inorganik ve organik gübre pazarlama şirketleri, organik tarım işletmeleri ve sera işletmelerinde çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024515


Yeterlilik Adı
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Toprak oluşumu ve gelişimi konularında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Farklı toprak sınıflandırma sistemlerine göre dünyada ve Türkiyedeki yaygın toprak gruplarının oluştukları coğrafyalar, özellikleri, sınıflandırılması ve nasıl kullanıldıkları konularında bilgi sahibi olur.
  • Toprak kaynaklarının fiziksel ve kimyasal sorunlarını tespit edebilecek ve sorunlu toprakların ıslahında başvurulabilicek ıslah yöntemleri ve işlemler hakkında teori ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Toprak kaynaklarının fiziksel ve kimyasal sorunlarını tespit edebilecek ve sorunlu toprakların ıslahında başvurulabilicek ıslah yöntemleri ve işlemler hakkında teori ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Toprakların su ve rüzgar erozyonuna karşı korunması yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olur.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Kültür bitkilerinde yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkan besin maddesi eksiklikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Toprağın temel fiziksel, kimyasal ve biyolojik ve mineralojik özelliklerini analiz eder. Sonuçları tarımsal ve çevresel toprak kalitesi açısından yorumlama yeterliği kazanır.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Topraksız bitki yetiştirme teknikleri ve idamesi konularında detaylı bilgilere sahiptir.
  • Toprak ve bitki analiz sonuçlarına dayanarak farklı bitkilere yönelik nasıl gübreleme yapılacağı konusunda somut öneriler üretebilir.
  • Tarla ve sera denemeleri tekniği konusunda teorik bilgileri kazanmak suretiyle deneme planlama, kurma, yürütme, sonuçlandırma ve değerlendirme konularında yeterlik kazanır.
  • Gübrelerin üretim teknolojilerinin etkin bir şekilde kullanımı konularında bilgilere sahiptir.
  • Organik kökenli değişik atıkların özellikleri, dönüşüm prosesleri, tarımsal amaçlı kullanım olanakları, toprağa ve bitki gelişimine etkileri üzerine bilgi sahibidir. Farklı organik materyallerin bitki ve toprak verimine olan etkilerini değerlendirebilir.
  • Gübre çevre ilişkileri konularına hakimdir.
  • Organik gübreler ve organik gübrelerin işlenmesi konularında bilgi ve donanıma sahiptir.
  • Değişik iç/dış mekan süs bitkileri ve çim alanların özellikleri, yetiştirilme istekleri ve gübrelenmeleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu tür bitkilerin besin maddesi eksikliklerine ilişkin sorunlar ve çözüm yolları konusunda yeterlik kazanır.
  • Tarla, endüstri, yağ, çayır ve mera bitkilerinin özellikleri, besin maddesi istekleri ve gübrelenmeleri konularında yeterlik kazanır.
  • Toprak, bitki, gübre, meyve-sebze vb. örneklerde ulusal ve uluslararası standartlarda yapılan kimyasal analizler hakkında bilgi sahibi olur ve analiz sonuçlarını yorumlama yeterliği kazanır.
  • Bilimsel proje hazırlığı sürecinde, bilgi toplama, derleme, yorumlama, proje yazma, deneysel planlama ve araştırma ölçütlerini belirleme gibi aşamalarda kullanacağı donanımı edinir.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili olarak toplumun farklı kesimlerini hedef almış eğitim-öğretim aktivitelerinde görev alabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Toprak Bilimi ve Bitki Besleme  uzmanlık alanlarını kapsayan konularda (toprak özelliklerinin arazi  ve laboratuvar şartlarında belirlenmesi, toprak tanımlama, toprak ve bitki besleme sorunlarının belirlenmesi vs) bilgi birkimine sahiptir.
  • Toprak ve Su Kaynaklarının korunması için gerekli vizyonu edinir.
  • Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili sorunları tespit edebilir ve sorunların giderilmesine yönelik çözümler üretir ve görüşlerini ulusal/uluslararasın platformlarda paylaşabilicek iletişim gücüne sahiptir.  
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Toprak Bilimi ve Bitki Besleme programından mezun olan öğrencilerimiz  kamu sektöründe T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Çay İşletmeleri, T.C.Ziraat Bankası gibi kamu kurumlarının farklı birimlerinde görev alırlar. Öğrencilerimiz bulundukları birimlerde genel olarak arazi etüdü ve haritalama, toplulaştırma, toprak ıslahı, toprak verimliliği, arazi değerlendirme ve planlama, doğal kaynaklar yönetimi gibi konularda sorumluluk alabilirler. Özel sektörde ise başta gübre fabrikaları olmak üzere özel toprak ve bitki analiz laboratuvarları arazi topluluştırma şirketleri, inorganik ve organik gübre pazarlama şirketleri, organik tarım işletmeleri ve sera işletmelerinde çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024515

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024515


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address