Yeterlilik Kodu | TR0030011773 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Teori ve uygulamaya dayalı bilgi ve beceriyle donatılmış, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını hazırlamak ve yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümde verilen her bir ders için bir ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) | |
Giriş Şartı | Bölüm eşit ağırlık (EA) puanıyla ÖSYM tarafından güncellenen kontenjan dahilinde öğrenci almaktadır. | |
Başarma Şartları | Eğitim öğretim programında almak zorunda oldukları bütün dersleri başarıyla tamamlayan ve AGNO’su en az 2.00 olan öğrencilere Lisans diploması verilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Turizm İşletmeciliği mezunlarları, kamu ve özel sektörde görev yapmaktadırlar. Mezunlar, staj döneminde elde ettikleri deneyimleri ile ulusal ve/veya uluslararası turizm kurum ve kuruluşlarında (örneğin; zincir oteller, seyahat acentaları, havayolu firmaları, yiyecek-içecek işletmeleri, kongre acentaları, Kültür ve Turizm Bakanlığı vd.) istihdam edilerek yönetici adayı olarak çalışmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011773
ISCO 08
ISCO 08
Teori ve uygulamaya dayalı bilgi ve beceriyle donatılmış, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını hazırlamak ve yetiştirmektir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu teorik bilgiyi uygulayabilir.
- Bilişsel yeteneğe sahiptir.
- Turizm endüstrisi ile ilgili işletmelerin yatırım aşamasından işletilmesine kadar aşamalarını uygulayabilir.
- Sektöre katkı sağlayacak projelerde yer alabilir.
- Sektörel ve akademik alandaki kavram, fikir, veri ve bilgileri değerlendirip sorunlara çözüm getirebilir.
- Mesleki olarak mevcut koşulları değerlendirip gelecek ile ilgili öngörülerde bulunarak amaç ve hedefler belirleyebilir, bunları planlayarak uygulamaya koyabilir.
- İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını; yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanarak değerlendirir.
- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
- Alanıyla ilgili olarak bilgi almak isteyen herkesi bilgilendirir, bilgisini, düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
- Sektörde kullanılan otomasyon sistemlerine hakimdir, iletişim teknolojilerini iyi bir şekilde kullanır.
- Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
- Almanca dilini de ikinci yabancı dil olarak kullanabilir.
- Turizm işletmeciliği altında bulunan işletmeler hakkında bilgi sahibidir ve turizm İşletmelerinin organizasyon yapısındaki tüm bölümleri ile ilgili bilgi ve becerilere hakimdir.
- Sektörle ilgili iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik, kalite ve sürdürülebilirlik gibi toplumu ve işletmeleri ilgilendiren konularda yeterli bilgiye ve turizmin topluma ve dünyaya katkıları konusunda bilinçlidir.
- Turizm İşletmeciliği alanında, yönetim, organizasyon, üretim yönetimi, pazarlama, muhasebe ve finans konularında bilgi sahibidir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümde verilen her bir ders için bir ara sınavı, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)
Bölüm eşit ağırlık (EA) puanıyla ÖSYM tarafından güncellenen kontenjan dahilinde öğrenci almaktadır.
Turizm İşletmeciliği mezunlarları, kamu ve özel sektörde görev yapmaktadırlar. Mezunlar, staj döneminde elde ettikleri deneyimleri ile ulusal ve/veya uluslararası turizm kurum ve kuruluşlarında (örneğin; zincir oteller, seyahat acentaları, havayolu firmaları, yiyecek-içecek işletmeleri, kongre acentaları, Kültür ve Turizm Bakanlığı vd.) istihdam edilerek yönetici adayı olarak çalışmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011773 | |
Qualification Title | Tourism Management | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Students are informed in the field of tourism management, organization, production management, marketing, accounting and finance. Students can apply theoretical tourism management knowledge that they owned.Students can work in tourism industry related works from the investment stage to operation stage. Can take part in projects that contribute to the industry. Students can and making predictions about the future by evaluating the existing conditions.Students can identify goals and objectives, and they can put into practice those goals and objectives by planning.Students can evaluate business management strategic, tactical and operational tools and tourism businesses internal and external environments. Apply knowledge to the solution of familiar and unfamiliar problems.Students can inform anyone who wants to have information about tourism.Students can express their opinions orally and in writing. Students can use communication Technologies. Students know at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio B1 knows. Students have information about businesses related to tourism management field and they have informed about departments under the tourism businesses. Students have information about job security, employee health, social security and sustainability etc. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | One mid-term exam, quiz exams, home works and one final exam are required for every class offered at the department. 60% of the final exam and 40% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who cannot meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | Education guideline of the School requires the successfully completion of the entire course studies as well as having a 2.00 minimum GPA score to get the Bachelors degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the Department of Tourism Management are in high demand by many hospitality and tourism enterprises. Graduates and current students are highly recruited for internships and permanent positions. The former graduates of the department have already reached different managerial positions in well-known international and national hotel chains, travel agencies, airline companies and other enterprises in tourism industry. Some graduates are invited to courses by instructors to share their real-world experiences with our current students. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030011773
Students are informed in the field of tourism management, organization, production management, marketing, accounting and finance. Students can apply theoretical tourism management knowledge that they owned.Students can work in tourism industry related works from the investment stage to operation stage. Can take part in projects that contribute to the industry. Students can and making predictions about the future by evaluating the existing conditions.Students can identify goals and objectives, and they can put into practice those goals and objectives by planning.Students can evaluate business management strategic, tactical and operational tools and tourism businesses internal and external environments. Apply knowledge to the solution of familiar and unfamiliar problems.Students can inform anyone who wants to have information about tourism.Students can express their opinions orally and in writing. Students can use communication Technologies. Students know at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio B1 knows. Students have information about businesses related to tourism management field and they have informed about departments under the tourism businesses. Students have information about job security, employee health, social security and sustainability etc.
One mid-term exam, quiz exams, home works and one final exam are required for every class offered at the department. 60% of the final exam and 40% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who cannot meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
The graduates of the Department of Tourism Management are in high demand by many hospitality and tourism enterprises. Graduates and current students are highly recruited for internships and permanent positions. The former graduates of the department have already reached different managerial positions in well-known international and national hotel chains, travel agencies, airline companies and other enterprises in tourism industry. Some graduates are invited to courses by instructors to share their real-world experiences with our current students.