Yeterlilik Kodu

TR0030045058

Yeterlilik Adı
Turizm Rehberliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED 1015- Seyahat, turizm ve boş zaman

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Turizm Rehberliği Bölümü 2012 yılında açılmış olup, Türkiye'de Turizm Rehberliği lisans eğitimi veren sayılı üniversiteleri arasında yer almaktadır. Turizm Rehberliği programında lisans düzeyinde verilecek teorik ve uygulamalı öğretim ile iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye'yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, etkili iletişim becerilerine sahip, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Turizm Rehberliği bölümünün amacı; ülkemizin gereksinim duyduğu nitelikli turist rehberlerini yetiştirmenin yanı sıra Turizm Sistemi içerisinde yer alan farklı sektörlere nitelikli eleman yetiştirmektir. Ayrıca turizm sektörlerinde açık bulunan nitelikli işgücü gerektiren pozisyonlarda istihdam edilmek üzere yetiştirilmesi de sağlanacaktır. Böylece Türkiye Ekonomisi içinde sürükleyici olan turizm faaliyetlerinde gereksinim duyulan nitelikli personel açığının kapatılmasına katkı sağlanacaktır. Programın öğretim amaçları;

  • Turist rehberliği mesleğinin gereksinim duyduğu donanıma sahip, günceli takip eden, alanın gelişimine katkıda bulunabilecek bireyler yetiştirmek
  • Turizm sistemi içerisinde yer alan farklı hizmet sektörlerinin önde gelen ulusal ve uluslararası işletmelerde çalışabilecek yönetici adayları yetiştirmek
  • Sektörde girişimci ruha sahip, sosyal, sorumluluk sahibi ve etik ilkeler çerçevesinde hareket eden bireyler yetiştirmek
Öğrenme Ortamları

Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi eğitim gezilerinde de edinilebilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm Rehberliği mesleğinin içeriğini ve kapsamını anlar.
  • Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye’nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirir.
  • Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak analitik bir biçimde düşünür.
  • Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyar.
  • Yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri bu dilde aktarma becerisi kazanır.
  • Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlayarak kullanır.
  • Turizmin uluslararası işleyişi ve alternatif turizm türlerine vakıf olarak sektördeki sorunları kavrayabilme ve çözüm üretir.
  • Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilme ve bu konulardaki duyarlılığı artırarak farkındalık kazanır.

Program çıktıları aşağıdaki gibidir.

  • Turizm alanı ve turist rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramlar, kuramlar ve alana özgü araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Turizm, turist rehberliği mesleği ve seyahat işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve ilgili mevzuatları, politikaları ve stratejileri öğrenir.
  • Türkiye’nin sahip olduğu turistik çekiciliklerinin yanı sıra Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Turist rehberliği mesleği ile ilgili öğrendiği bilgileri ve bilgi teknolojilerini kullanarak bir turu planlayabilir ve yönetebilir; ihtiyaç durumunda hizmet süreçlerini iyileştirebilir.
  • Turist rehberliği mesleği ve mesleğin bünyesinde barındırdığı işletme, liderlik, sosyoloji ve bilgi-işlem teknolojileri vb. alanlarında güncel gelişmeleri takip eder, bunları analiz ederek yorumlar ve kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlar.
  • Turist rehberliği mesleğine yönelik sorunların çözümü ve mesleğin gelişimi için araştırmalar yapar ve bunları net bir şekilde ifade eder.
  • Bireysel ve/veya bir ekibin üyesi olarak etkin bir şekilde sorumluluk alır ve zamanı etkin ve verimli bir şekilde kullanır.
  • Öz eleştiri yapar, mahiyetinde çalışanların mesleki gelişimlerine katkıda bulunur ve öngörülemeyen durumları yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle beceri ve yetkinliklerini günceller ve bilgilerini güncel tutarak hizmet sunarken kendisini geliştirir.
  • Mesleğini yaparken iş ve sosyal hayatında etkili iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili bir yabancı dili B2 seviyesinde, ikinci bir yabancı dili ise B1 seviyesinde bilir.
  • Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili ulusal ve uluslararası yasalar ve meslek standartlar, etik değerler ve sorumluluk bilincine göre hareket eder.
  • Olası durumlara sorgulayıcı bakış açısı ile yaklaşarak turistlerin sağlık ve güvenliklerini tehdit edebilecek unsurları belirler, gerektiğinde uyarılarda ve yönlendirmelerde bulunur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program çerçevesinde alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyıl bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Ara sınavın başarıya etkisi %40, final sınavının ise %60’tır. Her iki sınav sonucu ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir: 

Başarı Notu           Harfli Başarı Notu           Katsayı        

90,00-100,00                    AA                           4.00

85,00-89,00                      BA                           3.50

75,00-84,00                      BB                           3.00

65,00-74,00                      CB                           2.50

60,00-64,00                      CC                           2.00

55,00-59,00                      DC                           1.50

50,00-54,00                      DD                           1.00

40,00-49,00                      FD                            0.50

0-39,00                             FF                            0.00

Başarılı                             B                              0.00

Başarısız                           K                              0.00

Devamsız                      D                                 0.00

Sınava Girmedi             GR                               0.00

Eksik                             E                                 0.00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölüm TURAK tarafından 31.12.2021 tarihinde TURAK Yönergesi’nin 13/4-b gereğince akredite edilmiştir. Bu kapsamda iki yılda bir öz değerlendirme raporu hazırlanmaktadır. Dış değerlendirme TURAK tarafından yapılmaktadır. Koşullu akredite olan bölümler iki yılda, tam akredite edilen birimler altı yılda değerlendirmeye tabi tutulur. Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;1.01.2024/31.12.2026

Giriş Şartı

Bölüme yalnızca T.C vatandaşı öğrenciler kabul edilmektedir. Öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için alınması gereken dersler 240 AKTS kredisine karşılık gelmektedir ve AGNO en az 2.00 olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız A, B ve C grubu seyahat acentalarının her departmanında çalışabilirler. Bölgesel ya da ülkesel Türkiye turunu tamamlayan öğrencilerimiz, yabancı dil yeterliliklerini YDS ya da eşdeğer bir sınav ile sağladıklarında rehberlik çalışma kartı almaya hak kazanırlar ve seyahat acentalarında ya da bağımsız rehber olarak çalışmaya başlarlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

07.05.2021 tarihli TURAK Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu Yönetmeliği ve Yükseköğretim Turizm Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi. TURAK Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından turizm eğitimi programlarının akreditasyonu konusunda yetkilendirilmiş tek akreditasyon kuruluşudur.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030045058


Yeterlilik Adı
Turizm Rehberliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED 1015- Seyahat, turizm ve boş zaman


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED 1015- Seyahat, turizm ve boş zaman


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Turizm Rehberliği Bölümü 2012 yılında açılmış olup, Türkiye'de Turizm Rehberliği lisans eğitimi veren sayılı üniversiteleri arasında yer almaktadır. Turizm Rehberliği programında lisans düzeyinde verilecek teorik ve uygulamalı öğretim ile iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye'yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, etkili iletişim becerilerine sahip, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Turizm Rehberliği bölümünün amacı; ülkemizin gereksinim duyduğu nitelikli turist rehberlerini yetiştirmenin yanı sıra Turizm Sistemi içerisinde yer alan farklı sektörlere nitelikli eleman yetiştirmektir. Ayrıca turizm sektörlerinde açık bulunan nitelikli işgücü gerektiren pozisyonlarda istihdam edilmek üzere yetiştirilmesi de sağlanacaktır. Böylece Türkiye Ekonomisi içinde sürükleyici olan turizm faaliyetlerinde gereksinim duyulan nitelikli personel açığının kapatılmasına katkı sağlanacaktır. Programın öğretim amaçları;

  • Turist rehberliği mesleğinin gereksinim duyduğu donanıma sahip, günceli takip eden, alanın gelişimine katkıda bulunabilecek bireyler yetiştirmek
  • Turizm sistemi içerisinde yer alan farklı hizmet sektörlerinin önde gelen ulusal ve uluslararası işletmelerde çalışabilecek yönetici adayları yetiştirmek
  • Sektörde girişimci ruha sahip, sosyal, sorumluluk sahibi ve etik ilkeler çerçevesinde hareket eden bireyler yetiştirmek

Öğrenme Ortamları

Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi eğitim gezilerinde de edinilebilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm Rehberliği mesleğinin içeriğini ve kapsamını anlar.
  • Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye’nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirir.
  • Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak analitik bir biçimde düşünür.
  • Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyar.
  • Yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri bu dilde aktarma becerisi kazanır.
  • Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlayarak kullanır.
  • Turizmin uluslararası işleyişi ve alternatif turizm türlerine vakıf olarak sektördeki sorunları kavrayabilme ve çözüm üretir.
  • Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilme ve bu konulardaki duyarlılığı artırarak farkındalık kazanır.

Program çıktıları aşağıdaki gibidir.

  • Turizm alanı ve turist rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramlar, kuramlar ve alana özgü araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Turizm, turist rehberliği mesleği ve seyahat işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve ilgili mevzuatları, politikaları ve stratejileri öğrenir.
  • Türkiye’nin sahip olduğu turistik çekiciliklerinin yanı sıra Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Turist rehberliği mesleği ile ilgili öğrendiği bilgileri ve bilgi teknolojilerini kullanarak bir turu planlayabilir ve yönetebilir; ihtiyaç durumunda hizmet süreçlerini iyileştirebilir.
  • Turist rehberliği mesleği ve mesleğin bünyesinde barındırdığı işletme, liderlik, sosyoloji ve bilgi-işlem teknolojileri vb. alanlarında güncel gelişmeleri takip eder, bunları analiz ederek yorumlar ve kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlar.
  • Turist rehberliği mesleğine yönelik sorunların çözümü ve mesleğin gelişimi için araştırmalar yapar ve bunları net bir şekilde ifade eder.
  • Bireysel ve/veya bir ekibin üyesi olarak etkin bir şekilde sorumluluk alır ve zamanı etkin ve verimli bir şekilde kullanır.
  • Öz eleştiri yapar, mahiyetinde çalışanların mesleki gelişimlerine katkıda bulunur ve öngörülemeyen durumları yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle beceri ve yetkinliklerini günceller ve bilgilerini güncel tutarak hizmet sunarken kendisini geliştirir.
  • Mesleğini yaparken iş ve sosyal hayatında etkili iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili bir yabancı dili B2 seviyesinde, ikinci bir yabancı dili ise B1 seviyesinde bilir.
  • Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili ulusal ve uluslararası yasalar ve meslek standartlar, etik değerler ve sorumluluk bilincine göre hareket eder.
  • Olası durumlara sorgulayıcı bakış açısı ile yaklaşarak turistlerin sağlık ve güvenliklerini tehdit edebilecek unsurları belirler, gerektiğinde uyarılarda ve yönlendirmelerde bulunur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program çerçevesinde alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyıl bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Ara sınavın başarıya etkisi %40, final sınavının ise %60’tır. Her iki sınav sonucu ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir: 

Başarı Notu           Harfli Başarı Notu           Katsayı        

90,00-100,00                    AA                           4.00

85,00-89,00                      BA                           3.50

75,00-84,00                      BB                           3.00

65,00-74,00                      CB                           2.50

60,00-64,00                      CC                           2.00

55,00-59,00                      DC                           1.50

50,00-54,00                      DD                           1.00

40,00-49,00                      FD                            0.50

0-39,00                             FF                            0.00

Başarılı                             B                              0.00

Başarısız                           K                              0.00

Devamsız                      D                                 0.00

Sınava Girmedi             GR                               0.00

Eksik                             E                                 0.00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölüm TURAK tarafından 31.12.2021 tarihinde TURAK Yönergesi’nin 13/4-b gereğince akredite edilmiştir. Bu kapsamda iki yılda bir öz değerlendirme raporu hazırlanmaktadır. Dış değerlendirme TURAK tarafından yapılmaktadır. Koşullu akredite olan bölümler iki yılda, tam akredite edilen birimler altı yılda değerlendirmeye tabi tutulur. Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;1.01.2024/31.12.2026


Giriş Şartı

Bölüme yalnızca T.C vatandaşı öğrenciler kabul edilmektedir. Öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için alınması gereken dersler 240 AKTS kredisine karşılık gelmektedir ve AGNO en az 2.00 olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız A, B ve C grubu seyahat acentalarının her departmanında çalışabilirler. Bölgesel ya da ülkesel Türkiye turunu tamamlayan öğrencilerimiz, yabancı dil yeterliliklerini YDS ya da eşdeğer bir sınav ile sağladıklarında rehberlik çalışma kartı almaya hak kazanırlar ve seyahat acentalarında ya da bağımsız rehber olarak çalışmaya başlarlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

07.05.2021 tarihli TURAK Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu Yönetmeliği ve Yükseköğretim Turizm Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi. TURAK Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından turizm eğitimi programlarının akreditasyonu konusunda yetkilendirilmiş tek akreditasyon kuruluşudur.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045058

Qualification Title
Vocational Qualification Certificate
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO 08

1015- Travel, tourism and leisure

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Tourism Guidance was opened in 2012 and is one of the few universities in Turkey that offers undergraduate education in Tourism Guidance. With the theoretical and practical education to be given at the undergraduate level in the Tourism Guidance program, it is aimed to train qualified tourist guides and manager candidates who have a good command of foreign languages, know Turkey with its history, culture and geography in the best way, have effective communication skills, analytical thinking, problem solving, management and organization knowledge and skills, have basic social values such as tolerance, courtesy, respect, honesty, leadership and representation skills. The aim of the Department of Tourism Guidance is to train qualified tourist guides that our country needs, as well as to train qualified personnel for different sectors within the Tourism System. In addition, it will also be ensured that they will be trained to be employed in positions requiring qualified labor force in tourism sectors. Thus, it will contribute to the closing of the shortage of qualified personnel needed in tourism activities, which is a driving force in the Turkish economy. Teaching objectives of the program;

  • To educate individuals who have the equipment required by the tourist guidance profession, who follow the current trends, and who can contribute to the development of the field.
  • To train management candidates who can work in leading national and international enterprises in different service sectors within the tourism system
  • To raise individuals who have an entrepreneurial spirit in the sector, who are social, responsible and act within the framework of ethical principles
Learning Environments

Learning outcomes can be acquired in formal and non-formal learning environments as well as on educational trips.

Description
  • To be able to understand the content and scope of Tourism Guidance profession.
  • To be able to perceive the archaeological, historical and geographical values of Turkey in relation to the profession of Tourism Guidance and to associate them with current events.
  • To be able to think about works of art analytically by establishing relationships between the geography where cultures live, the life and thought styles of the period and the essential qualities of the work.
  • To be able to reveal the changes that civilizations have undergone within themselves and in the historical process and their impact on cultural assets.
  • To be able to express oneself in a foreign language and to gain the ability to transfer the information learned in this language.
  • To be able to comprehend the basic principles of different religions that have lived and are living in the world and to use them by blending them with the Tourism Guidance profession.
  • To be able to comprehend the problems in the sector and to produce solutions by being aware of the international functioning of tourism and alternative tourism types.
  • To be able to learn about the fauna and flora of Anatolian geography and to gain awareness by increasing sensitivity on these issues.
  • Program outcomes are as follows.
  • To have knowledge about the basic concepts, theories and field-specific research methods related to the field of tourism and tourist guiding profession.
  • Gains knowledge about tourism, tourist guiding profession and travel management and learns related legislation, policies and strategies.
  • Have knowledge about Turkey's touristic attractions as well as the civilizations that lived in Turkey and the world.
  • To be able to plan and manage a tour using the knowledge and information technologies learned about the tourist guiding profession; to be able to improve service processes in case of need.
  • To be able to follow current developments in the fields of tourist guiding profession and business, leadership, sociology and information technologies, etc., which are included in the profession, analyze and interpret them and contribute to personal and professional development.
  • Conducts research for the solution of problems related to the tourist guiding profession and the development of the profession and expresses them clearly.
  • Takes responsibility effectively individually and/or as a member of a team and uses time effectively and efficiently.
  • To be self-critical, to contribute to the professional development of those working under him/her and to manage unforeseen situations.
  • Updates his/her skills and competencies with the awareness of lifelong learning and improves himself/herself while providing service by keeping his/her knowledge up-to-date.
  • Communicates effectively in business and social life while practicing his/her profession.
  • Knows a foreign language related to the field at B2 level and a second foreign language at B1 level.
  • Acts according to national and international laws and professional standards, ethical values and responsibility awareness related to the field of tourism and tourist guidance.
  • By approaching possible situations with a questioning perspective, it identifies the elements that may threaten the health and safety of tourists and provides warnings and guidance when necessary.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Multilingual competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

In order to be successful in the courses taken within the framework of the program, there is a midterm and a final exam each semester. The effect of the midterm exam on success is 40% and the final exam is 60%. Students who get 55 points according to the weighted average values of both exams are considered to have succeeded in that course.

Letter grades and coefficients for the level of success are given below: 

Achievement Grade      Letter Grade               Coefficient

90,00-100,00                    AA                           4.00

85,00-89,00                      BA                           3.50

75,00-84,00                      BB                           3.00

65,00-74,00                      CB                           2.50

60,00-64,00                      CC                           2.00

55,00-59,00                      DC                           1.50

50,00-54,00                      DD                           1.00

40,00-49,00                      FD                            0.50

0-39,00                             FF                            0.00

Pass                                  B                              0.00

Failed                               K                              0.00

Absent                              D                             0.00

Did not take the exam      GR                           0.00

Incomplete                        E                             0.00

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes:

The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.

Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.

The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.

The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":

1.         Programme creation and approval:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.

1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.

1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.

2.         Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.

3.         Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.

4.       Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.

The department was accredited by TURAK on 31.12.2021 in accordance with TURAK Directive 13/4-b. In this context, a self-evaluation report is prepared every two years. External evaluation is carried out by TURAK. Conditionally accredited departments are evaluated every two years and fully accredited units are evaluated every six years. Stakeholder participation is ensured at the highest level in all processes related to qualification and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation.

Accreditation Body Name; Tourism Academicians Association (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER)

Start/End Date: 1.01.2024/31.12.2026

Access Requirements

Only Turkish citizens are accepted to the program. General admission requirements for students are valid to start the program.

Conditions for SuccessThe courses required to graduate from the program correspond to 240 ECTS credits and the GPA must be at least 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can work in every department of A, B and C group travel agencies. After completing a regional or national tour of Turkey, our students are entitled to receive a guide work card and start working in travel agencies or as independent guides when they meet their foreign language proficiency with YDS or an equivalent exam.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

07.05.2021 dated TURAK Tourism Education Evaluation and Accreditation Board Regulation and Higher Education Tourism Programs Evaluation and Accreditation Application Principles Directive. TURAK is the only accreditation body authorized by the Higher Education Quality Council for the accreditation of tourism education programs.

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045058


Qualification Title
Vocational Qualification Certificate

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08

1015- Travel, tourism and leisure


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08

1015- Travel, tourism and leisure


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Tourism Guidance was opened in 2012 and is one of the few universities in Turkey that offers undergraduate education in Tourism Guidance. With the theoretical and practical education to be given at the undergraduate level in the Tourism Guidance program, it is aimed to train qualified tourist guides and manager candidates who have a good command of foreign languages, know Turkey with its history, culture and geography in the best way, have effective communication skills, analytical thinking, problem solving, management and organization knowledge and skills, have basic social values such as tolerance, courtesy, respect, honesty, leadership and representation skills. The aim of the Department of Tourism Guidance is to train qualified tourist guides that our country needs, as well as to train qualified personnel for different sectors within the Tourism System. In addition, it will also be ensured that they will be trained to be employed in positions requiring qualified labor force in tourism sectors. Thus, it will contribute to the closing of the shortage of qualified personnel needed in tourism activities, which is a driving force in the Turkish economy. Teaching objectives of the program;

  • To educate individuals who have the equipment required by the tourist guidance profession, who follow the current trends, and who can contribute to the development of the field.
  • To train management candidates who can work in leading national and international enterprises in different service sectors within the tourism system
  • To raise individuals who have an entrepreneurial spirit in the sector, who are social, responsible and act within the framework of ethical principles

Learning Environments

Learning outcomes can be acquired in formal and non-formal learning environments as well as on educational trips.


Description
  • To be able to understand the content and scope of Tourism Guidance profession.
  • To be able to perceive the archaeological, historical and geographical values of Turkey in relation to the profession of Tourism Guidance and to associate them with current events.
  • To be able to think about works of art analytically by establishing relationships between the geography where cultures live, the life and thought styles of the period and the essential qualities of the work.
  • To be able to reveal the changes that civilizations have undergone within themselves and in the historical process and their impact on cultural assets.
  • To be able to express oneself in a foreign language and to gain the ability to transfer the information learned in this language.
  • To be able to comprehend the basic principles of different religions that have lived and are living in the world and to use them by blending them with the Tourism Guidance profession.
  • To be able to comprehend the problems in the sector and to produce solutions by being aware of the international functioning of tourism and alternative tourism types.
  • To be able to learn about the fauna and flora of Anatolian geography and to gain awareness by increasing sensitivity on these issues.
  • Program outcomes are as follows.
  • To have knowledge about the basic concepts, theories and field-specific research methods related to the field of tourism and tourist guiding profession.
  • Gains knowledge about tourism, tourist guiding profession and travel management and learns related legislation, policies and strategies.
  • Have knowledge about Turkey's touristic attractions as well as the civilizations that lived in Turkey and the world.
  • To be able to plan and manage a tour using the knowledge and information technologies learned about the tourist guiding profession; to be able to improve service processes in case of need.
  • To be able to follow current developments in the fields of tourist guiding profession and business, leadership, sociology and information technologies, etc., which are included in the profession, analyze and interpret them and contribute to personal and professional development.
  • Conducts research for the solution of problems related to the tourist guiding profession and the development of the profession and expresses them clearly.
  • Takes responsibility effectively individually and/or as a member of a team and uses time effectively and efficiently.
  • To be self-critical, to contribute to the professional development of those working under him/her and to manage unforeseen situations.
  • Updates his/her skills and competencies with the awareness of lifelong learning and improves himself/herself while providing service by keeping his/her knowledge up-to-date.
  • Communicates effectively in business and social life while practicing his/her profession.
  • Knows a foreign language related to the field at B2 level and a second foreign language at B1 level.
  • Acts according to national and international laws and professional standards, ethical values and responsibility awareness related to the field of tourism and tourist guidance.
  • By approaching possible situations with a questioning perspective, it identifies the elements that may threaten the health and safety of tourists and provides warnings and guidance when necessary.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Multilingual competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

In order to be successful in the courses taken within the framework of the program, there is a midterm and a final exam each semester. The effect of the midterm exam on success is 40% and the final exam is 60%. Students who get 55 points according to the weighted average values of both exams are considered to have succeeded in that course.

Letter grades and coefficients for the level of success are given below: 

Achievement Grade      Letter Grade               Coefficient

90,00-100,00                    AA                           4.00

85,00-89,00                      BA                           3.50

75,00-84,00                      BB                           3.00

65,00-74,00                      CB                           2.50

60,00-64,00                      CC                           2.00

55,00-59,00                      DC                           1.50

50,00-54,00                      DD                           1.00

40,00-49,00                      FD                            0.50

0-39,00                             FF                            0.00

Pass                                  B                              0.00

Failed                               K                              0.00

Absent                              D                             0.00

Did not take the exam      GR                           0.00

Incomplete                        E                             0.00


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes:

The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.

Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.

The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.

The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":

1.         Programme creation and approval:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.

1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.

1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.

2.         Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.

3.         Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.

4.       Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.

The department was accredited by TURAK on 31.12.2021 in accordance with TURAK Directive 13/4-b. In this context, a self-evaluation report is prepared every two years. External evaluation is carried out by TURAK. Conditionally accredited departments are evaluated every two years and fully accredited units are evaluated every six years. Stakeholder participation is ensured at the highest level in all processes related to qualification and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation.

Accreditation Body Name; Tourism Academicians Association (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER)

Start/End Date: 1.01.2024/31.12.2026


Access Requirements

Only Turkish citizens are accepted to the program. General admission requirements for students are valid to start the program.


Conditions for Success
The courses required to graduate from the program correspond to 240 ECTS credits and the GPA must be at least 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can work in every department of A, B and C group travel agencies. After completing a regional or national tour of Turkey, our students are entitled to receive a guide work card and start working in travel agencies or as independent guides when they meet their foreign language proficiency with YDS or an equivalent exam.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

07.05.2021 dated TURAK Tourism Education Evaluation and Accreditation Board Regulation and Higher Education Tourism Programs Evaluation and Accreditation Application Principles Directive. TURAK is the only accreditation body authorized by the Higher Education Quality Council for the accreditation of tourism education programs.


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode