Yeterlilik Kodu

TR0030007037

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumSivas Cumhuriyet Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS
Sorumlu Kurum URLhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

İnsan kaynaklarının mesleki eğitim yoluyla geliştirilmesi projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı olan bu program, Turizm Otel İşletmeciliği ve Seyahat Sektörünün ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri ve donanıma sahip olan öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanma becerisine sahiptir.
  • Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahipir.
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilir.
  • Müşteri kabulü ve rezervasyon işlemlerinin önemini bilir ve bunu uygun şekilde gerçekleştirir.
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki her türlü mevzuatı açıklar, Turizm işletmelerini tanımlar ve işletmeler hakkında bilgi sahibidir.
  • Yabancı dilde etkili iletişim becerisine sahip olur ve bunu Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında etkili kullanır.
  • Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulama becerisine sahiptir.
  • Seyahat acenta (tur operatörlüğü, bilet satış, transfer işlemleri,otel organizasyonları,turizm eğlence hizmetleri) işletmeleri ile ilgili temel kavramları hakkında bilgi sahibidir.
  • Turizm ve Otel İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeyde kurumsal ve uygulamalı olarak bilgi sahibidir.
  • İşletmecilik ve turizm işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlama becerisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı ölçmede bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ders başarı notları: Harf Notu 4’lük sistem AA 4.00 Pekiyi Geçer BA 3.50 İyi-Pekiyi Geçer BB 3.00 İyi Geçer CB 2.50 Orta-İyi Geçer CC 2.00 Orta Geçer DC 1.50 Zayıf-Orta Şartlı Geçer DD 1.00 Zayıf Şartlı Geçer FD 0.50 Başarısız Geçmez FF 0.00 Başarısız Geçmez YT Yeterli Geçer YZ Yetersiz Geçmez MU Muaf Geçer DZ Devamsız Geçmez GR Sınava girmedi Geçmez UB Uygulamada Başarısız Geçmez EN Eksik not Buna göre; Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrenci ise o dersi şartlı başarmış sayılır.

Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersten başarısız sayılırTurizm ve Otel İşletmeciliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler, Lise Diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucuna göre kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir

Başarma ŞartlarıTurizm ve Otel İşletmeciliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 30 işgünü stajını tamamlamış olmaktır. Öğrenci başarısız olduğu derslerden belirli bir kısmını Yaz Okulu kapsamında da alabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm sektörü Meslek Elemanı, Ağırlama - Hizmet Sektöründe kaynakları, varlıkları, zamanı, süreçleri ve iş gücünü yerine getirebilen, çalıştığı müessesede fonksiyonel yönetime katkı sağlayabilen veya kendi iş yerinde yönetim fonksiyonlarını icra edebilen kişidir. Bu programdan mezun olan öğrenciler dikey geçiş sınavı ile Turizm ve otel işletmeciliği Yüksekokullarının, Konaklama İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, İşletme vey İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İşletme, Turizm İşletmeciliği bölümlerine yerleşmeye hak kazanabilirler. Anadolu Üniversitesinin Açık Öğretim Fakültesinin İktisat, İşletme, Konaklama Yönetimi (lisans) bölümlerine veya ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavı’nda (DGS) başarılı oldukları takdirde aşağıdaki 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapabilirler. • İşletme• İşletme-İktisat• Konaklama İşletmeciliği• Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği• Konaklama ve Turizm İşletmeciliği• Turist Rehberliği• Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik• Turizm ve Otel İşletmeciliği• Turizm ve RehberlikBu bölümlerden mezun olan öğrenciler Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) sınavına girerek Lisansüstü eğitime devam edebilirler. Kamu kurum ve bankalarında görev alabilirler. Özel şirketlerin halkla ilişkiler departmanında görev alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007037


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

İnsan kaynaklarının mesleki eğitim yoluyla geliştirilmesi projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı olan bu program, Turizm Otel İşletmeciliği ve Seyahat Sektörünün ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri ve donanıma sahip olan öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanma becerisine sahiptir.
  • Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahipir.
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilir.
  • Müşteri kabulü ve rezervasyon işlemlerinin önemini bilir ve bunu uygun şekilde gerçekleştirir.
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki her türlü mevzuatı açıklar, Turizm işletmelerini tanımlar ve işletmeler hakkında bilgi sahibidir.
  • Yabancı dilde etkili iletişim becerisine sahip olur ve bunu Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında etkili kullanır.
  • Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulama becerisine sahiptir.
  • Seyahat acenta (tur operatörlüğü, bilet satış, transfer işlemleri,otel organizasyonları,turizm eğlence hizmetleri) işletmeleri ile ilgili temel kavramları hakkında bilgi sahibidir.
  • Turizm ve Otel İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeyde kurumsal ve uygulamalı olarak bilgi sahibidir.
  • İşletmecilik ve turizm işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlama becerisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı ölçmede bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ders başarı notları: Harf Notu 4’lük sistem AA 4.00 Pekiyi Geçer BA 3.50 İyi-Pekiyi Geçer BB 3.00 İyi Geçer CB 2.50 Orta-İyi Geçer CC 2.00 Orta Geçer DC 1.50 Zayıf-Orta Şartlı Geçer DD 1.00 Zayıf Şartlı Geçer FD 0.50 Başarısız Geçmez FF 0.00 Başarısız Geçmez YT Yeterli Geçer YZ Yetersiz Geçmez MU Muaf Geçer DZ Devamsız Geçmez GR Sınava girmedi Geçmez UB Uygulamada Başarısız Geçmez EN Eksik not Buna göre; Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrenci ise o dersi şartlı başarmış sayılır.

Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersten başarısız sayılırTurizm ve Otel İşletmeciliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler, Lise Diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucuna göre kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir


Başarma Şartları
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 30 işgünü stajını tamamlamış olmaktır. Öğrenci başarısız olduğu derslerden belirli bir kısmını Yaz Okulu kapsamında da alabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm sektörü Meslek Elemanı, Ağırlama - Hizmet Sektöründe kaynakları, varlıkları, zamanı, süreçleri ve iş gücünü yerine getirebilen, çalıştığı müessesede fonksiyonel yönetime katkı sağlayabilen veya kendi iş yerinde yönetim fonksiyonlarını icra edebilen kişidir. Bu programdan mezun olan öğrenciler dikey geçiş sınavı ile Turizm ve otel işletmeciliği Yüksekokullarının, Konaklama İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, İşletme vey İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İşletme, Turizm İşletmeciliği bölümlerine yerleşmeye hak kazanabilirler. Anadolu Üniversitesinin Açık Öğretim Fakültesinin İktisat, İşletme, Konaklama Yönetimi (lisans) bölümlerine veya ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavı’nda (DGS) başarılı oldukları takdirde aşağıdaki 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapabilirler. • İşletme• İşletme-İktisat• Konaklama İşletmeciliği• Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği• Konaklama ve Turizm İşletmeciliği• Turist Rehberliği• Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik• Turizm ve Otel İşletmeciliği• Turizm ve RehberlikBu bölümlerden mezun olan öğrenciler Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) sınavına girerek Lisansüstü eğitime devam edebilirler. Kamu kurum ve bankalarında görev alabilirler. Özel şirketlerin halkla ilişkiler departmanında görev alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007037

Qualification Title
Awarding BodySivas Cumhuriyet University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Being aware of a foreign language in a sufficient level.
  • Being aware of sector related international terms. Being able to communicate and understand English or another foreign language.
  • Being able to communicate and understand a second foreign language.Being aware of main activity issues of hotel enterprises.
  • Being aware of management of kitchen services. Being aware of organization of congress and fair.
  • Being aware of housekeeping management. Being aware of business of cleaning services.
  • Being aware of management of food and beverage services.
  • Being aware of business of food and beverage services.
  • Being aware of management of banquet and treat services.
  • Being aware of front desk transactions and front desk automation.
  • Being aware of sector related marketing.
  • Being aware of travel agencies and tour operatory.
  • Being aware of tourism guidance.
Key Competencies-
Further Info
  • Relative evaluation system is applied in measuring success.
  • Course success notes: Letter Grade of 4 system 4.00 Well Pass B 3.50 Well-Well tolerable BB 3:00 Good Pass CBE 2:50 Medium-Best Pass CC 2:00 Medium Tolerable DC 1:50 Low-Medium Conditional Pass DDR 1:00 Weak Conditional Pass FDA 0:50 Fail Fail PT FF 0:00 Fail Fail Fail Me Add enough Exempt Pass Pass AI Attend the DZ GR Fail Fail Fail practice UB EN Failing to take the exam Accordingly missing notes; One lesson from AA, BA, BB, CB and CC are considered successful one of the courses.
  • The area is one of DC and DD students from each course is considered successful parole.
  • FFA students considered to have failed a course grade in that course
  • Student should achieve all compulsory and elective courses (total 120 ETCS) that must taken by them and is required to have Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00/4.00.
Quality Assurance-
Access Requirements

A student is required to have a minumum Cumulative Grade Point Average(CGPA) of 2.00/4.00 and no failing grades

Conditions for SuccessStudent should achieve all compulsory and elective courses (total 120 ETCS) that must taken by them and is required to have Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00/4.00.In legal time, to take all of the lessons which are necessary for graduation and to complete this programme by at least 2.00 general grade averages with lessons and to complete total 30 working day training period. Students may take some parts of unsuccessful lessons at summer school.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from this programme deserve in institution of higher education of tourism and hotel management, Accommodation and Travel Administration and Economic and administrative sciences faculties. Economy, administration, accommodation management of Open University faculty of Anadolu university or if students are successful at perpendicular passing exam by students choice and installation centre, they can pass below license programme of four yearly.Business administrationBusiness administration and economyAccommodation managementAccommodation management teachingAccommodation and hotel managementTourist guidingTourism management and hotel managementTourism and guidingStudents graduating from these departments can continue postgraduate education by passing exam of academic postgraduate education. Students can work at department of public relation at private company as well.Profession member of tourism sector is a person who can bring about sources, existences, time, process and productive power at Hospitality services sector, and can assist in functional management at his/her working organization or can perform functions of management at his/ her own organization.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007037


Qualification Title

Awarding Body
Sivas Cumhuriyet University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Being aware of a foreign language in a sufficient level.
  • Being aware of sector related international terms. Being able to communicate and understand English or another foreign language.
  • Being able to communicate and understand a second foreign language.Being aware of main activity issues of hotel enterprises.
  • Being aware of management of kitchen services. Being aware of organization of congress and fair.
  • Being aware of housekeeping management. Being aware of business of cleaning services.
  • Being aware of management of food and beverage services.
  • Being aware of business of food and beverage services.
  • Being aware of management of banquet and treat services.
  • Being aware of front desk transactions and front desk automation.
  • Being aware of sector related marketing.
  • Being aware of travel agencies and tour operatory.
  • Being aware of tourism guidance.

Key Competencies
-

Further Info
  • Relative evaluation system is applied in measuring success.
  • Course success notes: Letter Grade of 4 system 4.00 Well Pass B 3.50 Well-Well tolerable BB 3:00 Good Pass CBE 2:50 Medium-Best Pass CC 2:00 Medium Tolerable DC 1:50 Low-Medium Conditional Pass DDR 1:00 Weak Conditional Pass FDA 0:50 Fail Fail PT FF 0:00 Fail Fail Fail Me Add enough Exempt Pass Pass AI Attend the DZ GR Fail Fail Fail practice UB EN Failing to take the exam Accordingly missing notes; One lesson from AA, BA, BB, CB and CC are considered successful one of the courses.
  • The area is one of DC and DD students from each course is considered successful parole.
  • FFA students considered to have failed a course grade in that course
  • Student should achieve all compulsory and elective courses (total 120 ETCS) that must taken by them and is required to have Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00/4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements

A student is required to have a minumum Cumulative Grade Point Average(CGPA) of 2.00/4.00 and no failing grades


Conditions for Success
Student should achieve all compulsory and elective courses (total 120 ETCS) that must taken by them and is required to have Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00/4.00.In legal time, to take all of the lessons which are necessary for graduation and to complete this programme by at least 2.00 general grade averages with lessons and to complete total 30 working day training period. Students may take some parts of unsuccessful lessons at summer school.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduating from this programme deserve in institution of higher education of tourism and hotel management, Accommodation and Travel Administration and Economic and administrative sciences faculties. Economy, administration, accommodation management of Open University faculty of Anadolu university or if students are successful at perpendicular passing exam by students choice and installation centre, they can pass below license programme of four yearly.Business administrationBusiness administration and economyAccommodation managementAccommodation management teachingAccommodation and hotel managementTourist guidingTourism management and hotel managementTourism and guidingStudents graduating from these departments can continue postgraduate education by passing exam of academic postgraduate education. Students can work at department of public relation at private company as well.Profession member of tourism sector is a person who can bring about sources, existences, time, process and productive power at Hospitality services sector, and can assist in functional management at his/her working organization or can perform functions of management at his/ her own organization.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address