Yeterlilik Kodu | TR0030220456 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | (Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar konaklama işletmelerinin yanında; Seyahat Acenteleri. Yiyecek-İçecek İşletmeleri, Termal Turizm Merkezleri, Tur Operatörlüğü İşletmeleri, Kongre-Konferans Merkezleri, Marina İşletmeciliği, Hava Yolları Ve Charter Şirketleri, Denizcilik Ve Kurvaziyer İşletmeleri, Kültür Ve Turizm Bakanlığı’nın Çeşitli Birimleri, Enformasyon Merkezleri Ve Dikey Geçişle Lisans Eğitimine Devam Edenler İçin Akademik Kariyer gibi birçok farklı alanda istihdam olanağı mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220456
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı; demokrasi ve insan haklarını gözeten; Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir turizm meslek elemanı olur.
- Genelde turizm endüstrisi özelde Türk Turizm sektörü, Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki temel ilkeleri, terimleri, genel bilgileri, turizm ekonomisi ve turizm pazarlaması ile ilgili teorileri kavrayabilme yeteneğine sahip olur.
- Turizm sektöründe temel mesleki kavramları ve diyologları anlayacak ve konuşacak düzeyde en az bir yabancı dili konuşabilme yeteneğine sahip olur.
- Konaklama işletmelerinde kullanılan önbüro, yiyecek içecek, muhasebe, kat hizmetleri gibi alanlarla ilgili bilgisayar otomasyon sistemlerini (paket programları) kullanabilme yeteneğine sahip olur.
- Ziyaretçilerin konaklama işletmelerine girişleri sırasında yapılması gereken kayıt işlemlerini, kalışları sırasındaki ve işletmeden ayrılışları sırasındaki işlemleri (check-in ve check-out işlemleri) kısaca önbüro işlemlerini yürütebilme becerisine sahip olur.
- Konaklama işletmesindeki yiyecek içecek hizmetlerinden faydalanan misafirlere bu yiyecekleri servis kurallarına göre ve müşteri memnuniyetini sağlayacak şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur.
- Konaklama işletmelerinde odaların ve genel mahallerin temizliğini kalite standartlarına uygun olarak yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Konaklama işletmeleri mutfaklarında yemek pişirme işlemlerinde görev alabilir.
- Konaklama işletmelerinde muhasebe işlemlerini ve maliyet hesaplarını (cost control) yapabilme yeterliliğine sahip olur.
- Seyahat acentaları ve tur operatörleri gibi turizm ürününü pazarlayan işletmelerle ilişki ve yazışmaları yürütebilme yeteneğine sahip olur.
- Turizm endüstrisi için vazgeçilmez bir unsur olan insan ilişkilerini nezaket, görgü kuralları, kalite, yardımseverlik, hoşgörü ve saygı çerçevesinde yürütür.
- Ülkemizin sahip olduğu doğal, kültürel ve sosyal kaynakların sürdürülebilir bir şekilde kullanılmasını sağlamak için gerekli özenin gösterilmesi yönünde bilince sahip olur.
- Turizm faaliyetlerinin turizm meslek etiği ilkelerine uygun olarak yerine getirir.
- Çevre bilinci gelişir ve çevreye duyarlı davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.
Mezunlar konaklama işletmelerinin yanında; Seyahat Acenteleri. Yiyecek-İçecek İşletmeleri, Termal Turizm Merkezleri, Tur Operatörlüğü İşletmeleri, Kongre-Konferans Merkezleri, Marina İşletmeciliği, Hava Yolları Ve Charter Şirketleri, Denizcilik Ve Kurvaziyer İşletmeleri, Kültür Ve Turizm Bakanlığı’nın Çeşitli Birimleri, Enformasyon Merkezleri Ve Dikey Geçişle Lisans Eğitimine Devam Edenler İçin Akademik Kariyer gibi birçok farklı alanda istihdam olanağı mevcuttur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220456 | |
Qualification Title | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI Associate | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | At this program, it is aimed to be aware of the Turkısh cultural and moral values; loyal to Ataturk’s principles and revolutions; protect the human rights and aplly all above at his/her professional life. Have a basic knowledge about the major theories, facts, concepts and principles in the field of tourism Have the knowledge and skills in the field of English at least at the general level of European Language Portfolio A2. To be able to have the ability to use the office computing programs on front-desk, beverage and accountancy. To be able to follow and organize the processes at front-desk such as check-in and check-out. To be able to present the beverage services to the guests within the presentation rules and pay attention to the guest satisfaction. Having personal care hygiene and information about the cleanliness of rooms and public spaces in accommodation establishments. To be able to be charged at kitchen duties. To be able to make the cost control and accounts. To be able to organize the paper work between tour operators and travel agency. To be able to build and continue his relationship with people within the rules of the manners of behaviors. He/She has the consciousness of the proper use of the country’s cultural heritage. He/She accomplish the tourism activities within the ethics of the profession. The environment consciousness develops and he/she develops sensibility to the environment. Has the basic knowledge about legal regulations and professional standards in the field of tourism. Students will be able to prepare a business plan for establishing a new business with theoretical knowledge about entrepreneurship. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 in order to be able to successfully complete and complete all of the courses which are 120 ECTS in the Tourism and Hotel Management Program. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration . | |
Conditions for Success | Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. Students who enrolled in this program must complete a 120 ECTS program of study and complete a 30-day internship successfully to be able to graduate. Internship is the practical training in the related field. Internship and training at workplaces are implemented based on the regulations and procedures specified by Council of Higher Education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates addition to the hospitality business; Travel Agencies. Food and Beverage Businesses, Thermal Tourism Centers, Tour Operator Businesses, Congress-Conference Centers, Marina Operations, Airlines and Charter Companies, Maritime and Cruise Operations, Various Units of Ministry of Culture and Tourism, Information Centers and Continuing Undergraduate Studies with Vertical Transfer There are many different areas of employment available for Academic Careers. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220456
At this program, it is aimed to be aware of the Turkısh cultural and moral values; loyal to Ataturk’s principles and revolutions; protect the human rights and aplly all above at his/her professional life. Have a basic knowledge about the major theories, facts, concepts and principles in the field of tourism Have the knowledge and skills in the field of English at least at the general level of European Language Portfolio A2. To be able to have the ability to use the office computing programs on front-desk, beverage and accountancy. To be able to follow and organize the processes at front-desk such as check-in and check-out. To be able to present the beverage services to the guests within the presentation rules and pay attention to the guest satisfaction. Having personal care hygiene and information about the cleanliness of rooms and public spaces in accommodation establishments. To be able to be charged at kitchen duties. To be able to make the cost control and accounts. To be able to organize the paper work between tour operators and travel agency. To be able to build and continue his relationship with people within the rules of the manners of behaviors. He/She has the consciousness of the proper use of the country’s cultural heritage. He/She accomplish the tourism activities within the ethics of the profession. The environment consciousness develops and he/she develops sensibility to the environment. Has the basic knowledge about legal regulations and professional standards in the field of tourism. Students will be able to prepare a business plan for establishing a new business with theoretical knowledge about entrepreneurship.
Students must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 in order to be able to successfully complete and complete all of the courses which are 120 ECTS in the Tourism and Hotel Management Program. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program.
(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .
Graduates addition to the hospitality business; Travel Agencies. Food and Beverage Businesses, Thermal Tourism Centers, Tour Operator Businesses, Congress-Conference Centers, Marina Operations, Airlines and Charter Companies, Maritime and Cruise Operations, Various Units of Ministry of Culture and Tourism, Information Centers and Continuing Undergraduate Studies with Vertical Transfer There are many different areas of employment available for Academic Careers.
Qualification is continuous