Yeterlilik Kodu | TR0030015911 | |||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Diploması | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | |||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Türkiye ve dünya turizm sektörü için gerekli bilgi, beceri, tecrübe ve iş kültürüne sahip olan ve bu bağlamda sektörün gereksinim duyduğu ve aradığı orta ve üst kademe yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde uygulanmakta olup, iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır | |||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda öğrenim gören öğrenciler, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına erişmeli ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmalıdırlar. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 120’dir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları da zorunludur. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sinav Yönetmeliği’ne göre: Ara sınavlar, ara sınav yerine sayılan çalışmalar, kısa sınavlar Madde 32 – (1) Ara sınavlar, sınav tarihleri ve sınanacak bilgi konularının önceden duyurulduğu sınavlardır. Ara sınavların sayısı ve zamanı, öğrencilere, bu Yönetmeliğin 31 inci maddesinde belirtilen sürece göre tanımlanıp duyurulur. Ara sınavlar, o ders için haftalık ders programında gösterilmiş saatler içinde yapılır. (2) Öğretim elemanları bir yarıyılda sayı ve zamanını önceden duyurmadıkları kısa sınavları da ders saatinin bir bölümünü ayırarak yapabilirler. (3) Ara sınava veya benzeri çalışmaya katılmamış öğrencilerin mazeretleri, dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve uygulanacak işlem öğretim elemanı tarafından belirlenir. (4) (Değişiklik 27.08.2011 tarih ve 28038 sayılı Resmȋ Gazete) Ara sınav veya diğer çalışmaların başarı notuna katkısı 31 inci maddede belirtilen usule göre tanımlanır. Yarıyıl sonu sınavları Madde 33 – (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete) (1) Yarıyıl sonu sınavları, öğrencinin o yarıyıldaki toplam bilgisinin ölçüldüğü ve başarısının değerlendirilmesinde önemli ağırlığı olan sınavlardır. Bu sınavın başarı notuna etkisi bu Yönetmeliğin 31’inci maddesinde belirtilen usule göre tanımlanıp duyurulur. (2) Yarıyıl sonu sınavlarının başlangıç ve bitiş tarihleri akademik takvimde belirtilir. (3) (Değişiklik 23.01.2013 tarih ve 28537 sayılı Resmȋ Gazete) Yürürlükten kaldırılmıştır. (4) (Değişiklik 13.08.2017 tarih ve 30153 sayılı Resmȋ Gazete) Yarıyıl sonu sınavlarına katılmak zorunlu olup ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına katılmayan öğrenciler bu dersten başarısız sayılırlar. (5) Bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden 45 puan almak; dersten başarılı sayılmak için ise 100 üzerinden 50 puan almak gerekir.” Notlar ve sayısal eşdeğerleri Madde 34 – (1) (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete) Öğretim elemanları, derslerine yazılan her öğrenciyi bu Yönetmeliğin 31’inci 32’nci ve 33’üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS (MUBİS)’in normal dağılım eğrisi yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir:
| |||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından 13.03.2020 – 31.12.2024 yılları bahar dönemi sonuna kadar 5 yıl süre ile akredite edilmiştir. | |||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Branş ile ilintili Meslek Liselerinin mezunları da YÖK ve ÖSYM tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır. | |||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Kayıt oldukları önlisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. | |||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünden Ön Lisans derecesi (Associate Degree)almaya hak kazanırlar. Mezunlarımız; Turistik Konaklama İşletmeleri, Seyahat Acenteleri ve Tur Operatörleri, Havayolu şirketleri, Rehberlik hizmetleri veren kurum ve kuruluşlar, Turistik bilgilendirme merkezleri, Turistik cazibe arz eden yerlerdeki kurum ve kuruluşlarda alanları ile ilgili departman ve bölümlerde çalışabilirler. Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler. | |||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015911
ISCO 08
ISCO 08
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Türkiye ve dünya turizm sektörü için gerekli bilgi, beceri, tecrübe ve iş kültürüne sahip olan ve bu bağlamda sektörün gereksinim duyduğu ve aradığı orta ve üst kademe yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde uygulanmakta olup, iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır
- İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir (Bu amaçla zorunlu ders kategorisinde olmak üzere, ders programlarında en az 280 saat derse yer verilir).
- Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
- Turizm hizmetlerini yerine getirebilmede kullanacağı çağdaş teknik, araç gereç, bilişim ve iletişim teknolojileri, temel bilgisayar yazılımları ve turizm ile ilgili otomasyon sistemlerini kullanabilir.
- Sahip olduğu bilgiyi, temel beceriler düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir, astları, üstleri ve misafirlerle etkili iletişim kurabilir.
- Turizm meslek hayatında karşılaşabileceği krizleri doğru yönetebilme becerisine ve iş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahip olur.
- Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir
- Turizm alanı ile ilgili ulusal hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar hakkında temel düzeyde bilgi, mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahip olur.
- Bireysel ve ekip halinde çalışabilme yeteneği doğrultusunda kendi fikir ve düşüncelerini sözlü veya yazılı olarak net bir şekilde ifade edebilme becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmesi gerektiğini bilir, sektörün gerektirdiği kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
- Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) [1)yoksulluk, 2)açlık,3) sağlıklı ve kaliteli yaşam, 4)nitelikli eğitim, 5)cinsiyet eşitliği, 6)temiz su ve sanitasyon, 7)erişilebilir temiz enerji, 8)insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, 9)sanayi, yenilikçilik ve alt yapı, 10)eşitsizliklerin azaltımı, 11)sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, 12)sorumlu tüketim ve üretim, 13)iklim eylemi, 14)sudaki yaşam, 15)karasal yaşam, 16)barış, adalet ve güçlü kurumlar, 17)amaçlar için ortak çaba] en az biri hakkında farkındalığa sahiptir.
- İkinci yabancı dilde okuma, anlama ve yazma becerileri gösterir
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Disiplinler arası olma yetkinliği
Bu programda öğrenim gören öğrenciler, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına erişmeli ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmalıdırlar. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 120’dir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları da zorunludur.
Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sinav Yönetmeliği’ne göre:
Ara sınavlar, ara sınav yerine sayılan çalışmalar, kısa sınavlar
Madde 32 –
(1) Ara sınavlar, sınav tarihleri ve sınanacak bilgi konularının önceden duyurulduğu sınavlardır. Ara sınavların sayısı ve zamanı, öğrencilere, bu Yönetmeliğin 31 inci maddesinde belirtilen sürece göre tanımlanıp duyurulur. Ara sınavlar, o ders için haftalık ders programında gösterilmiş saatler içinde yapılır.
(2) Öğretim elemanları bir yarıyılda sayı ve zamanını önceden duyurmadıkları kısa sınavları da ders saatinin bir bölümünü ayırarak yapabilirler.
(3) Ara sınava veya benzeri çalışmaya katılmamış öğrencilerin mazeretleri, dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve uygulanacak işlem öğretim elemanı tarafından belirlenir.
(4) (Değişiklik 27.08.2011 tarih ve 28038 sayılı Resmȋ Gazete) Ara sınav veya diğer çalışmaların başarı notuna katkısı 31 inci maddede belirtilen usule göre tanımlanır.
Yarıyıl sonu sınavları
Madde 33 – (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete)
(1) Yarıyıl sonu sınavları, öğrencinin o yarıyıldaki toplam bilgisinin ölçüldüğü ve başarısının değerlendirilmesinde önemli ağırlığı olan sınavlardır. Bu sınavın başarı notuna etkisi bu Yönetmeliğin 31’inci maddesinde belirtilen usule göre tanımlanıp duyurulur.
(2) Yarıyıl sonu sınavlarının başlangıç ve bitiş tarihleri akademik takvimde belirtilir.
(3) (Değişiklik 23.01.2013 tarih ve 28537 sayılı Resmȋ Gazete) Yürürlükten kaldırılmıştır.
(4) (Değişiklik 13.08.2017 tarih ve 30153 sayılı Resmȋ Gazete) Yarıyıl sonu sınavlarına katılmak zorunlu olup ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına katılmayan öğrenciler bu dersten başarısız sayılırlar.
(5) Bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden 45 puan almak; dersten başarılı sayılmak için ise 100 üzerinden 50 puan almak gerekir.”
Notlar ve sayısal eşdeğerleri
Madde 34 – (1) (Değişiklik 07.07.2023 tarih ve 32241 sayılı Resmȋ Gazete) Öğretim elemanları, derslerine yazılan her öğrenciyi bu Yönetmeliğin 31’inci 32’nci ve 33’üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS (MUBİS)’in normal dağılım eğrisi yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir:
Başarı notu |
Sayısal eşdeğeri |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
F |
0 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından 13.03.2020 – 31.12.2024 yılları bahar dönemi sonuna kadar 5 yıl süre ile akredite edilmiştir.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Branş ile ilintili Meslek Liselerinin mezunları da YÖK ve ÖSYM tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde sınavsız olarak bölüme kayıt yaptırabilmektedirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünden Ön Lisans derecesi (Associate Degree)almaya hak kazanırlar.
Mezunlarımız; Turistik Konaklama İşletmeleri, Seyahat Acenteleri ve Tur Operatörleri, Havayolu şirketleri, Rehberlik hizmetleri veren kurum ve kuruluşlar, Turistik bilgilendirme merkezleri, Turistik cazibe arz eden yerlerdeki kurum ve kuruluşlarda alanları ile ilgili departman ve bölümlerde çalışabilirler.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015911 | |||||||||||||||||||
Qualification Title | Tourism and Hotel Management Associate Degree Diploma | |||||||||||||||||||
Awarding Body | Maltepe University | |||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Education as Institution | |||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | |||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 | ||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||
Program Profile | Tourism and hotel management programme aims to train students as middle level managers and high level managers who have enough ability, information, experience and job culture that are needed in the sector. Tourism and hotel management programme is two years except for optional English preparatory class. | |||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place face-to-face in a formal setting. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as through internship programs in workplaces. | |||||||||||||||||||
Description | 1. Demonstrate reading, comprehension, speaking and writing skills in English language at least at the general level of European Language Portfolio A2 (For this purpose, at least 280 hours of courses are included in the curriculum, in the compulsory course category). 2. To have working knowledge of theories, facts, concepts and principles related to tourism and tourism and hotel management field 3. Acquire basic level proficiency in usage of modern techniques, equipments, information, it technology and communication technologies required for hospitality industry. 4. Can transfer his / her knowledge through written and oral communication at the level of basic skills also can communicate effectively with superiors and subordinates 5.He/she has the ability to correctly manage the crises that he/she may encounter in the tourism professional life and the ability to work under workload, stress and pressure. 6.Theoretical and practical knowledge gained through courses and internship can be easily applied in tourism industry and also analysis the sectoral problems and find solutions for these problems. 7.To have knowledge about national legal regulations in the field of tourism and to be conscious of social responsibility and professional ethics 8.Through team and individual work skills, has ability to express his/her own ideas clearly in writing or orally. 9.With the awareness of lifelong learning, it knows that it needs to develop its knowledge, skills and competencies, and pays attention to the personal care, hygiene, clothing and appearance required by the sector. 10.One of the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDG) [1) poverty, 2) hunger, 3) healthy and quality life, 4) quality education, 5) gender equality, 6) clean water and sanitation, 7) accessible clean energy, 8) decent work and economic growth, 9) industry, innovation and infrastructure, 10) inequality reduction, 11) sustainable cities and communities, 12) responsible consumption and production, 13) climate action, 14) life in the water, 15) life on land, 16) peace, justice and strong institutions, 17) joint effort for ends] has an awareness of at least one. 11.Dislplay reading, understanding and writing skills in second foreign language. | |||||||||||||||||||
Key Competencies | • Literacy skills • Multilingual proficiency • Digital literacy • Personal, social, and learning-to-learn competence • Citizenship competence • Entrepreneurship competence • Cultural awareness and expression competence • Interdisciplinary competence | |||||||||||||||||||
Further Info | In order to graduate, students studying in this program must achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful by receiving at least a DD grade in all courses prescribed in their curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internship within the specified period. Midterm exams, studies counted as midterm exams, quizzes ARTICLE 32- (1) Midterm exams are exams for which the exam dates and the subjects to be tested are announced in advance. The number and time of midterm exams are defined and announced to students according to the process specified in Article 31 of this Regulation. Midterm exams are conducted within the hours indicated in the weekly course schedule for that course. (2) In a semester, the instructor may also conduct quizzes, the number and time of which they have not announced in advance, by allocating a part of the course hours. (3) The excuses of students who have not attended the midterm exam or similar activities are evaluated by the instructor of the course and the procedure to be applied is determined by the instructor. (4) (Amended in the Official Gazette dated 27.08.2011 and numbered 28038) The contribution of midterm exams or other activities to the final grade is defined according to the procedure specified in Article 31. Final exams ARTICLE 33- (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241) (1) Final examinations are examinations that measure the student's overall knowledge in that semester and have a significant weight in the evaluation of his/her success. The effect of this exam on the final grade is defined and announced according to the procedure specified in Article 31 of this Regulation. (2) The start and end dates of the final exams are indicated in the academic calendar. (3) (Amended in the Official Gazette dated 23.01.2013 and numbered 28537) Repealed. (4) (Amended in the Official Gazette dated 13.08.2017 and numbered 30153) Attending the final exams is compulsory and students who do not attend the final exam of the relevant course are considered to have failed that course. (5) To be considered successful in a course; it is necessary to obtain 45 points out of 100; to pass the course, it is necessary to obtain a minimum of 50 points out of 100 in the final exam. Grades and numerical equivalents ARTICLE 34- (1) (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241) Instructors evaluate each student enrolled in their courses by using the normal distribution curve method of SIS (MUBIS) under Articles 31, 32, and 33 of this Regulation. The following grades are given as the student's course performance grade:
| |||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Accreditation Body Name: Accredited by the Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK) for 5 years until the end of the spring semester between 13.03.2020 - 31.12.2024. The Business Department has been accredited by the German Accreditation Agency FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation) for a period of five years until the end of the spring semester of 2026, starting from May 28, 2021. | |||||||||||||||||||
Access Requirements | The admission of students to the programme is made in accordance with the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam), within the framework set by the regulations of the Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre as to which programmes they wish to study, students are then placed in the relevant programme based on their exam score. Graduates of related vocational high schools can enrol in the department within the framework set by the regulations of the Higher Education Council (HEC). Foreign students can be admitted to the programme via internationally accepted exams such as the SAT or ACT, or they may be admitted with their high school graduation grades (as per the Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students to the programme via the General Academic Exchange Protocol is done within the framework of bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed by Maltepe University and its partner universities. Guest students may enrol in the programme if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required in order to follow the programme. | |||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who enrolled in the courses in the course plans of their associate degree programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates. | |||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the program are entitled to receive an Associate Degree in the Department of Tourism and Hotel Management. Our graduates; They can work in departments and departments related to their fields in Tourist Accommodation Establishments, Travel Agencies and Tour Operators, Airline companies, Institutions and organizations providing guidance services, Tourist information centers, Institutions and organizations in places of tourist attraction. Students who graduate from this program can continue their undergraduate programs in accordance with the established rules.
| |||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015911
ISCO 08
ISCO 08
Tourism and hotel management programme aims to train students as middle level managers and high level managers who have enough ability, information, experience and job culture that are needed in the sector. Tourism and hotel management programme is two years except for optional English preparatory class.
Learning takes place face-to-face in a formal setting. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as through internship programs in workplaces.
1. Demonstrate reading, comprehension, speaking and writing skills in English language at least at the general level of European Language Portfolio A2 (For this purpose, at least 280 hours of courses are included in the curriculum, in the compulsory course category).
2. To have working knowledge of theories, facts, concepts and principles related to tourism and tourism and hotel management field
3. Acquire basic level proficiency in usage of modern techniques, equipments, information, it technology and communication technologies required for hospitality industry.
4. Can transfer his / her knowledge through written and oral communication at the level of basic skills also can communicate effectively with superiors and subordinates
5.He/she has the ability to correctly manage the crises that he/she may encounter in the tourism professional life and the ability to work under workload, stress and pressure.
6.Theoretical and practical knowledge gained through courses and internship can be easily applied in tourism industry and also analysis the sectoral problems and find solutions for these problems.
7.To have knowledge about national legal regulations in the field of tourism and to be conscious of social responsibility and professional ethics
8.Through team and individual work skills, has ability to express his/her own ideas clearly in writing or orally.
9.With the awareness of lifelong learning, it knows that it needs to develop its knowledge, skills and competencies, and pays attention to the personal care, hygiene, clothing and appearance required by the sector.
10.One of the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDG)
[1) poverty, 2) hunger, 3) healthy and quality life, 4) quality education, 5) gender equality, 6) clean water and sanitation, 7) accessible clean energy, 8) decent work and economic growth, 9) industry, innovation and infrastructure, 10) inequality reduction, 11) sustainable cities and communities, 12) responsible consumption and production, 13) climate action, 14) life in the water, 15) life on land, 16) peace, justice and strong institutions, 17) joint effort for ends] has an awareness of at least one.
11.Dislplay reading, understanding and writing skills in second foreign language.
• Literacy skills
• Multilingual proficiency
• Digital literacy
• Personal, social, and learning-to-learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurship competence
• Cultural awareness and expression competence
• Interdisciplinary competence
In order to graduate, students studying in this program must achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful by receiving at least a DD grade in all courses prescribed in their curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internship within the specified period.
Midterm exams, studies counted as midterm exams, quizzes
ARTICLE 32-
(1) Midterm exams are exams for which the exam dates and the subjects to be tested are announced in advance. The number and time of midterm exams are defined and announced to students according to the process specified in Article 31 of this Regulation. Midterm exams are conducted within the hours indicated in the weekly course schedule for that course.
(2) In a semester, the instructor may also conduct quizzes, the number and time of which they have not announced in advance, by allocating a part of the course hours.
(3) The excuses of students who have not attended the midterm exam or similar activities are evaluated by the instructor of the course and the procedure to be applied is determined by the instructor.
(4) (Amended in the Official Gazette dated 27.08.2011 and numbered 28038) The contribution of midterm exams or other activities to the final grade is defined according to the procedure specified in Article 31.
Final exams
ARTICLE 33- (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241)
(1) Final examinations are examinations that measure the student's overall knowledge in that semester and have a significant weight in the evaluation of his/her success. The effect of this exam on the final grade is defined and announced according to the procedure specified in Article 31 of this Regulation.
(2) The start and end dates of the final exams are indicated in the academic calendar.
(3) (Amended in the Official Gazette dated 23.01.2013 and numbered 28537) Repealed.
(4) (Amended in the Official Gazette dated 13.08.2017 and numbered 30153) Attending the final exams is compulsory and students who do not attend the final exam of the relevant course are considered to have failed that course.
(5) To be considered successful in a course; it is necessary to obtain 45 points out of 100; to pass the course, it is necessary to obtain a minimum of 50 points out of 100 in the final exam.
Grades and numerical equivalents
ARTICLE 34- (1) (Amended in the Official Gazette dated 07.07.2023 and numbered 32241) Instructors evaluate each student enrolled in their courses by using the normal distribution curve method of SIS (MUBIS) under Articles 31, 32, and 33 of this Regulation. The following grades are given as the student's course performance grade:
Grade |
Numerical Equivalent |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
F |
0 |
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Accreditation Body Name: Accredited by the Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK) for 5 years until the end of the spring semester between 13.03.2020 - 31.12.2024.
The Business Department has been accredited by the German Accreditation Agency FIBAA (Foundation for International Business Administration Accreditation) for a period of five years until the end of the spring semester of 2026, starting from May 28, 2021.
The admission of students to the programme is made in accordance with the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam), within the framework set by the regulations of the Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre as to which programmes they wish to study, students are then placed in the relevant programme based on their exam score. Graduates of related vocational high schools can enrol in the department within the framework set by the regulations of the Higher Education Council (HEC). Foreign students can be admitted to the programme via internationally accepted exams such as the SAT or ACT, or they may be admitted with their high school graduation grades (as per the Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students to the programme via the General Academic Exchange Protocol is done within the framework of bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed by Maltepe University and its partner universities. Guest students may enrol in the programme if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required in order to follow the programme.
Students who successfully complete the program are entitled to receive an Associate Degree in the Department of Tourism and Hotel Management.
Our graduates; They can work in departments and departments related to their fields in Tourist Accommodation Establishments, Travel Agencies and Tour Operators, Airline companies, Institutions and organizations providing guidance services, Tourist information centers, Institutions and organizations in places of tourist attraction.
Students who graduate from this program can continue their undergraduate programs in accordance with the established rules.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.