Yeterlilik Kodu | TR0030219353 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. Yeterlilik koşulları Karabük Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK)’ün koymuş olduğu kurallar çerçevesinde, bu programa giriş Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ulusal düzeyde yapılan üniversite giriş sınavı ile yapılır. Öğrencilerin akademik programları tercih başvurularından sonra, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri üniversite giriş sınavından aldıkları puan doğrultusunda tercih edilen bölümlere yerleştirir. Detaylı bilgi için ÖSYM’nin Seçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezinin genel başvuru gereksinimleri menüsünü inceleyiniz. Bu programa yabancı öğrenci kaydı, Karabük Üniversitesine yapılan direk başvuruların değerlendirilmesi sonrası yapıla | |
Başarma Şartları | Yeterlilik koşulları Karabük Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir. Bu programdan mezun olabilmek için: Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (GANO) 100 üzerinden 60tan daha az olmamalı. 30 iş günü eğitim stajını tamamlanmalı. 120 AKTS kredisine ve en az 64 yerel krediye sahip olunmalı | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrencilerin oteller, tatil köyleri, seyahat acentaları v.b. işletmelerde önbüro, yiyecek içecek servisi, kat hizmetleri, muhasebe departmanları, müşteri ilişkileri v.b. gibi çeşitli branşlar ile Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında da istihdam olanakları mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219353
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Turizm sektörü hakkındaki temel bilgi ve kavramları bilir.
- Turizmin Dünya ve Türkiye ekonomisi açısından önemini bilmekle beraber bu bilgileri toplumsal değerler ışığında insanlığın barışı ve geleceği için uygular.
- Turizm işletmelerinin yasal düzenlemelerini ve politikalarını bilerek, ilgili düzenlemeler hakkında oluşabilecek değişiklikleri yorumlar.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmede grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Turizm ve Otel İşletmeciliği alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olmak.
- Turizm meslek etiği çerçevesinde devlete karşı turizm ve otelcilik mesleğinin yükümlülüklerini yerine getirebilmek.
- Turizm meslek etiği çerçevesinde devlete ve mükelleflere karşı mesleğinin yükümlülüklerini yerine getirebilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. Yeterlilik koşulları Karabük Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK)’ün koymuş olduğu kurallar çerçevesinde, bu programa giriş Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ulusal düzeyde yapılan üniversite giriş sınavı ile yapılır. Öğrencilerin akademik programları tercih başvurularından sonra, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri üniversite giriş sınavından aldıkları puan doğrultusunda tercih edilen bölümlere yerleştirir. Detaylı bilgi için ÖSYM’nin Seçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezinin genel başvuru gereksinimleri menüsünü inceleyiniz. Bu programa yabancı öğrenci kaydı, Karabük Üniversitesine yapılan direk başvuruların değerlendirilmesi sonrası yapıla
Mezun öğrencilerin oteller, tatil köyleri, seyahat acentaları v.b. işletmelerde önbüro, yiyecek içecek servisi, kat hizmetleri, muhasebe departmanları, müşteri ilişkileri v.b. gibi çeşitli branşlar ile Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında da istihdam olanakları mevcuttur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219353 | |
Qualification Title | Turizm ve Otel İşletmeciliği Associate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | The student is familiar with the basic concepts and issues related to the tourism sector Being aware of the importance of tourism for the Turkish and the global economy, the student applies his/her knowledge for the peace and the future of humanity in the light of social values. The student is aware of the legal regulations and policies on tourism enterprises and interprets the amendment of the related regulations. Taking responsibility as a group member regarding the problems faced during the practice process in tourism and hotel management applications. Acquiring the ability to critically asses basic knowledge and abilities gained in the field of tourism and hotel management, determining the learning prerequisites and meeting them. Lead the education on tourism and hotel management to an upper education level or to a profession at the same level. Transfer the basic knowledge and personal opinions related to tourism and hotel management field through verbal and written communication tools. Share opinions and solutions to problems related to tourism and hotel management field with the experts and non-experts of the field. Use the communication and information technologies related to the field of tourism and hotel management. Acquire social, scientific, cultural and ethical values required during the application, evaluation and informing processes in the field of tourism and hotel management. Be conscious of universality of social right, social justice, quality, cultural values and environmental protection. Realize the responsibilities to the legal authorities within the scope of professional ethics of tourism. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exam measurement and evaluation procedures are carried out within the scope of Karabük University Associate Degree, Undergraduate Education-Training and Exam Regulation . The qualification requirements are carried out according to the Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations of Karabük University. The relevant regulation can be accessed on the web page of Karabük University Student Affairs Office. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The qualification requirements are carried out according to the Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations of Karabük University. The relevant regulation can be accessed on the web page of Karabük University Student Affairs Office. In order to graduate from this program: • Weighted Grade Point Average (CGPA) should not be less than 60 out of 100. • Must complete 30 working days training internship. • Must have 120 ECTS credits and at least 64 local credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students can work at some departments of the hotels, holiday villages or travel agencies such as front office, housekeeping, F&B, accounting, guest relations and so on. Besides students can work for The Ministry of Culture in its central or provincial organization. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219353
The student is familiar with the basic concepts and issues related to the tourism sector Being aware of the importance of tourism for the Turkish and the global economy, the student applies his/her knowledge for the peace and the future of humanity in the light of social values. The student is aware of the legal regulations and policies on tourism enterprises and interprets the amendment of the related regulations. Taking responsibility as a group member regarding the problems faced during the practice process in tourism and hotel management applications. Acquiring the ability to critically asses basic knowledge and abilities gained in the field of tourism and hotel management, determining the learning prerequisites and meeting them. Lead the education on tourism and hotel management to an upper education level or to a profession at the same level. Transfer the basic knowledge and personal opinions related to tourism and hotel management field through verbal and written communication tools. Share opinions and solutions to problems related to tourism and hotel management field with the experts and non-experts of the field. Use the communication and information technologies related to the field of tourism and hotel management. Acquire social, scientific, cultural and ethical values required during the application, evaluation and informing processes in the field of tourism and hotel management. Be conscious of universality of social right, social justice, quality, cultural values and environmental protection. Realize the responsibilities to the legal authorities within the scope of professional ethics of tourism.
Exam measurement and evaluation procedures are carried out within the scope of Karabük University Associate Degree, Undergraduate Education-Training and Exam Regulation . The qualification requirements are carried out according to the Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations of Karabük University. The relevant regulation can be accessed on the web page of Karabük University Student Affairs Office.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Students can work at some departments of the hotels, holiday villages or travel agencies such as front office, housekeeping, F&B, accounting, guest relations and so on. Besides students can work for The Ministry of Culture in its central or provincial organization.
Qualification is continuous