Yeterlilik Kodu | TR0030005273 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Otel, restoranlar ve catering | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrenci derslere, uygulamalara ve meslek stajına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, öğretim elemanı sözlü sınav yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre, bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir.Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) girmiş olması gerekmektedir. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) yılda bir kez Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) 5 puan türünden alınan puan ve lise not ortalamalarına göre Yüksek Öğretim kurumlarındaki bölümlere yerleştirilir. | |
Başarma Şartları | Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.Öğrencinin, herhangi bir başarısız dersi olmamalı, genel not ortalaması en az 2.00 (4 sisteme göre), zorunlu meslek stajı yapmış ve kabul edilmiş olmalıdır. Bunun yanı sıra toplamda 120 AKTS dersi almış ve başarmış olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız; müfredatta verilen derslerin içeriği ile bağlantılı olarak çeşitli alanlarda çalışabilmektedir. A, B ve C grubu seyahat acenteleri, organizasyon şirketleri, Havalimanı yer hizmetleri işletmeleri, yat ve marina işletmeleri, otel işletmelerinin ön büro, satış ve pazarlama, insan kaynakları departmanları, rent a car firmaları, turizm büroları, il turizm müdürlükleri, mezunlarımızın çalışabileceği alanlar arasında öngörülmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005273
- Turizm sektörü hakkında genel bilgilere ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahiptir.
- Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Turizm ve otelciliğe yönelik temel hizmet becerilerine sahiptir.
- Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır.
- Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgilere sahibidir.
- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
- Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisine sahiptir.
- Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
- Değişime ve yeniliğe açıktır.
- Mesleki özgüven becerisine sahiptir.
Her öğrenci derslere, uygulamalara ve meslek stajına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, öğretim elemanı sözlü sınav yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre, bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir.Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) girmiş olması gerekmektedir. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) yılda bir kez Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) 5 puan türünden alınan puan ve lise not ortalamalarına göre Yüksek Öğretim kurumlarındaki bölümlere yerleştirilir.
Mezunlarımız; müfredatta verilen derslerin içeriği ile bağlantılı olarak çeşitli alanlarda çalışabilmektedir. A, B ve C grubu seyahat acenteleri, organizasyon şirketleri, Havalimanı yer hizmetleri işletmeleri, yat ve marina işletmeleri, otel işletmelerinin ön büro, satış ve pazarlama, insan kaynakları departmanları, rent a car firmaları, turizm büroları, il turizm müdürlükleri, mezunlarımızın çalışabileceği alanlar arasında öngörülmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005273 | |
Qualification Title | Tourism and Hotel Management Associate Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Hotel, restaurants and catering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Every student has to attend classes, practice and vocational training. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take final exams from those courses. Students have to repeat the relevant lessons until they fulfill the attendance requirement in the theoretical courses. Examinations are usually written. However, the teaching staff may also decide to conduct an oral examination. Depending on the content of the lessons, the students can be directed to the project work, provided that it is stated on the information form. The exams of the courses are taught by the instructors who teach. Students who have excused exams may be approved by the relevant board of directors within 15 days of the end date of the midterm exam.In order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Higher Education In order to admit students, a National Higher Education Transition Examination (YGS) has to be introduced. The Higher Education Transfer Examination (YGS) is held once a year by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Student Higher Education Transfer Examination (YGS) is placed in the departments of the Higher Education Institutions according to the average score of 5 points and the average of high school grades. | |
Conditions for Success | In order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available (120 ECTS credits), obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and successfully complete the compulsory internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates; can work in various fields in connection with the contents of the courses given in the curriculum. Areas where A, B and C group travel agencies, organization companies, airport ground handling operations, yacht and marina operations, hotel management front office, sales and marketing, human resources departments, rent a car firms, tourism bureaus, provincial tourism directorates, graduates respectively. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005273
- It has general knowledge about the tourism sector and the ability to use these basic knowledge in working life.
- European Language Portfolio A2 Level of Foreign Language (at least to be able to follow the information in the field of Tourism and Hotel Management and communicate with colleagues).
- It has basic service skills for tourism and hospitality.
- Recognizes and uses the physical environment, tools and technologies related to the field.
- Legal regulations in his area have knowledge about professional standards and practices.
- The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.
- It can use basic computer software and communication technologies.
- It has the ability to find and solve case studies, explorations, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events.
- Evaluates and develops service processes related to the field in line with consumer needs and desires and satisfies the consumer and proposes solutions to the problems that will affect the service processIt takes care of personal care, hygiene, dressing and appearance as required by the field.
- It is open to change and innovation.Has professional confidence.
Every student has to attend classes, practice and vocational training. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take final exams from those courses. Students have to repeat the relevant lessons until they fulfill the attendance requirement in the theoretical courses. Examinations are usually written. However, the teaching staff may also decide to conduct an oral examination. Depending on the content of the lessons, the students can be directed to the project work, provided that it is stated on the information form. The exams of the courses are taught by the instructors who teach. Students who have excused exams may be approved by the relevant board of directors within 15 days of the end date of the midterm exam.In order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA.
Higher Education In order to admit students, a National Higher Education Transition Examination (YGS) has to be introduced. The Higher Education Transfer Examination (YGS) is held once a year by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Student Higher Education Transfer Examination (YGS) is placed in the departments of the Higher Education Institutions according to the average score of 5 points and the average of high school grades.
Our graduates; can work in various fields in connection with the contents of the courses given in the curriculum. Areas where A, B and C group travel agencies, organization companies, airport ground handling operations, yacht and marina operations, hotel management front office, sales and marketing, human resources departments, rent a car firms, tourism bureaus, provincial tourism directorates, graduates respectively.
Qualification is continuous