Yeterlilik Kodu | TR0030011927 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programın amacı; Türkiye ve dünya turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu, Turizm ve Seyahat Hizmetleri alanında gerekli olan tüm teorik bilgiye hâkim ve sektörel deneyime sahip, bilgisayar teknolojilerini kullanabilen, uluslararası standartlarda yerli ve yabancı havayolu şirketlerinin biletlerini düzenleyebilen, karar verebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip, Turizm ve Seyahat Hizmetleri sektöründeki en son gelişmeleri yakından izleyen, insan ilişkilerinde başarılı, iletişimi güçlü, ingilizce bilgisini aktif olarak kullanabilen ve bütün bu özellikleri IATA (International Air Transport Association) şartlarına uygun bir şekilde uygulayabilen, vizyonu geniş ve sürekli gelişime açık, kalifiye ara eleman yetiştirmektir. Meslek Yüksekokulumuz Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında, mesleki dersler teorik ve uygulamalı olarak işlenmektedir. Teorik dersler meslek yüksekokulumuz binasında işlenirken, uygulamalı dersler ise Kapadokya bölgesinin turistik bir bölge olması nedeniyle, bölgede çok sayıda bulunan seyahat acenteleri, balon işletmeleri ve diğer turizm işletmelerinde öğretim elemanlarının nezaretinde işlenmektedir. Her öğrencinin eğitim ve öğretim dönemi dışında yüksekokul yönetimi tarafından belirlenen kriterlere uygun işletmelerde 30 iş günü staj yapma zorunluluğu bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Ön lisans programlarına giriş ise ÖSS’den aldığı puan ya da sınavsız geçiş ile mümkün olmaktadır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre ya da sınavsız geçiş müracaatı ile girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1. Lise ve dengi okul diploması 2. Fotoğraf (12 adet) | |
Başarma Şartları | Turizm ve Seyahat Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız ‘Meslek Elemanı’ unvanı almaya hak kazanırlar. Seyahat işletmelerinde ‘Tur Operatörü, Toplantı Organizatörü’ olarak çalışabilir, kendi alanları ile ilgili işyeri açabilirler. Öğrencilerimiz, 2 yıllık önlisans eğitimi sonrası girecekleri Dikey Geçiş Sınavı neticesinde, alanları ile ilgili 4 yıllık lisans eğitimine devam edebilmektedirler. Ayrıca; 2 yıllık önlisans eğitimini tamamlayan her öğrenci alanı ile ilgili 4 yıllık Açık Öğretim Fakültesine sınavsız devam hakkı kazanmakta ve ilgili alana 3. sınıftan itibaren devam edebilmektedir. Bu program mezunları, KPSS’ den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında da memur olarak atanabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Tam Zamanlı | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011927
ISCO: 08
ISCO: 08
- Turizm ve Seyahat İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Turizm ve Seyahat İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
- Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
- Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
- Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
- Seyahat işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
- Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
- Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
- İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
- Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
- İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
- Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
- Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
- Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
- Ulaşım hizmeti veren bütün seyahat işletmeleri ile ilgili rezervasyon ve biletleme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
- Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
- Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
- Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
- Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
- Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
- Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
- Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve bunları uygular.
- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
- Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Bu programın amacı; Türkiye ve dünya turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu, Turizm ve Seyahat Hizmetleri alanında gerekli olan tüm teorik bilgiye hâkim ve sektörel deneyime sahip, bilgisayar teknolojilerini kullanabilen, uluslararası standartlarda yerli ve yabancı havayolu şirketlerinin biletlerini düzenleyebilen, karar verebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip, Turizm ve Seyahat Hizmetleri sektöründeki en son gelişmeleri yakından izleyen, insan ilişkilerinde başarılı, iletişimi güçlü, ingilizce bilgisini aktif olarak kullanabilen ve bütün bu özellikleri IATA (International Air Transport Association) şartlarına uygun bir şekilde uygulayabilen, vizyonu geniş ve sürekli gelişime açık, kalifiye ara eleman yetiştirmektir. Meslek Yüksekokulumuz Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında, mesleki dersler teorik ve uygulamalı olarak işlenmektedir. Teorik dersler meslek yüksekokulumuz binasında işlenirken, uygulamalı dersler ise Kapadokya bölgesinin turistik bir bölge olması nedeniyle, bölgede çok sayıda bulunan seyahat acenteleri, balon işletmeleri ve diğer turizm işletmelerinde öğretim elemanlarının nezaretinde işlenmektedir. Her öğrencinin eğitim ve öğretim dönemi dışında yüksekokul yönetimi tarafından belirlenen kriterlere uygun işletmelerde 30 iş günü staj yapma zorunluluğu bulunmaktadır.
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Ön lisans programlarına giriş ise ÖSS’den aldığı puan ya da sınavsız geçiş ile mümkün olmaktadır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre ya da sınavsız geçiş müracaatı ile girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1. Lise ve dengi okul diploması 2. Fotoğraf (12 adet)
Mezunlarımız ‘Meslek Elemanı’ unvanı almaya hak kazanırlar. Seyahat işletmelerinde ‘Tur Operatörü, Toplantı Organizatörü’ olarak çalışabilir, kendi alanları ile ilgili işyeri açabilirler. Öğrencilerimiz, 2 yıllık önlisans eğitimi sonrası girecekleri Dikey Geçiş Sınavı neticesinde, alanları ile ilgili 4 yıllık lisans eğitimine devam edebilmektedirler. Ayrıca; 2 yıllık önlisans eğitimini tamamlayan her öğrenci alanı ile ilgili 4 yıllık Açık Öğretim Fakültesine sınavsız devam hakkı kazanmakta ve ilgili alana 3. sınıftan itibaren devam edebilmektedir. Bu program mezunları, KPSS’ den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında da memur olarak atanabilmektedir.
Tam Zamanlı
Qualification Code | TR0030011927 | |
Qualification Title | Tourism and Travel Services Associate's Degree Diploma | |
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The objective of this program is to educate qualified employees that the Turkish and world tourism sector needs, have theoretical and sectorel experience in the field of Tourism and Travel Services Program, use computer technologies, arrange the tickets of national and foreign airlines at the international standards, have an ability to make a decision and practise, follow the recent improvement in the Tourism and Travel Sector, have a strong and successful communication skills, use foreign language actively and apply them to standards of IATA (International Air Transport Association) open to newness and have a modern vision.In Vocational School Tourism and Travel Services Program, vocational courses are taught both theoretical and practical. Thereotical courses are performed in the school, practical courses are performed in the travel agencies, ballon sector, and other businesses with teaachers because Cappadocia Region has touristic attractions. Each student has to complete 30 day internship in the businesses that administration determine the criteria except for educational period. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In Turkey it is necessary that students to pass the YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination). It is possible to get associate degree programs through the scores taken from YGS or without examination. The only way to enter a program in University is through these tests’ scores. The students make choices in order of preference to be admitted to the programs they want to attend and send their preference form to ÖSYM (Student Selection and Placement Center). ÖSYM takes all the applications, lists the scores the students have received from highest to lowest and announces the current programs according to the scores placing the students in the programs they have preferred. The foreign students get placed in a University, allocated a certain number of quota students in our country, as per the scores they have received on the central exam named YÖS (University Entrance Examination for International Students). Documents required for the enrollment process are: • Diplomas of High Schools and their equivalents • The Document of Student Placement Exam results by ÖSYM | |
Conditions for Success | In order to obtain an Associate Degree in Tourism and Travel Servvices Program, students must accomplish all compulsory and elective courses, a total of 120 ECTS, and have a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00. Besides, they must have completed 30 work internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates deserve the title of " Professional Employee".They can work as a " Tour Operator or Conference Organizer" and can have their own business office. After two year degree, they can continue four years undergradute education as a result of DGS ( Degree Completion Exam ). In addition, students that have completed two year degree program can enter four years Open University regarding their own study field without examination and continue from the third grade. The graduates of this program can be appointed as a civil servant if they get the required point from KPSS ( Civil Servant Selection Examination ) | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Full-time | |
Url | Open Address |
TR0030011927
ISCO: 08
ISCO: 08
- Describe basic concepts about Tourism and Travel Services Program.
- Know legal arrangements and business standards in the field of Tourism and Travel Services Program.
- Know the internal and external environmental factors that Tourism and Travel Services Program can be affected.
- Know how to organize and present information, presentation, guiding, transportation, meetings-congress organizations, and other services.
- Easily apply the theoretical and practical knowledge gained from school and internship in the sector.
- Know how computer automation systems work in Travel Businesses and use these systems.
- Speak one foreign language at level A2 Europe Language Portfolio.
- Analyse the problems that encounter in the sector with theoretical and practical experience and produce solutions.
- Have strong communication skills and have a good teamwork.
- Communicate effectively and positively with their juniors and seniors.
- Have an ability to work under work load, stress, and pressure.
- Know the practices of agency operations, tour planning, tour operations, operation management and participate in them actively.
- Know and apply making reservation, coordinating with hotel and other accomodation businesses, managing customer relations, calculations, and accounting and registering.
- Participate in team work as a team member in sales marketing, congress and fair organizations.
- Know how to make reservation and ticketing about all travel agencies who provide transportation services and participate in them actively.
- Help their collegues that work together and make them progress constantly.
- Respect seniors and by fullfilling the tasks completely, produce their own solutions in the crisis situation.
- Prepare the report regarding their tasks and present them to their seniors.
- Help colleagues by doing the tasks apart from their own in extraordinary situations.
- Cling to national and ethical values and give importance to these values.
- Follow professional innovations and improve themselves constantly.
- Follow the improvements about his / her field and try to use them in the practice.
- Describe, synthesize, analyze, interpret and evaluate data and information professionally.
- Use research methods and techniques.
The objective of this program is to educate qualified employees that the Turkish and world tourism sector needs, have theoretical and sectorel experience in the field of Tourism and Travel Services Program, use computer technologies, arrange the tickets of national and foreign airlines at the international standards, have an ability to make a decision and practise, follow the recent improvement in the Tourism and Travel Sector, have a strong and successful communication skills, use foreign language actively and apply them to standards of IATA (International Air Transport Association) open to newness and have a modern vision.In Vocational School Tourism and Travel Services Program, vocational courses are taught both theoretical and practical. Thereotical courses are performed in the school, practical courses are performed in the travel agencies, ballon sector, and other businesses with teaachers because Cappadocia Region has touristic attractions. Each student has to complete 30 day internship in the businesses that administration determine the criteria except for educational period.
In Turkey it is necessary that students to pass the YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination). It is possible to get associate degree programs through the scores taken from YGS or without examination. The only way to enter a program in University is through these tests’ scores. The students make choices in order of preference to be admitted to the programs they want to attend and send their preference form to ÖSYM (Student Selection and Placement Center). ÖSYM takes all the applications, lists the scores the students have received from highest to lowest and announces the current programs according to the scores placing the students in the programs they have preferred. The foreign students get placed in a University, allocated a certain number of quota students in our country, as per the scores they have received on the central exam named YÖS (University Entrance Examination for International Students). Documents required for the enrollment process are: • Diplomas of High Schools and their equivalents • The Document of Student Placement Exam results by ÖSYM
Our graduates deserve the title of " Professional Employee".They can work as a " Tour Operator or Conference Organizer" and can have their own business office. After two year degree, they can continue four years undergradute education as a result of DGS ( Degree Completion Exam ). In addition, students that have completed two year degree program can enter four years Open University regarding their own study field without examination and continue from the third grade. The graduates of this program can be appointed as a civil servant if they get the required point from KPSS ( Civil Servant Selection Examination )
Full-time