Yeterlilik Kodu | TR0030013411 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Giresun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Vize, final ve bütünleme sınavları yapılır. Ayrıca dönem içi sunumlar ve ödevler ile değerlendirme yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN İLGİLİ MEVZUATI DOĞRULTUSUNDA ÖSYM TARAFINDAN BELİRLENİR | |
Başarma Şartları | Yüksek Öğretim kurumu yeterlilik şartları aranmaktadır. Yüksek Öğretim ve Üniversite yönetimi tarafından uygulanan kurallar geçerlidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Otel ve seyahat işletmelerinde çeşitli departmanlarda görevlere yerleşebilmektedirler. Örneğin; resepsiyon görevlisi, housekeeping, garson, ön büro şefi, ön büro müdürü, acenta temsilcisi. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013411
- Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap tarihi konusunda bilgili olmak.
- İyi derecede Türkçe kullanımı bilgisine sahip olmak.
- Mesleki alanda matematik becerilerini kullanmak.
- Alanında yeterli olabilecek düzeyde ingilizce bilgisine sahip olmak.
- Üretilmiş olan hizmeti tüketicinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sunmak için, gerekli olan kültürel, finansal, hukuksal, yönetimsel konularda bilgi sahibi olmak.
- Araştırmalar yapabilmek, gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Genel turizm hakkında bilgi sahibi olmak, tur operatörlüğü ve tur planı yapabilmek, kongre ve seminer organizasyonları yapabilmek.
- Türkiyedeki eski uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olmak.
- Turizm coğrafyası hakkında bilgi sahibi olmak.
- Karşılayıcı acente işletmesini organize etmek, biletleme işini yönetmek ve yapmak, otomasyon sistemini kullanabilmek.
- Turist rehberliği ve rezervasyon işlemlerini yapabilmek, reklamasyon faaliyetlerini öğrenmek.
- İlgili oldukları iş ve sosyal güvenlik mevzuatını ve etiğini, insan kaynakları yönetimini, dosyalama ve arşivleme bilgisine sahip olmak.
- Temel işletme, ekonomi ve muhasebe bilimi kavramlarına hakim olmak, kalite standartlarını ve sistemlerini bilmek.
- İşletme iç ve dış çevresi arasında iletişim kurabilme, iletişim tür ve şekillerini kavrayabilme, gerektiğinde konuk ve işletmeler için pratik iletişim çözümleri sunabilmek, iletişim teknolojilerini kolayca kullanmak.
Vize, final ve bütünleme sınavları yapılır. Ayrıca dönem içi sunumlar ve ödevler ile değerlendirme yapılır.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN İLGİLİ MEVZUATI DOĞRULTUSUNDA ÖSYM TARAFINDAN BELİRLENİR
Otel ve seyahat işletmelerinde çeşitli departmanlarda görevlere yerleşebilmektedirler. Örneğin; resepsiyon görevlisi, housekeeping, garson, ön büro şefi, ön büro müdürü, acenta temsilcisi.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013411 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Giresun University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is evaulated by visa, final and make-up exams. In addition, mid-term evaluation is carried out with presentations and assignments | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | IT IS ACCORDING TO LEGISTION OF INSTUTION OF HIGHER EDUCATION AND DETERMINED BY OSYM. | |
Conditions for Success | Council for Higher Education qualifications are required. Higher Education and applicable rules adopted by the university management. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students will be arranged with the tasks at various departments of hotel and travel businesses. For example, the front desk attendant, housekeeping, waiters, front desk supervisor, front desk manager, agent, representative. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013411
- Be knowledgeable and self-conscious about the history of.
- Revolution and the history of the principles of Ataturk and Revolution Knowledge and using of Turkish must be good.
- To use their vocational skills in mathematics.
- To have knowledge in the field of English Produced in line with service demands and needs for customers, to provide the necessary cultural, financial, legal, administrative matters to be informed.
- Doing Studies, use the necessary information and communication technologies.
- To have general knowledge of tourism, can be plan for tour operators and tours, make congress and seminar organizations.
- To learn about ancient civilizations in Turkey, to have knowledge about the geography of tourism.
- To organize the receiver operation agency, manage ticketing and do his job, use the automated system.
- To make reservations operations and tourists guide.
- To learn reclamation activities.
- Ta have knowledge about related to labor and social security legislation and ethics, human resources administration, filing and archiving.
- To be dominated about Basic business, economics and accounting, to know the quality standards and systems.
- Communicate between the inner and outer perimeter of Business, to be comprehend about communication types and forms , practical communication solutions for businesses to offer guests and required, to use communication technologies easily.
It is evaulated by visa, final and make-up exams. In addition, mid-term evaluation is carried out with presentations and assignments
IT IS ACCORDING TO LEGISTION OF INSTUTION OF HIGHER EDUCATION AND DETERMINED BY OSYM.
Students will be arranged with the tasks at various departments of hotel and travel businesses. For example, the front desk attendant, housekeeping, waiters, front desk supervisor, front desk manager, agent, representative.
The document is valid continuously.