Yeterlilik Kodu

TR0030017789

Yeterlilik Adı
Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Beykent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.beykent.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bu programın amacı, öğrencileri turizm endüstrisindeki ihtiyaçları karşılamak için 21. yüzyıl mesleki yeterliliklerinin yanı sıra turizm ve seyahat hizmetleri için gerekli teorik bilgi ve pratik becerilerle donatmak; ve rekabetçi turizm endüstrisindeki gelişmelere uyum sağlayabilen, müşteri davranışlarını önceden tahmin edebilen, pazar değişikliklerini yönetebilen, müşteri memnuniyetini sağlayan ve üretkenliği artıran öğrenciler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizmin temel kavramlarını açıklar.
  • Turistik ürünlerin nasıl üretileceğini açıklar.
  • Turistlere, doğal ve tarihi turistik varlıkları etkili sunum ve konuşma yöntemleriyle açıklar.
  • Turizm ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Mesleğiyle ilgili araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını açıklar.
  • Turizm ürünlerini pazarlar.
  • Turistik ürünlerin üretimini gerçekleştirir.
  • Paket tur programında ziyaret edilecek yerler hakkında Türkçe ve İngilizce bilgi verir.
  • Mesleki sorunları çözümler.
  • Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır.
  • Ölçütlere göre performans değerlendirme konusunda bilgilidir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyip, meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Alanı ile ilgili mesleki yetkinlikler,
  • Teknik okuduğunu anlama, yazma ve uygulama becerisi,
  • Maliyet hesabı yapabilme,
  • Alanı ile ilgili teknolojik gelişimleri takip edebilme,
  • Temel seviyede bilgisayar ve alanı ile ilgili otomasyon programlarını kullanabilme,
  • Grup çalışması yapabilme,
  • Etkili iletişim kurma ve sosyal olma,
  • Alanı ile ilgili güncel konuları takip etme ve öğrenmeyi sürekli kılma,
  • Yurttaşlık bilincine sahip olma,
  • Girişimci olma ve kültürel farklılıkları fark etme.

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.

  • Yabancı dili kullanabilme
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği [1]" ile düzenlenmektedir.

Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel sÜreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.

Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.

Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.

Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]

1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme

Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]

A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam

[1] https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20180403132847520.pdf

[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•         YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

•         YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•         YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK)

01.01.2023 – 31.12.2028

Giriş Şartı

Turizm ve Seyahat Hizmetleri Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan, Temel Yeterlilik Testi (TYT) ile öğrenci kabul edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Bu program için herhangi bir özel giriş şartı bulunmamaktadır.

Başarma ŞartlarıDers planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm ve Seyahat Hizmetleri Programı mezunları; özel ve kamu turizm kurumlarında, otel-tatil köyü vb. konaklama işletmelerinde, lokanta vb. yeme-içme işletmelerinde, seyahat işletmelerinde, tur operatörü şirketlerinde; acenta yolcu satış (ticketing), kongre organizasyonu ve fuarcılık, rezervasyon, karşılama ve uğurlama, tur organizasyonu ve yönetimi gibi alanlarda istihdam edilmektedir.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017789


Yeterlilik Adı
Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Beykent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bu programın amacı, öğrencileri turizm endüstrisindeki ihtiyaçları karşılamak için 21. yüzyıl mesleki yeterliliklerinin yanı sıra turizm ve seyahat hizmetleri için gerekli teorik bilgi ve pratik becerilerle donatmak; ve rekabetçi turizm endüstrisindeki gelişmelere uyum sağlayabilen, müşteri davranışlarını önceden tahmin edebilen, pazar değişikliklerini yönetebilen, müşteri memnuniyetini sağlayan ve üretkenliği artıran öğrenciler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizmin temel kavramlarını açıklar.
  • Turistik ürünlerin nasıl üretileceğini açıklar.
  • Turistlere, doğal ve tarihi turistik varlıkları etkili sunum ve konuşma yöntemleriyle açıklar.
  • Turizm ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Mesleğiyle ilgili araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını açıklar.
  • Turizm ürünlerini pazarlar.
  • Turistik ürünlerin üretimini gerçekleştirir.
  • Paket tur programında ziyaret edilecek yerler hakkında Türkçe ve İngilizce bilgi verir.
  • Mesleki sorunları çözümler.
  • Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır.
  • Ölçütlere göre performans değerlendirme konusunda bilgilidir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyip, meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Alanı ile ilgili mesleki yetkinlikler,
  • Teknik okuduğunu anlama, yazma ve uygulama becerisi,
  • Maliyet hesabı yapabilme,
  • Alanı ile ilgili teknolojik gelişimleri takip edebilme,
  • Temel seviyede bilgisayar ve alanı ile ilgili otomasyon programlarını kullanabilme,
  • Grup çalışması yapabilme,
  • Etkili iletişim kurma ve sosyal olma,
  • Alanı ile ilgili güncel konuları takip etme ve öğrenmeyi sürekli kılma,
  • Yurttaşlık bilincine sahip olma,
  • Girişimci olma ve kültürel farklılıkları fark etme.

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.

  • Yabancı dili kullanabilme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği [1]" ile düzenlenmektedir.

Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel sÜreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.

Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.

Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.

Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]

1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme

Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]

A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam

[1] https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20180403132847520.pdf

[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•         YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

•         YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•         YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK)

01.01.2023 – 31.12.2028


Giriş Şartı

Turizm ve Seyahat Hizmetleri Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan, Temel Yeterlilik Testi (TYT) ile öğrenci kabul edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. Bu program için herhangi bir özel giriş şartı bulunmamaktadır.


Başarma Şartları
Ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm ve Seyahat Hizmetleri Programı mezunları; özel ve kamu turizm kurumlarında, otel-tatil köyü vb. konaklama işletmelerinde, lokanta vb. yeme-içme işletmelerinde, seyahat işletmelerinde, tur operatörü şirketlerinde; acenta yolcu satış (ticketing), kongre organizasyonu ve fuarcılık, rezervasyon, karşılama ve uğurlama, tur organizasyonu ve yönetimi gibi alanlarda istihdam edilmektedir.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017789

Qualification Title
Tourism and Leisure Associate
Awarding Bodyİstanbul Beykent University
Awarding Body ContactAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.beykent.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of this programme is to equip students with the theoretical knowledge and practical skills necessary for tourism and travel services as well as 21st century professional competencies to meet the needs in the tourism industry; and to train students who can adapt to developments in the competitive tourism industry, anticipate customer behaviour, manage market changes, ensure customer satisfaction and increase productivity.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, workplaces as internships.

Description
  • Explain the basic concepts of tourism.
  • Explains how to produce touristic products.
  • Explains tourists, natural and historical touristic assets with effective presentation and speech methods.
  • Explains the relationship between tourism and other branches of science.
  • Explains how to use the tools and equipment related to the profession.
  • Markets tourism products.
  • Realises the production of touristic products.
  • Gives information in Turkish and English about the places to be visited in the package tour programme.
  • Solves professional problems.
  • Works effectively individually and in multidisciplinary teams.
  • He/she is knowledgeable about performance evaluation according to the criteria.
  • With the awareness of the necessity of lifelong learning; gains the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal.
  • To be able to transfer his/her thoughts at the level of basic knowledge and skills related to the field through written and oral communication.
  • Shares his/her thoughts and suggestions for solutions to problems related to the field with experts and non-experts.
  • To be able to use a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level to follow the information in the field and communicate with colleagues.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at least at the basic level of European Computer Driving Licence required by the field.
  • Has a sense of professional and ethical responsibility.
  • Have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

  • Professional competences related to the field,
  • Technical reading comprehension, writing and application skills,
  • To be able to make cost calculation,
  • To be able to follow technological developments related to the field,
  • To be able to use computer and automation programmes related to the field at basic level,
  • To be able to do group work,
  • Communicating effectively and being sociable,
  • To follow current issues related to the field and to make learning continuous,
  • To have the consciousness of citizenship,
  • Being entrepreneurial and recognising cultural differences.

Has the key competences listed below at an intermediate level.

  • Ability to use a foreign language
Further Info

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği [1]" ile düzenlenmektedir.

Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.

Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.

Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.

Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]

1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme

Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]

A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam

[1] https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20180403132847520.pdf

[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi

 

Başarı notunun hesaplanması

MADDE 17 – (1) Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: (20 Temmuz 2017 tarihli 30129 sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Değişiklik).

 

 

 

(2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.

 

a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.

b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.

c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.

ç) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.

d) Süren çalışma işareti (S); dönem sonunda tamamlanamayarak uzatma süresi alan proje, bitirme çalışması ve benzeri çalışmalara verilir. Uzatma süresi sonunda S işareti, harfli başarı notuna dönüştürülür.

e) Yeterli notu (Y); 25 inci maddeye uygun olarak kazanılmış krediler için verilir. Y notu verilen dersin kredisi, mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.

f) Yürürlükten kaldırılmıştır. (20 Temmuz 2017 tarihli 30129 sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Değişiklik)

(3) Bir dersten başarı notu olarak AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

(4) Bir dersten başarı notu olarak DZ, FD, FF ve K notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.

(5) Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir. Öğrencinin o dersten başarılı sayılması için; mezuniyet anında AGNO’sunun en az 2,00 olması gerekir. AGNO’su 2,00’dan küçük ise öğrenci DC ve DD olan derslerinden yeteri kadarını alarak AGNO’sunu 2,00’a yükseltir. Bu şart sağlanmadan öğrenci mezun olamaz.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for planning, organising, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be achieved by each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programmes is adopted by the relevant Council of Deans and then implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation Organisation; Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK)

01.01.2023 - 31.12.2028

Access Requirements

Students are accepted to the Tourism and Travel Services Associate Degree Programme with the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). In the Student Selection and Placement System (ÖSYS) preference processes, they gain the right to register if they are placed in this programme within the quota. There are no special entrance requirements for this programme.

Conditions for SuccessIt is necessary to pass 120 ECTS credits of the courses offered with the course plan and structure and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Tourism and Travel Services Programme are employed in private and public tourism institutions, hotels, holiday villages, etc. accommodation businesses, restaurants, etc. food and beverage businesses, travel businesses, tour operator companies; agency passenger sales (ticketing), congress organisation and fair, reservation, welcome and farewell, tour organisation and management.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017789


Qualification Title
Tourism and Leisure Associate

Awarding Body
İstanbul Beykent University

Awarding Body Contact
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of this programme is to equip students with the theoretical knowledge and practical skills necessary for tourism and travel services as well as 21st century professional competencies to meet the needs in the tourism industry; and to train students who can adapt to developments in the competitive tourism industry, anticipate customer behaviour, manage market changes, ensure customer satisfaction and increase productivity.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, workplaces as internships.


Description
  • Explain the basic concepts of tourism.
  • Explains how to produce touristic products.
  • Explains tourists, natural and historical touristic assets with effective presentation and speech methods.
  • Explains the relationship between tourism and other branches of science.
  • Explains how to use the tools and equipment related to the profession.
  • Markets tourism products.
  • Realises the production of touristic products.
  • Gives information in Turkish and English about the places to be visited in the package tour programme.
  • Solves professional problems.
  • Works effectively individually and in multidisciplinary teams.
  • He/she is knowledgeable about performance evaluation according to the criteria.
  • With the awareness of the necessity of lifelong learning; gains the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal.
  • To be able to transfer his/her thoughts at the level of basic knowledge and skills related to the field through written and oral communication.
  • Shares his/her thoughts and suggestions for solutions to problems related to the field with experts and non-experts.
  • To be able to use a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level to follow the information in the field and communicate with colleagues.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at least at the basic level of European Computer Driving Licence required by the field.
  • Has a sense of professional and ethical responsibility.
  • Have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.

Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

  • Professional competences related to the field,
  • Technical reading comprehension, writing and application skills,
  • To be able to make cost calculation,
  • To be able to follow technological developments related to the field,
  • To be able to use computer and automation programmes related to the field at basic level,
  • To be able to do group work,
  • Communicating effectively and being sociable,
  • To follow current issues related to the field and to make learning continuous,
  • To have the consciousness of citizenship,
  • Being entrepreneurial and recognising cultural differences.

Has the key competences listed below at an intermediate level.

  • Ability to use a foreign language

Further Info

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği [1]" ile düzenlenmektedir.

Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.

Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.

Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.

Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]

1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme

Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]

A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam

[1] https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20180403132847520.pdf

[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi

 

Başarı notunun hesaplanması

MADDE 17 – (1) Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: (20 Temmuz 2017 tarihli 30129 sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Değişiklik).

 

 

 

(2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.

 

a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.

b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.

c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.

ç) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.

d) Süren çalışma işareti (S); dönem sonunda tamamlanamayarak uzatma süresi alan proje, bitirme çalışması ve benzeri çalışmalara verilir. Uzatma süresi sonunda S işareti, harfli başarı notuna dönüştürülür.

e) Yeterli notu (Y); 25 inci maddeye uygun olarak kazanılmış krediler için verilir. Y notu verilen dersin kredisi, mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.

f) Yürürlükten kaldırılmıştır. (20 Temmuz 2017 tarihli 30129 sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Değişiklik)

(3) Bir dersten başarı notu olarak AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

(4) Bir dersten başarı notu olarak DZ, FD, FF ve K notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.

(5) Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir. Öğrencinin o dersten başarılı sayılması için; mezuniyet anında AGNO’sunun en az 2,00 olması gerekir. AGNO’su 2,00’dan küçük ise öğrenci DC ve DD olan derslerinden yeteri kadarını alarak AGNO’sunu 2,00’a yükseltir. Bu şart sağlanmadan öğrenci mezun olamaz.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YÖK is responsible for planning, organising, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be achieved by each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programmes is adopted by the relevant Council of Deans and then implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation Organisation; Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK)

01.01.2023 - 31.12.2028


Access Requirements

Students are accepted to the Tourism and Travel Services Associate Degree Programme with the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). In the Student Selection and Placement System (ÖSYS) preference processes, they gain the right to register if they are placed in this programme within the quota. There are no special entrance requirements for this programme.


Conditions for Success
It is necessary to pass 120 ECTS credits of the courses offered with the course plan and structure and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Tourism and Travel Services Programme are employed in private and public tourism institutions, hotels, holiday villages, etc. accommodation businesses, restaurants, etc. food and beverage businesses, travel businesses, tour operator companies; agency passenger sales (ticketing), congress organisation and fair, reservation, welcome and farewell, tour organisation and management.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address