Yeterlilik Kodu

TR0030004637

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumHaliç Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHaliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.halic.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar bütün dönemlerinin ve her dönemin eser, şahsiyet ve meselelerinin öğretilmesi, öğrencilerin edebi eserler aracılığıyla Türk dilini ve lehçelerini öğrenerek çok geniş bir coğrafyada konuşulan ve yazılan Türkçenin çeşitli ağız ve lehçeleriyle bilinmesi bölümün temel görevleri arasındadır. Öğrencilere Türk dili ve edebiyatının kaynaklarına ve bu kaynakların dili olan Türk kültür diline hâkim olmanın yanı sıra eski Türk kültür ve edebiyatının kaynak dilleri olan Arapça ve Farsçayı da öğrenme imkânı sunmayı hedefleyen bu program, dünya edebiyatıyla ilgili yapılan çalışmaları da yakından takip eden geleceğin akademisyenlerinin yetişmesini amaçlamaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Derslikler
  • Halic-X uzaktan eğitim platformu
  • İnternet
  • İnteraktif dersler
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk edebiyatının her döneminin özellikleri ve önemli eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
  • Edebî metinlerin arka planını oluşturan sosyal ve kültürel dinamikleri kavrar.
  • Türk dili ve edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatlarıyla etkileşim içinde olduğunu anlar.
  • Edebî metinleri eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyi öğrenerek bir eserin içerik ve üslûbuyla ilgili güçlü özelliklerini tespit edebilir.
  • Türk lehçelerinin gramer özellikleri, edebî ürünlerini ve onlarla ilgili yapılmış önemli çalışmaları tanıyarak alanıyla ilgili bilimsel bir bakış açısı geliştirir.
  • Türk dilinin zaman içinde geçirdiği değişimlerle lehçelere ayrılarak geniş bir kültürel coğrafyada yayılmış olduğunu gösterir.
  • Yazı dilinin imkânlarını resmi yazışmalardan edebî türlere kadar bütün düz yazı türlerinde başarıyla kullanır.
  • Türk dili ve edebiyatının bütün devreleri ve sahalarıyla ilgili kaynak araştırması yapma ve ulaştığı kaynakları nesnellik, tutarlılık, özgünlük vb. gibi evrensel ölçütlere göre değerlendirme yetkinliğine erişir.
  • Türk dili ve edebiyatının her dönemi ve sahasıyla ilgili yapılmış son çalışmaları takip ederek yaşam boyu öğrenme merakını geliştirir.
  • Türkçeyi kusursuz bir şekilde konuşma ve yazma yetkinliğine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği.
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği.
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
  • Öğrendiğini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliği
  • Vatandaşlık ve genel kültür yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Haliç Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin başarı durumları “Haliç Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümlerine göre belirlenmektedir.
  • (1) Başarı notu; tek ders, not yükseltme ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder.
  • (2) Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili yönetim kurulu karar verir. 4’lük ve 100’lük not sistemleri arasındaki dönüşüm için YÖK tarafından hazırlanan dönüşüm tablosu kullanılır.
  • (3) Bir dersteki başarının ölçülmesinde; o derse ait yarıyıl içi ara sınavlar, ek sınavlar, arazi ve işyeri çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları; ders değerlendirme notunun %40’ını oluşturur. Yarıyıl içi çalışmaların türleri, bunların ve yarıyıl sonu sınavı notunun ders başarı notuna katkısı, dersi veren öğretim elemanı tarafından her yarıyıl derslerinin başlangıcında öğrencilere duyurulur. Derslere ilişkin tüm yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının notları ilân edilir.
  • (4) Mutlak değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notları için bu Yönetmelikte öngörülen mutlak aralıklara göre belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde ise başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
  • (5) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir ve Üniversitenin internet sitesinde yayımlanır.
  • (6) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersin final veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavlardan 100 üzerinden en az 40 alamayan öğrenciler o dersten başarısız sayılır.
  • (7) Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir: Başarı Notu Harf Notu Anlamı Not Aralığı 4,00 AA Mükemmel 90-100 3,50 BA Çok İyi 80-89 3,00 BB İyi 70-79 2,50 CB Orta 65-69 2,00 CC Yeterli 60-64 1,50 DC Koşullu Başarılı 55-59 1,00 DDKoşullu Başarılı 50-54 0,00 FF Başarısız 0-49 0,00 NA Devamsız 0
  • (8) Yedinci fıkrada belirtilen başarı notları harflerinin dışında, öğrencilerin bir dersteki durumları sayısal değeri olmayan harflerden aşağıdaki gibi belirlenir:
  • a) NA (Devamsız): Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan dersler için verilir ve ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
  • b) I (Eksik): Öğrencilerin derste başarılı oldukları halde, özürleri nedeni ile ders için gerekli olan staj, proje, ödev, laboratuvar deneyleri ve benzeri çalışmaları tamamlayamamaları durumunda verilir. Bu harfin verildiği öğrencilere, sınav döneminin bitiminden sonra en çok on beş gün içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not verilmesi zorunludur. Aksi halde, I harfi FF notuna dönüşür.
  • c) S (Yeterli): Staj ve kredisiz derslerde başarılı olanlara verilir.
  • ç) T (Transfer/muaf): Başka bir yükseköğrenim kurumundan daha önce alınan ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilerek muaf sayılan dersler için verilir.
  • d) W (Çekilmiş): Öğrencilerin çekildikleri dersler için verilir.
  • e) P (Devam eden): Birden fazla döneme yayılan kredisiz derslerin devam ettiği durumlarda verilir.
  • (9) Öğrencilerin intibakları sırasında veya bir başka eğitim kurumunda aldıkları sayısal notlarının değerlendirilmesinde, bu maddede belirtilen harf notları ve kat sayıları esas alınır.
  • (10) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da I notunun olmaması gerekir.
  • Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen ölçütler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK), Haliç Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programını 2023 yılında akredite etmiştir. İlgili akreditasyonun geçerlilik süresi 5 senedir.  

5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır.

Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 18.05.2023 / Bitiş: 30.09.2028

Giriş Şartı
  • Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne kayıt olmak isteyen adayların ÖSYM’nin düzenlediği merkezi yerleştirme sınavını kazanmaları ve herhangi bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamaları şartı aranmaktadır. ÖSYM’nin düzenlediği sınavda TS-2 puanları ve tercih sıralarına göre yerleşmeye hak kazanan adayların ÖSYM’nin ve Üniversitenin belirlediği kayıt tarihleri arasında, kayıt kılavuzunda ve Üniversite tarafından istenen belgeler ile bizzat veya belirledikleri vekilleri aracılığıyla Üniversitenin ilgili birimine başvurarak kesin kayıtlarını yaptırırlar. Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Üniversitenin ön lisans ve lisans eğitim-öğretim programlarına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya YÖK kararlarına göre yapılır.
Başarma Şartları Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da I notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.Aşağıdaki koşulları yerine getirmiş öğrenciler, öğrenimlerini tamamlayarak mezun olmuş sayılırlar: a) Kayıtlı oldukları eğitim ve öğretim programının öngördüğü yükümlülükleri başarı ile tamamlamış olmak.b) İki yıllık ön lisans programları için 120, dört yıllık lisans programları için 240, lisans ve yüksek lisans derecelerini birlikte veren beş yıllık programlar için 300, altı yıllık programlar için 360 AKTS kredisini tamamlamak. c) Eğitim ve öğretim programının gerektirdiği tüm zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olmak. ç) En az 2,00 AGNO sağlamış olmak. d) Üniversite ile ilişiği kesilmemiş olmak. (2) Mezuniyet hakkını kazanan öğrenci, öğrenim ücretlerinin ve diğer ücretlerin tamamını ödemek ve üzerine kayıtlı bulunan demirbaşları teslim etmek koşulu ile diploma alma hakkını kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kütüphanecilik, arşivcilik, öğretmenlik, akademisyenlik, yayıncılık, reklamcılık (metin yazarlığı), editörlük gibi çeşitli alanlarda iş olanaklarına sahiptir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030004637


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Haliç Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar bütün dönemlerinin ve her dönemin eser, şahsiyet ve meselelerinin öğretilmesi, öğrencilerin edebi eserler aracılığıyla Türk dilini ve lehçelerini öğrenerek çok geniş bir coğrafyada konuşulan ve yazılan Türkçenin çeşitli ağız ve lehçeleriyle bilinmesi bölümün temel görevleri arasındadır. Öğrencilere Türk dili ve edebiyatının kaynaklarına ve bu kaynakların dili olan Türk kültür diline hâkim olmanın yanı sıra eski Türk kültür ve edebiyatının kaynak dilleri olan Arapça ve Farsçayı da öğrenme imkânı sunmayı hedefleyen bu program, dünya edebiyatıyla ilgili yapılan çalışmaları da yakından takip eden geleceğin akademisyenlerinin yetişmesini amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Derslikler
  • Halic-X uzaktan eğitim platformu
  • İnternet
  • İnteraktif dersler

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk edebiyatının her döneminin özellikleri ve önemli eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
  • Edebî metinlerin arka planını oluşturan sosyal ve kültürel dinamikleri kavrar.
  • Türk dili ve edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatlarıyla etkileşim içinde olduğunu anlar.
  • Edebî metinleri eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyi öğrenerek bir eserin içerik ve üslûbuyla ilgili güçlü özelliklerini tespit edebilir.
  • Türk lehçelerinin gramer özellikleri, edebî ürünlerini ve onlarla ilgili yapılmış önemli çalışmaları tanıyarak alanıyla ilgili bilimsel bir bakış açısı geliştirir.
  • Türk dilinin zaman içinde geçirdiği değişimlerle lehçelere ayrılarak geniş bir kültürel coğrafyada yayılmış olduğunu gösterir.
  • Yazı dilinin imkânlarını resmi yazışmalardan edebî türlere kadar bütün düz yazı türlerinde başarıyla kullanır.
  • Türk dili ve edebiyatının bütün devreleri ve sahalarıyla ilgili kaynak araştırması yapma ve ulaştığı kaynakları nesnellik, tutarlılık, özgünlük vb. gibi evrensel ölçütlere göre değerlendirme yetkinliğine erişir.
  • Türk dili ve edebiyatının her dönemi ve sahasıyla ilgili yapılmış son çalışmaları takip ederek yaşam boyu öğrenme merakını geliştirir.
  • Türkçeyi kusursuz bir şekilde konuşma ve yazma yetkinliğine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği.
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği.
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
  • Öğrendiğini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliği
  • Vatandaşlık ve genel kültür yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Haliç Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin başarı durumları “Haliç Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümlerine göre belirlenmektedir.
  • (1) Başarı notu; tek ders, not yükseltme ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder.
  • (2) Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili yönetim kurulu karar verir. 4’lük ve 100’lük not sistemleri arasındaki dönüşüm için YÖK tarafından hazırlanan dönüşüm tablosu kullanılır.
  • (3) Bir dersteki başarının ölçülmesinde; o derse ait yarıyıl içi ara sınavlar, ek sınavlar, arazi ve işyeri çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları; ders değerlendirme notunun %40’ını oluşturur. Yarıyıl içi çalışmaların türleri, bunların ve yarıyıl sonu sınavı notunun ders başarı notuna katkısı, dersi veren öğretim elemanı tarafından her yarıyıl derslerinin başlangıcında öğrencilere duyurulur. Derslere ilişkin tüm yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının notları ilân edilir.
  • (4) Mutlak değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notları için bu Yönetmelikte öngörülen mutlak aralıklara göre belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde ise başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
  • (5) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir ve Üniversitenin internet sitesinde yayımlanır.
  • (6) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersin final veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavlardan 100 üzerinden en az 40 alamayan öğrenciler o dersten başarısız sayılır.
  • (7) Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir: Başarı Notu Harf Notu Anlamı Not Aralığı 4,00 AA Mükemmel 90-100 3,50 BA Çok İyi 80-89 3,00 BB İyi 70-79 2,50 CB Orta 65-69 2,00 CC Yeterli 60-64 1,50 DC Koşullu Başarılı 55-59 1,00 DDKoşullu Başarılı 50-54 0,00 FF Başarısız 0-49 0,00 NA Devamsız 0
  • (8) Yedinci fıkrada belirtilen başarı notları harflerinin dışında, öğrencilerin bir dersteki durumları sayısal değeri olmayan harflerden aşağıdaki gibi belirlenir:
  • a) NA (Devamsız): Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan dersler için verilir ve ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
  • b) I (Eksik): Öğrencilerin derste başarılı oldukları halde, özürleri nedeni ile ders için gerekli olan staj, proje, ödev, laboratuvar deneyleri ve benzeri çalışmaları tamamlayamamaları durumunda verilir. Bu harfin verildiği öğrencilere, sınav döneminin bitiminden sonra en çok on beş gün içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not verilmesi zorunludur. Aksi halde, I harfi FF notuna dönüşür.
  • c) S (Yeterli): Staj ve kredisiz derslerde başarılı olanlara verilir.
  • ç) T (Transfer/muaf): Başka bir yükseköğrenim kurumundan daha önce alınan ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilerek muaf sayılan dersler için verilir.
  • d) W (Çekilmiş): Öğrencilerin çekildikleri dersler için verilir.
  • e) P (Devam eden): Birden fazla döneme yayılan kredisiz derslerin devam ettiği durumlarda verilir.
  • (9) Öğrencilerin intibakları sırasında veya bir başka eğitim kurumunda aldıkları sayısal notlarının değerlendirilmesinde, bu maddede belirtilen harf notları ve kat sayıları esas alınır.
  • (10) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da I notunun olmaması gerekir.
  • Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen ölçütler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK), Haliç Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programını 2023 yılında akredite etmiştir. İlgili akreditasyonun geçerlilik süresi 5 senedir.  

5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır.

Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 18.05.2023 / Bitiş: 30.09.2028


Giriş Şartı
  • Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne kayıt olmak isteyen adayların ÖSYM’nin düzenlediği merkezi yerleştirme sınavını kazanmaları ve herhangi bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamaları şartı aranmaktadır. ÖSYM’nin düzenlediği sınavda TS-2 puanları ve tercih sıralarına göre yerleşmeye hak kazanan adayların ÖSYM’nin ve Üniversitenin belirlediği kayıt tarihleri arasında, kayıt kılavuzunda ve Üniversite tarafından istenen belgeler ile bizzat veya belirledikleri vekilleri aracılığıyla Üniversitenin ilgili birimine başvurarak kesin kayıtlarını yaptırırlar. Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Üniversitenin ön lisans ve lisans eğitim-öğretim programlarına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya YÖK kararlarına göre yapılır.

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da I notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.Aşağıdaki koşulları yerine getirmiş öğrenciler, öğrenimlerini tamamlayarak mezun olmuş sayılırlar: a) Kayıtlı oldukları eğitim ve öğretim programının öngördüğü yükümlülükleri başarı ile tamamlamış olmak.b) İki yıllık ön lisans programları için 120, dört yıllık lisans programları için 240, lisans ve yüksek lisans derecelerini birlikte veren beş yıllık programlar için 300, altı yıllık programlar için 360 AKTS kredisini tamamlamak. c) Eğitim ve öğretim programının gerektirdiği tüm zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olmak. ç) En az 2,00 AGNO sağlamış olmak. d) Üniversite ile ilişiği kesilmemiş olmak. (2) Mezuniyet hakkını kazanan öğrenci, öğrenim ücretlerinin ve diğer ücretlerin tamamını ödemek ve üzerine kayıtlı bulunan demirbaşları teslim etmek koşulu ile diploma alma hakkını kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kütüphanecilik, arşivcilik, öğretmenlik, akademisyenlik, yayıncılık, reklamcılık (metin yazarlığı), editörlük gibi çeşitli alanlarda iş olanaklarına sahiptir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030004637

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Turkish Language and Literature
Awarding BodyHalic University
Awarding Body ContactHaliç University
Awarding Body Urlhttp://www.halic.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Department of Turkish Language and Literature is an undergraduate program that aims to provide students with an inclusive and multidimensional education with its rich curriculum covering all phases, genres and subjects of our literature, from classical literature to modern literature, from poetry to novels and from Sufism to folk literature. This undergraduate program, which was opened in the 2016-2017 academic year, is a new department within the existing Turkish Language and Literature Departments in our universities, and it has set itself as a mission to offer an education program that will train its students to compete with the Turkish Language and Literature Department students of other universities. In addition, it is among the principles of the program to bring the values of Atatürk's principles and revolutions, loyalty to the Republic, objective thinking, the idea of criticism and intellectual culture.
Learning Environments

Classrooms

• Halic-X online education platform

• Internet

• Interactive lessons

Description
  • Students get detailed information about all periods and significant works of Turkish literature.
  • Students comprehend social and cultural dynamics composing the background of literary texts.
  • Students understand that Turkish language and literature are in interaction with both Eastern and Western literatures.
  • Students are able to confirm strong features about content and style of a literary text by learning to analyze texts with a critical approach.
  • Students develop an academic view on their field of education by recognizing significant studies about grammatic characteristics of Turkic dialects and their literary texts.
  • Students learn that Turkish language have been extended to a wide cultural geography as a result of changes emerging in its structure.
  • Students successfully use facilities of written language from official correspondences to prose genres.
  • Students become competent of making literature search about all phases and areas of Turkish language and literature and evaluating sources according to the criteria of objectivity, coherency and originality.
  • Students develop interest for life long learning by following latest studies and works about all periods and areas of Turkish language and literatureStudents have competence of speaking and writing Turkish perfectly..
Key Competencies

Reading and writing competence.

• Personal, social and learning to learn competence.

• Cultural awareness and expression competence.

• The ability to convey what you have learned in written and oral form

• Citizenship and general culture competence

Further Info

The academic standings of the students of the Department of Turkish Language and Literature is determined with regard to “the Regulations of Haliç University on Associate Degree and Undergraduate Education”

(1) Final grade refers to the equivalent of raw final grade in 4.00 grading system specified by reckoning students’ studies in a half year/year and their mid-term/final exam grades based on the prevenient weights; apart from single course, grade-increase and exemption exams.

(2)Relative or absolute evaluation systems are used to calculate students’ final grades. The type of evaluation system is designated by the concerned Board of Directors before the beginning of an academic year. The Equivalence Table issued by the Council of Higher Education is utilized for the equivalence between 4.00 and 100 grading systems.

(3) On the purpose of success evalution in a course; mid-term exams, additional exams, trainings in fields and working places, applications, assignments, projects, workshops, seminars, class attendance, laboratory and other relevant studies in a mid-term comprise 40% of the course evalution score. The instructor of the relevant course announces mid-term study types and the contributions of these studies and final exam grades to the final grade in the course and proclaims all the mid-term studies and final exam grades to the students.

(4) In absolute evalution system, academic ranking is determined for raw academic rankings according to the absolute ranges laid down in this Directive. However, in relative evalution system, academic ranking is ascertained based upon average raw academic rankings and their statistical distribution.

(5) Assessment and evaluation principles of relative and absolute evaluation systems, provisions and limitations of final grade calculations in the relative evaluation system and academic success levels are defined by the Senate and published on the website of University.

(6) In both evaluation systems, the students, who do not take a final or re-sit examination of a course and who has not received 40 points out of 100 in the aforesaid examinations; fails the course.

(7) The point and letter equivalences of academic ranking levels in the absolute evaluation system is given below: Final Grade Letter Grade Meaning Grade Range 4.00 AA Excellent 90-100 3.50 BA Very Good 80-89 3.00 BB Good 70-79 2.50 CB Fair 65-69 2.00 Acceptable 60-64 1.50 DC Partially Acceptable 55-59 1.00 DD Partially Acceptable 50-54 0.00 FF Fail 0-49 0.00 NA Not Attended 0

(8) Apart from the final grades in Article 7, students’ academic success level in a course is determined by use of nonnumeric expressions as shown below:

a) NA (Not Attended): It is given for the courses which students have failed due to absence and treated as FF grade for credit courses and U grade for non-credit courses. b) I (Incomplete): It is given when students are not able to complete necessary course studies such as internship, project, assignment, laboratory experiments etc., even though they pass the course. It is mandatory to give a grade to those students who have received I grade, when they make up their incomplete studies in 15 days after the exam period. Otherwise, this grade turns into FF grade.

c) S (Satisfactory): It is given to the students who have successfully completed their internships and credit courses.

ç) T ( Transfer/Exempt): It is given for the courses which had been taken in another higher education institution and accepted as exempt when its accreditation was approved by the concerned board of directors.

d) W (Withdrawal): It is given for the courses from which students have withdrawn.

e) P (Passing): It is given when students still attend non-credit courses which expand more than one semester.

(9) The letter grades and coefficients mentioned in this Article applies for students’ course accreditation or evaluation of numeric grades taken in another higher education institution.

(10) A student who receives one of AA, BA, BB, CB and CC is regarded as successful in the relevant course. The students are supposed to succeed all the program courses and not to have any FF or I grade. In order to complete the program, it is required to have minimum 240 ECTS and a grade point average at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

The Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of the Faculties of Science, Literature, Language and History-Geography (FEDEK), which is recognized as a national quality assurance organization by the Council of Higher Education (YÖK), will open the Haliç University Faculty of Arts and Sciences Turkish Language and Literature Undergraduate Program in 2023. accredited. The validity period of the relevant accreditation is 5 years.

5 Information management systems and feedback mechanisms: While determining the educational objectives of the program, the opinions of students, faculty members, graduates in the department advisory board, and representatives of employer institutions from the public and private sectors were consulted. Feedback from internal and external stakeholders was taken into account for the renewal of the program.

Accordingly, program teaching objectives are updated with information obtained from internal stakeholders. In particular, updates are made regarding the meetings at the Department Academic Board, course evaluation surveys taken from students at the end of the semester, and satisfaction surveys received from our new graduates. In addition, as external stakeholders, information forms received from the institutions where some of our graduates work and interviews with competent people at other national and international academic institutions are also taken into account in the relevant update.

Access Requirements
  • Applicant students for the Department of Turkish Language and Literature pass central placement exam held by OSYM and to not be registered in any higher education institution.The candidates entitled to be placed with their TS-1 scores and order of choice can make their final registration by applying the concerned department of University in person or through the medium of their proxies between the registration dates assigned by OSYM and the University.Original documents or copies certified by the University are accepted for registration. Associate and undergraduate degree programs accept students according to the exam held by the Center for Evaluation, Selection And Placement (OSYM) or the decisions of the Council Of Higher Education (YOK).
Conditions for Success The students are supposed to succeed all the program courses and not to have any FF or I grade. In order to complete the program, it is required to have minimum 240 ECTS and a grade point average at least 2.00 out of 4.00.The students fulfilling the following requirements are regarded as graduates who has completed their education:a) To successfully complete all the necessary requirements of their education program. b) To complete 120 ECTS for two-year associate degree programs, 240 ECTS for four-year undergraduate programs, 300 ECTS for the five-year programs granting both undergraduate and graduate degrees and 360 ECTS for six-year programs.c) To pass all the compulsory and elective courses required by the program.ç) To acquire at least 2.00 CGPA.d) To not be discharged from the University.(2) The students eligible to graduation are entitled to receive diploma providing that they pay in all of their tuitions and other payments and deliver their debit assets.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can find business opportunities in a variety of fields including librarianship, record keeping, teaching and advertising (text authorship).

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030004637


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Turkish Language and Literature

Awarding Body
Halic University

Awarding Body Contact
Haliç University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Department of Turkish Language and Literature is an undergraduate program that aims to provide students with an inclusive and multidimensional education with its rich curriculum covering all phases, genres and subjects of our literature, from classical literature to modern literature, from poetry to novels and from Sufism to folk literature. This undergraduate program, which was opened in the 2016-2017 academic year, is a new department within the existing Turkish Language and Literature Departments in our universities, and it has set itself as a mission to offer an education program that will train its students to compete with the Turkish Language and Literature Department students of other universities. In addition, it is among the principles of the program to bring the values of Atatürk's principles and revolutions, loyalty to the Republic, objective thinking, the idea of criticism and intellectual culture.

Learning Environments

Classrooms

• Halic-X online education platform

• Internet

• Interactive lessons


Description
  • Students get detailed information about all periods and significant works of Turkish literature.
  • Students comprehend social and cultural dynamics composing the background of literary texts.
  • Students understand that Turkish language and literature are in interaction with both Eastern and Western literatures.
  • Students are able to confirm strong features about content and style of a literary text by learning to analyze texts with a critical approach.
  • Students develop an academic view on their field of education by recognizing significant studies about grammatic characteristics of Turkic dialects and their literary texts.
  • Students learn that Turkish language have been extended to a wide cultural geography as a result of changes emerging in its structure.
  • Students successfully use facilities of written language from official correspondences to prose genres.
  • Students become competent of making literature search about all phases and areas of Turkish language and literature and evaluating sources according to the criteria of objectivity, coherency and originality.
  • Students develop interest for life long learning by following latest studies and works about all periods and areas of Turkish language and literatureStudents have competence of speaking and writing Turkish perfectly..

Key Competencies

Reading and writing competence.

• Personal, social and learning to learn competence.

• Cultural awareness and expression competence.

• The ability to convey what you have learned in written and oral form

• Citizenship and general culture competence


Further Info

The academic standings of the students of the Department of Turkish Language and Literature is determined with regard to “the Regulations of Haliç University on Associate Degree and Undergraduate Education”

(1) Final grade refers to the equivalent of raw final grade in 4.00 grading system specified by reckoning students’ studies in a half year/year and their mid-term/final exam grades based on the prevenient weights; apart from single course, grade-increase and exemption exams.

(2)Relative or absolute evaluation systems are used to calculate students’ final grades. The type of evaluation system is designated by the concerned Board of Directors before the beginning of an academic year. The Equivalence Table issued by the Council of Higher Education is utilized for the equivalence between 4.00 and 100 grading systems.

(3) On the purpose of success evalution in a course; mid-term exams, additional exams, trainings in fields and working places, applications, assignments, projects, workshops, seminars, class attendance, laboratory and other relevant studies in a mid-term comprise 40% of the course evalution score. The instructor of the relevant course announces mid-term study types and the contributions of these studies and final exam grades to the final grade in the course and proclaims all the mid-term studies and final exam grades to the students.

(4) In absolute evalution system, academic ranking is determined for raw academic rankings according to the absolute ranges laid down in this Directive. However, in relative evalution system, academic ranking is ascertained based upon average raw academic rankings and their statistical distribution.

(5) Assessment and evaluation principles of relative and absolute evaluation systems, provisions and limitations of final grade calculations in the relative evaluation system and academic success levels are defined by the Senate and published on the website of University.

(6) In both evaluation systems, the students, who do not take a final or re-sit examination of a course and who has not received 40 points out of 100 in the aforesaid examinations; fails the course.

(7) The point and letter equivalences of academic ranking levels in the absolute evaluation system is given below: Final Grade Letter Grade Meaning Grade Range 4.00 AA Excellent 90-100 3.50 BA Very Good 80-89 3.00 BB Good 70-79 2.50 CB Fair 65-69 2.00 Acceptable 60-64 1.50 DC Partially Acceptable 55-59 1.00 DD Partially Acceptable 50-54 0.00 FF Fail 0-49 0.00 NA Not Attended 0

(8) Apart from the final grades in Article 7, students’ academic success level in a course is determined by use of nonnumeric expressions as shown below:

a) NA (Not Attended): It is given for the courses which students have failed due to absence and treated as FF grade for credit courses and U grade for non-credit courses. b) I (Incomplete): It is given when students are not able to complete necessary course studies such as internship, project, assignment, laboratory experiments etc., even though they pass the course. It is mandatory to give a grade to those students who have received I grade, when they make up their incomplete studies in 15 days after the exam period. Otherwise, this grade turns into FF grade.

c) S (Satisfactory): It is given to the students who have successfully completed their internships and credit courses.

ç) T ( Transfer/Exempt): It is given for the courses which had been taken in another higher education institution and accepted as exempt when its accreditation was approved by the concerned board of directors.

d) W (Withdrawal): It is given for the courses from which students have withdrawn.

e) P (Passing): It is given when students still attend non-credit courses which expand more than one semester.

(9) The letter grades and coefficients mentioned in this Article applies for students’ course accreditation or evaluation of numeric grades taken in another higher education institution.

(10) A student who receives one of AA, BA, BB, CB and CC is regarded as successful in the relevant course. The students are supposed to succeed all the program courses and not to have any FF or I grade. In order to complete the program, it is required to have minimum 240 ECTS and a grade point average at least 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

The Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of the Faculties of Science, Literature, Language and History-Geography (FEDEK), which is recognized as a national quality assurance organization by the Council of Higher Education (YÖK), will open the Haliç University Faculty of Arts and Sciences Turkish Language and Literature Undergraduate Program in 2023. accredited. The validity period of the relevant accreditation is 5 years.

5 Information management systems and feedback mechanisms: While determining the educational objectives of the program, the opinions of students, faculty members, graduates in the department advisory board, and representatives of employer institutions from the public and private sectors were consulted. Feedback from internal and external stakeholders was taken into account for the renewal of the program.

Accordingly, program teaching objectives are updated with information obtained from internal stakeholders. In particular, updates are made regarding the meetings at the Department Academic Board, course evaluation surveys taken from students at the end of the semester, and satisfaction surveys received from our new graduates. In addition, as external stakeholders, information forms received from the institutions where some of our graduates work and interviews with competent people at other national and international academic institutions are also taken into account in the relevant update.


Access Requirements
  • Applicant students for the Department of Turkish Language and Literature pass central placement exam held by OSYM and to not be registered in any higher education institution.The candidates entitled to be placed with their TS-1 scores and order of choice can make their final registration by applying the concerned department of University in person or through the medium of their proxies between the registration dates assigned by OSYM and the University.Original documents or copies certified by the University are accepted for registration. Associate and undergraduate degree programs accept students according to the exam held by the Center for Evaluation, Selection And Placement (OSYM) or the decisions of the Council Of Higher Education (YOK).

Conditions for Success
The students are supposed to succeed all the program courses and not to have any FF or I grade. In order to complete the program, it is required to have minimum 240 ECTS and a grade point average at least 2.00 out of 4.00.The students fulfilling the following requirements are regarded as graduates who has completed their education:a) To successfully complete all the necessary requirements of their education program. b) To complete 120 ECTS for two-year associate degree programs, 240 ECTS for four-year undergraduate programs, 300 ECTS for the five-year programs granting both undergraduate and graduate degrees and 360 ECTS for six-year programs.c) To pass all the compulsory and elective courses required by the program.ç) To acquire at least 2.00 CGPA.d) To not be discharged from the University.(2) The students eligible to graduation are entitled to receive diploma providing that they pay in all of their tuitions and other payments and deliver their debit assets.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can find business opportunities in a variety of fields including librarianship, record keeping, teaching and advertising (text authorship).


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode