Yeterlilik Kodu

TR0030045182

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün temel amacı Türk Yüksek Eğitiminin temel amaçları çerçevesinde, Türk dilinin yapısı ve gelişimi, dönemleri, özellikleri; Türk Edebiyatı eserleri ve yazarları ve Türk kültürü hakkında bilgili; evrensel kültürle işbirliği içerisinde milli kültürünün farkında olan , yaratıcı düşünme yeteneğine sahip, araştırma metot ve disiplinlerine hakim personel ve araştırmacılar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili verileri sorgulama, tarihsel ve kültürel olarak Türk dili ve edebiyatındaki gelişmeleri, değişme ve dönüşümleri izleyebilme
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edebilecek teknolojiyi kullanma bilgisini ve uluslararası alandaki meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek yabancı dil yeteneğini edinme.
  • Türkiye Türkçesini ve Türkçenin tarihsel ve çağdaş lehçelerinin (Göktürk, Uygur, Karahanlı, , Türkmen Türkçesi, Kırgız Türkçesi vb.) bir kaçını okuyup anlamlandırabilme ve yazabilme becerisi edinme.
  • Türk mitolojisinin, halk kültürü ve edebiyatının özelliklerini, kaynaklarını, sözlü ve yazılı ürünlerinin yapı ve anlatım özelliklerini kavrayabilme
  • Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel ve çağdaş dönemlerine dair bilgiler edinme ve bu dönemlere ait eserleri okuyup anlamlandırabilme ve bu eserlerden yola çıkarak edebiyata ve topluma yönelik çıkarımlarda bulunma yetisi edinme.
  • Kendi alanında ve farklı kültürel/düşünsel alanlarda yaşam boyu öğrenme yetisi ve Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgileri bireylere aktarabilecek bir eğitimci olma becerisini kazanma.
  • Türk Dili ve Edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini öğrenip alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirerek potansiyel çözüm ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
  • Türkiye Türkçesini ve Osmanlı Türkçesini kurallarıyla birlikte doğru, akıcı ve yaratıcı bir şekilde kullanma yeteneği ve bu yeteneği profesyonel anlamda yönlendirebilme becerisi edinme.
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının mahiyetini öğrenip bunları içselleştirerek etik değerlere sahip, sorumluluk sahibi ve topluma faydalı bir birey olmayı öğrenme.
  • Türk dili ve edebiyatı ile ilgili materyalleri kullanabilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilecek yeterliliğe sahip olma ve ya paydaşlarıyla ortaklaşa tartışmalar yapma/çalışmalar yürütme becerisi edinme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her öğretim döneminde bir ara sınava, ara dönem çalışmalarına (proje, seminer, quiz, ödev, ikinci arasınav), ve bir de final sınavına tabi tutulurlar. Her sınav 100 üzerinden değerlendirilir. Öğrenciler final sınavından en az 45 almak zorundadırlar. (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notları bir ders için başarılı olarak sayılmaktadır. Bir dersten bu harf kodlarından biriyle geçmiş olan öğrenciler o dersten başarılı olmuş sayılırlar. Öğrenciler her dönem sonunda 2 dersten bütünleme sınavına girebilirler.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

11.04.2023/30.09.2028

Giriş Şartı
  • Lise Diploması,
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.
Başarma Şartları Aldıkları dersleri başarıyla geçen ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ortalamaya sahip olan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması verilir.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Aldıkları dersleri başarıyla geçen ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ortalamaya sahip olan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması verilir. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olanlara Türkolog unvanı verilir. mezun öğrenciler, kütüphanelerde, arşivlerde, Kültür Bakanlığı’nda veya TRT’de çalışabilir; yüksek öğretim kurumlarında Türk dili okutmanı olarak görev alabilirler.
  • Özel yetenekleri olanlar gazete ve dergilerde yazar veya editör olarak çalışabilirler. Mezunların çoğunluğu eğitimci olarak çalışmaktadırlar. Kimileriyse yazar veya şair olarak çalışma fırsatına sahiptir. Ek olarak, mezunlar yüksek lisans eğitimlerini tamamladıkları taktirde öğretim görevlisi olarak akademik çalışmalarına devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030045182


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün temel amacı Türk Yüksek Eğitiminin temel amaçları çerçevesinde, Türk dilinin yapısı ve gelişimi, dönemleri, özellikleri; Türk Edebiyatı eserleri ve yazarları ve Türk kültürü hakkında bilgili; evrensel kültürle işbirliği içerisinde milli kültürünün farkında olan , yaratıcı düşünme yeteneğine sahip, araştırma metot ve disiplinlerine hakim personel ve araştırmacılar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili verileri sorgulama, tarihsel ve kültürel olarak Türk dili ve edebiyatındaki gelişmeleri, değişme ve dönüşümleri izleyebilme
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edebilecek teknolojiyi kullanma bilgisini ve uluslararası alandaki meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek yabancı dil yeteneğini edinme.
  • Türkiye Türkçesini ve Türkçenin tarihsel ve çağdaş lehçelerinin (Göktürk, Uygur, Karahanlı, , Türkmen Türkçesi, Kırgız Türkçesi vb.) bir kaçını okuyup anlamlandırabilme ve yazabilme becerisi edinme.
  • Türk mitolojisinin, halk kültürü ve edebiyatının özelliklerini, kaynaklarını, sözlü ve yazılı ürünlerinin yapı ve anlatım özelliklerini kavrayabilme
  • Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel ve çağdaş dönemlerine dair bilgiler edinme ve bu dönemlere ait eserleri okuyup anlamlandırabilme ve bu eserlerden yola çıkarak edebiyata ve topluma yönelik çıkarımlarda bulunma yetisi edinme.
  • Kendi alanında ve farklı kültürel/düşünsel alanlarda yaşam boyu öğrenme yetisi ve Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgileri bireylere aktarabilecek bir eğitimci olma becerisini kazanma.
  • Türk Dili ve Edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini öğrenip alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirerek potansiyel çözüm ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
  • Türkiye Türkçesini ve Osmanlı Türkçesini kurallarıyla birlikte doğru, akıcı ve yaratıcı bir şekilde kullanma yeteneği ve bu yeteneği profesyonel anlamda yönlendirebilme becerisi edinme.
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının mahiyetini öğrenip bunları içselleştirerek etik değerlere sahip, sorumluluk sahibi ve topluma faydalı bir birey olmayı öğrenme.
  • Türk dili ve edebiyatı ile ilgili materyalleri kullanabilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilecek yeterliliğe sahip olma ve ya paydaşlarıyla ortaklaşa tartışmalar yapma/çalışmalar yürütme becerisi edinme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her öğretim döneminde bir ara sınava, ara dönem çalışmalarına (proje, seminer, quiz, ödev, ikinci arasınav), ve bir de final sınavına tabi tutulurlar. Her sınav 100 üzerinden değerlendirilir. Öğrenciler final sınavından en az 45 almak zorundadırlar. (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notları bir ders için başarılı olarak sayılmaktadır. Bir dersten bu harf kodlarından biriyle geçmiş olan öğrenciler o dersten başarılı olmuş sayılırlar. Öğrenciler her dönem sonunda 2 dersten bütünleme sınavına girebilirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

11.04.2023/30.09.2028


Giriş Şartı
  • Lise Diploması,
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Başarma Şartları
Aldıkları dersleri başarıyla geçen ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ortalamaya sahip olan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması verilir.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Aldıkları dersleri başarıyla geçen ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ortalamaya sahip olan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması verilir. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olanlara Türkolog unvanı verilir. mezun öğrenciler, kütüphanelerde, arşivlerde, Kültür Bakanlığı’nda veya TRT’de çalışabilir; yüksek öğretim kurumlarında Türk dili okutmanı olarak görev alabilirler.
  • Özel yetenekleri olanlar gazete ve dergilerde yazar veya editör olarak çalışabilirler. Mezunların çoğunluğu eğitimci olarak çalışmaktadırlar. Kimileriyse yazar veya şair olarak çalışma fırsatına sahiptir. Ek olarak, mezunlar yüksek lisans eğitimlerini tamamladıkları taktirde öğretim görevlisi olarak akademik çalışmalarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045182

Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı License
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have a degree in a foreign language to follow current knowledge in the field and to communicate with collegues To evaluate the material on Turkish language and literature with respect to efficencies from secondry education To develope suggestions which depends on potential solutions which produced by evaluating terms and theories in Turkish language and literature with a scientific point of view To be able to do independent studies on Turkish language and literature licence topic and be able to study with other equal collegues To be able to question the information on Turkish language and literature To be able to follow historical and cultural developments, changes and transformation in Turkish language and literature To be able to understand and theach written and oral materail with all points of views. To be able to read Turkish or any other historical or contemporary Turkic dialect with their own script (like Gokturc, Uighur, Arabic, Cyrillic or Latin) To be able to understand constractive or semantic properties of Turkish and Ottoman To be able to comperhend the structive or semantic properties of written or oral works of Turkic mythology, culture or literature. To be able to detect effects of relioginal, ideological or artistic trends in Turkish language and literature To have necessary skills on computer and internet sciences to use on Turkish language and ltierature education and researches. To have skills on using related materials about Turkish language and literature To be able to maintain education and researches on Turkish language and litearture with respect to Ataturks principles and reforms To be able to identify information on Turkish language and literature

Key Competencies-
Further Info

Students are subjected to a mid-term exam, mid-term studies (project, seminar, quiz, homework or a second mid-term exam) and a final exam. Every exam is evaluated on scale of 100. Students are obligated to get 45 points at least on final exams. Students who take one of these letter codes (AA),(BA),(BB),(CB),(CC) on a course are regarded as successful on that course. Students may take two make-up exams at most in the end of each mid-term Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature

Quality Assurance-
Access Requirements

1-Having a diploma of high school or equal degree, 2- Enough points on student selection examination of university

Conditions for SuccessStudents who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature
Progression Paths (Relationship Type)

Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature. Students that finished the Turkish Language and Literature department will be given the title of “Turcolog”. They may work in libraries, archives, Culture Ministry,“TRT” government television, and higher education institutions as an instructor. Ones that take pedagogical education certificate may work in secondary education schools as a teacher. Ones that have special skills may work in newspapers and magazines as a writer or editor. Most of the graduated students are working as educationists, and some have the opportunity of working as an author or writer. In addition they may continue their academic studies as a lecturer in case that finishing their master and doctorate education

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045182


Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı License

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have a degree in a foreign language to follow current knowledge in the field and to communicate with collegues To evaluate the material on Turkish language and literature with respect to efficencies from secondry education To develope suggestions which depends on potential solutions which produced by evaluating terms and theories in Turkish language and literature with a scientific point of view To be able to do independent studies on Turkish language and literature licence topic and be able to study with other equal collegues To be able to question the information on Turkish language and literature To be able to follow historical and cultural developments, changes and transformation in Turkish language and literature To be able to understand and theach written and oral materail with all points of views. To be able to read Turkish or any other historical or contemporary Turkic dialect with their own script (like Gokturc, Uighur, Arabic, Cyrillic or Latin) To be able to understand constractive or semantic properties of Turkish and Ottoman To be able to comperhend the structive or semantic properties of written or oral works of Turkic mythology, culture or literature. To be able to detect effects of relioginal, ideological or artistic trends in Turkish language and literature To have necessary skills on computer and internet sciences to use on Turkish language and ltierature education and researches. To have skills on using related materials about Turkish language and literature To be able to maintain education and researches on Turkish language and litearture with respect to Ataturks principles and reforms To be able to identify information on Turkish language and literature


Key Competencies
-

Further Info

Students are subjected to a mid-term exam, mid-term studies (project, seminar, quiz, homework or a second mid-term exam) and a final exam. Every exam is evaluated on scale of 100. Students are obligated to get 45 points at least on final exams. Students who take one of these letter codes (AA),(BA),(BB),(CB),(CC) on a course are regarded as successful on that course. Students may take two make-up exams at most in the end of each mid-term Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature


Quality Assurance
-

Access Requirements

1-Having a diploma of high school or equal degree, 2- Enough points on student selection examination of university


Conditions for Success
Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature

Progression Paths (Relationship Type)

Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Turkish Language and Literature. Students that finished the Turkish Language and Literature department will be given the title of “Turcolog”. They may work in libraries, archives, Culture Ministry,“TRT” government television, and higher education institutions as an instructor. Ones that take pedagogical education certificate may work in secondary education schools as a teacher. Ones that have special skills may work in newspapers and magazines as a writer or editor. Most of the graduated students are working as educationists, and some have the opportunity of working as an author or writer. In addition they may continue their academic studies as a lecturer in case that finishing their master and doctorate education


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode