Yeterlilik Kodu

TR0030221507

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumBingöl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bingol.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Özgün, yenilikçi ve bilimsel araştırmalar için öğrencilere yeterli bilgi birikimini ve araştırma ortamını sağlamak. Öğrencilere, araştırma ve eğitim grupları oluşturarak birlikte çalışma, değerlendirme ve üretme alışkanlığı kazandırmak. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü´nün mevcut alt yapı, insan ve finansman kaynaklarını ulusal ve uluslararası alanlarda etkin, verimli ve ileriye dönük bir şekilde kullanmak. Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel çalışmalar yapmak, kültür, turizm, basın-yayın, editörlük, arşivcilik ve kütüphanecilik gibi değişik alanlarda: Kültür ve Turizm Bakanlığı, Devlet Arşivleri, Türk Dil Kurumu ve TRT gibi çeşitli kurumlarda görev alabilecek, Türk Dili ve Edebiyatı sahasında ülkenin ihtiyaç duyduğu bilim adamları, uzmanları ve öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanır.
  • Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilgi oluşturur, düzenler, iletir, saklar, sunar ve paylaşır.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanarak kendi alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve inkılap tarihi konusunda bilgilidir.
  • Tarihi Türk şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir.
  • Çağdaş Türk Şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir.
  • Türkiye Türkçesinin Anadolu ve Rumeli ağızlarından derlenmiş metinleri okur, anlar ve çözümler.
  • Eski Türk Edebiyatının kaynaklarını, tasavvufi yön vb. karakteristik özelliklerini, araştırma yöntem, alan ve mekanlarını, nazım bilgi,şekil ve türlerini, aruz veznini, mazmun bilgisini,edebi sanatları kullanır.
  • Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla nesre çeviri,şerh,yorum,tahlil ve inceleme yapar ve bilhassa metinleri anlamada fillolojik,etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır.
  • Divan edebiyatının bir dil ve kültür arkeolojisi alanı olarak çok anlamlılık özelliği, poetikası, hayat ve toplumla olan ilişkisi, disiplinler arası ilişkileri, dil,kültür ve medeniyetimize olan katkıları ile günümüz edebiyatına olan etkilerini açıklar.
  • Yeni Türk Edebiyatı Tarihini, edebiyat tarihinin esas sorunlarına ve edebiyat tarihçiliğinin görüş ve esaslarına, uygun olarak, bilimsel bir şekilde inceleyebilir ve değerlendirme yapar. Edebi metinleri okuma, anlama, inceleme ve yorumlama konusunda modern edebiyat, düşünce, kültür kuram ve yöntemleri bilir ve bunları metinler üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygular.
  • Edebi dönemler, edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle, bilimsel ,edebi,disiplinler arası araştırmalar yapar. Türk edebiyatının başlangıç devrelerinden 19. yüzyılın sonlarına değin varlığını sürdüren Eski Türk Edebiyatının tarihini, evrelerini,gelişimini,dönem özelliklerini başlıca akım,ekol,edebi çevre,yazar ve şairlerini manzum ve mensur eserleriyle açıklar.
  • Halk biliminin tarihi,gelişimi ve ülkemizde halk biliminin günümüze kadar geçirmiş olduğu bilimsel olgunlaşma süreci, bu sürece etki eden bilim adamları ve çalışmaları bilgilerine sahip olur. Halk Bilimi yöntem ve tekniklerini anlama, inceleme ve yorumlama konusunda; modern bilim,düşünce,kültür,kuram ve yöntemleri bilir ve bunları folklor araştırma alanları üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygulayabilecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip olur. Halk biliminin diğer bilim dalları (Antropoloji,etnoloji,sosyoloji,edebiyat,tarih,teoloji,pskoloji vb.) ile olan ilişkilerini öğrenir. Halk bilimi alan araştırmalarında kullanılacak alan araştırmaları ile ilgili metot, teknik ve yöntemleri ve bunları alan araştırmalarında nasıl kullanacağını bilir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Giriş Şartı

Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.

Başarma ŞartlarıTürk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir. Toplamda 240 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı Lisans diplomasına sahip mezunlar birçok özel eğitim kurumunda Türk dili ve edebiyatı dersi verebilir, pedagojik formasyon belgesine sahip olanlar devlete bağlı okullarda öğretmenlik yapabilirler, ayrıca Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları üniversitelerde ilgili bölümlerde akademisyenlik yapabilir.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221507


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bingöl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Özgün, yenilikçi ve bilimsel araştırmalar için öğrencilere yeterli bilgi birikimini ve araştırma ortamını sağlamak. Öğrencilere, araştırma ve eğitim grupları oluşturarak birlikte çalışma, değerlendirme ve üretme alışkanlığı kazandırmak. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü´nün mevcut alt yapı, insan ve finansman kaynaklarını ulusal ve uluslararası alanlarda etkin, verimli ve ileriye dönük bir şekilde kullanmak. Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel çalışmalar yapmak, kültür, turizm, basın-yayın, editörlük, arşivcilik ve kütüphanecilik gibi değişik alanlarda: Kültür ve Turizm Bakanlığı, Devlet Arşivleri, Türk Dil Kurumu ve TRT gibi çeşitli kurumlarda görev alabilecek, Türk Dili ve Edebiyatı sahasında ülkenin ihtiyaç duyduğu bilim adamları, uzmanları ve öğretmenleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanır.
  • Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilgi oluşturur, düzenler, iletir, saklar, sunar ve paylaşır.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanarak kendi alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve inkılap tarihi konusunda bilgilidir.
  • Tarihi Türk şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir.
  • Çağdaş Türk Şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir.
  • Türkiye Türkçesinin Anadolu ve Rumeli ağızlarından derlenmiş metinleri okur, anlar ve çözümler.
  • Eski Türk Edebiyatının kaynaklarını, tasavvufi yön vb. karakteristik özelliklerini, araştırma yöntem, alan ve mekanlarını, nazım bilgi,şekil ve türlerini, aruz veznini, mazmun bilgisini,edebi sanatları kullanır.
  • Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla nesre çeviri,şerh,yorum,tahlil ve inceleme yapar ve bilhassa metinleri anlamada fillolojik,etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır.
  • Divan edebiyatının bir dil ve kültür arkeolojisi alanı olarak çok anlamlılık özelliği, poetikası, hayat ve toplumla olan ilişkisi, disiplinler arası ilişkileri, dil,kültür ve medeniyetimize olan katkıları ile günümüz edebiyatına olan etkilerini açıklar.
  • Yeni Türk Edebiyatı Tarihini, edebiyat tarihinin esas sorunlarına ve edebiyat tarihçiliğinin görüş ve esaslarına, uygun olarak, bilimsel bir şekilde inceleyebilir ve değerlendirme yapar. Edebi metinleri okuma, anlama, inceleme ve yorumlama konusunda modern edebiyat, düşünce, kültür kuram ve yöntemleri bilir ve bunları metinler üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygular.
  • Edebi dönemler, edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle, bilimsel ,edebi,disiplinler arası araştırmalar yapar. Türk edebiyatının başlangıç devrelerinden 19. yüzyılın sonlarına değin varlığını sürdüren Eski Türk Edebiyatının tarihini, evrelerini,gelişimini,dönem özelliklerini başlıca akım,ekol,edebi çevre,yazar ve şairlerini manzum ve mensur eserleriyle açıklar.
  • Halk biliminin tarihi,gelişimi ve ülkemizde halk biliminin günümüze kadar geçirmiş olduğu bilimsel olgunlaşma süreci, bu sürece etki eden bilim adamları ve çalışmaları bilgilerine sahip olur. Halk Bilimi yöntem ve tekniklerini anlama, inceleme ve yorumlama konusunda; modern bilim,düşünce,kültür,kuram ve yöntemleri bilir ve bunları folklor araştırma alanları üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygulayabilecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip olur. Halk biliminin diğer bilim dalları (Antropoloji,etnoloji,sosyoloji,edebiyat,tarih,teoloji,pskoloji vb.) ile olan ilişkilerini öğrenir. Halk bilimi alan araştırmalarında kullanılacak alan araştırmaları ile ilgili metot, teknik ve yöntemleri ve bunları alan araştırmalarında nasıl kullanacağını bilir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.


Başarma Şartları
Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir. Toplamda 240 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı Lisans diplomasına sahip mezunlar birçok özel eğitim kurumunda Türk dili ve edebiyatı dersi verebilir, pedagojik formasyon belgesine sahip olanlar devlete bağlı okullarda öğretmenlik yapabilirler, ayrıca Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları üniversitelerde ilgili bölümlerde akademisyenlik yapabilir.


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221507

Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı Bachelors Degree
Awarding BodyBİNGÖL UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bingol.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To use Turkish true, beautiful and as per legals of active speak. To use knowledge of this field in research and development. To use knowledge and internet tecnology in Turkish Language and Literature field. To research actual researches and to communicate in foreing language. To know Ataturks principles and history of reforms. To know alphabets of historical Turkish dialects, to translate this texts, to research language science and grammar in this texts. To know alphabets of modern Turkish dialects, to translate this texts, to research language and grammar in this texts. To speak, understand and analysis Turkey Turkishs texts of dialects of Anatolian and Rumeli To learn bibles, mystic directional, characteristic specialities, researchs cast, field and places and other specialities of Classical Turkish Literature. To use traditional, modern and post modern methods and to use filology, etimology and semantics touchs for understand Classical Turkish Literatures texts. To know poetica, relation with living and socia, additive to our language, culture and civilatizion and effects to actual language of Classical Turkish Language. To examine and to appreciate history of Modern Turkish Literature, main problems of literature history, visual and main of literature history. To know theories and casts of Modern Turkish Literature and to perform this theories and casts in texts. To research literary periods and literary schools and literary personalities. To learn all over the history of Turkish Literature. To know history of Folklore. To know theories and casts of Folklore. To learn relationship of Folklore with other science fields. To use knowledges of Turkish Language and Literature field in common works with other fields.

Key Competencies-
Further Info

The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.

Conditions for SuccessHigh School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (240 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100.
Progression Paths (Relationship Type)

Turkish language and literature Bachelors degree graduates have many private educational institution may, Turkish language and literature course, pedagogical formation certificate for those who can, teach in schools based on the state, in addition Turkish language and literature graduates in universities academics in appropriate sections.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221507


Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı Bachelors Degree

Awarding Body
BİNGÖL UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To use Turkish true, beautiful and as per legals of active speak. To use knowledge of this field in research and development. To use knowledge and internet tecnology in Turkish Language and Literature field. To research actual researches and to communicate in foreing language. To know Ataturks principles and history of reforms. To know alphabets of historical Turkish dialects, to translate this texts, to research language science and grammar in this texts. To know alphabets of modern Turkish dialects, to translate this texts, to research language and grammar in this texts. To speak, understand and analysis Turkey Turkishs texts of dialects of Anatolian and Rumeli To learn bibles, mystic directional, characteristic specialities, researchs cast, field and places and other specialities of Classical Turkish Literature. To use traditional, modern and post modern methods and to use filology, etimology and semantics touchs for understand Classical Turkish Literatures texts. To know poetica, relation with living and socia, additive to our language, culture and civilatizion and effects to actual language of Classical Turkish Language. To examine and to appreciate history of Modern Turkish Literature, main problems of literature history, visual and main of literature history. To know theories and casts of Modern Turkish Literature and to perform this theories and casts in texts. To research literary periods and literary schools and literary personalities. To learn all over the history of Turkish Literature. To know history of Folklore. To know theories and casts of Folklore. To learn relationship of Folklore with other science fields. To use knowledges of Turkish Language and Literature field in common works with other fields.


Key Competencies
-

Further Info

The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.


Conditions for Success
High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (240 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100.

Progression Paths (Relationship Type)

Turkish language and literature Bachelors degree graduates have many private educational institution may, Turkish language and literature course, pedagogical formation certificate for those who can, teach in schools based on the state, in addition Turkish language and literature graduates in universities academics in appropriate sections.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address