Yeterlilik Kodu

TR0030045455

Yeterlilik Adı
Türkçe Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş Türkçe öğretimi temel kavram ve ilkelerini, metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma.
  • Türk dili ve edebiyatına, dinleme, konuşma, okuma, yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin II.kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olma.
  • Eleştirel düşünme ve okuma tekniklerini tanıma ve uygulama becerisine sahip olma.
  • Farklı yaş ve grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerinin farkında olma ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilme.
  • Türk dili ve edebiyatı, Türkçe eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etme.
  • Türk dilini ve Türk edebiyatını tarihi gelişimi içerisinde çeşitli yönleriyle tanıma, güçlenmesi ve zenginleşmesi için gerekli bilgi, bilinç ve donanıma sahip olma.
  • Türk dili ve edebiyatı alanıyla ilgili olay ve olguları kavramlaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama ve değerlendirme.
  • Yazılı ve sözlü etkili iletişim gücünü geliştirme, bilim, sanat ve kültürel yeterlilikleriyle farklı türlerde yazılı ve sözlü ürünler oluşturabilme.
  • Eğitimin temel kavramlarını, diğer bilimlerle ilişkilerini, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, gelişimini tanıma ve izleme.
  • Eğitim sistemlerinin yapı ve işleyişlerini, tarihi süreçlerini izleme ve değerlendirme.
  • Eğitim öğretim ortamlarını, programlarını, teknik ve stratejilerini, materyallerini hedef kitlenin değişen özelliklerine göre düzenleme ve uygulama.
  • Öğretimle ilgili temel kavramları, öğretimde planlı çalışmayı, öğrenme ve öğretme stratejilerini, öğrenmeyi etkileyen faktörleri ve bunların eğitim süreçlerine yansımalarını tanıma yorumlama.
  • Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, ölçme araçlarını ve özelliklerini tanıma, alanında ölçme aracı geliştirme ve değerlendirme yapma.
  • Çalışma ve ilgi alanlarında çeşitli bilimsel ve sosyal etkinliklere, işbirliği projelerine katılma, bunları düzenleme ve izleme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030045455


Yeterlilik Adı
Türkçe Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş Türkçe öğretimi temel kavram ve ilkelerini, metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma.
  • Türk dili ve edebiyatına, dinleme, konuşma, okuma, yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin II.kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olma.
  • Eleştirel düşünme ve okuma tekniklerini tanıma ve uygulama becerisine sahip olma.
  • Farklı yaş ve grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerinin farkında olma ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilme.
  • Türk dili ve edebiyatı, Türkçe eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etme.
  • Türk dilini ve Türk edebiyatını tarihi gelişimi içerisinde çeşitli yönleriyle tanıma, güçlenmesi ve zenginleşmesi için gerekli bilgi, bilinç ve donanıma sahip olma.
  • Türk dili ve edebiyatı alanıyla ilgili olay ve olguları kavramlaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama ve değerlendirme.
  • Yazılı ve sözlü etkili iletişim gücünü geliştirme, bilim, sanat ve kültürel yeterlilikleriyle farklı türlerde yazılı ve sözlü ürünler oluşturabilme.
  • Eğitimin temel kavramlarını, diğer bilimlerle ilişkilerini, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, gelişimini tanıma ve izleme.
  • Eğitim sistemlerinin yapı ve işleyişlerini, tarihi süreçlerini izleme ve değerlendirme.
  • Eğitim öğretim ortamlarını, programlarını, teknik ve stratejilerini, materyallerini hedef kitlenin değişen özelliklerine göre düzenleme ve uygulama.
  • Öğretimle ilgili temel kavramları, öğretimde planlı çalışmayı, öğrenme ve öğretme stratejilerini, öğrenmeyi etkileyen faktörleri ve bunların eğitim süreçlerine yansımalarını tanıma yorumlama.
  • Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, ölçme araçlarını ve özelliklerini tanıma, alanında ölçme aracı geliştirme ve değerlendirme yapma.
  • Çalışma ve ilgi alanlarında çeşitli bilimsel ve sosyal etkinliklere, işbirliği projelerine katılma, bunları düzenleme ve izleme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030045455

Qualification Title
Türkçe Eğitimi (DR) Doctorate
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Being equipped with the necessary knowledge and skills to assimilate the basic concepts and principles of contemporary Turkish teaching, methods, techniques and theories and to apply them in the best possible way. To have the knowledge and skills about the teaching methods and techniques necessary for transferring the knowledge and skills of Turkish language and literature, listening, speaking, reading and writing in accordance with the level of 2nd grade students. To have skills of critical thinking and reading tecniques Being aware of language acquistion and learning characteristic of different ages and groups To define, analyze and research Turkihs language and literature, problems related to Turkish education and to express them in writing To define, analyze and research Turkish language and literature, problems related to Turkish education and to express them in writing Conceptualization of events and facts related to the field of Turkish language and literature, examination with scientific methods and techniques, interpretation and evaluation of data Writing and verbal communication skills, scientific, artistic and cultural competence to create written and oral products in different genres Recognizing and monitoring the basic concepts of education, its relations with other sciences, the characteristics of the teaching profession, its development Monitoring and evaluation of the structure and functioning of educational systems, historical processes Arranging and implementing education and training environments, programs, techniques and strategies, materials according to changing characteristics of the target group To be able to recognize the basic concepts related to teaching, planned study in teaching, learning and teaching strategies, factors affecting learning and their reflection on education processes To be able to recognize the basic concepts of measurement and evaluation, measurement tools and properties, to develop and evaluate measurement tools in the field Participate in, organize and monitor collaborative projects in a variety of scientific and social events in their work and interests

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030045455


Qualification Title
Türkçe Eğitimi (DR) Doctorate

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Being equipped with the necessary knowledge and skills to assimilate the basic concepts and principles of contemporary Turkish teaching, methods, techniques and theories and to apply them in the best possible way. To have the knowledge and skills about the teaching methods and techniques necessary for transferring the knowledge and skills of Turkish language and literature, listening, speaking, reading and writing in accordance with the level of 2nd grade students. To have skills of critical thinking and reading tecniques Being aware of language acquistion and learning characteristic of different ages and groups To define, analyze and research Turkihs language and literature, problems related to Turkish education and to express them in writing To define, analyze and research Turkish language and literature, problems related to Turkish education and to express them in writing Conceptualization of events and facts related to the field of Turkish language and literature, examination with scientific methods and techniques, interpretation and evaluation of data Writing and verbal communication skills, scientific, artistic and cultural competence to create written and oral products in different genres Recognizing and monitoring the basic concepts of education, its relations with other sciences, the characteristics of the teaching profession, its development Monitoring and evaluation of the structure and functioning of educational systems, historical processes Arranging and implementing education and training environments, programs, techniques and strategies, materials according to changing characteristics of the target group To be able to recognize the basic concepts related to teaching, planned study in teaching, learning and teaching strategies, factors affecting learning and their reflection on education processes To be able to recognize the basic concepts of measurement and evaluation, measurement tools and properties, to develop and evaluate measurement tools in the field Participate in, organize and monitor collaborative projects in a variety of scientific and social events in their work and interests


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address