Yeterlilik Kodu

TR0030220917

Yeterlilik Adı
Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program kapsamında mezun olacak öğrencilerin bir modern Türkçenin kullanım özelliklerini bilen ve bunları uygulayan bir uzman olmalarını sağlamak amaç edinilmiştir. Bu amaç doğrultusunda yalnızca Türkçenin dil hususiyetlerini bilen değil aynı zamanda Türkçe doğru ve etkili bir şekilde öğrencilere aktarabilecek yöntem ve teknik bilgisi öğrencilere verilmektedir.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dil-kültür ilişkisinin önemini, dilin kültür aktarımındaki işlevini bilir; Türkçeyi kültürünü öğrenmek ve başkalarına aktarmak amacıyla doğru, etkili ve güzel kullanır
  • Türkçeyi iletişim, eğitim-öğretim ve bilim dili işlevleriyle etkili şekilde kullanır
  • Dil öğretimiyle ilgili bilgileri kavrar, öğrendiklerini beceri hâline getirir ve uygular
  • Türkçe öğretimiyle alakalı bilimsel gelişmelere duyarlıdır ve alanıyla ilgili yayınları takip eder
  • Eğitim ve öğretim süreçlerinde bilgi teknolojilerinden yararlanır
  • Edebiyatın ve sanatın toplumlar için önemini bilir; her türlü sanat eserinden zevk alma becerisi kazanır
  • Düşünme, sorgulama, inceleme, eleştirme, yorumlama, fikir sunma gibi temel zihinsel becerilerini geliştirir; bu becerilerini anlama ve anlatımlarında kullanır
  • Türkçenin eğitimi ve öğretimiyle ilgili sorunları belirler, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilir, bu özelliklere uygun öğretimler planlar ve öğretimler gerçekleştirir
  • Türkçenin eğitimi ve öğretimiyle ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini kazanır; bu bilgileri uygular
  • Öğretim için gereken materyalleri inceler, geliştirir ve kullanır
  • Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini bilir, kendi dilini mukayese edebilecek kadar bir başka dili temel seviyede kullanır
  • Tarih, psikoloji, sosyoloji ile ilgili temel bilgilere sahiptir, bu bilgilerden Türkçe öğretiminde yararlanır
  • Bireysel-toplumsal sorumluluklarının bilincindedir
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum kazanır
  • Yeterli düzeyde alan bilgisine ve öğretme becerisine sahiptir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türkçe Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ile Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları başvurabilir. Başvuıru için ALES sözel puan türünden en az 60 almış olmak gerekir.

Başarma ŞartlarıKümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Türkçe öğretmeni kadrosunda ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf Türkçe derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine Türkçe öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans ve lisans üstü seviyede ders verebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220917


Yeterlilik Adı
Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program kapsamında mezun olacak öğrencilerin bir modern Türkçenin kullanım özelliklerini bilen ve bunları uygulayan bir uzman olmalarını sağlamak amaç edinilmiştir. Bu amaç doğrultusunda yalnızca Türkçenin dil hususiyetlerini bilen değil aynı zamanda Türkçe doğru ve etkili bir şekilde öğrencilere aktarabilecek yöntem ve teknik bilgisi öğrencilere verilmektedir.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dil-kültür ilişkisinin önemini, dilin kültür aktarımındaki işlevini bilir; Türkçeyi kültürünü öğrenmek ve başkalarına aktarmak amacıyla doğru, etkili ve güzel kullanır
  • Türkçeyi iletişim, eğitim-öğretim ve bilim dili işlevleriyle etkili şekilde kullanır
  • Dil öğretimiyle ilgili bilgileri kavrar, öğrendiklerini beceri hâline getirir ve uygular
  • Türkçe öğretimiyle alakalı bilimsel gelişmelere duyarlıdır ve alanıyla ilgili yayınları takip eder
  • Eğitim ve öğretim süreçlerinde bilgi teknolojilerinden yararlanır
  • Edebiyatın ve sanatın toplumlar için önemini bilir; her türlü sanat eserinden zevk alma becerisi kazanır
  • Düşünme, sorgulama, inceleme, eleştirme, yorumlama, fikir sunma gibi temel zihinsel becerilerini geliştirir; bu becerilerini anlama ve anlatımlarında kullanır
  • Türkçenin eğitimi ve öğretimiyle ilgili sorunları belirler, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilir, bu özelliklere uygun öğretimler planlar ve öğretimler gerçekleştirir
  • Türkçenin eğitimi ve öğretimiyle ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini kazanır; bu bilgileri uygular
  • Öğretim için gereken materyalleri inceler, geliştirir ve kullanır
  • Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini bilir, kendi dilini mukayese edebilecek kadar bir başka dili temel seviyede kullanır
  • Tarih, psikoloji, sosyoloji ile ilgili temel bilgilere sahiptir, bu bilgilerden Türkçe öğretiminde yararlanır
  • Bireysel-toplumsal sorumluluklarının bilincindedir
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum kazanır
  • Yeterli düzeyde alan bilgisine ve öğretme becerisine sahiptir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türkçe Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ile Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları başvurabilir. Başvuıru için ALES sözel puan türünden en az 60 almış olmak gerekir.


Başarma Şartları
Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Türkçe öğretmeni kadrosunda ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf Türkçe derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine Türkçe öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans ve lisans üstü seviyede ders verebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220917

Qualification Title
Türkçe Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows the importance of language-culture relationship and the function of language in cultural transmission; uses Turkish correctly, effectively and beautifully in order to learn its culture and transfer it to others. Uses Turkish effectively with its functions of communication, education and science language. Comprehends the information about language teaching, turns what they learn into a skill and applies it. He is sensitive to scientific developments related to Turkish teaching and follows the publications related to his field. Utilizes information technologies in education and training processes. Knows the importance of literature and art for societies; gains the ability to enjoy all kinds of works of art. Develops basic mental skills such as thinking, questioning, examining, criticizing, interpreting and presenting ideas; uses these skills in comprehension and expression. Determines and analyzes the problems related to the education and teaching of Turkish, and develops solutions based on evidence and research. Knows the development and learning characteristics of students, plans and teaches according to these characteristics. Gain knowledge of curricula, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation related to the education and training of Turkish; applies this information. Examines, develops and uses materials required for teaching. Knows the place of Turkish among the world languages, uses another language at a basic level so that he can compare his own language. Has basic information about history, psychology and sociology, and uses this information in teaching Turkish. It is aware of its individual and social responsibilities. Gains a positive attitude towards lifelong learning. Has sufficient field knowledge and teaching skills.

Key Competencies-
Further Info

Students in graduate programs must have at least 60 points (CC) for the graduate program (CC) out of 100 for the relevant course and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts, in order to get at least 60 full points in the final exam. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Semester Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.

Quality Assurance-
Access Requirements

Graduates of Turkish Language Teaching, Turkish Language and Literature Teaching and Turkish Language and Literature Department can apply. For the application, it is necessary to get at least 60 from the ALES verbal score type.

Conditions for SuccessStudents, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. A student who is successful in the thesis defense exam by meeting the requirements of 21 credits and 120 ECTS by successfully completing at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, at least two semesters of Special Specialization Subjects, is entitled to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense exam process to be started, until the student completes his masters education; Having published an article produced from a masters thesis as a chapter in a refereed journal or book, or having received final acceptance, or having published at least one national/international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full-text format is required as a graduate graduation requirement.
Progression Paths (Relationship Type)

In private and public schools affiliated to the Ministry of National Education, they attend primary school 6-7 and 8th grade Turkish lessons as a Turkish teacher . They also work as Turkish teachers in private teaching institutions. They can teach at undergraduate and postgraduate levels at state and foundation universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220917


Qualification Title
Türkçe Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows the importance of language-culture relationship and the function of language in cultural transmission; uses Turkish correctly, effectively and beautifully in order to learn its culture and transfer it to others. Uses Turkish effectively with its functions of communication, education and science language. Comprehends the information about language teaching, turns what they learn into a skill and applies it. He is sensitive to scientific developments related to Turkish teaching and follows the publications related to his field. Utilizes information technologies in education and training processes. Knows the importance of literature and art for societies; gains the ability to enjoy all kinds of works of art. Develops basic mental skills such as thinking, questioning, examining, criticizing, interpreting and presenting ideas; uses these skills in comprehension and expression. Determines and analyzes the problems related to the education and teaching of Turkish, and develops solutions based on evidence and research. Knows the development and learning characteristics of students, plans and teaches according to these characteristics. Gain knowledge of curricula, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation related to the education and training of Turkish; applies this information. Examines, develops and uses materials required for teaching. Knows the place of Turkish among the world languages, uses another language at a basic level so that he can compare his own language. Has basic information about history, psychology and sociology, and uses this information in teaching Turkish. It is aware of its individual and social responsibilities. Gains a positive attitude towards lifelong learning. Has sufficient field knowledge and teaching skills.


Key Competencies
-

Further Info

Students in graduate programs must have at least 60 points (CC) for the graduate program (CC) out of 100 for the relevant course and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts, in order to get at least 60 full points in the final exam. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Semester Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Graduates of Turkish Language Teaching, Turkish Language and Literature Teaching and Turkish Language and Literature Department can apply. For the application, it is necessary to get at least 60 from the ALES verbal score type.


Conditions for Success
Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. A student who is successful in the thesis defense exam by meeting the requirements of 21 credits and 120 ECTS by successfully completing at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, at least two semesters of Special Specialization Subjects, is entitled to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense exam process to be started, until the student completes his masters education; Having published an article produced from a masters thesis as a chapter in a refereed journal or book, or having received final acceptance, or having published at least one national/international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full-text format is required as a graduate graduation requirement.

Progression Paths (Relationship Type)

In private and public schools affiliated to the Ministry of National Education, they attend primary school 6-7 and 8th grade Turkish lessons as a Turkish teacher . They also work as Turkish teachers in private teaching institutions. They can teach at undergraduate and postgraduate levels at state and foundation universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address