Yeterlilik Kodu | TR0030006550 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Türkçe Eğitimi Bölümünün temel amacı, Türkçenin ana dili olarak eğitimi ve ikinci dil olarak öğretimi konusunda bilgi üreterek bu alandaki gelişimlere öncülük etmek ve eğitim kurumlarının ihtiyaç duyduğu Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir. Bölümümüz, çağdaş dil öğretim yöntemlerini kullanabilen, sürekli gelişmeye açık, öğretmenliğin evrensel değerlerine ve yeterliklerine sahip, bu değerlerin ve yeterliklerin korunmasında ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası dayanışma bilincine sahip Türkçe öğretmenleri yetiştirmek suretiyle kamusal sorumluluğunu yerine getirmektedir. Türkçe Eğitim Bölümü, lisans dersleri vermektedir. Bölümde ayrıca Yüksek Lisans Programı bulunmaktadır. Bölümde öğretim dili alan dersleri ve alan dışı dersler (mesleki genel kültür dersleri) için Türkçedir ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, programda genel kültür, alan eğitimi ve meslek bilgisi seçmeli dersleri de bulunmaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulları iş birliği ile uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, müfredat ve mezuniyet koşullarını başarıyla yerine getirerek Türkçe öğretmeni olarak mezun olurlar. Mezunlar, devlet ve özel kurumlar da öğretmen olarak çalışabilirler ayrıca ilgili bölümlerde akademik kariyer yapabilirler. Bölümün akademik kadrosu 3 profesör, 3 doktor öğretim üyesi ve araştırma görevlisinden oluşmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Elde bir öğrenci Sınava girmek için, öğrenciler özellikle "Mesleki ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği" nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir. Görülecek Sınıf Edebiyat Sınıf Nokta Sınıf Durumu 90-100 AA 4,00 Başarılı 80-89 BA 3,50 Başarılı 70-79 BB 3,00 Başarılı 65-69 CB 2,50 Başarılı 60-64 CC 2,25 Başarılı 55-59 DC 1,75 * Başarısız 50-54 DD 1,25 * Başarısız 40-49 FD 0,75 Fail <= 39 FF 0,00 Fail - F1 0,00 Katıldı değil Onlar bir yıl içinde en az 2.25, yıllık not ortalaması (GPA) olsaydı bir (DC) veya (DD) notu başarılı sayılabilmesi ile * bir öğrenci. G: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarılı, K: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarısız, M: Muaf, B: Başarılı. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Üniversitemizin Kalite Komisyonun çalışma usul ve esasları https://kalite.mehmetakif.edu.tr/upload/kalite/76-form-356-72622804-makue-kalite-yoenergesi.pdf adresinde yer alan yönergede detaylıca açıklanmıştır. Üniversitemiz kalite komisyonunun ve kalite alt komisyonların görevleri net olarak belirlenmiş olup https://kalite.mehmetakif.edu.tr/icerik/475/620/goerevler adresinde detaylı olarak açıklanmıştır. Üniversitemiz kalite kurulu ve fakültemiz yönetimi ve öğretim elemanlarımızın koordine ettiği çalışmalar ve düzenlenen etkinlikler ile kalite süreçlerinin gelişimine katkı sağlanmaktadır. MAKÜ’de Çevrimiçi Olarak “Kalite Güvencesi Sistemi ve Öğrenci Katılımı” Semineri Düzenlendi. MAKÜ’de Kalite Süreçlerinde Paydaş̧ Katılımı ve Öğrenci Çalıştayı Düzenlendi. (https://www.mehmetakif.edu.tr/haber/1168/makude-cevrimici-olar ak-kalite-guvencesi-sistemi-ve-ogrenci-katilimi-semineri-duzenlendi-burdur-mehmet-akif-ersoy-universitesi-m aku-kalite-koordinatorlugu-tarafindan-kalite-guvencesi-sistemi-ve-ogrenci-katilimi-calismalari-kapsaminda- cevrimici-seminer-duzenlendi) (https://www.mehmetakif.edu.tr/etkinlik/7526/calistay-kalite-sureclerinde- paydas-katilimi-ve-ogrenci-calistayi) (https://www.mehmetakif.edu.tr/haber/1129/okul-mudurleri-makude-bir- araya-geldi ) Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, kalite güvence sistemi kapsamında, Üniversitemizin 2017-2021 Stratejik Planlarıyla da uyumlu olarak (https://sgdb.mehmetakif.edu.tr/form/229/366/stratejik- planlar), insan kaynaklarının, fiziki mekanların ve eğitim ortamlarının fakülte misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik verimli ve etkili bir şekilde kullanımını hedeflemektedir. Fakültemizde kalite güvence sistemiyle ilgili çalışmalar, https://kalite.mehmetakif.edu.tr adresinde belirtilen hedeflere uyumlu olarak, Anabilim Dalı Başkanlarımız, Kurul-Koordinatörlüklerimiz ve Birim Kalite Komisyonumuz tarafından eş güdümlü̈ olarak yürütülmektedir. Fakültemizde kalite sistemiyle ilgili örgütsel bir yapılanma mevcut olup, birim kalite komisyonunda yer alanların listesi https://egitim.mehmetakif.edu.tr/icerik/1086/938/yoenetim-sistemi adresinde bulunmaktadır. Bunun yanında fakülte kalite komisyonunun görev ve sorumlulukları net bir şekilde belirlenmiş̧ olup, fakülte kalite komisyonunun görev ve sorumlulukları ile, Eğitim ve Öğretim Kalite Alt Komisyonu, Araştırma ve Geliştirme Kalite Alt Komisyonu, Yönetim Sistemi Kalite Alt Komisyonunun görevleri https://egitim.mehmetakif.edu.tr/icerik/1116/938/birim-kalite-komisyonu-ueyelerinin-goerevleri adresinde detaylı bir şekilde yer almaktadır. Kalite güvence sistemi kapsamında fakültemiz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetleri kurul ve komisyon toplantılarında alınan kararlarla, fakülte strateji hedefleri ve kalite komisyonu çalışmaları ile dönemlik öğrenci geri bildirimleri aracılığıyla değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonuçları kapsamında kalitenin arttırılmasına ilişkin konular gözden geçirilmektedir. Anket sonuçları https://egitim.mehmetakif.edu.tr/form/691/938/memnuniyet-anketi-sonuclari fakültenin web sitesinde de yer almaktadır. Bunun yanında üniversitemizin yıl içerisinde gönderdiği bölüm-birim değerlendirmeleri de ayrıca Anabilim Dalı Başkanlıklarımız tarafından değerlendirilmektedir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | In order for students to graduate from our department, they must have taken the courses specified in the curriculum and completed the teaching practice. The student must pass at least as many courses as the minimum credit limit stipulated in the entire curriculum of the relevant department or program and have a Weighted Grade Point Average of at least 2.00 out of 4.00. In order to graduate from the department, students must take the courses specified in the program (240 credits) and be successful in these courses. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunlarımızın, kendi üniversitemizin ve diğer üniversitelerin Türkçe Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda ve Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı’nda lisansüstü eğitim görme olanakları da bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030006550
ISCO 08
ISCO 08
Türkçe Eğitimi Bölümünün temel amacı, Türkçenin ana dili olarak eğitimi ve ikinci dil olarak öğretimi konusunda bilgi üreterek bu alandaki gelişimlere öncülük etmek ve eğitim kurumlarının ihtiyaç duyduğu Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir. Bölümümüz, çağdaş dil öğretim yöntemlerini kullanabilen, sürekli gelişmeye açık, öğretmenliğin evrensel değerlerine ve yeterliklerine sahip, bu değerlerin ve yeterliklerin korunmasında ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası dayanışma bilincine sahip Türkçe öğretmenleri yetiştirmek suretiyle kamusal sorumluluğunu yerine getirmektedir.
Türkçe Eğitim Bölümü, lisans dersleri vermektedir. Bölümde ayrıca Yüksek Lisans Programı bulunmaktadır. Bölümde öğretim dili alan dersleri ve alan dışı dersler (mesleki genel kültür dersleri) için Türkçedir ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, programda genel kültür, alan eğitimi ve meslek bilgisi seçmeli dersleri de bulunmaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulları iş birliği ile uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda gerçekleştirilmektedir.
Öğrenciler, müfredat ve mezuniyet koşullarını başarıyla yerine getirerek Türkçe öğretmeni olarak mezun olurlar. Mezunlar, devlet ve özel kurumlar da öğretmen olarak çalışabilirler ayrıca ilgili bölümlerde akademik kariyer yapabilirler.
Bölümün akademik kadrosu 3 profesör, 3 doktor öğretim üyesi ve araştırma görevlisinden oluşmaktadır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türlerini tanımlar.
- Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
- Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirir.
- Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
- Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Atatürkün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
- Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
- Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alma Yetkinliği
- Öğrenme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Alana Özgü Yetkinlik
Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Elde bir öğrenci Sınava girmek için, öğrenciler özellikle "Mesleki ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği" nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir.
Görülecek Sınıf Edebiyat Sınıf Nokta Sınıf Durumu
90-100 AA 4,00 Başarılı
80-89 BA 3,50 Başarılı
70-79 BB 3,00 Başarılı
65-69 CB 2,50 Başarılı
60-64 CC 2,25 Başarılı
55-59 DC 1,75 * Başarısız
50-54 DD 1,25 * Başarısız
40-49 FD 0,75 Fail
<= 39 FF 0,00 Fail
- F1 0,00 Katıldı değil
Onlar bir yıl içinde en az 2.25, yıllık not ortalaması (GPA) olsaydı bir (DC) veya (DD) notu başarılı sayılabilmesi ile * bir öğrenci.
G: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarılı,
K: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarısız,
M: Muaf,
B: Başarılı.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Üniversitemizin Kalite Komisyonun çalışma usul ve esasları https://kalite.mehmetakif.edu.tr/upload/kalite/76-form-356-72622804-makue-kalite-yoenergesi.pdf adresinde yer alan yönergede detaylıca açıklanmıştır.
Üniversitemiz kalite komisyonunun ve kalite alt komisyonların görevleri net olarak belirlenmiş olup https://kalite.mehmetakif.edu.tr/icerik/475/620/goerevler adresinde detaylı olarak açıklanmıştır.
Üniversitemiz kalite kurulu ve fakültemiz yönetimi ve öğretim elemanlarımızın koordine ettiği çalışmalar ve düzenlenen etkinlikler ile kalite süreçlerinin gelişimine katkı sağlanmaktadır. MAKÜ’de Çevrimiçi Olarak “Kalite Güvencesi Sistemi ve Öğrenci Katılımı” Semineri Düzenlendi. MAKÜ’de Kalite Süreçlerinde Paydaş̧ Katılımı ve Öğrenci Çalıştayı Düzenlendi.
(https://www.mehmetakif.edu.tr/haber/1168/makude-cevrimici-olar ak-kalite-guvencesi-sistemi-ve-ogrenci-katilimi-semineri-duzenlendi-burdur-mehmet-akif-ersoy-universitesi-m aku-kalite-koordinatorlugu-tarafindan-kalite-guvencesi-sistemi-ve-ogrenci-katilimi-calismalari-kapsaminda- cevrimici-seminer-duzenlendi)
(https://www.mehmetakif.edu.tr/etkinlik/7526/calistay-kalite-sureclerinde- paydas-katilimi-ve-ogrenci-calistayi)
(https://www.mehmetakif.edu.tr/haber/1129/okul-mudurleri-makude-bir- araya-geldi )
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, kalite güvence sistemi kapsamında, Üniversitemizin 2017-2021 Stratejik Planlarıyla da uyumlu olarak (https://sgdb.mehmetakif.edu.tr/form/229/366/stratejik- planlar), insan kaynaklarının, fiziki mekanların ve eğitim ortamlarının fakülte misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik verimli ve etkili bir şekilde kullanımını hedeflemektedir.
Fakültemizde kalite güvence sistemiyle ilgili çalışmalar, https://kalite.mehmetakif.edu.tr adresinde belirtilen hedeflere uyumlu olarak, Anabilim Dalı Başkanlarımız, Kurul-Koordinatörlüklerimiz ve Birim Kalite Komisyonumuz tarafından eş güdümlü̈ olarak yürütülmektedir. Fakültemizde kalite sistemiyle ilgili örgütsel bir yapılanma mevcut olup, birim kalite komisyonunda yer alanların listesi https://egitim.mehmetakif.edu.tr/icerik/1086/938/yoenetim-sistemi adresinde bulunmaktadır. Bunun yanında fakülte kalite komisyonunun görev ve sorumlulukları net bir şekilde belirlenmiş̧ olup, fakülte kalite komisyonunun görev ve sorumlulukları ile, Eğitim ve Öğretim Kalite Alt Komisyonu, Araştırma ve Geliştirme Kalite Alt Komisyonu, Yönetim Sistemi Kalite Alt Komisyonunun görevleri https://egitim.mehmetakif.edu.tr/icerik/1116/938/birim-kalite-komisyonu-ueyelerinin-goerevleri adresinde detaylı bir şekilde yer almaktadır.
Kalite güvence sistemi kapsamında fakültemiz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetleri kurul ve komisyon toplantılarında alınan kararlarla, fakülte strateji hedefleri ve kalite komisyonu çalışmaları ile dönemlik öğrenci geri bildirimleri aracılığıyla değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonuçları kapsamında kalitenin arttırılmasına ilişkin konular gözden geçirilmektedir.
Anket sonuçları https://egitim.mehmetakif.edu.tr/form/691/938/memnuniyet-anketi-sonuclari fakültenin web sitesinde de yer almaktadır. Bunun yanında üniversitemizin yıl içerisinde gönderdiği bölüm-birim değerlendirmeleri de ayrıca Anabilim Dalı Başkanlıklarımız tarafından değerlendirilmektedir.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2026
- Öğrenciler Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan ve bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YÖK tarafından yapılan sınavdan aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.
Bölüm mezunlarımızın, kendi üniversitemizin ve diğer üniversitelerin Türkçe Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda ve Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı’nda lisansüstü eğitim görme olanakları da bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006550 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Turkish Language Education | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main aim of the Department of Turkish Language Education is to lead the developments in this field by generating knowledge on the education of Turkish as a mother tongue and its teaching as a second language, and to train Turkish teachers needed by educational institutions. Our department fulfills its public responsibility by training Turkish teachers who can use contemporary language teaching methods, are open to continuous development, have universal values and competencies of teaching, and have a national and international solidarity consciousness in preserving and developing these values and competencies. The Department of Turkish Language Education offers undergraduate courses. There is also a Master's Program in the department. The language of instruction for field courses and non-field courses (professional general culture courses) in the department is Turkish and the duration of study is 4 years. The program includes compulsory, field knowledge, teaching profession knowledge, general culture and application courses. In addition, there are elective courses in general culture, field education and professional knowledge in the program. Courses are conducted theoretically and practically. Theoretical courses are given in technology-supported environments. Practical courses are carried out in two semesters under the supervision of the application instructor and the application teacher in cooperation with the Faculty of Education, Provincial Directorate of National Education and Practice Schools. Students graduate as Turkish teachers by successfully fulfilling the curriculum and graduation requirements. Graduates can work as teachers in public and private institutions and they can also pursue an academic career in related departments. The academic staff of the department consists of 3 professors, 3 doctorate faculty members and 1 research assistant. | |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | All exams and other activities are graded based on 100 points. Midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade respectively. However, a student who receives a grade below 30 out of 100 is considered to be FF. One of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G) and (B) is considered successful in that course. In order to take the exam, students must meet the following requirements specifically outlined in the "Regulations of Mehmet Akif Ersoy University for Vocational and Undergraduate Education and Examination": At least 70% attendance, at least 80% attendance to course practices, successful completion of applied projects. For Mehmet Akif Ersoy University Undergraduate Programs, a 100-point scale is carried out into a letter grade scale and a 4-point graded scale using the table given below. Class to be Seen Literature Class Point Class Status 90-100 AA 4.00 Passed 80-89 BA 3,50 Passed 70-79 BB 3.00 Passed 65-69 CB 2,50 Passed 60-64 CC 2,25 Passed 55-59 DC 1,75 * Failed 50-54 DD 1,25 * Failed 40-49 FD 0.75 Fail <= 39 FF 0.00 Fail - F1 0.00 Not agreed A student with a grade of (DC) or (DD) can be considered successful if they had an annual grade point average (GPA) of at least 2.25 in a year*. G: successful in non-credit course, internship, industry-based training, vocational orientation program and practice, K: failed non-credit course, internship, industry-based training, vocational orientation program and practicum, M: Exempt, B: Success. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses. She applies they become education the modified noun has taken lessons at your program so that the students can become graduated than our section and teaching they must become clever. To succeed in all the courses in the program the students are expected to get an average point of 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the department have the opportunity to pursue postgraduate education in the Department of Turkish Language Teaching and the Department of Turkish Language and Literature of our own university and other universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030006550
ISCO 08
ISCO 08
The main aim of the Department of Turkish Language Education is to lead the developments in this field by generating knowledge on the education of Turkish as a mother tongue and its teaching as a second language, and to train Turkish teachers needed by educational institutions. Our department fulfills its public responsibility by training Turkish teachers who can use contemporary language teaching methods, are open to continuous development, have universal values and competencies of teaching, and have a national and international solidarity consciousness in preserving and developing these values and competencies.
The Department of Turkish Language Education offers undergraduate courses. There is also a Master's Program in the department. The language of instruction for field courses and non-field courses (professional general culture courses) in the department is Turkish and the duration of study is 4 years. The program includes compulsory, field knowledge, teaching profession knowledge, general culture and application courses. In addition, there are elective courses in general culture, field education and professional knowledge in the program. Courses are conducted theoretically and practically. Theoretical courses are given in technology-supported environments. Practical courses are carried out in two semesters under the supervision of the application instructor and the application teacher in cooperation with the Faculty of Education, Provincial Directorate of National Education and Practice Schools.
Students graduate as Turkish teachers by successfully fulfilling the curriculum and graduation requirements. Graduates can work as teachers in public and private institutions and they can also pursue an academic career in related departments.
The academic staff of the department consists of 3 professors, 3 doctorate faculty members and 1 research assistant.
- Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out as internships or workplace training in schools within the Ministry of National Education.
- Defines the definition of language, functions, basic concepts of grammar and linguistics, the characteristics of world languages, the place of Turkish language among these languages, historical periods of Turkish language, sound and sound events, affixes, ways of word derivation, word groups, sentence, sentence elements, sentence types.
- Literary knowledge and theories, Gokturk and Uyghur literatures, Divan literature, Sufi and Folk literatures, New Turkish literature, World literature and tells the stages of development.
- Uses the necessary teaching methods and techniques in the transfer and application of knowledge and skills related to Turkish language and literature, reading, listening, speaking and writing education in accordance with the level of primary education level II students, and can interpret and evaluate the data using advanced knowledge and skills acquired.
- Rememembers sufficient information about classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, laws and regulations regulating the activities of educational institutions required by the teaching profession.
- Demonstrate the ability to continue advanced studies independently with the level they have gained in learning to learn and evaluate the advanced knowledge and skills they have acquired with a critical approach. Decides by taking responsibility in unforeseen complex situations in professional activities and projects.
- Students will be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. To be able to use information and communication technologies together with computer software at least at the European Computer Driving License Advanced Level required by the field in Turkish language education.
- Act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to Turkish language education.
- To be able to cooperate with families, various institutions and organizations in the organization of original activities reflecting Atatürk's thoughts and views on Turkish language and national values, to inform the relevant people and institutions, to have the competence to convey his thoughts and suggestions for solutions to problems in writing and orally.
- Develops a positive attitude towards lifelong learning in Turkish language teaching and has the competence to adapt the experiences gained in this direction to students with special needs and special education needs.
- Have the competence to organize in-school and out-of-school activities to promote the habit of reading books in cooperation with parents and colleagues.
- Ability to Work Independently and Take Responsibility
- Learning Competence
- Communication and Social Competence
- Domain Specific Competence
All exams and other activities are graded based on 100 points. Midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade respectively. However, a student who receives a grade below 30 out of 100 is considered to be FF. One of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G) and (B) is considered successful in that course. In order to take the exam, students must meet the following requirements specifically outlined in the "Regulations of Mehmet Akif Ersoy University for Vocational and Undergraduate Education and Examination": At least 70% attendance, at least 80% attendance to course practices, successful completion of applied projects.
For Mehmet Akif Ersoy University Undergraduate Programs, a 100-point scale is carried out into a letter grade scale and a 4-point graded scale using the table given below.
Class to be Seen Literature Class Point Class Status
90-100 AA 4.00 Passed
80-89 BA 3,50 Passed
70-79 BB 3.00 Passed
65-69 CB 2,50 Passed
60-64 CC 2,25 Passed
55-59 DC 1,75 * Failed
50-54 DD 1,25 * Failed
40-49 FD 0.75 Fail
<= 39 FF 0.00 Fail
- F1 0.00 Not agreed
A student with a grade of (DC) or (DD) can be considered successful if they had an annual grade point average (GPA) of at least 2.25 in a year*.
G: successful in non-credit course, internship, industry-based training, vocational orientation program and practice,
K: failed non-credit course, internship, industry-based training, vocational orientation program and practicum,
M: Exempt,
B: Success.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Students are admitted through an exam conducted by the Council of Higher Education. Candidates can enter higher education institutions with a score that is formed by the combination of the score they get from the exam conducted by the Council of Higher Education and their average secondary education achievement score.
Graduates of the department have the opportunity to pursue postgraduate education in the Department of Turkish Language Teaching and the Department of Turkish Language and Literature of our own university and other universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.