Yeterlilik Kodu

TR0030007539

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKilis 7 Aralık Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kilis.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar.
  • Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
  • Türk eğitim tarihi ve kültür tarihinin önemi ile ilgili gelişim ve değişimlerini kavrar.
  • Tiyatro ve dramanın eğitim ve öğretimde bir yöntem olarak kullanılmasında gerekli teorik ve pratik bilgilere sahiptir.Kültürel değerlerin dil üzerindeki etkilerinin farkına varır.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerinin ortaokul öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Yazı dilinin gelişim evreleri ve yazı stilleri konusunda edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
  • Anlama ve anlatım güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapar.
  • Dilin kültürel arka planını yorumlayabilir.
  • Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
  • Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Sosyal hakların evrenselliğine değer verir, sosyal adalet bilinci kazanır, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olur.
  • Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Edebi eserler vasıtasıyla Türk kültürünü tanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrencilerin bu bölümden mezun olabilmeleri için programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi programlarına başvuru yapabilir.

Başarma ŞartlarıKilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrencilerin bu bölümden mezun olabilmeleri için programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir.Öğrenci ilgili bölümün veya programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007539


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kilis 7 Aralık Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar.
  • Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
  • Türk eğitim tarihi ve kültür tarihinin önemi ile ilgili gelişim ve değişimlerini kavrar.
  • Tiyatro ve dramanın eğitim ve öğretimde bir yöntem olarak kullanılmasında gerekli teorik ve pratik bilgilere sahiptir.Kültürel değerlerin dil üzerindeki etkilerinin farkına varır.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerinin ortaokul öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Yazı dilinin gelişim evreleri ve yazı stilleri konusunda edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
  • Anlama ve anlatım güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapar.
  • Dilin kültürel arka planını yorumlayabilir.
  • Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
  • Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Sosyal hakların evrenselliğine değer verir, sosyal adalet bilinci kazanır, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olur.
  • Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Edebi eserler vasıtasıyla Türk kültürünü tanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrencilerin bu bölümden mezun olabilmeleri için programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi programlarına başvuru yapabilir.


Başarma Şartları
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrencilerin bu bölümden mezun olabilmeleri için programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir.Öğrenci ilgili bölümün veya programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007539

Qualification Title
Turkish Teaching Bachelor Degree Diploma
Awarding BodyKİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kilis.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • They define definition and functions of the language, basic concepts of the grammar and linguistc, characteristics of world languages, the place which Turkish language takes among languages, historical periods of Turkish language, voice and vocal events, attachments, word derivation paths, phrases, sentences, sentence elements, sentence types.
  • They explain information and theories of letters, Gokturk and Uyghur literature, Classical Turkish literature, Sufi and folk literature, New Turkish literature, World literature and it’s stages of development.
  • They remember requirements of the teaching profession that classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material, teaching principles and methods, sufficient information on the laws and regulations regulating the activities of educational institutions.
  • They comprehend history of Turkish education and importance of the cultural history about the development and changes.
  • They have the necessary theoretical and practical knowledge about theatre and drama in education and training in practice.
  • They realize the effect of cultural values about language.
  • They use necessary methods and technics in transfering of knowledges and abilities about Turkish language and literature; reading, listening, writing and speaking education according to level of middle school and can explicate and evaluate datas by using advanced knowledges and abilities.
  • They use advanced knowledges and abilites about periods of language and writing styles.
  • They make activities about students who have comprehension and explaining difficulty.
  • They can explicate cultural background of language.
  • They make decisions in unpredictible complex situations about occupational activities and projects.
  • They have ability of organising inner and outer school activities about supporting the reading habit by cooperating with families and collagues.
  • They show that can continue advanced studies with their learning to learn level skills by acquired independently and evaluate knowledge and skills acquired in the advanced with a critical approach.
  • They improves a positive attitude for lifelong learning in Turkish teaching, this regard have competence to adopt the experience gained according to the students who need special education needs.
  • They can collaborate in the regulation of specific activities with families, various institutions and organizations Ataturk’s ideas reflecting the views of the Turkish language and national values , inform relevant persons and institutions; will have transferring competence ideas and solutions to problems verbally and in writing.
  • They monitor developments in their occupation at least using the European Language Portfolio B1and be able to communicate with colleagues.
  • They can use communication and software technologies at least European Computer Driving Licence Advanced Level .
  • They value globalization of social rights, gain concious of social justice, have aconcious about qualify management and environmental protection, work safety.
  • They model in communication and usage of Turkish effectively.
  • They act according to social, scientifical, cultural, moral values in collecting, interpreting, application of datas.
  • They know Turkish culture by literary.
Key Competencies-
Further Info

100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all the courses as described in the in the Education and Examination Regulations of Kilis 7 Aralık University

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have high school diploma or equivalent, and must get adequate score on the Student Selection and Placement Exam. Students of equivalent programs, domestic or abroad, may apply for transfer or student exchange programs.

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, the students are required to succeed in all the courses as described in the in the Education and Examination Regulations of Kilis 7 Aralık UniversityStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Turkish Language Teaching Program can teach Turkish as “Turkish Language Teacher” to secondary school students (5th,6th,7th,8th grade students), foreigners and people of Turkish Ancestry; can find solutions to social problems as teachers who can communicate effectively, have social responsibilities, adopt national values and consciousness of citizenship, respect universal values; produce novel, story, poem scenario, article and essay thanks to their efficiency in arts and culture. Apart from these, they can work at media institutions, education and culture institutions in our country and abroad, in achieves and museums, Turcology institutions, state and private institutions on Turki Republics, and as researchers in the related programs at universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007539


Qualification Title
Turkish Teaching Bachelor Degree Diploma

Awarding Body
KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • They define definition and functions of the language, basic concepts of the grammar and linguistc, characteristics of world languages, the place which Turkish language takes among languages, historical periods of Turkish language, voice and vocal events, attachments, word derivation paths, phrases, sentences, sentence elements, sentence types.
  • They explain information and theories of letters, Gokturk and Uyghur literature, Classical Turkish literature, Sufi and folk literature, New Turkish literature, World literature and it’s stages of development.
  • They remember requirements of the teaching profession that classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material, teaching principles and methods, sufficient information on the laws and regulations regulating the activities of educational institutions.
  • They comprehend history of Turkish education and importance of the cultural history about the development and changes.
  • They have the necessary theoretical and practical knowledge about theatre and drama in education and training in practice.
  • They realize the effect of cultural values about language.
  • They use necessary methods and technics in transfering of knowledges and abilities about Turkish language and literature; reading, listening, writing and speaking education according to level of middle school and can explicate and evaluate datas by using advanced knowledges and abilities.
  • They use advanced knowledges and abilites about periods of language and writing styles.
  • They make activities about students who have comprehension and explaining difficulty.
  • They can explicate cultural background of language.
  • They make decisions in unpredictible complex situations about occupational activities and projects.
  • They have ability of organising inner and outer school activities about supporting the reading habit by cooperating with families and collagues.
  • They show that can continue advanced studies with their learning to learn level skills by acquired independently and evaluate knowledge and skills acquired in the advanced with a critical approach.
  • They improves a positive attitude for lifelong learning in Turkish teaching, this regard have competence to adopt the experience gained according to the students who need special education needs.
  • They can collaborate in the regulation of specific activities with families, various institutions and organizations Ataturk’s ideas reflecting the views of the Turkish language and national values , inform relevant persons and institutions; will have transferring competence ideas and solutions to problems verbally and in writing.
  • They monitor developments in their occupation at least using the European Language Portfolio B1and be able to communicate with colleagues.
  • They can use communication and software technologies at least European Computer Driving Licence Advanced Level .
  • They value globalization of social rights, gain concious of social justice, have aconcious about qualify management and environmental protection, work safety.
  • They model in communication and usage of Turkish effectively.
  • They act according to social, scientifical, cultural, moral values in collecting, interpreting, application of datas.
  • They know Turkish culture by literary.

Key Competencies
-

Further Info

100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all the courses as described in the in the Education and Examination Regulations of Kilis 7 Aralık University


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have high school diploma or equivalent, and must get adequate score on the Student Selection and Placement Exam. Students of equivalent programs, domestic or abroad, may apply for transfer or student exchange programs.


Conditions for Success
In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all the courses as described in the in the Education and Examination Regulations of Kilis 7 Aralık UniversityStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Turkish Language Teaching Program can teach Turkish as “Turkish Language Teacher” to secondary school students (5th,6th,7th,8th grade students), foreigners and people of Turkish Ancestry; can find solutions to social problems as teachers who can communicate effectively, have social responsibilities, adopt national values and consciousness of citizenship, respect universal values; produce novel, story, poem scenario, article and essay thanks to their efficiency in arts and culture. Apart from these, they can work at media institutions, education and culture institutions in our country and abroad, in achieves and museums, Turcology institutions, state and private institutions on Turki Republics, and as researchers in the related programs at universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address